دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 167 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
فصل اول
مقدمه ....................................... 1
بیان مسئله .................................. 3
اهمیت و ضرورت مسئله پژوهش ................... 5
اهداف پژوهش ................................. 8
فرضیه های پژوهش ............................. 9
نامگذاری متغیرهای موجود در فرضیه و انواع آن 10
متغیرهای تعدیل کننده ....................... 11
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فرضیه ....... 12
فصل دوم
ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)
پیشینه نظری
مقدمه ...................................... 18
فلسفه و ضرورتهای پوشش و حجاب اسلامی ......... 19
پوشش اولیه ادم و حوا ....................... 28
کلاهی که غربیها سر ما گذاشتند ............... 29
مدل و شکل پوشاک ............................ 31
آثار سوء و خطرات بی حجابی از دیدگاه پزشکی .. 33
ابتذال در پوشش و مد پرستی ضرورتی برای ادامه حیات غرب 34
علل و عوامل بی حجابی و ابتذال در پوشش ...... 35
رنگ پوشاک .................................. 37
لباس متحد الشکل ............................ 38
پیشینه عملی
تحقیقات انجام شده .......................... 39
1. ......................................... 39
2. ......................................... 41
3. ......................................... 43
4. ......................................... 45
5. ......................................... 47
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه ...................................... 50
روش تحقیق و علت استفاده از آن .............. 51
معرفی جامعه................................. 52
معرفی نمونه و تعیین روش نمونه برداری ....... 53
معرفی ابزار پژوهش و تعیین روایی و پایایی ابزار 54
ضمیمه
پرسشنامه مربوط به دانش آموزان .............. 56
پرسشنامه دبیران ............................ 59
فهرست منابع ................................ 69
فهرست منابع اینترنتی ....................... 64
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 112 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
فصل اول :
طرح تحقیق ................................... 1
مقدمه .................................... 1
بیان مسئله .................................. 6
اهداف تحقیق ................................. 7
اهمیت و ضرورت تحقیق ......................... 8
فرضیه های تحقیق ............................. 9
تعاریف ..................................... 10
روش تحقیق .................................. 12
روش جمع آوری اطلاعات ........................ 13
فصل دوم : ادبیات تحقیق
ادبیات تحقیق ............................... 14
کارکردهای خانواده........................... 14
انواع خانواده از بعد تربیتی................. 17
روابط و نظام ارزشی خانواده ................. 19
تاریخچه کودکان استثنائی .................... 20
خصوصیات دانش آموزان دیر آموز................ 21
ملاکهای تشخیص دیرآموزان...................... 22
طبقه بندی عقب ماندگان ذهنی ................. 23
علل عقب ماندگی ذهنی ........................ 26
فصل سوم : روش تحقیق
نوع تحقیق .................................. 40
جامعه و نمونه آماری پژوهش .................. 41
روش نمونه گیری ............................. 41
ابزار اندازه گیری .......................... 43
روش جمع آوری اطلاعات ........................ 43
شاخص اعبار روائی ........................... 44
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها ...................... 46
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
یافته ها و پیشنهادات........................ 61
پیشنهادات این پژوهش ........................ 64
محدودیت های تحقیق .......................... 66
فهرست منابع ................................ 67
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 316 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 191 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده .............................................................................................................................................. 1
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 مقدمه ...................................................................................................................................... 3
2-1 موضوع تحقیق ........................................................................................................................ 3
3-1 بیان مساله................................................................................................................................. 4
4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق ........................................................................................................ 4
5-1 اهداف تحقیق .......................................................................................................................... 5
6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق.................................................................................................. 5
7-1پیشینه تحقیق............................................................................................................................. 5
1-7-1 تحقیقات داخلی .................................................................................................................. 5
2-7-1تحقیقات خارجی ................................................................................................................. 8
3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات .................................................................................................... 10
8-1 تعاریف مربوط به هویت........................................................................................................... 11
9-1 موانع و تنگناهای تحقیق .......................................................................................................... 14
فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری ............................................................................................... 16
1-2 مقدمه ...................................................................................................................................... 17
2-2 مباحث نظری .......................................................................................................................... 17
1-2-2 دورکیم ................................................................................................................................ 17
2-2-2 پارسونز ................................................................................................................................. 18
3-2-2 ماکس وبر ............................................................................................................................. 20
4-2-2 کنش متقابل نمادی................................................................................................................ 22
5-2-2 کولی ..................................................................................................................................... 23
6-2-2 مید ........................................................................................................................................ 24
7-2-2 گافمن.................................................................................................................................... 26
8-2-2 نظریه هویت (بورک) ............................................................................................................. 27
عنوان صفحه
3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق ...................................................................................... 30
4-2 پرسشهای تحقیق .................................................................................................................... 31
5-2 فرضیات تحقیق ...................................................................................................................... 31
6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق.................................................................................................... 32
فصل سوم : روش تحقیق .............................................................................................................. 34
1-3 مقدمه .................................................................................................................................... 35
2-3 نوع تحقیق.............................................................................................................................. 35
3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق................................................................................... 35
1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق .......................................................................................... 35
2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق............................................................................................ 38
4-3 متغیرهای مستقل و وابسته ....................................................................................................... 42
5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق ............................................................................................. 43
1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل .......................................................................................... 43
2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته .......................................................................................... 45
6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) .................................................................................. 46
7-3 اعتبار تحقیق ............................................................................................................................. 47
8-3 جامعه آماری................................................................................................................................ 47
9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری....................................................................................... 48
1-9-3 تعیین حجم نمونه .................................................................................................................. 48
2-9-3 شیوه نمونه گیری ................................................................................................................... 49
10-3 واحد تحلیل.............................................................................................................................. 50
11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات .............................................................. 50
12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................................................... 50
فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق...................................................................................... 51
1-4 مقدمه........................................................................................................................................ 52
2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق ..................................................................................................... 52
1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس ..................................................................... 52
عنوان صفحه
2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی ........................................................ 53
3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی....................................................... 53
4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر...................................................... 54
5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر...................................................... 54
6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده............................................. 55
7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان ......................................................................... 57
8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران .................................................................................................... 58
9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها ....................................................................................... 59
10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی ........................................................................ 60
11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی - اجتماعی دانش آموزان ......................................................... 61
12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان ............................................................................ 62
13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان ..................................................................... 63
14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان ............................................................................... 64
15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان ....................................................................... 65
فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق................................................................................ 66
1-5 مقدمه........................................................................................................................................ 67
2-5 آزمون فرضیات......................................................................................................................... 67
1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان ..................... 67
1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان ........................ 68
2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان.................. 68
3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان ......................... 69
2-2-5آزمون فرضیه 2 : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی».... 69
1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» ............. 70
2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» ..... 70
3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» ............... 71
3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» ........................ 71
1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» ............................. 71
عنوان صفحه
2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»...................... 72
3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»................................ 72
4-2-5 آزمون فرضیه 4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»................................. 73
1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» ................................... 73
2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ..................................... 74
3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» .................................... 74
5-2-5 آزمون فرضیه 5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» .................. 74
1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» ....................... 75
2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» ................ 75
3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» ......................... 76
6-2-5 آزمون فرضیه 6 : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»........ 76
1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»............. 77
2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»..... 77
3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»............. 78
3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) .................................................................................. 78
1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی ........................................................................................... 78
2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی ....................................................................................... 80
3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی............................................................................................... 82
4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی..................................................................................... 84
4-5 تحلیل مسیر............................................................................................................................... 86
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها .............................................................................................. 92
1-6 خلاصه تحقیق ............................................................................................................................ 93
2-6 جمع بندی و نتیجه گیری .......................................................................................................... 94
3-6 پیشنهادها..................................................................................................................................... 99
فهرست منابع و ماخذ ........................................................................................................................ 102
پیوست
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول1-3 میزان آلفای کرانباخ ........................................................................................................ 47
جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،
رشته و پایه تحصیلی............................................................................................................................ 48
جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس......................................................... 49
جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی............................................ 50
جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ............................................................................. 52
جدول 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی ................................................................... 53
جدول 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی.................................................................. 53
جدول 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر................................................................. 54
جدول 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر................................................................ 55
جدول 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهیانه خانواده...................................................... 56
جدول 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود....................................................... 57
جدول 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تایید دیگران بودن.................................................. 58
جدول 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها ...................................................... 59
جدول10-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی............................................ 60
جدول11-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی.................................................. 61
جدول12-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی............................................................ 62
جدول13-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی.................................................... 63
جدول 14-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی............................................................ 64
جدول15-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میز ان هویت اجتماعی..................................................... 65
جدول 1-5 آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس.................................................. 67
جدول 2-5 آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس ..................................................... 68
جدول 3-5 آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس............................................... 68
جدول 4-5 آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس........................................................ 69
جدول 5-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت اجتماعی................................................. 69
جدول 6-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی...................................................... 70
عنوان صفحه
جدول 7-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت خانوادگی.............................................. 70
جدول 8-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت ملی......................................................... 71
جدول 9-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی............................................................ 71
جدول 10-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی.................................................................. 72
جدول 11-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی........................................................... 72
جدول 12-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی.................................................................. 73
جدول 13-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت اجتماعی................................................... 73
جدول 14-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت دینی............................................................ 73
جدول 15-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت خانوادگی................................................. 74
جدول 16-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت ملی.......................................................... 74
جدول 17-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی......................................................... 75
جدول 18-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت دینی ............................................................... 75
جدول 19-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی......................................................... 76
جدول 20-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت ملی................................................................. 76
جدول 21-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی............................................. 77
جدول 22-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی................................................... 77
جدول 23-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی........................................... 78
جدول 24-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی...................................................... 78
جدول 25-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت دینی.. 79
جدول 26-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم.................... 79
جدول 27-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم........................................................... 80
جدول 28-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی
هویت خانوادگی ................................................................................................................................. 81
جدول 29-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم........... 81
جدول 30-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم.......................................................... 82
جدول 31-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت ملی.... 83
عنوان صفحه
جدول 32-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله جدول سوم.......... 83
جدول 33-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم.......................................................... 84
جدول 34-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی
هویت اجتماعی...................................................................................................................................... 85
جدول 35-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجنماعی در مرحله چهارم........... 85
جدول 36-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم....................................................... 86
جدول 37-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت دینی....................................... 88
جدول 38-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت خانوادگی................................ 89
جدول 39-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت ملی....................................... 90
جدول 40-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت اجتماعی................................ 91
فهرست اشکال
شکل 1-2 مدل نظام کنترل فرایند هویت ................................................................................................ 28
شکل 2-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق ............................................................................................. 33
فهرست نمودارها
نمودار 1-2 رابطه چهار خرده نظام پارسونز (مدل سیبرنیتیک ) ......................................................... 20
نمودار 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود......................................................... 57
نمودار 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تائید دیگران بودن...................................................... 58
نمودار 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها......................................................... 59
نمودار 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گووهی............................................... 60
نمودار 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی................................................ 61
نمودار 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی............................................................... 62
نمودار 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی....................................................... 63
نمودار 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی............................................................... 64
نمودار 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی......................................................... 65
نمودار1-5 تحلیل مسیر هویت............................................................................................................ 87
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 462 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 209 |
2-3-4 آسیب شناسی روانی و تغییر رفتار
2-4 مضامین عمده در نظریه شخصیت
2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خویشتن
2-4-2 سطوح مختلف آگاهی و مفهوم ناهشیار
2-4-3 رابطه بین شناخت، عواطف و رفتار مشهود
2-4-4 اثرات گذشته، حال و آینده بر رفتار
2-5-1 نظریه روان کاوی در شخصیت
2-5-3 نظریه روان پویشی فروید(روانکاوی در شخصیت):
2-5-4 سطوح شخیت: هشیار3، نیمه هشیار2 و ناهشیار
2-5-5 ساختار شخصیت: نهاد، من و فرامن
2-6-2 نکات برجسته ی نظریات یونگ
2-9-1........................................................................... هری استاک سالیوان
2-10 تظریه پدیدار شناختی (فرد- محور)
2-10-2 بررسی نظریات و کارهای راجرز
2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز
2-10-4 ساختار شخصیت از دیدگاه راجرز
2-11 نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت
2-11-1آبراهام مازلو..............................
2-12 نظریه رویکرد صفات در شخصیت
2-12-1گوردون آلپورت..............................
2-13-1هانس ج آی سنک..............................
2-13-2بررسی نظریات آیسنک.........................
2-14 نظرریه رویکرد تحلیلی عاملی صفات
2-14-1ریموند کوته................................
2-14-2 بررسی نظریات کتل در شخصیت
2-16 بررسی چند خصوصیت شخصیتی در شغل
2-16-5خطر پذیری..................................
2-17 شخصیت از دیدگاه اسلام و قرآن
2-19-2نظریات رورشاخ در سنجش شخصیت................
2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ
2-22 نظریه تیپ گال و جمجمه شناسی روانی:
2-23-1 اساس درک واقعی ذهنی از نظر یونگ
2-23-6 تیپهای روانشناختی یونگ
2-23-7 توصیف تیپهای شانزدهگانه
2-23-8 اهمیت شناخت تیپهای روانشناختی
2-25 شاخصهای اثربخشی از دیدگاههای مختلف
2-25-7 هوی و میکسل و چستر بارنارد
2-25-10 دیدگاه راجرز و همکاران:
2-26مقایسه ی دیدگاههای ارزشیابی اثر بخشی سازمانی
2-27-1 مطالعات رابرت واترمن وتام پترز
1- مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند.
2-29-2 روش مبتنی بر تامین منابع
2-29-3 روش مبتنی بر فرآیند درونی
2-29-4 روش مبتنی بر تامین رضایت گروههای ذی نفع
2-30-1 تحقیقات انجام گرفته در مورد تیپ شناسی یونگی
2-30-1-2 تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور
2-30-2-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور
2-30-2-2 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور
فصل سوم: توصیف داده ها........................ 129
3-3-3 توصیف تیپهای شانزده گانه
3-5-1 اعتبار پرسشنامه شخصیتی، تیپ نمای مایزر – بریگز
3-5-2 اعتبار پرسشنامه اثر بخشی:
3-6-1 محاسبه روایی پرسشنامه شخصیتی مایرزبریگز
3-6-2 محاسبه روایی پرسشنامه اثر بخشی:
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها.............. 147
4-1 تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.................... 169
5-3 نتایج مربوط به فرضیه فرعی اول
5-4 نتایج مربوط به فرضیه فرعی دوم
5-5 نتایج مربوط به فرضیه فرعی سوم
5-6 نتایج مربوط به فرضیه فرعی چهارم
پیوست و ضمائم :
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 297 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 257 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل یکم : مقدمه پژوهش
1-1- عنوان تحقیق: ............................... 1
1-2- مقدمه ...................................... 1
1-3- بیان مساله: ................................ 2
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش ........................ 7
1-5- اهداف پژوهش: ............................... 9
الف- هدف کلی: ................................... 9
ب - اهداف جزئی:.................................. 9
1-6- پرسشهای پژوهش: ............................ 9
الف- اصلی:....................................... 9
ب- فرعی:......................................... 9
1-7- متغیرهای پژوهش: ............................ 10
متغیر پیش بین:................................... 10
متغیر ملاک:...................................... 10
متغیر تعدیل کننده ............................... 10
متغیر کنترل ..................................... 10
1-8- تعاریف علمی واژه ها:........................ 10
1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها: .................... 14
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
مقدمــه.......................................... 16
الف- بررسی نظریهها............................... 19
2-1- ارتباطات.................................... 19
2-1-1- اهمیت ارتباطات............................ 19
2-1-2- تعاریف ارتباطات........................... 22
2-1-3- فرآیند ارتباط............................. 26
2-1-3-1- منبع ................................... 26
2-1-3-2- رمزگذاری................................ 27
2-1-3-3- وسیله................................... 27
2-1-3-4- رمزگشایی................................ 28
2-1-3-5- دریافت کننده............................ 28
2-1-3-6- بازخورد................................. 29
2-1-4- مسیر ارتباطات............................. 29
2-1-4-1- ارتباطات عمودی.......................... 29
الف- مسیر رو به پایین............................ 29
ب- ارتباطات رو به بالا............................ 30
2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی.................... 31
2-1-5- مدل ارتباطات.............................. 32
2-1-6- اصول ارتباطات............................. 35
2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 38
2-1-7-1- دیدگاه کلاسیکها در مورد ارتباطات:........ 38
2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیکها و ارتباطات............. 40
2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات.......... 40
2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات............... 41
2-1-7-5- دیدگاه مراودهای یا تعاملی در مورد ارتباطات 41
2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی ............ 42
2-1-9- ویژگیهای اثربخشی.......................... 43
2-1-9-1- گشودگی.................................. 43
2-1-9-2- همدلی................................... 45
2-1-9-3- حمایتگری................................ 46
2-1-9-4- مثبت گرایی.............................. 46
2-1-9-5- تساوی................................... 47
2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»... 47
2-1-10- موانع ارتباطی ........................... 48
2-2- قدرت ....................................... 61
2-2-1- اهمیت قدرت................................ 61
2-2-2- تعاریف قدرت............................... 62
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ................ 65
2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی....................... 65
2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان.... 66
2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان.... 69
2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان... 69
2-2-3-2 - قدرت در سطح افقی....................... 71
2-2-4- روابط قدرت................................ 72
2-2-4-1- رابطه صف و ستاد........................ 73
2-2-4-2- تشکیل دستهها و ائتلاف.................... 74
2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهشهای فرنچ و راون... 75
2-2-6- انواع رویکردها به قدرت ................... 77
2-2-6-1- راسل و قدرت:............................ 78
2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت: ..................... 79
2-2-6-3- گالبرایت و قدرت: ....................... 81
2-2-6-4- اتزیونی و قدرت:......................... 83
ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده .................... 85
2-3- پژوهشهای پیرامون ارتباطات سازمانی........... 85
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور:.......... 85
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور:....... 89
2-4- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت ................ 99
2-4-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور.......... 99
2-4-2- پژوهشهای انجام شده و در خارج از کشور... 108
نتیجه گیری کلی ................................. 121
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- جامعه آماری................................ 123
3-2- گروه نمونه ................................ 123
3-3- روش و طرح نمونهبرداری...................... 124
3-4- حجم نمونه.................................. 124
3-5- ابزار گردآوری دادهها....................... 125
3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی....... 126
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»... 127
3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه.............. 128
3-6-1- روایی.................................... 128
3-6-2- اعتبار................................... 128
3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری دادهها-............ 131
3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل دادهها....... 131
فصل چهارم : یافتههای پژوهش
مقدمــه......................................... 133
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس: 134
4-1- توصیف دادهها:.............................. 135
4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:.............. 135
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:....... 138
4-1-2- توصیف مؤلفههای اثربخشی ارتباطات سازمانی.. 126
4-1-3- توصیف سایر دادهها........................ 154
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها بررسی فرضیات.......... 158
4-2-1- نتایج و یافتههای سوالهای پژوهشی ......... 158
فصل پنجم: تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش.................. 178
5-2- محدودیتهای پژوهش .......................... 191
5-3- پیشنهادها.................................. 192
5-3-1- پیشنهاد به برنامهریزان:.................. 192
5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :................... 193
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان... 70
جدول 2-2- اولویت شایستگیهای مورد نیاز مدیران تربیت بدنی 92
جدول شماره 2-2-: مقایسه شایستگیهای مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی...................................... 96
جدول شماره 2-3- مقایسه شایستگیهای مدیران باشگاههای ورزشی 97
جدول شماره 3-1: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 126
جدول شماره 3-2: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 127
جدول 3-3 : دستهبندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت. 127
جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش 135
جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار 136
جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون 136
جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص 137
جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت 138
جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی 139
جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش.. 141
جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار.. 142
جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون.. 143
جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت 144
جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص.. 145
جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش 146
جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخورد..... 147
جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی 147
جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی 148
جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش... 149
جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخور.......... 150
جدول 4-1-18 جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی 151
جدول 4-1-19- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب 153
جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی..... 154
جدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت... 155
جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت 156
جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی..... 156
جدول 4-2-1- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 158
جدول 4-2-2- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 159
جدول 4-2-3- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی160
جدول 4-2-4- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات................................................ 160
جدول 4-2-5- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 161
جدول 4-2-6- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی162
جدول 4-2-7- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی..................................... 163
جدول 4-2-8- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-9- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-10- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی165
جدول 4-2-11 - ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت 168
جدول 4-2-12- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت 170
جدول 4-2-13- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک.............................................. 171
جدول 4-2-14- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو ............................................. 172
جدول 4-2-15- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه.............................................. 173
جدول 4-2-16- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار............................................ 174
جدول 4-2-17- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج ............................................ 175
جدول 4-2-18- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش.............................................. 176
جدول 4-2-19- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت............................................. 177
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1-1- نمودار میلهای منابع قدرت سازمانی.. 139
نمودار 4-1-2- نمودار میلهای منبع قدرت پاداش..... 141
نمودار 4-1-3 نمودار میلهای منبع قدرت اجبار...... 142
نمودار 4-1-4- نمودار میله ای منبع قدرت قانون.... 143
نمودار 4-1-5- نمودار میلهای منبع قدرت مرجعیت ... 144
نمودار 4-1-6- نمودار میلهای منبع قدرت تخصص...... 145
نمودار 4-1-7- نمودار میلهایارتباطات اثربخش...... 149
نمودار 4-1-8- نمودار میلهای بازخور.............. 150
نمودار 4-1-9- نمودار میلهایتعدد کانالهای ارتباطی 151
نمودار 4-1-10- نمودار میلهای اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
نمودار 4-1-11- نمودار میلهای مولفه اثربخشی غالب. 153
نمودار 4-1-12- نمودار میلهای رشته تحصیلی........ 154
نمودار 4-1-13- نمودار میلهای مدرک تحصیلی........ 157
پیوستها
عنوان
1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی
2- پرسشنامه منابع قدرت
3- معرفینامه و مجوز جهت فعالیتهای میدانی
4- محاسبات آماری
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 248 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه ........................................ 1
بیان مسئله ................................... 3
اثرات و عوارض طلاق ............................ 6
آثار اجتماعی طلاق ............................. 7
عوامل مؤثر بر طلاق ............................ 9
راه حل مسئله ................................ 11
اهمیت و ضرورت تحقیق ......................... 13
اهمیت تحقیق از لحاظ اجتماعی ................. 15
اهمیت تحقیق از لحاظ شخصی .................... 17
ضرورت تحقیق ................................. 18
اهداف تحقیق ................................. 19
هدف کلی ..................................... 20
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری ................................. 21
طلاق از دیدگاه اسلام .......................... 27
طلاق از دیدگاه قرآن .......................... 29
طلاق از دیدگاه مسیحیت ........................ 31
تاریخچه طلاق ................................. 33
طلاق و انواع آن .............................. 33
پیشینه تحقیق ................................ 35
مدل ......................................... 37
فرضیه های تحقیق ............................. 38
مفاهیم و متغیر ها ........................... 38
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق ................................... 40
نحوه انجام کار .............................. 40
جامعه آمار ی................................. 40
جمعیت نمونه و شیوه نمونه گیری ............... 40
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
نمودار و جداول مربوط به طلاق .............. 65-41
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج یافته ها .............................. 66
پیشنهادات ................................... 69
پرسشنامه .................................... 69
منابع و مأخذ
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 186 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 61 |
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق 1
مقدمه 2
بیان مسئله 5
تعریف دانش آموز یش دانشگاهی 6
اهمیت و ضرورت تحقیق 7
اهداف تحقیق 9
فرضیه های تحقیق 9
تعیین متغیرها 10
تعاریف عملیاتی مفاهیم 10
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق 12
تاریخچه مواد مخدر 13
تاریخچه تریاک و مواد مخدر در ایران 16
تاریخچه مصرف هروئین در ایران 18
قوانین ایران درباره اعتیاد 18
تاریخچه کنترل بین المللی مواد مخدر 19
تاریخچه عملی تحقیق 20
فصل سوم: روش تحقیق 22
نوع تحقیق 23
ابزار اندازی گیری 23
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 24
جدول ها و نمودارها 25
فرضیه ها 42
فصل پنجم: نتیجه گیری 47
خلاصه تحقیق 48
ارائه پیشنهادات 49
محدودیت های تحقیق 49
محدودیتهایی که در کنترل محقق است 50
ضمائم: پرسشنامه ارائه شده به دانش آموزان 51
منابع و مآخذ 52
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 77 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
فهرست مطالب :
فصل اول : کلیات
1-1 مقدمه ...................................... 2
2-1 موضوع تحقیق ................................ 8
3-1 اهداف تحقیق ................................ 10
4-1 اهمیت موضوع ................................ 11
5-1 دلایل انتخاب موضوع .......................... 12
6-1 سوالات تحقیق ................................ 12
7-1 تعاریف عملیاتی واژه ها...................... 13
فصل دوم : موضع گیری های نظری ویافته های پژوهشی درخصوص موضوع
1-2 موضع گیری های نظری درخصوص هویت وعزت نفس....... 15
1-1-2- تعریف هویت وعزت نفس..................... 15
2-1-2- شکل گیری هویت........................... 21
3-1-2- نظریه های هویت.......................... 26
4-1-2- نظریه های عزت نفس....................... 34
2-2- یافته های پژوهشی درخصوص موضوع.............. 40
3-2 نتیجه گیری.................................. 41
فصل سوم : روش پژوهش
1-3 روش تحقیق .................................. 44
2-3جامعه و نمونه آماری......................... 45
3-3 روش جمع آوری اطلاعات ........................ 46
4-3 ابزار اندازه گیری هویت ..................... 47
5-3 ابزاراندازه گیری عزت نفس.................... 49
6-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ................... 51
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
1-4 بررسی جمعیت شناختی ......................... 53
2-4 بررسی توصیفی و استنباطی فرضیه ها............ 56
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
1-5 بحث و نتیجه گیری........................... 65
2-5 نتیجه گیری نهایی ........................... 67
3-5 محدودیتها .................................. 69
4-5 پیشنهادات ................................. 69
5-5 منابع ..................................... 70
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 57 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 93 |
فهرست مطالب
چکیده تحقیق 1
مقدمه 3
1- فصل اول 11-8
1-1- بیان مسئله 9
1-2- اهمیت پژوهش 9
1-3- هدف پژوهش 9
1-4-سوالات پژوهش 10
1-5-متغیرهاو تعاریف نظری و عملیاتی آنها 10
1-5-1- منبع کنترل 10
1-5-1-2-تعریف عملیاتی 11
1-5-2-عزت نفس 11
2- فصل دوم 63-12
پیشینه نظری 13
2-1- نظریه ی روانشناسان و جامعه شناسان در باره ی عزت نفس 13
2-1-1- نظریه جیمز 13
2-1-2- نظریه مید 14
2-1-3- نظریه کولی 15
2-1-4- نظریه روزنبرگ 17
2-1-5- نظریه سالیوان 18
2-1-6- نظریه هورنای 20
2-1-7- نظریه آدلر 21
2-1-8- نظریه راجرز 23
2-1-9- نظریه مزلو 26
2-1-10-نظریه ی آلپورت 27
2-1-11-نظریه ی دیگر روانشناسان 28
2-1-12-عزت نفس و غرور 30
2-1-13-نقش خانواده در شکل گیری عزت نفس 38
2-1-14-نقش پدر خانواده بر عزت نفس فرزندان 41
2-1-15-کمک تخصصی برای افزایش عزت نفس 42
2-2-منبع کنترل 44
2-2-1-رویکردها و نظریه های متفاوت درباره منبع کنترل 45
2-2-2-مفاهیم اساسی نظریه یادگیرِی اجتماعی 48
2-2-3-تفاوت های فردی 53
2-2-4-کنترل 53
2-2-5-واکنش در برابر از دست دادن کنترل 54
2-2-6-منبع کنترل 56
2-2-6-1-منبع کنترل درونی 57
2-2-6-2-منبع کنترل بیرونی 58
2-2-6-3-ویژگی های افراد با منبع کنترل درونی 60
2-2-6-4-ویژگی های افراد با منبع کنترل بیرونی 62
2-2-7- تصور راتر در باره انسان 63
3- فصل سوم 73-66
3-1 – طرح پژوهش 67
3-2- جامعه ی مورد پژوهش 67
3-3- نمونه روش نمونه گیری 67
3-4-ابزارتحقیق 67
3-4-1-آزمون منبع کنترل 67
3-4-2-آزمون عزت نفس 69
3-5-روش اجرای پژوهش 72
3-5-1-اجرای اصلی 72
3-6-1-روش آمار 72
4- فصل چهارم 78-73
تجزیه و تحلیل آمارِِِی 74
4-1-یافته های مربوط به سوال پژوهش 74
فصل پنجم 81-79
5-1-بحث و نتیجه گیری 81
5-2-پیشنهادات 82
منابع 83
ضمائم
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 159 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 136 |
مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری
دانشجویان قشری هستند که سکانداران آیندهی هدایت کشور محسوب میشوند و اگر این قشر عظیم خود دارای زمینه و بستر مناسب برای رشد و تعالی نباشند چه بسا پس از اینکه وارد جامعه و نیروی کار کشور که شدند با توجه به پیشینهی نامناسب خود بسیاری دیگر از اقشار و گروههای مختلف جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار داده و از این طریق لطمات جبران ناپذیری به پیکرهی اجتماع بزنند. برای مثال دانشجویی که اکنون خود سیگار مصرف میکند و در آینده نیز قرار باشد معلم شود و به تربیت و تعلیم فرزندان ما بپردازد، چگونه میتواند مانع از این شود که الگوی دانشآموزان خود واقع نشود و از این طریق آنها را تحت تأثیر خود قرار ندهد. از اینگونه مثالها زیاد میتوان بیان نمود اما آنچه که مهم است این است که مسئولان آموزشی و فرهنگی کشور و بخصوص دانشگاهها اقدام به آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه در سطح کشور و دانشگاهها نمایند.
آنچه که تقریبا همگانی است و در بین جوانان بیشترجامعهها دیده میشود مصرف سیگار به منظور برطرف کردن اضطراب وافسردگی نهفته است. در صورتی که جوانان به علت نا آگاهی به جای استفاده ازمکانیسمهای دفاعی موجود در از بین بردن ناراحتیهایشان به دنبال یک راهحل فوری و معجزهآسا میکردند که اضطراب یا افسردگی خود را برطرف کنند که معمولا در این گونه موارد به وسیله دوستان همسن و سالشان سیگار به آنها معرفی میگردد به عقیدهی یکی از متخصصان عادت به مصرف سیگار مانند سایر عادتها، عادت نمیشود مگر با انجام و تامین نیازهای فرد البته باید ذکر کرد که فقط یک شخصیت فکری مضطرب و یا افسرده نیست که به مصرف سیگارروی میآورد بلکه گروههای دیگر جوانان نیز ممکن است دچار این دام شوند. جوانان به علت اینکه مانند بزرگسالان آمادگی پذیرش و مقابله با مشکلات زندگی را ندارند و برخی از مشکلات عادی برای آنان به صورت شدید و جدّی جلوه و تظاهر میکند بنابراین دربرابرمشکلات وخطرات احتمالی آسیب پذیرند به ویژه دوران بلوغ که جوانان دچار مشکلات و بحرانهایی میگردند. وظیفهی بزرگترها ایجاب میکند که به طورمنطقی و صحیح با جوانان و مشکلاتشان روبهرو گردند. متاسفانه والدین یا مربیان آگاهی و اطلاعات اندکی در مورد تحولات روحی دوران بلوغ جوان دارند. لذا به جای برخورد منطقی و درست با مشکل جوانان او را هدف انتقادها وملامتهای خود قرار میدهند. لذا نمیتوانند آنچنان که باید و شاید جوان را در برابر مشکلات زندگی و یا ناراحتیهایش که ناشی ازدوران بلوغ و احیانا کمبود محبت و عدم درک ازطرف بزرگترها از خانواده و اجتماع فراری شده و به دنبال یک ماده معجزهگر باشند که سیگار را مییابند زیرا جوان میبیند که دوستانش نه تنها او را ملامت نمیکنند بلکه وی را بیشتر و بهتر نیز درک میکنند لذا هرگونه راهحلی را که آنان برای رفع مشکل پیشنهاد کنند بدون هیچگونه تامل و تعلقی میپذیرد...........و همه چیز از همین جا شروع میشود..........ابتدا سیگار..............سپس سیگار همراه حشیش ...........وبلاخره هروئین.
پیشینه مصرف دخانیات به طور تخمینی به حدود ده هزار سال پیش میرسد. در چین و یونان باستان، بر اساس نوشته های تاریخ نویسان و آثار حکاکی شده، از تنباکو و توتون به عنوان گیاهی داروئی یاد شده است.
پژوهشهای انجام شده نشان میدهد که اکثر معتادان، سیگار مصرف میکنند و نیز اعتیاد را از سیگار شروع کردهاند. بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان بهداشت جهانی، سیگار در ردیف مواد اعتیادآور محسوب میشود. سیگار، در ورودی اعتیاد، و چراغ سبزی برای سایر اعتیادها است. مصرف سیگار، نخستین قدم به سوی اعتیاد است. سیگار، زمینهساز اعتیاد به سیگار بوده و مادر اعتیاد به سیگار محسوب میشود.
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 389 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 92 |
فهرست مطالب
عنوان
چکیده.......................................... 1
فصل اول :مقدمه تحقیق........................... 3
1-1 بیان مساله 6
1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق........................................ 9
1-3 اهداف تحقیق 12
1-4 فرضیه هاُی تحقیق............................................. 13
1-5 تعرُیف متغیرهای اصلی تحقیق................................... 13
فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین................... 15
2-1 خود........................................ 17
2-2 خودپنداره.................................. 22
2-3 عزت نفس.................................... 26
2-4 عزت نفس و جنسیت............................ 30
2-5 اثر بخشی .................................. 32
2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس................. 34
2-7 معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران............ 35
2-8 ویژگی هاُی مدیران اثر بخش .................. 43
فصل سوم :روش اجرای تحقیق....................... 48
3-1روش تحقیق .................................. 49
3-2جامعه آماری................................. 49
3-3 حجم نمونه.................................. 49
3-4روش نمونه گیری.............................. 50
3-5 ابزار تحقیق................................ 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها............... 53
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها.............. 60
5-1 نتایج مربوط به فرضیه اول................... 61
5-2 نتایج مربوط به فرضیه دوم................... 62
5-3 نتایج مربوط به فرضیه سوم................... 62
5-4 نتایج مربوط به فرضیه چهارم................. 63
5-5 نتیجه گیری کلی............................. 64
5-6 محدودیت ها................................. 64
5-7 پیشنهادها.................................. 65
منابع فارسی.................................... 66
ضمائم.......................................... 68
ضمیمه 1: تست آُیزنک............................. 69
ضمیمه 2: پرسشنامه اثربخشی...................... 71
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 84 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 83 |
انسان خلیفه الله در زمین می باشد، از آنچه خداوند به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است، فطرت اوست که نیازهای اساسی انسان را در بر دارد. از جمله نیازهای انسان که در روانشناسی و علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است نیاز زیبادوستی انسان است. در عصر حاضر که جهانیان در تلاشند در عرصه ی تعلیم و تربیت بهترین نسل را به دنیا عرضه کنند و بسیاری دیگر نیز در تلاشند فرهنگ های دیگر را مسخ و فرهنگ و تمدن خود را بر جهان مسلط سازند و به عبارتی دیگر در این عرصه که تهاجم فرهنگی بیداد می کند و استعمارگران در هر حال کوشش های بی ثمری داشته و نتوانسته اند مستعمرات از دست رفته ی خود را بازیابند، دست به تلاش های جدید می زنند تا اذهان جوانان و نوجوانان را به سوی خود و جلوه های کاذبشان جذب کنند. یکی از مقاصد استعمار فرهنگی در کشورهای استعمارزده و از جمله در کشور ما ایجاد انحراف در بین جوانان می باشد که از طریق نفوذ در تار و پود افکار، عادات، آداب و رسوم زندگی ملت های تحت سلطه و بخصوص قشر جوان سعی می کنند تا جامعه را از اندرون در جهت مطلوب خویش پیش ببرند و فرهنگ اصیل آن ها را با انواع دسیسه ها و طراحی ها و هزاران حیله از دست آنان بگیرند و فرهنگ خاص خود را جایگزین آن نمایند تا بتوانند این قشر را به زیر سلطه ی فرهنگی خویش درآورند. از جمله مسائلی که در پایه های فرهنگی اصیل یک ملت می تواند مؤثر باشد، سبک پوشش آن ملت است که این موضوع خود در جامعه ی ما چشمگیر است. (غلامعلی حداد عادل، 1372، ص 7) در مسئله ی پوشش باید فرهنگ ایرانی و اسلامی احیا شود و نوجوانان و جوانان که سازندگان آینده کشور هستند باعث جاودان ماندن عقاید ایرانی و اسلامی باشند. نیاز به نوجویی و نوخواهی در کودک و نوجوان کاملاً مشهود است و ایشان برای ابراز شخصیت و جلب توجه دست به هر کاری می زنند که گاهی در همه جا و مخصوصاً محیط مدرسه مناسب نیست. وظیفه ی اولیای مدرسه است که بهترین الگوی انسانی را ترویج دهند و برای آن راه های مختلفی وجود دارد. انسان اسلام خود را شریف تر از آن می داند که به جسمش شناخته شود و وظیفه ی خود را خطیرتر از آن می بیند که تنها به بدن نمایی و آرایش جسم بپردازد. انسان، در همه ی بینش های معنوی و از جمله در اسلام، برای آن لباس به تن نمی کند که تن را عرضه کند، بلکه لباس می پوشد تا خود را بپوشد. لباس برای او یک حریم است. به منزله ی دیوار دژی است که تن را از دستبرد محفوظ می دارد و کرامت او را حفظ می کند. لباس برای آن است که تحریک جنسی را کم کند، نه آنکه بر قدرت تحریک بیفزاید. لباس «پوست دوم» انسان نیست بلکه «خانه ی اول» اوست. انسان اسلام، کمال خود را در آن نمی بیند که تن خویش را چون کالایی تزیین کند و به راه اندازد و بفروشد، بلکه به جای آنکه تن خود را به خلق بفروشد، جان خود را به خدای خویش می فروشد. برپایه ی همین رابطه ی تنگاتنگ فرهنگ و لباس است که می گوییم: لباسی باید بر تن نمود، که نمودار فرهنگ و بینش ما باشد و در تناسب و هماهنگی کامل با اعتقاد و ایمانمان. لباسی که نمایشگر استقلال فرهنگی ما و مظهر وفاداری و سرسپردگی ما به عقیده و آرمانمان و پرچم حرّیت و آزادگی مان باشد. (ستار هدایتخواه، 1375، ص 15 و 16) در این پژوهش سعی می شود با توجه به محدودیت ها نگرش دبیران و دانش آموزان آن ها نسبت به اجرای طرح لباس متحد الشکل در مدارس متوسطه مورد بررسی قرار گیرد تا با اجرای این طرح در مدارس و نادیده گرفتن تفاوت های طبقاتی، مدارس جبهه ی مبارزه با تهاجم فرهنگی و پیشبرد دانش آموزان در جهت اهداف آنان و همچنین اهداف نظام آموزش و پرورش باشد.
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 395 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 183 |
فهرست مطالب |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
عنوان |
|
صفحه |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل اول |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
کلیات و مقدمه |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-1 مقدمه |
……………………………………………………… |
3 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-2 بیان مسئله |
…………………………………………………… |
4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق |
………………………………………… |
5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-4 اهداف تحقیق |
………………………………………………… |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-5 فرضیه ها و سئوالات تحقیق |
……………………………………… |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-6 متغیرهای تحقیق |
……………………………………………… |
7 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-7 تعریف مفهومی و عملیاتی |
………………………………………… |
8 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل دوم |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
پیشینه تحقیق و پایه های نظری |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
1-2 پیشینه نظری تحقیق |
…………………………………………… |
11 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-1 مفهوم سلامت روان |
………………………………………… |
11 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-2 تاریخچه سلامت روان در جهان |
………………………………… |
12 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-3 تاریخچه سلامت روان در ایران |
………………………………… |
14 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-4 مفهوم سلامت روان از دیدگاه های مختلف |
……………………… |
17 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-5 سلامت روان از نظر مکاتب |
…………………………………… |
18 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-6 اصول سلامت روان |
………………………………………… |
20 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-7 هدف ایجاد سلامت روان |
……………………………………… |
23 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-8 مکانیزم های دفاعی و نقش آن در سلامت روان |
……………………… |
25 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-1-9 جمع بندی |
………………………………………………… |
28 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-2 پیشینه عملی تحقیق |
…………………………………………… |
29 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-2-1 همه گیر شناسی در ایران |
……………………………………… |
29 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2-2-2 بررسی همه گیر شناسی در جهان |
……………………………… |
31 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل سوم |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
روش شناسی تحقیق |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-1 روش تحقیق |
………………………………………………… |
38 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-2 جامعه آماری |
………………………………………………… |
38 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-3 نمونه تحقیق |
………………………………………………… |
39 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-4 ابزار تحقیق |
………………………………………………… |
39 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-4-1 مقیاس های چهارگانه آزمون |
…………………………………… |
40 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-4-2 موارد کاربرد و محدودیت های آزمون |
…………………………… |
40 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-4-3 نمره برش آزمون |
…………………………………………… |
41 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-5-3 پایایی آزمون |
……………………………………………… |
42 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-6 اعتبار پرسشنامه |
………………………………………………… |
42 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-7 روش جمع آوری اطلاعات و اجرا |
……………………………… |
43 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
3-8 تجزیه و تحلیل آماری |
………………………………………… |
43 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل چهارم |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
یافته های تحقیق |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
4-1 داده های آماری جامعه مورد مطالعه |
………………………………… |
45 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
4-2 میانگین سلامت روانی جامعه مورد مطالعه |
…………………………… |
48 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
4-3- تجریه و تحلیل فرضیه و سئوالات تحقیق |
…………………………… |
50 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل پنجم |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
بحث و نتیجه گیری |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
5-1 بحث و نتیجه گیری |
…………………………………………… |
59 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
5-2 نتیجه گیری کلی |
……………………………………………… |
61 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
5-3 محدودیت های تحقیق |
………………………………………… |
61 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
5-4 پیشنهادات تحقیق |
……………………………………………… |
62 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
منابع تحقیق |
……………………………………………………… |
63 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
پیوست |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
پیوست |
………………………………………………………… |
66 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فهرست جداول |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 2-1 مقایسه بررسی های انجام شده در مورد شیوع بیماریهای روانی در مناطق مختلف جهان و ایران |
|
35 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-1. داده های آماری جامعه مورد مطالعه |
………………………… |
46 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-2 میانگین و واریانس جامعه مورد مطالعه |
………………………… |
48 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-3 مقایسه نمرات زنان و مردان در آزمون |
………………………… |
50 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-4 محاسبه ضریب همبستگی سن کارمندان با نمرات سلامت روانی |
…… |
52 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-5 مقایسه میانگین ها و انحراف معیار سه گروه اشتغال |
……………… |
53 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-6 تجزیه و تحلیل واریانس ها |
………………………………… |
54 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-7 مقایسه میانگین های گروه های مختلف فعالیت |
………………… |
54 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-8 تجزیه و تحلیل واریانس های گروه های مختلف فعالیت |
…………… |
56 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول 4-9 محاسبه ضریب همبستگی سنوات کاری با سلامت روانی |
………… |
56 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
فهرست نمودارها |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
نمودار هسیتوگرام 4-1 نمرات سلامت روانی و فراوانی آن در مردان و زنان |
…… |
46 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
نمودار هیستوگرام 4-2 سن آزمودنی ها و فراوانی آن در مردان و زنان |
……… |
48 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
نمودار 4-3 مقایسه میانگین های سه گروه اشتغال |
………………………… |
50 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
نمودار 4-4 میانگین های سلامت روانی گروه های مختلف فعالیت |
…………… |
52 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 157 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 138 |
چکیده ............................... 1
فصل اول : موضوع تحقیق
مقدمه ............................... 3
بیان مسئله .......................... 6
اهمیت و ضرورت پژوهش ................. 6
اهداف پژوهش ......................... 7
فرضیه های پژوهش ..................... 7
تعریف متغیرهای پژوهش ................ 8
تعاریف نظری ......................... 8
تعاریف عملیاتی ..................... 8
فصل دوم : پیشینه پژوهش
یادگیری ............................. 10
انواع یادگیری ....................... 12
زمینه های مهم یادگیری ............... 14
مجموعه شیوه های مؤثر در یادگیری ..... 17
ناتوانیهای یادگیری .................. 19
دیدگاه های متفاوت در تبیین ناتوانیهای یادگیری 23
شیوع ناتوانیهای یادگیری ............. 25
جنسیت و ناتوانیهای یادگیری .......... 28
سبب شناسی ناتوانیهای یادگیری ........ 28
1- آسیب مغزی اکتسابی ................ 29
2- وراثت ............................ 29
3- عوامل زیستی- شیمیایی ............. 29
4- محرومیت محیطی و تغذیه ای ......... 30
5- عوامل آموزشی ..................... 30
6- عوامل مربوط به رشد ............... 30
7- رویکرد زبانی- روانی .............. 31
8- رویکرد رفتاری .................... 32
9- رویکرد ادراکی و ادراکی حرکتی ..... 32
10- رویکرد تشکیل نظام عصبی دمن و دلاکاتو 32
انواع ناتوانیهای یادگیری ............ 33
ناتوانیهای یادگیری تحولی ............ 33
ناتوانیهای یادگیری تحصیلی ........... 33
ویژگی های دانش آموزان ناتوان در یادگیری 36
ویژگی های مربوط به رشد و تحول زبان گفتاری 36
ویژگی های عاطفی- اجتماعی ............ 37
ویژگی های مربوط به رشد و تحول حسی- حرکتی 38
ارزیابی ناتوانیهای یادگیری .......... 38
طرح تشخیص ناتوانیهای یادگیری ........ 39
حساب ................................ 41
اختلالات یادگیری در ریاضیات ........... 42
طبقه بندی حساب نارسایی .............. 45
سبب شناسی حساب نارسایی .............. 47
ویژگی های دانش آموزان حساب نارسا .... 52
تشخیص اختلال های ریاضی ............... 53
اضطراب .............................. 56
دیدگاه های نظری در مورد اضطراب ...... 60
ملانی کلاین ........................... 60
آنا فروید .......................... 60
رولومی .............................. 61
آدلر ................................ 61
بالبی ............................... 62
جورج کلی ............................ 62
علل اضطراب .......................... 63
1- عوامل جسمانی و زیست شناختی ....... 63
ژنتیک ............................... 63
2- فعل و انفعالات شیمیایی ............ 64
علل طبی و اثرات داروها .............. 64
فاکتورهای روانی- اجتماعی ............ 64
علائم اضطراب ......................... 65
ارتباط اضطراب با بیماریهای دیگر اضطراب و کاهش قند خون ..................................... 67
اختلالات اضطراب ....................... 68
شیوع اختلالات اضطراب .................. 71
دیدگاه های نظری در تبیین اضطراب ..... 72
دیدگاه روانکاوی ..................... 72
دیدگاه رفتاری ....................... 73
دیدگاه شناختی ....................... 73
دیدگاه زیست شناختی .................. 74
سبب شناسی اضطراب .................... 75
دیدگاه مختلف در درمان اضطراب ........ 77
روانکاوی ............................ 77
درمان رفتاری .................... 77
درمان شناختی ........................ 78
درمان های هستی نگر و انسانی نگر ..... 79
درمان زیست شناختی ................... 80
داروهای ضد اضطراب ................... 80
کنترل علائم بدنی ..................... 81
تنفس کنترل شده ...................... 82
امتحان .............................. 82
اضطراب امتحان ....................... 84
عوامل به وجود آورنده اضطراب امتحان .. 88
عوامل مؤثر در رفع اضطراب امتحان ..... 89
چکیده پژوهشهای داخلی ................ 94
چکیده پژوهشهای خارجی ................ 101
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه آماری ......................... 104
نمونه آماری و روش نمونه گیری ........ 104
ابزار اندازه گیری ................... 106
فهرست وارسی نشانگان حساب نارسایی .... 106
پرسشنامه اضطراب امتحان .............. 107
پرسشنامه فردی ....................... 108
طرح تحقیق ........................... 108
روش اجرا ............................ 108
روش تحلیل داده ها ................... 109
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
یافته های توصیفی .................... 112
.یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش . 113
یافته های جانبی ..................... 119
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری .......................... 124
نتایج یافته های جانبی ............... 125
پیشنهادات ........................... 127
محدودیتها ........................... 128
منابع و مآخذ
منابع فارسی ......................... 130
منابع لاتین .......................... 137
ضمائم
پرسشنامه فردی ....................... 139
فهرست وارسی نشانگان حساب نارسایی .... 140
پرسشنامه اضطراب امتحان .............. 141
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 41 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
بی سوادی یکی از مسائل عمده اکثر کشورهای جهان سوم است که ریشه و اساس بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تشکیل می دهد.
بررسی های اخیر سازمان یونسکو و بسیاری از سازمانهایی که در ارتباط با سوادآموزی یا آموزش بزرگسالان در کشورهای مختلف فعالیت می کنند نشان می دهد که این مسئله مشکلی همگانی است و محدود به کشورهای جهان سوم نیز نمی شود. این بررسی ها بیانگر این واقعیت تلخ هستند که بی سوادی و کم سوادی گرچه مسئله حاد و لاینحل اکثر کشورهای جهان سوم است ولی مشکل جدید کشورهای پیشرفته صنعتی نیز هست. اما مسئله بی سوادی به دلیل افزایش بی سوادان روز به روز اهمیت بیشتری می یابد.
با توجه به اینکه کسب مهارتهای سواد اولیه پله های نردبان دانش و آگاهی است، بی سواد ماندن درصد بالایی از افراد جامعه وسیله ای برای عدم آگاهی و فقدان تخصص و مهارتهای لازم برای ایجاد جامعه ای مستقل، آگاه و تواناست.
با وجود اینکه ی سالهای متمادی، برنامه های مبارزه با بی سوادی به صور مختلف در اغلب کشورهای جهان سوم رونق داشته ولی به دلیل رشد جمعیت بر تعدد بی سوادان جهان افزوده شده است. بدین وسیله لازم است از افرادی که در تهیه این پروژه من را یاری نموده اند قدردانی شود. ابتدا از ریاست محترم نهضت سوادآموزی شهرستان نیشابور و راهنمایان تعلیماتی و کادر اداری نهضت قدردانی می شود و و پس از آن از آموزشیارانی که صادقانه پاسخ دادند و سوادآموزان و نوسوادان که همکاری کردند سپاسگذاری می شود.
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پروپوزال رشته حقوق (حمایت از صغار در قوانین کیفری ایران)
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 225 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
مفهوم بحران هویت :
زمینه های پیدایش بحران هویت :
آسیب شناسی نسل جوان :
ویژگی های دوره جوانی :
عوامل دین گریزی نسل جوان:
چند راه حل برای مواجهه با بحران :
1-3مروری بر نظریات:
1-1-3پارسونز(Parsonz):
2-1-3مودووی:
3-1-3ساموئل هانتینگتون(S.Hantington):
4-1-3کارل مارکس(Karl Marx):
5-1-3اریکسون(Eriksson):
6-1-3جیمز مارسیا ( James Marcia):
7-1-3 رویکردهای سازه گرا
8-1-3کولی و توماس(Koli & Tomas):
9-1-3روزنبرگ( Rozenberg):
10-1-3تاجفل ( Tajfel):
11-1-3سورکین (sorokin):
12-1-3سیکوسCixous:
13-1-3گی روشه (Guy Rochet):
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 50 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پروپوزال آماده با عنوان (اثر تاریخ کاشت و تراکم بوته بر عملکرد و اجزای آن در ارقام سویا)
دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پروپوزال با عنوان (ارزیابی اثر فاصله کاشت بر روی عملکرد و کیفیت پنبه رقم ورامین )
دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پروپوزال آماده با عنوان (ارزیابی اثر فاصله کاشت بر روی عملکرد و اجزای عملکرد پنبه رقم مهر)
دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پروپوزال آماده با عنوان (ارزیابی تنوع ژنتیکی ژنوتیپهای پیشرفته گندم دوروم از لحاظ شاخصهای عملکرد و اجزای عملکرد)
دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پروپوزا آماده (شاخصهای پایداری عملکرد و اجزای عملکرد دانه در ژنوتیپ های گندم نان)
دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پروپوزال آماده بررسی عملکرد ارقام کلزا در تراکم های مختلف
دسته بندی | شهرسازی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 8705 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
فهرست مطالب:
مقدمه
رنسانس در علوم
رنسانس و نهضت ترجمه
جامعه قرون وسطایی در تحول
انسان گرایان و فرهنگ
تقسیم بندی رنسانس
بازرگانی و رنسانس
انقلاب های فکری عصر رنسانس
معماری رنسانس
ویژگی های سبک معماری در عصر رنسانس آغازین
ویژگی های هنری رنسانس پیشرفته
آثار برجسته معماری رنسانس
جایگاه ایتالیا در دوره رنسانس
فیلیپو برونلسکی
کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)
تاریخچه
گنبد
ساختار هندسی گنبد
برج ناقوس
نمای خارجی
نمای داخلی
سرداب کلیسا
پلان کلیسا
پلان نقاشی های دیواری
طرح موزائیک ها در گنبد تعمیدگاه
واژه شناسی
فهرست منابع