نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

ترجمه مقاله برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری واحد تولیدی در بازارهای برق بر اساس نظریه بازی‌ها

این مقاله یک روش نوین را برای مساله GMS (برنامه‌ریزی نگهداری واحد تولیدی) در بازارهای برق ارائه می‌کند هدف عمده این مطالعه مدلسازی یک رویه هماهنگی برای یک ISO (اپراتور مستقل سیستم) بر اساس چارچوب نظریه‌ بازی‌ها برای مساله GMS است فرایند GMS شرکت‌های تولیدی (Genco) به عنوان یک بازی دینامیکی ناهماهنگی مطرح می‌شود و
دسته بندی برق
بازدید ها 80
فرمت فایل docx
حجم فایل 779 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
ترجمه مقاله برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری واحد تولیدی در بازارهای برق بر اساس نظریه بازی‌ها

فروشنده فایل

کد کاربری 42
کاربر

برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری واحد تولیدی در بازارهای برق بر اساس نظریه بازی‌ها+ نسخه انگلیسی

Game-theory-based generation maintenance scheduling in electricity markets

چکیده

این مقاله یک روش نوین را برای مساله GMS (برنامه‌ریزی نگهداری واحد تولیدی) در بازارهای برق ارائه می‌کند. هدف عمده این مطالعه مدلسازی یک رویه هماهنگی برای یک ISO (اپراتور مستقل سیستم) بر اساس چارچوب نظریه‌ بازی‌ها برای مساله GMS است. فرایند GMS شرکت‌های تولیدی (Genco) به عنوان یک بازی دینامیکی ناهماهنگی مطرح می‌شود و پروفیل راهبرد بهینه شرکت‌های تولیدی توسط تعادل بازی نش (Nash) تعیین می شود. رویه هماهنگی انجام گرفته توسط ISO به کمک ارزیابی قابلیت‌اطمینان و اصطلاحا "سیگنال برنامه‌ریزی مجدد" توصیف می‌شود. مثال عددی برای سیستمی شامل سه شرکت تولیدی به کار رفته است تا توانمندی‌های اجرائی طرح ارائه شده در مساله GMS به اثبات برسد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که GMS یک شرکت تولیدیِ سودمحور را می‌توان اصلاح کرد تا ملزومات قابلیت اطمینان ISO ارضا شود.

مقدمه

در سیستم‌های یکپارچه برق، بهره‌برداران برای حداقل کردن هزینه عملکرد و در عین حال تامین قابلیت اطمینان سیستم، از برنامه‌ریزی نگهداری واحد تولیدی (GMS) استفاده می‌کنند. با این حال، تجدیدساختار صنعت برق منجر به روش‌های بازارمحور برای خدمات متمرکزی شده است که توسط نهادهای علاقمندی چون شرکت‌های تولید (Gencos)، شرکت‌های انتقال (Transcos) و شرکت‌های توزیع (Discos) تامین می‌شوند. در یک محیط رقابتی، چالش‌های دیگری هم برای مشارکین بازاری وجود دارد تا رفتارهایی استراتژیک (راهبردی) اتخاذ کنند. یک شرکت تولیدی GMS ای را بنا می‌کند تا سود را بیشینه کند، و سپس یک GMS سیستم گسترده به کمک تصمیم پراکنده می‌شود می‌شود


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.