مقاله انضباط در محیط کار![]() قیمت:80000ریال موضوع : ترجمه مقاله برنامه ریزی مدیریت محدوده فرمت فایل: PDf
این مقاله به عکس در دو فایل پی دی اف 5 صفحه ای می باشد
![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله اصول ومبانی کار گروهی![]() قیمت:100000ریال موضوع : مقاله اصول ومبانی کار گروهی فرمت فایل: PDF این مقاله به عکس در دو فایل پی دی اف 5 صفحه ای می باشد
![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله راهکری ساده جهت صرفه جویی در مصرف برق کارخانجات نساجی![]() قیمت:80000ریال موضوع : مقاله راهکری ساده جهت صرفه جویی در مصرف برق کارخانجات نساجی فرمت فایل: PDF این مقامه به صورت عکس در قالب pdf می باشد ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
پاورپوینت فاکتورهای موثر بریادگیری![]() قیمت:50000ریال موضوع : پاورپوینت فاکتورهای موثر بریادگیری فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش )
مقدمه : امروزه کاملاً مشخص شده است که تفاوتهای افراد در یادگیری فقط تا حدی به هوش و تواناییهای آنها بستگی دارد؛ بنابراین عوامل دیگری نظیر ویژگیهای شخصیتی، دشواری تکلیفها و تفاوت سبکها ظرفیت افراد ،نگرش و... نیز در این امر دخیلاند. در این نوشتار برخی فاکتورها موثر بر یادگیری را به اجمال شرح می دهیم.وراثت صفاتی است که از پدر و مادر، از طریق ژن موجود در کروموزوم، به انسان منتقل میشود و شخصیت انسان را میسازدو یکی از عوامل بسیار مؤثر بر انسان محیط و وراثت است زیرا در دید ظاهری انسان چنین میپندارد که انسان هر آنچه دارد از محیط و وراثت است زیرا کمتر کسی را میتوان یابید که بر خلاف محیط و جو حاکم رشد کند.در برخی از چیزها آنچه که محیط بر انسان تحمیل میکند چارهای ندارد مگر آنکه آن را پذیرا شود و محیط نیز از رحم مادر آغاز میگردد تا شامل جامعه، مدرسه و حتی آب و هوا میشود[1]. ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله ترجمه شده شیوه های تفکر![]() قیمت:45000ریال موضوع : ترجمه مقاله درس مدیریت طرح های توسعه فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
مقدمه : بزرگترین دستاورد انسان توانایی در سر پروراندن اندیشه ای پیچیده، منتقل کردن آن به دیگران و عمل کردن بر اساس آن است. اندیشیدن طیف وسیعی از فعالیتهای ذهنی را در بر دارد. هرگاه مسأله ای در کلاس درس مطرح شود و بکوشیم آنرا حل کنیم، فکر می کنیم وقتی منتظریم تا کلاس درس شروع شود و در همان حال غرق در رویاهای خود شده ایم فکر می کنیم زمانی که می خواهیم خواروبار بخریم، برای تعطیلات خود نقشه می کشیم نامه می نویسیم باز هم فکر می کنیم در همه ی این موارد می توان فکر را " زبان ذهن " تلقی نمود. در این نوشتار بر آن هستیم که شیوه های مختلف فکر کردن و تفکر را بیان نموده و به تشریح آن ها بپردازیم.
فهرست مطالب :مقدمه مهارتهای هفتگانه در تفکر سیستمی تفکر تحلیلی تفکر استراتژیک تفکر انتقادی تفکر نقطه ای تفکر خطی تفکر سطحی تفکر حجمی تفکر فراحجمی تفکر مثبت تفکر جانبی تفکر انتزاعی تفکرباینری تفکر فازی تفکر آزاد تفکر انتظار تفکر حصولی تفکر حضوری تفکر تجسمی تفکر اجتماعی منابع نتیجه گیری ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
ترجمه مقاله برنامه ریزی مدیریت محدوده![]() قیمت:75000ریال موضوع : ترجمه مقاله برنامه ریزی مدیریت محدوده فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش ) فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) به همراه فایل ورد و پاورپوینت
مقدمه مدیریت محدوده مجموعهای از فرآیندها است که بواسطهی آن اطمینان حاصل میشود که کلیهی کارهایی که در تکمیل پروژه ضروری هستند در آن لحاظ، و کارهای غیر ضروری نادیده گرفته شدهاند. طرح مدیریت محدوده جزئیات دقیق نحوهی تعریف، تدوین و تأیید محدوده پروژه را ارائه میکند. این طرح مسئول مدیریت محدوده پروژه را به روشنی مشخص و به عنوان راهنمای مدیریت و کنترل محدوده ایفای نقش میکند.مدیریت محدوده پروژه فرآیندی 5 مرحلهای را دنبال میکند که این مراحل عبارتند از: جمعآوری الزامات، تعریف محدوده، ایجاد WBS، تأیید محدوده، و کنترل محدوده.
فهرست مطالب :
رویکرد مدیریت محدوده نقشها و مسئولیتها تعریف محدوده بیانیهی محدودهی پروژه ساختار شکست کار تأیید محدوده کنترل محدوده
![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
ترجمه مقاله مدیریت شفاف![]() قیمت:35000ریال موضوع : ترجمه مقاله مدیریت شفاففرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
مقدمه
فهرست مطالب : عناصر مدیریت شفاف مقدمه کارایی و اثربخشی مدیریت شفاف نتیجه گیری منابع : ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
ترجمه مقاله شایستگی مدیریت پروژه ![]() قیمت:80000ریال موضوع : ترجمه مقاله درس مدیریت طرح های توسعه فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش ) فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) به همراه فایل ورد و پاورپوینت عنوان چکیده شایستگی مدیریت پروژه بعنوان یک منبع حیاتی مزیت رقابتی و کلید موفقیت در تحویل پروژه، شناخته می شود. بهمین دلیل است که چارچوبهای صلاحیتی که جهت دستیابی به شایستگی در سازمان های پروژه محور مورد استفاده قرار می گیرند، موثرند و برای رسیدن به هدفی خاص مناسب هستند. موسسه اروپایی ساختمان (ECI) هشت اصل را با توجه به اصول ابتکاری ACTIVE (یعنی: دستیابی به مزیت رقابتی از طریق نوآوری و افزایش ارزش) در تلاش برای افزودن ارزش به تحویل پروژه، توسعه داده است. این تحقیق بدنبال تطابق و حیطه ی یکپارچگی اصول ACTIVE با چارچوب شایستگی فعلی که مورد استفاده در سازمان های پروژه محور است، می باشد. با استفاده از مصاحبه های دارای ساختار مشابه با 8 نفر از مدیران پروژه و مدیران توسعه و یادگیری در سازمان های پروژه محور، روش های کیفی و تفسیری برای این تحقیق به کار گرفته شده اند. چارچوب های صلاحیت فعلی مورد استفاده در سازمان های پروژه محور بر پایه ی نسبی بدنه دانش ادراکی و به طور گسترده ای متجانس با اصول متمرکز ACTIVE حول تعریف مفهوم، مدیریت گروهی، مدیریت روابط زنجیره تامین، ارتباطات، مدیریت ریسک، نوآوری، اجرای پروژه و سنجش عملکرد است. با اینحال، ویژگی های بنیادی اصول ACTIVE در ایجاد یک محیط کاری متعاملانه در پروژه، قطعه ی گمشده ی ارزشمندی از یکپارچگی چارچوب صلاحیت فعلی مورد استفاده در سازمان های پروژه محور است.
فهرست مطالب : عنوان چکیده 1- مقدمه 2- PMBoK و چارچوب های صلاحیت 2-2 چارچوب صلاحیت 3- اصول ACTIVE 4- اصول ACTIVE و چارچوب صلاحیت 5- روش تحقیق 6- تشریح مطالب و نتایج 6-1 تکیه بر چارچوب صلاحیت عمومی 6-2 اختصاصی بودن سازمان 6-3 موانع چارچوب صلاحیت دار 6-4 محیط کار 6-5 هوشیاری ACTIVE 6-6 اهمیت شایستگی ها 7- نتیجه گیری ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله مدیریت در رابطه با شادی![]() قیمت:50000ریال موضوع : مقاله مدیریت در رابطه با شادیفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) مقدمه :
انسان به طور فطری از غم گریزان و به سوی شادی در حرکت است. شادی و نشاط نه تنها بر روح و روان انسان، بلکه بر جسم او نیز تأثیر می گذارد. از نگاه اجتماعی، نیز شادمانی، قلب ها را به یکدیگر نزدیک و ترس، نگرانی، ناکامی و بدگمانی را بی اثر می کند. ارسطو می گوید: «شادی، بهترین چیزهاست و آن قدر اهمیت دارد که دیگر چیزها وسیله به دست آوردن آن هستند.» دین مقدس اسلام نیز که تأمین کننده صلاح دنیا و آخرت آدمی است، شادی های مناسب و حلال را تأیید می کند و پیروانش را از افسردگی و بی حالی برحذر می دارد. فهرست مطالب : مقدمه تعریف شادی انواع شادی و شادمانی عوامل مـوثـر بـر شـادی ارتبـاط شـادی با کـارآیـی کاربرد خوشرویی و شادبودن در محیط کار
مزایای شادی برای سازمان ،مدیران وکارکنان
شادی در سازمان ها شاخص شادی نتیجه گیری منابع ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
بررسی سبک رهبری تحول آفرین وتاثی آن بر مولفه های مختلف سازمانبک رهبری تحول ![]() قیمت:60000ریال موضوع : بررسی سبک رهبری تحول آفرین وتاثی آن بر مولفه های مختلف سازمانفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) چکیده رهبری تحول آفرین به عنوان یکی از سبک های رهبری در دهه های اخیر مورد تحقیق و پژوهش فراوان قرار گرفته است . در محیط های پویا و در حال تغییر امروزی که روند و سرعت تغییرات روز بروز بیشتر می گردد نیاز به رهبران تحول گرا برای سازمان هایی که می خواهند در چرخه رقابت باقی بمانند بیش از پیش احساس می شود . سبک رهبری تحول آفرین و وجود رهبران تحول گرا در سازمانها با تأثیر گذاری بر روی مؤلفه های مختلف رفتار سازمانی در کنار سایر اجزا و اقدامات رهبری یکی از حداقل شروط لازم سازمانها برای گام نهادن در عصر و مسیر آینده می باشد . در این مقاله ضمن بررسی این نظریه و سیر تعالی آن به چگونگی تأثیر گذاری آن بر مؤلفه های مختلف مدیریت تغییر سازمانی ، فرهنگ سازمانی ، یادگیری سازمانی ، رفتار شهروندی سازمانی و کارکنان دانشی سازمان می پردازیم و در پایان پیشنهاداتی جهت پرورش رهبران تحول مورد نیاز سازمانهای حال و آینده و الگو سازی مناسب از سبک های رهبری تحولی ارائه می گردد . مقاله حاضر از نوع توصیفی است و برای جمع آوری ادبیات مطالب آن از روش کتابخانه ای استفاده گردیده است . نتایج منبعث از این تحقیق می تواند در رهبری و اداره سازمانها مثمرثمر و مفید واقع گردد. واژه های کلیدی : رهبری تحول آفرین ، سازمان ، محیط.
فهرست مطالب : 1- مقدمه 2 – مبانی نظری 3- رهبری تحول آفرین و مدیریت تغییر 4 – رهبری تحول آفرین و فرهنگ سازمانی 5- رهبری تحول آفرین و یادگیری سازمانی 6- رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی 7- نتیجه گیری و پیشنهادات مراجع ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله پژوهشی اماده چاپ-تأثیر کارآفرینی و قابلیت بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار ![]() قیمت:1400000ریال موضوع : مقاله پژوهشی اماده چاپ-تأثیر کارآفرینی و قابلیت بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدارفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
چکیده:
Abstract
This study examines the relationship between entrepreneurship and innovation for sustainable competitive advantage, with the aim of providing new solutions and business affairs firms concerned with sustainable competitive advantage. The research data were collected through questionnaires. The population consisted of 1,200 senior executives Kaveh Industrial City population sample of 257 individuals. The main hypothesis of the research, entrepreneurship and innovation capabilities have a significant effect on sustainable competitive advantage was examined. To determine the accuracy of data analysis and hypothesis spss software was used. Results showed that entrepreneurs directly affect the sustainable competitive advantage. Also the ability of innovation improves sustainable competitive advantage. So for the promotion of sustainable competitive advantage for any firm or corporation is suggested that one of these firms or institutions to develop a corporate culture of entrepreneurship and innovation capabilities to enhance the competitive advantage they need.
![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله علل موثر در بروز ناهنجاری های اخلاقی![]() قیمت:100000ریال موضوع : مقاله علل موثر در بروز ناهنجاری های اخلاقیفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) درباره شناخت عوامل موثر در بروز ناهنجاری های اخلاقی، ابتدا آن را بر دو شاخه علل داخل خانواده و دیگری علل خارج از خانواده دسته بندی می کنیم. در این نوشتار عمدتاً به علل خارج از خانواده پرداخته و سایر علل را به محل دیگر وا می گذاریم. اخلاق و شخصیت رابطه تنگاتنگی دارد. شخصیت آدمی عبارت است از «مجموع فعالیت های روانی، احساسات، افکار، عواطف و رفتار و کردار او که نمودار و ترجمان آن فعالیت ها هستند.»این شخصیت در تعامل با اطراف خود دست خوش تغییراتی می شود. و این تغییرات اجتناب ناپذیر است. از ویژگی های مهم انسان «تحول و تطور پذیری» و «قابلیت شکل گیری های گوناگون شخصیت است» انسان به گونه ای آفریده شده است که می تواند با آگاهی و آزادی در محدوده ای نسبتاً گسترده راه خود را بر گزیند و در همان راه منتخب خود، «شخصیت» و هویت فکری، اخلاقی و فرهنگی خویش را شکل بخشداگر تکامل پذیری و قابلیت تغییر در طبیعت و گوهر وجود انسان نبود، علم اخلاق و سایرعلوم تربیتی نیز متصور نبود. بیشترین تاثیر پذیری انسان در زمان نوجوانی است. پس از دوره نوجوانی، مرحله جوانی است که در این دوران نیز تأثیرات مثبت و منفی بر اخلاق، بسیار مهم و قابل اهمیت است. علّت اصلی در آسیب پذیری این دو مرحله یکی غلبه احساسات بر وجود فرد، و دیگری محدودیت تجربه است. در این دوره احساسات مالک اصلی آدمی شمرده شده و با تمام قدرت انسان را مسخّر خود می نماید. از سوی دیگر، فقدان تجربیات اجتماعی موجب می شود که این گروه سنی نتواند معادلات پیچیده محیط ارتباطی خود را بدقت ارزیابی کند. ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله بزهکاری نوجوانان و جامعه![]() قیمت:100000ریال موضوع : مقاله بزهکاری نوجوانان و جامعهفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. گرچه، جوامع گوناگون برحسب وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود با انواع متفاوتی از آن روبه رو هستند. در همه جوامع انسانی اصطلاح بزهکار در مورد افرادی به کار برده می شود که اعمال خلاف قانون یا موازین مذهبی آن جامعه انجام می دهند. با توجه به این که احکام در جامعه های گوناگون متفاوت است، فرد متخلف در یک جامعه، ممکن است در جامعه دیگر از تخلف مبری باشد.در کشور ما بزهکاری به مجموعه کل جرایمی گفته می شود که در صورت ارتکاب، مجازات هایی از قبیل قصاص، دیات، حدود و تعزیزات را در پی دارد.هر روز در کنار ما جرایم متعددی به وقوع می پیوندد و با تورق روزنامه ها، در صفحه حوادث با انواع بزهکاری آشنا می شویم: چاقوکشی، ضرب و جرح، دزدی، تجاوز و وقتی از خیابان عبور می کنیم سازمان هایی نظیر کانون اصلاح و تربیت، نیروی انتظامی، و دادگاه هایی را می بینیم که برای مجازات این گونه افراد به وجود آمده اند. ولی تا حالا فکر کرده ایم چه عواملی در به وجود آوردن فرد بزهکار مؤثر است؟ پیچیدگی عوامل مؤثر در پدیده بزهکاری سبب شده است که هر گروه از محققان آن را از دیدگاهی خاص بررسی کنند. روان شناسان و روان پزشکان از دیدگاه روان شناختی، حقوق دانان از دیدگاه جرم شناسی و مسایل کیفری، پزشکان و زیست شناسان از نظر عوامل مؤثر زیستی و بالاخره جامعه شناسان از دید آسیب شناسی اجتماعی. ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله افزایش سن ازدواج و ناهنجاری های اجتماعی![]() قیمت:25000ریال موضوع : مقاله افزایش سن ازدواج و ناهنجاری های اجتماعیفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات نسل جوان امروز به شمار میرود و ریشه بسیاری از جرائم را میتوان در افزایش سن ازدواج جوانان جستوجو کرد.شوک:گفته محققان و کارشناسان امور اجتماعی، انتخاب همسر یکی از انتخابهای مهم بشری است که باید دقیقاً در زمان مناسب اتفاق بیفتد؛ در غیر این صورت در بسیاری از موارد زندگی فردی و اجتماعی را دچار بحران خواهد ساخت.شرایط زندگی از لحاظ اقتصادی، پیچیده شدن زندگی شهری (مدرنیته و صنعتی)، بالا رفتن سطح توقعات جوانان، آزادیهای بیحد و حصر، وسواس زیاد در انتخاب همسر و... شرایطی را فراهم کرده است که جوانان افکار و اندیشههای متفاوتی درباره ازدواج داشته باشند. این امر دشواری انتخاب همسر را به همراه دارد ود منجر به کاهش تشکیل نهاد مقدس خانواده شده است.بالا رفتن سن ازدواج دلایل متعددی دارد. در گذشتههای نهچندان دور دختران و پسران بعد از سن بلوغ به خانه بخت میرفتند ولی امروزه سن ازدواج دختران و پسران افزایش یافته است بطوری که طبق آمارهای رسمی سن متوسط ازدواج برای پسران 25 تا 35 و برای دختران 24 تا 30 سالگی است. ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله آسیب های اجتماعی: علل و درمان![]() قیمت:125000ریال موضوع : مقاله آسیب های اجتماعی: علل و درمانفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) مقدمه :یکی از مباحث بسیار مهم در زمینه آسیب های اجتماعی، عوامل و دلایل مهم به وجود آمدن این آسیب هاست.(1) عوامل این آسیب ها بسیار زیاد است و فرصت بیان همه آنها نیست. در اینجا به ده عامل مهم و اصلی از عوامل آسیب ساز اشاره می شود: 1. تحولات و تغییرات اجتماعی در دو دهه اخیر به ویژه مسئله نرخ رشد جمعیت؛ 2. ضعف نهادهای اقتصادی و وجود مشکلات فراوان اقتصادی به ویژه مسئله بیکاری و تورم؛ 3. عدم وجود برنامه ی صحیح برای اوقات فراغت به ویژه برای نسل جوان که مشغول کار و یا تحصیل است. آیا برای پر کردن ساعات فراغت آنها پس از پایان ساعت کار و یا پایان کلاس درس، فکری شده است؟ 4. گذر از جامعه سنتی به مدرن و تأثیر مدرنیسم در هنجارهای اجتماعی به ویژه تکنولوژی ارتباطات؛ 5. بحران هویت در میان جوانان(2)، که متأسفانه در شرایط فعلی به تدریج ممکن است به این بحران نزدیک شویم؛ 6. تضعیف باورهای اعتقادی به دلیل ضعف نهادهای دینی، فرهنگی و آموزشی کشور و تعارض نهادهای مسئول فرهنگی. گاهی شاهد آن هستیم که نهاد دینی طرحی دارد و نهاد فرهنگی درست نقطه مقابل آن است که متأسفانه نتوانسته ایم بین این نهادها هماهنگی لازم را به وجود آوریم. ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله آسیب های اجتماعی و عوامل موثر بر آن ![]() قیمت:100000ریال موضوع : مقاله آسیب های اجتماعی و عوامل موثر بر آنفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) چکیده : رشد شهرنشینی بعنوان یک پدیده نوین در عصر حاضر بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته و به ویژه در جوامع رو به توسعه ادامه دارد. جوامع جهان سومی فعلی شاهد گسترش شهرنشینی وسیعی هستند که حتی جوامع صنعتی قبلا کمتر با آن مواجه شده اند. این حرکت برای کشورهای رو به توسعه تحولات عمده ای را در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و نظایر آن بدنبال داشته و جریان شهرنشینی موجبات تغییر ساختارهای اجتماعی، روابط اجتماعی، دگرگونی نظام ارزشی و امثال آنها را فراهم آوردهاست.رواج شهرنشینی و مهاجرت، توریسم، ارتباطات فرهنگی و تغییر در عقاید و سنن با کاهش تاثیر و نفوذ خانواده ها همراه بوده ودر مجموع تغییرات وسیعی در رفتارهای اجتماعی جوانان بوجود آورده است. در زندگی سنتی گذشته، گذر از دوران کودکی تا مرحله ازدواج ساده و مشخص بود ولی امروزه تغییر در سن ازدواج بعلت افزایش نیازها و مشکلات اشتغال و دوره های طولانی تحصیل، فاصله میان انتظارات و امکانات باعث می شود که ازدواج در سنین بالاتری انجام بگیرد ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
مقاله ناهنجاریهای اجتماعی![]() قیمت:440000ریال
موضوع : مقاله ناهنجاریهای اجتماعیفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) مقدمه : مطالعه انحرافات و کجروی های اجتماعی و به اصطلاح، آسیب شناسی اجتماعی (Social Pathology) عبارت است از مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی های اجتماعی. در واقع، آسیب شناسی اجتماعی مطالعه و ریشه یابی بی نظمی ها، ناهنجاری ها و آسیب هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی، طلاق و...، همراه با علل و شیوه های پیش گیری و درمان آن ها و نیز مطالعه شرایط بیمارگونه و نابسامانی اجتماعی است.1 به عبارت دیگر، مطالعه خاستگاه اختلال ها، بی نظمی ها و نابسامانی های اجتماعی، آسیب شناسی اجتماعی است; زیرا اگر در جامعه ای هنجارها مراعات نشود، کجروی پدید می آید و رفتارها آسیب می بیند. یعنی، آسیب زمانی پدید می آید که از هنجارهای مقبول اجتماعی تخلفی صورت پذیرد. عدم پای بندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی است.از سوی دیگر، اگر رفتاری با انتظارات مشترک اعضای جامعه و یا یک گروه یا سازمان اجتماعی سازگار نباشد و بیشتر افراد آن را ناپسند و یا نادرست قلمداد کنند، کجروی اجتماعی تلقّی می شود. سازمان یا هر جامعه ای از اعضای خود انتظار دارد که از ارزش ها و هنجارهای خود تبعیت کنند. اما طبیعی است که همواره افرادی در جامعه یافت می شوند که از پاره ای از این هنجارها و ارزش ها تبعیت نمی کنند. افرادی که همساز و هماهنگ با ارزش ها و هنجارهای جامعه و یا سازمانی باشند، «همنوا» و یا «سازگار» و اشخاصی که برخلاف هنجارهای اجتماعی رفتار کنند و بدان ها پای بند نباشند، افرادی «ناهمنوا» و «ناسازگار» می باشند. در واقع، کسانی که رفتار انحرافی و نابهنجاری آنان دائمی باشد و زودگذر و گذرا نباشد، کجرو یا منحرف نامیده می شوند. این گونه رفتارها را انحراف اجتماعی یا (Social Devianced) و یا کجروی اجتماعی گویند.حال سؤال این است که چگونه تشخیص دهیم رفتاری از حالت عادی و ـ به اصطلاح ـ نرمال خارج شده و به حالتی غیرنرمال و نابهنجار تبدیل شده است؟ ملاک ها و معیارهایی وجود دارد. با این معیارها و ملاک ها می توان تشخیص داد که رفتاری در یک سازمان، نهاد و یا جامعه ای عادی و مقبول و نرمال است، یا غیر عادی، غیرنرمال و نابهنجار.
فهرست مطالب : مقدمه: 1. ملاک آماری: 2. ملاک اجتماعی: 3. ملاک فردی: 4. ملاک دینی: الف. عوامل شخصیتی 3. عوامل اجتماعی. ب. عوامل فردی ج. عوامل اجتماعی 1. عدم پای بندی خانواده ها به آموزه های دینی 2. آشفتگی کانون خانواده 3. طرد اجتماعی 4. نوع شغل 5. بی کاری و عدم اشتغال 6. فقر و مشکلات معیشتی 7. دوستان ناباب 8. محیط 9. فقر فرهنگی و تربیت نادرست 10. رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی نتیجه گیری علل موثر در بروز ناهنجاری های اخلاقی مهمترین عوامل ناهنجاری های اجتماعی 1- مدل و طرح نا مناسب توسعه: 2- شتاب در توسعه: 3- نداشتن تصور صحیح از پدیده های نو: علت ناهنجاری ها در نهج البلاغه هنجار انواع هنجار و اهمیت هنجارهای مفید 1ـ عدم وجود هنجار 2ـ عدم اطلاع از هنجار 3ـ عدم کنترل 4ـ تغییر ناگهانی نتیجه عواملی موثر در ایجاد پدیده کودکان خیابانی: روابط نامتعارف دختر و پسر: تعریف آسیب شناسی ؛ علل بحران انحرافات و آسیب های اجتماعی ؛ عدم تطابق سازمان اجتماعی و فرد با دگرگونی ها و بروز بحران هویت: آسیب های اجتماعی چیست؟ آسیب شناسی اجتماعی موضوعات مورد بحث در آسیب شناسی اجتماعی اهمیت آسیب شناسی اجتماعی شیوه عمل آسیب شناسی اجتماعی گونه شناسی آسیب های اجتماعی تعریف و هدف های آسیب شناسی هدف ها و مقاصد آسیب شناسی اجتماعی را چنین می توان بر شمرد: افزایش سن ازدواج و ناهنجاری های اجتماعی بزهکاری نوجوانان و جامعه تعریف بزه، بزهکار و بزهکاری از نظر اجتماعی بزهکاری را به سه دسته تقسیم کرده اند: عامل های خانوادگی موثر در بزهکاری ویژگی های نوجوانان بزهکار: پیشنهادها ج. وظایف خانواده ب. راهکارهای شناسایی مشکلات نوجوان و جوانان الف. اقدامات پیشگیرانه د. وظایف سایر نهادها منابع ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
پایان نامه بازاریابی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی![]() قیمت:2500000ریال موضوع : پایان نامه امکان سنجی استفاده از فناوریهای نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) مقدمه :امروزه با گسترش روزافزون فناوریهای نوین در سطح جهان و وابسته شدن سایر صنایع و فعالیتها به این صنعت، اغلب کشورها به طور خودکار به این صنعت گرایش پیداکرده و روز بروز درصد افراد جامعه که به نحوی با این فناوریها مرتبط میشوند، افزایش مییابد. با رشد روزافزون این فناوریها روش کسب و کار و فعالیتهای روزمره، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، دستیابی به اطلاعات و به طور کلی تمام وجوه زندگی بشری، دچار تحولی عظیم گشته است (شعبان علی قمی، 1382). در این میان بخش کشاورزی نیز مستثنی نمانده است. هر چند بشر از دیر باز فناوریها و ابزار را در خدمت کشاورزی خود بکار گرفته ولی شاید هیچ گاه کشاورزی با تحولات شگرفی که نشأتگرفته از بهکارگیری فناوریهای نوین مانند اینترنت، کامپیوتر، لوح فشرده، سیستمهای چند رسانهای میباشد روبرو نشده باشد. در بین محصولات کشاورزی، محصول زعفران یکی از محصولات استراتژیکی است که بهکارگیری فناوریهای نوین مانند اینترنت، کامپیوتر و غیره میتواند در تولید و بازاریابی آن نقش بسی کارساز داشته و با رشد ابزار الکترونیک و فناوریهای نوین بنگاههای تولید و بازاریابی آن را تحت تأثیر قرار داده است؛ لذا با توجه به اینکه این محصول در شرایط آب و هوایی ایران بالاخص در شرایط خراسان جنوبی عملکرد خوبی داشته، از طرفی هم محدودیتهای کشت آن در سطح جهانی و هزینههای بالای کارگری آن از سوی دیگر، موجب شده است تا زعفران در بازارهای جهانی، گیاهی گران قیمت محسوب شود. امروزه در غرب، بسیاری از شرکتها و سازمانهای خدماتی مفهوم جدید بازاریابی را پذیرفتهاند و طبق آن عمل مینمایند. اهمیت و جایگاه استفاده از اینترنت در استراتژیهای بازاریابی توسط اکثر شرکتها پذیرفته شده و بازاریابی اینترنتی اکنون، عنصری اصلی در بازاریابی مستقیم به شمار میرود و میتواند برای یک بازار انبوه از مشتریان نیز استفاده شود (استوارت، آدام، 2001 ) افزایش رقابت، تغییر محیطهای کسب و کاری، جهانی سازی و پیشرفت فناوری ارتباطی و اطلاعاتی از جمله تغییرات مهمی هستند که صنعت بازاریابی را نیز وادار به تغییر نمودهاند. تقاضا برای خدمات و کالاها، به سرعت در حال تغییر است و به طبع آن رفتار مشتریان این گونه خدمات و کالاها نیز به سرعت در حال دگرگونی است. با تغییرات انجام گرفته در سلیقه و نگرش مشتریان، استراتژیهای جدیدی برای جذب مشتری و حفظ مشتریان کنونی ضروری مینماید که این استراتژیها میبایست در سیستم بازاریابی الکترونیکی اجرا شود. امروزه بسیاری از بنگاههای تولیدی در سطح جهان، خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه میدهند و با یکپارچه شدن اقتصاد جهانی، کشور ما نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؛ لذا در بلند مدت چارهای جز اینترنتی شدن خدمات و تولیدات وجود ندارد. از سویی بخش در حال رشدی از مشتریانی که فهم تکنولوژی دارند، به وجود آمدهاند که سیستمهای توزیع خدمت مبتنی بر فناوری اطلاعاتی را به دریافت این خدمات به صورت سنتی ترجیح میدهند. پاسخگویی به نیاز این مشتریان با بافت سنتی سیستمهای بازاریابی آسان نیست و ایجاد زمینه و در اختیار گرفتن فناوری مناسب الزامی است. با توسعه ابزار الکترونیک و بازاریابی الکترونیکی، بنگاههای تولیدی خصوصاً بنگاههای تولیدی محصولات کشاورزی تجاری از جمله زعفران نیز تحت تأثیر قرار گرفتهاند. بنگاهها برای پیشبرد اهداف خود از روشها و استراتژیهای بازاریابی الکترونیکی در راستای اهداف خود استفاده میکنند تا بتوانند با تنوع در خدمات و ارائه آن به نیازهای روز مشتری پاسخگو باشند.بنابراین تولید زعفران در شرایط فعلی ایران، علاوه بر این که میتواند به ارز آوری صادرات غیر نفتی کمک کند، به دلیل نرخ بیکاری بالا و با توجه به اینکه در تولید زعـفران نیاز به کار فـراوان است، برای کشـور و استان خراسان جنوبی فعالیتی بس کارساز تلفی میشود. خراسان جنوبی به علت شرایط اقلیمی ویژهاش، پتانسیل بالایی در زمینه تولید زعفران داشته به طوری که بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی حدود 36000 نفر بهره بردار در 14000 هکتار از اراضی این استان زیر کشت این محصول به تولید زعفران مشغول میباشند و از این میزان زمین 49 تن زعفران در سال 1388 تولید کرده و با این مقدار تولید بعد از استان خراسان رضوی به عنوان دومین قطب تولید زعفران محسوب میشود.اما وجود مسایل و مشکلات مختلف در زمینهی تولید، فراوری زعفران و نیز توزیع و بازاریابی آن باعث گردیده که به رغم کیفیت مرغوب این محصول نسبت به نمونههای خارجی آن، زعفران ایران وضعیت مناسبی در بازار جهانی نداشته باشد (ترکمانی، 1379) و محصول زعفران ایران عمدتاً توسط واسطهها با قیمت اندکی از کشاورزان خریداری شده و به صورت فلهای به خارج از کشور صادر میشود. که در این زمینه زعفران و بازاریابی زعفران تغییرات اساسی را میطلبد، یکی از راه کارهایی که در این زمینه میتواند کارساز باشد و به صادرات زعفران ایران سر و سامان دهد بازاریابی الکترونیک میباشد و با توجه به اینکه زعفران یک محصول صادراتی و تجاری محسوب میشود بازاریابی الکترونیک میتواند بسیاری از مشکلات زعفران کاران را حل نموده و تا حدی میتواند دست دلالها و واسطهها را در خرید و فروش زعفران کوتاه کند.در این تحقیق ابتدا به بحث بازاریابی الکترونیکی به عنوان مهمترین جزء دنیای الکترونیکی پرداخته میشود و ابزارها و استراتژیهای بازاریابی الکترونیکی شناسایی شده و معرفی میشوند. در ادامه با توجه به رشد اینترنت و نقش آن در بازاریابی الکترونیکی بالاخص در بازاریابی زعفران به مقوله اصلی تحقیق یعنی امکان استفاده از بازاریابی الکترونیکی در بازاریابی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی میپردازیم و به بررسی زیرساختهای موجود در استان خراسان جنوبی جهت استفاده از این فناوری در بازاریابی محصول زعفران پرداخته خواهد شد. نهایتاً این تحقیق با توجه به ضرورت استفاده از فناوریهای نوین در بازاریابی محصول زعفران به بررسی امکان استفاده از این تکنولوژی در بازاریابی زعفران در استان خراسان جنوبی میپردازد و در این راستا به سؤالات زیر پاسخ خواهد داد.
فهرست مطالب : فصل 1- کلیات تحقیق... 9 1-1- مقدمه................ 10 1-2- بیان مسئله. 11 1-3- اهداف تحقیق.. 14 1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 14 1-5- تعاریف واژه ها 16 1-6- محدودیتهای تحقیق.. 18 1-7- محدوده تحقیق.. 19 1-8- پیش فرضهای تحقیق.. 19 فصل 2- ادبیات تحقیق... 20 2-1- مقدمه................ 21 2-2- بازاریابی الکترونیکی.. 21 2-2-1- تعریف و تکامل بازاریابی الکترونیکی.. 21 2-2-2- اجزای بازاریابی الکترونیکی.. 22 2-2-3- اهداف بازاریابی الکترونیکی.. 22 2-2-4- استراتژیهای بازاریابی اینترنتی.. 23 2-3- تجارت الکترونیک.... 26 2-3-1- انواع تجارت الکترونیکی.. 30 2-3-2- مدلهای تجارت الکترونیکی.. 31 2-3-3- مدلهای توصیفی تجارت الکترونیک... 31 2-3-4- مدلهای فرآیندی تجارت الکترونیکی.. 34 2-3-5- مدلهای کسب و کار الکترونیکی.. 34 2-4- مراحل تجارت الکترونیکی.. 35 2-5- اجزای تجارت الکترونیکی.. 35 2-6- مزایای تجارت الکترونیک.... 36 2-7- وضعیت تجارت الکترونیک در جهان.. 38 2-8- موانع توسعه تجارت الکترونیکی.. 39 2-9- مدلهای آمادگی الکترونیکی.. 42 2-9-1- مدل آمادگی شبکهای INSEAD.. 42 2-9-2- مدل آمادگی شبکهای دانشگاه هاروارد. 44 2-9-3- مدل راه کارهای ملی تجارت الکترونیکی آنکتاد. 46 2-9-4- مدل آمادگی الکترونیکی واحد هوشمند اکونومیست... 48 2-10- تاریخچه تجارت الکترونیک در ایران.. 50 2-11- اینترنت.......... 51 2-11-1- تاریخچهی اینترنت... 52 2-11-2- اینترنت در ایران.. 55 2-11-3- کاربردهای اینترنت... 55 2-11-4- اثرات اینترنت 56 2-12- خرید و فروش اینترنتی.. 57 2-13- فروش به هنگام محصول.. 58 2-14- عوامل موفقیت در فروش اینترنتی.. 58 2-15- امکان سنجی.. 59 2-16- موانع امکان استفاده از بازاریابی الکترونیک در فروش زعفران.. 60 2-17- معرفی گیاه زعفران.. 62 2-18- تولید زعفران در جهان.. 63 2-19- تولید زعفران در ایران.. 64 2-20- تولید زعفران در خراسان جنوبی.. 67 2-21- بازاریابی الکترونیکی زعفران.. 68 2-22- مروری بر نتایج تحقیقات گذشته. 69 2-23- چارچوب تئوری تحقیق.. 74 فصل 3- روش شناسی تحقیق... 75 3-1- مقدمه............ 76 3-2- نوع و روش پژوهش.... 76 3-3- جامعه آماری.. 77 3-4- نمونه آماری، برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 77 3-5- روش جمع آوری اطلاعات... 81 3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات... 81 3-7- قابلیت اعتبار یا روائی ابزار اندازه گیری ( Validity ) 82 3-8- قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار اندازه گیری.. 82 3-9- متغیرهای تحقیق.. 83 3-10- فرضیههای تحقیق.. 84 3-11- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها 98 3-11-1- حوزهی آمار توصیفی.. 98 3-11-2- آمار تحلیلی (استنباطی) 98 3-12- تحلیل همبستگی.. 99 3-13- تحلیل رگرسیون چند گانه. 99 فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات... 101 4-1- مقدمه............. 102 4-2- آمار توصیفی.. 102 4-2-1- ویژگیهای فردی زعفران کاران.. 102 4-2-1-1- سن..................................... 102 4-2-1-2- جنسیت............................. 103 4-2-1-3- وضعیت تأهل..................... 103 4-2-1-4- وضعیت تحصیلی............... 103 4-2-2- ویژگیهای زراعی زعفران کاران.. 104 4-2-2-1- سطح زیر کشت................. 104 4-2-2-2- تولید زعفران..................... 104 4-2-2-3- درآمد حاصل از تولید زعفران.. 105 4-2-3- دیدگاه زعفران کاران در زمینه امکان استفاده از اینترنت در بازاریابی الکترونیکی زعفران : 106 4-2-4- ویژگیهای فردی فعالان بازار زعفران.. 108 4-2-4-1- سن........................................ 108 4-2-4-2- جنسیت و وضعیت تأهل.. 108 4-2-4-3- وضعیت تحصیلی.................. 109 4-2-5- ویژگیهای حرفه ای فعالان بازار زعفران.. 109 4-2-5-1- سابقه فعالیت در بازار زعفران.. 109 4-2-5-2- میزان خرید و فروش سالیانه زعفران توسط فعالان بازار زعفران.. 110 4-2-6- دیدگاه فعالان بازان زعفران پیرامون کاربرد اینترنت در بازاریابی الکترونیکی زعفران: 111 4-2-7- ویژگیهای فردی کارشناسان : 113 4-2-7-1- سن.................................... 113 4-2-7-2- جنسیت.................................... 113 4-2-7-3- وضعیت تأهل......................... 113 4-2-7-4- وضعیت تحصیلی............... 114 4-2-8- ویژگیهای حرفه ای کارشناسان.. 115 4-2-8-1- سابقه کاری کارشناسان.. 115 4-2-9- وضعیت موجود بازاریابی الکترونیکی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی.. 115 4-2-10- موانع اجرای بازاریابی الکترونیکی.. 118 4-2-11- نگرش کارشناسان نسبت بازاریابی الکترونیکی زعفران.. 119 4-2-12- دیدگاه کارشناسان در زمینه امکان استفاده از اینترنت در بازاریابی الکترونیکی زعفران: 121 4-3- آمار استنباطی.. 125 4-3-1- تحلیل دو متغیره 126 فصل 5- نتیجهگیری و پیشنهادات... 186 5-1- مقدمه............. 187 5-2- خلاصه............. 187 5-3- نتیجه گیری و بحث... 189 5-3-1- تحلیل یافته های توصیفی زعفران کاران.. 189 5-3-1-1- ویژگیهای فردی زعفران کاران.. 189 5-3-1-2- ویژگیهای زراعی زعفران کاران.. 190 5-3-1-3- دیدگاه زعفران کاران در زمینه امکان استفاده از اینترنت در بازاریابی الکترونیکی زعفران.. 191 5-3-2- تحلیل یافته های توصیفی فعالان بازار زعفران.. 192 5-3-2-1- ویژگیهای فردی فعالان بازار زعفران.. 192 5-3-2-2- ویژگیهای حرفه ای فعالان بازار زعفران.. 192 5-3-2-3- دیدگاه فعالان بازان زعفران پیرامون کاربرد اینترنت در بازاریابی الکترونیکی زعفران.. 193 5-3-3- تحلیل یافته های توصیفی کارشناسان جهاد کشاورزی.. 194 5-3-3-1- ویژگیهای فردی کارشناسان.. 194 5-3-3-2- ویژگیهای حرفه ای کارشناسان.. 194 5-3-3-3- وضعیت موجود بازاریابی الکترونیکی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی از نظر کارشناسان.. 195 5-3-3-4- موانع اجرای بازاریابی الکترونیکی.. 195 5-3-3-5- نگرش کارشناسان نسبت بازاریابی الکترونیکی زعفران.. 195 5-3-3-6- دیدگاه کارشناسان در زمینه امکان استفاده از اینترنت در بازاریابی الکترونیکی زعفران.. 196 5-3-4- نتایج تحلیل همبستگی.. 197 5-3-5- نتایج تحلیل رگرسیون.. 209 5-4- پیشنهادات... 211 5-5- عناوین پیشنهادی برای تحقیقات آتی.. 212
![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
پایان نامه تحلیل سیستم مالی وکنترل داخلی شرکت گلهار![]() قیمت:450000ریال موضوع : پایان نامه تحلیل سیستم مالی وکنترل داخلی شرکت گلهارفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش ) چکیده تحقیق : در این تحقیق به بررسی سیستم های کنترل داخلی(حسابداری-انبارداری-حقوق ودستمزد-تولیدوفروش) شرکت گلهار به طور خلاصه پرداخته شده است. هدف تحقیق شناخت صنعت گوشت وکارایی این صنعت در خصوص بهینه سازی محصولات دامی وکشاورزی -شناخت شرکت سهامی وشناسایی سیستمهای حسابداری شرکت مذبور می باشد.روش تحقیق به این صورت که با مراجعه به شرکت و مصاحبه با مدیر داخلی بخش اطلاعات جزئی در مورد شرکت بدست امد.در این کار سعی شده محصولات و فراورده های گوشتی به نحو مطلوب وبا اطلاع از پروتئین-چربی و... هر محصول معرفی شود با معرفی هر محصول عکس ان محصول هم در پروژه لحاظ شده است.استفاده از سایت مربوط به این شرکت هم کمک موثری به ما در جمع اوری اطلاعات نموده است.
فهرست مطالب ![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |
رابطه بین استقرار مدیریت دانش در بیمارستان![]() قیمت:550000ریال موضوع : رابطه بین استقرار مدیریت دانش در بیمارستان با رضایت مراجعه کنندگان به بیمارستان فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )
بیان مساله:
امروزه چالش اصلی سازمان ها درک مدیریت دانش و چگونگی پیاده سازی آن است. بزرگترین هدف سازمان ها تعریف یک سیستم مدیریت دانش مناسب و اداره آن به یک روش موفق در جهت اهداف استراتژیک سازمان است. استقرار مدیریت دانش فرصت مناسبی را برای بهسازی در عملکرد کارکنان و مزیت رقابتی در اختیار سازمان ها قرار می دهد. سازمان های امروزی پایه های مزیت رقابتی پایدار خود را بر دارایی های ناملموس و سرمایه های فکری و دانشی خود بنا نهاده اند. بنابراین یکی از مهم ترین و حیاتی ترین منابعی است که سازمان می تواند در مدیریت راهبردی خود از مزیت های آن بهره مند شوند و در حال حاضر این سرمایه سازمانی بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شناخته شده است.
بخش بهداشت و درمان به عنوان سازمانی که نیازمند کارکنان ماهر و با دانش است، به علت ارتباط با سلامت جامعه، نیازمند استفاده از روشهایی کارآ در ارائه خدمات جهت بهبود کیفیت، کاهش هزینههای بهداشتی و رفع به موقع نیازهای مراجعین است که تنها در سایه استفاده از روشهای نوین مدیریت اطلاعات و تخصیص زمان مناسب به امر مدیریت دانش امکانپذیر است(میرغفوری،2010). عدم رضایت از خدمات بهداشتی درمانی عواقب نامطلوبی را بدنبال دارد. ناخرسندی مردم منجر به قطع ارتباط آنان با نظام بهداشتی و یا حداقل عدم مشارکت آنان در ارائه خدمات می شود. به علاوه ناخوشایندی مردم منجر به احساس عدم کفایت و ناخوشنودی پرسنل و به تبع آن کاهش کارآیی نظام بهداشتی می گردد. و بالاخره آنکه رضایت، یکی از وجوه سلامتی فرد است و درصورت عدم توجه به رضایت مردم، نظام بهداشتـی بر خلاف رسالت خود که پاسخ به نیاز مردم برای سلامتی است، عمل کرده است(ابوالحسنی،1375).
در سازمان های بهداشتی و درمانی مشابه سازمانهای دیگر، دانش زیادی در ورای فرایندها تولید میشود. تفاوت هایی نیز بین سازمان های بهداشتی و درمانی با سایر سازمان ها وجود دارد. یکی از این وجوه اختلاف، داشتن اهدافی علاوه بر سازمان های دیگر یعنی ارتقای محافظت از بیمار و کاهش خطاهای پزشکی است. تفاوت دیگر، استفاده فزاینده از فناوری های پیشرفته در خدمات بهداشتی است که به کارگیری کارکنان آموزش دیده و متخصص را ضروری میسازد. از طرف دیگر لزوم انجام کارها به صورت گروهی و حول محور بیمار، به اشتراک هر چه بیشتر دانش و سازمان دهی و مدیریت آن در این سازمانها اهمیت بهسزایی می بخشد( پیری،آصف زاده،2006). کدگذاری بالینی نیز یکی دیگر از کاربرد های مهم مدیریت دانش درسازمان های بهداشتی است. (کرامتی،پیری،2007)
![]() جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید |