دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 373 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 176 |
فهرست مطالب
عنوان |
فصل اول کلیات تحقیق.. 1 |
1-1 ) مقدمه. 1
1-2) مسأله اصلی تحقیق. 1
1-3) تشریح و بیان موضوع. 2
1-4) ضرورت و اهمیت انجام تحقیق. 3
1-5) سابقه تحقیقات و مطالعات گذشته. 4
1-6) سؤالات تحقیق. 7
1-7) اهداف انجام تحقیق. 7
1-8) روش انجام تحقیق. 8
1-9) روش های گردآوری اطلاعات.. 8
1-10) قلمرو تحقیق. 8
1-11) جامعه و نمونه آماری.. 8
1-11-1) جامعه آماری.. 8
1-11-2) نمونه آماری.. 8
13-1) روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 9
14-1) تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق. 10
فصل دوم. 12 ادبیات تحقیق.. 12 |
2-1) مقدمه. 13
2-2) تعریف هوش و انواع آن. 13
2-2-1) هوش چندگانه. 15
2-2-2) هوش عاطفی. 16
2-2-3-1) هوش عاطفی و بهره هوشی. 21
2-2-3-2) هوش عاطفی در محیط کار. 23
2-3) هوش فرهنگی. 26
2-3-1) تئوری هوش فرهنگی. 28
2-3-2) عناصر هوش فرهنگی. 29
2-3-3) 35
2-3-4) مدل موفقیت جهانی مدیران و نقش هوش فرهنگی در آن. 37
2-3-5) ارتباط هوش فرهنگی و تجارب و مأموریتهای برون مرزی.. 39
2-3-6) انواع شخصیتها در هوش فرهنگی. 43
2-3-7) تقویت و توسعه هوش فرهنگی. 44
2-3-8) رویکرد هوش فرهنگی در آموزش میان فرهنگی. 51
2-3-8-1) آموزش دادن جنبه فراشناختی ـ شناختی. 53
2-3-8-2) آموزش جنبه انگیزشی. 54
2-3-8-3) آموزش جنبه رفتاری.. 55
2-3-8-4) یکپارچه کردن ابعاد هوش فرهنگی. 57
فصل سوم. 60 روش تحقیق.. 60 |
3-1) روش تحقیق. 61
3-2) تحقیق کیفی و کمی. 61
3-2-1) روابط تحقیق کیفی و کمی. 62
3-2-2) تلفیق تحقیق کیفی و کمی. 62
3-3) روشهای جمع آوری اطلاعات.. 63
3-4) مصاحبه. 64
3-4-1) مراحل فرایند مصاحبه. 64
3-4-2) مزایا و معایب مصاحبه. 67
3-5)پرسشنامه. 68
3-6) روایی و پایایی ابزار پژوهش... 70
3-6-1) پایایی )قابلیت اعتماد( مصاحبه. 70
3-6-2) پایایی در تحلیل محتوا 70
3-6-2-1) محاسبه پایایی بازآزمون. 71
3-6-2-2) محاسبه پایایی بین دو کُدگذار. 72
3-6-3) اعتبار (روایی) مصاحبه. 72
3-6-4) پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامهها 74
3-6-5) تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 75
3-6-5-1) بررسی میزان حجم نمونه در تحلیل عاملی. 77
3-6-5-2) مراحل اجرای تحلیل عاملی اکتشافی. 77
3-6-5-3) تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری.. 77
3-6-5-4) تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه هوش فرهنگی. 78
3-6-5-5) مدل اندازه گیری هوش فرهنگی با استفاده تحلیل عاملی تاییدی.. 79
3-7) جامعة آماری.. 84
3-8) قلمرو مکانی تحقیق. 84
3-9) قلمرو زمانی تحقیق. 84
3-10) نمونه آماری و روش نمونهگیری.. 84
3-10-1) حجم نمونه مصاحبه. 84
3-10-2) روش نمونهگیری برای مصاحبه. 85
3-10-3) حجم نمونه پرسشنامه. 86
3-10-4) روش نمونهگیری پرسشنامه. 87
3-11) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 87
3-11-1) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات مصاحبه. 87
3-11-2) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه. 90
3-11-2-1) آزمون دو جملهای.. 90
3-11-2-2) تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن. 91
3-11-2-3) ضریب همبستگی. 91
3-11-2-4) مدل معادلات ساختاری.. 91
فصل چهارم. 95 تجزیه و تحلیل اطلاعات... 95 |
4-1) مقدمه. 96
4-2) تحلیل محتوای کیفی مصاحبهها 96
4-2-1) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی فراشناختی. 96
4-2-2) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی شناختی. 99
4-2-3) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی انگیزشی. 105
4-2-4) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی رفتاری.. 108
4-2-5) روشهای عمومی ارتقاء هوش فرهنگی. 111
4-3) تحلیل محتوای کمی مقولات مصاحبه با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون. 112
4-3-1) مراحل تکنیک آنتروپی شانون. 114
4-4) تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه. 119
4-4-1)آمار توصیفی پرسشنامه. 119
4-4-2) آمار استنباطی. 120
فصل پنجم.. 139 نتیجهگیری و پیشنهادات... 139 |
5-1) مقدمه. 140
5-3) بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمونهای همبستگی و مدل معادلات ساختاری.. 146
5-4) بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون دو جملهای.. 147
5-5) بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون تحلیل واریانس فریدمن. 147
5-6) ارائه پیشنهادات.. 148
5-6-1) پیشنهادات بر مبنای یافتههای تحقیق. 148
5-6-2) پشنهادات برای تحقیقات آتی. 150
5-7) محدودیتهای تحقیق. 151
فهرست منابع و مأخذ. 153
پیوستها 161
پیوست 1: پرسشنامه سنجش هوش فرهنگی. 162
پیوست 2: سؤالات مصاحبه. 164
فهرست جدولها
جدول 2-1: چارچوب قابلیت احساسی.. 20
جدول 2-2: قابلیت اجتماعی.. 21
جدول 2-3: انواع آموزشهای رسمی و کاربرد آن را برای ارتقاء هوش فرهنگی.. 52
جدول 3-1 : محاسبه پایایی بازآزمون. 74
جدول 3-2: محاسبه پایایی بین دو کُدگذار. 75
جدول 3-3: ضریب آلفای کرونباخ مؤلفههای هوش فرهنگی.. 79
جدول 3-4: ضریب آلفای کرونباخ هوش فرهنگی.. 79
جدول 3-5: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی هوش فرهنگی.. 86
جدول 3-6: فراوانی مقولهها بر حسب پاسخگو. 95
جدول 4-1: دسته مفاهیم مربوط به راههای ارتقاء هوش فرهنگی فراشناختی.. 108
جدول 4-2: دسته مفاهیم مربوط به ارتقاء هوش فرهنگی شناختی.. 111
جدول 4-3: دسته مفاهیم مربوط به راههای ارتقاء هوش فرهنگی انگیزشی.. 117
جدول 4-4: دسته مفاهیم مربوط به راههای ارتقاء هوش فرهنگی رفتاری.. 119
جدول 4-5: دسته مفاهیم مربوط به راههای عمومی ارتقاء هوش فرهنگی.. 122
جدول 4-6: فراوانی حاصل از 20 مصاحبهشونده برای 21 مقوله. 125
جدول 4-7: دادههای بهنجار شده برای مقولههای مربوط به مصاحبهشوندگان. 126
جدول 4-8: میزان عدم اطمینان (Ej) حاصل از هریک از مقولهها 127
جدول 4-9: ضریب اهمیت هر یک از مقولهها 127
جدول4-10: توزیع فراونی مربوط به جنسیت پاسخدهندگان. 129
جدول 4-11: توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان. 130
جدول 4-12: توزیع فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان. 131
جدول4-13: توزیع فراوانی مربوط به سطوح تحصیلات پاسخ دهندگان. 132
جدول4-14: توزیع فراوانی مربوط به رشته تحصیلی پاسخ دهندگان. 134
جدول4-15: آزمون همبستگی اسپیرمن میان هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی شناختی.. 136
جدول4-16: آزمون همبستگی اسپیرمن میان هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی انگیزشی.. 136
جدول4-17: آزمون همبستگی اسپیرمن میان هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی رفتاری.. 137
جدول4-18: آزمون همبستگی اسپیرمن میان هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی انگیزشی.. 138
جدول4-19: آزمون همبستگی اسپیرمن میان هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی رفتاری.. 139
جدول4-20: آزمون همبستگی اسپیرمن میان هوش فرهنگی انگیزشی و هوش فرهنگی رفتاری.. 140
جدول 4-21: آزمون همبستگی اسپیرمن میان اطلاعات جمعیتشناختی و ابعاد هوش فرهنگی.. 141
جدول 4-22: آزمون دوجملهای به منظور بررسی مناسب بودن سطح هوش فرهنگی فراشناختی کارکنان. 142
جدول 4-23: آزمون دوجملهای به منظور بررسی مناسب بودن سطح هوش فرهنگی شناختی کارکنان. 143
جدول 4-24: آزمون دوجملهای به منظور بررسی مناسب بودن سطح هوش فرهنگی انگیزشی کارکنان. 144
جدول 4-25: آزمون دوجملهای به منظور بررسی مناسب بودن سطح هوش فرهنگی رفتاری کارکنان. 145
جدول4-26: میانگین رتبه های ابعاد هوش فرهنگی در آزمون فریدمن. 146
جدول4-27: آزمون فریدمن. 146
فهرست نگارهها
نگاره 1-1: مدل عملیاتی تحقیق مشبکی و راموز. 4
نگاره 2-1: اجزای هوش فرهنگی.. 37
نگاره 2-2: مدل شماتیک موفقیت جهانی مدیران. 40
نگاره 2-3 منحنی u شکل سازگاری میان فرهنگی.. 43
نگاره 2-4: ابعاد فرهنگی شما چیست؟. 48
نگاره 2-5: طراحی آموزش میان فرهنگی.. 59
نگاره 3-1: طرحهای تحقیقاتی برای تلفیق کیفی و کمی.. 66
نگاره 3-2: مدل مفهومی هوش فرهنگی.. 87
نگاره 3-3: فرضیات مدل مفهومی هوش فرهنگی.. 88
نگاره 3-4: مدل اعداد معناداری.. 89
نگاره 4-1: نمودار فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان. 130
نگاره 4-2: نمودار فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان. 131
نگاره 4-3: نمودار فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان. 132
نگاره 4-4: نمودار فراوانی مربوط به سطوح تحصیلات پاسخدهندگان. 133
نگاره 4-5: نمودار فراوانی مربوط به رشته تحصیلی پاسخدهندگان. 134
نگاره 5-1: نقشه تِم بدست آمده در زمینه راههای ارتقا هوش فرهنگی مدیران دولتی دستاندکار در امور بینالمللی. 151
فصل اول کلیات تحقیق1-1 ) مقدمه |