دسته بندی | برق |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1531 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 99 |
کنترل بدون سنسور موتورهای القایی
مقدمه
کنترل داریوهای بدون القایی بدون سنسور مکانیکی سرعت در شافت موتور دارای اطمینان بیشتری و همچنین هزینه های کمتر است . برای جایگزینی سنسور اطلاعات برروی سرعت رتور از طریق ولتاژ استاتور و جریان درروی ترمینال موتور استخراج می شوند . کنترل برداری درایو مستلزم براورد اندازه و تعیین موقعیت سه بعدی از شار – مغناطیسی موجب ها در استاتور یا روتور می باشد . محاسبه حلقه باز یا حلقه بسته را نیزدر این اهداف می توان بکاربرد . که می توان در این راستا فاکتور هایی همچون دقت بالا داشتن قدرتمندی و حساسیت را برای این مدل دانشت . انجام سرعت های دقیق مکانیکی و حالت های ثابت در سرعت های کم می توانند توسط تاثیرات پارازیتی ماشین بهره برداری شوند. چشم انداز در این مقاله ، از فلوگرافهای سیگنال مربوط به اندازه های برداری ترکیبات فضایی به این تهیه بینشی از کنترل بدون سنسور بکار گرفته شده است .
معرفی : داریوهای AC مبتنی بر کنترل کامل دیجیتالی بر اساس نوعی از تکنولوژیهای رشد یافته انجام می شود . . بازارهای جهانی در حدود 12000 میلیون دلار در سال با رشدی با سرعت معادل 15% در این قسمت مواجه اند . تحقیقات در حال پیشرفت برروی حذف سنسورها برروی شافت ماشین ها بدون حذف عمل کرد دینامیکی از سیستمهای کنترل است .
تخمین سرعتی که از یک درایو موتورالقایی خاص انتشار می یابد . جایی که سرعت مکانیکی روتور معمولا متفاوت با سرعت های قابل تجدید میدان مغناطیسی است . این نتایج از سرعت بدون سنسورموتورالقایی کاهش دهند . پیچیدگی سخت افزارها و کاهش دهنده هزینه ها و کم کردن اندازه ، حذف کابل سنسور ، امنیت داخلی بیشتر ، افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تجهیزات نگهداری است . . باید کیفیت که این نتایج معمولا در یک کنترل سرعت ، با سنسور در تضاد است . و معمولا روش کنترل سرعت بدون سنسور این ویژگیها را ندارد .
اختلاف از تفاوتها در محسبات داریوهای ac بدون سنسور دارای یک سری اقداماتی در چند سال گذشته بوده است . این مزیتها و روشها را دراین مقاله بررسی خواهیم کرد . .شکل 1 به ما نمای کلی و یک الگوریتم برای درست کردن سنسور سرعتهای چرخشی را به ما ارائه می کند .
کنترل v/f یک عامل اصلی برای تنظیم یک سرعت ثابت ولتاژ در هرتز توسط کنترل تغذیه روبه جلو است . این سرویس برای نگهداری شارژمغناطیسی در ماشین در سطحهای مطلوب است . انجام سرعتهای بالا توسط جهت یابی میدانی قابل دسترسی است . مه این کنترل برداری نامیده می شود .
(field orientation) : جریانهای استاتور به زاویه فازهای تعریف شده تزریق شده اند . که این نسبت به جهت یابی چند بعدی از میدان مغناطیسی چرخشی از موتور القایی است .