دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2265 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
عنوان فارسی:
تاثیر pH و قدرت یونی بر خواص رئولوژیکی ژل پروتئین سویا و تشکیل آن تحت تاثیر حرارت در رابطه با دناتوراسیون و ترکیب پروتئینی آن
عنوان انگلیسی:
The influence of pH and ionic strength on heat-induced formation and rheological
properties of soy protein gels in relation to denaturation and their protein compositions
چکیده
تاثیر pH و قدرت یونی بر تشکیل ژل و خواص ژل پروتئین ایزوله سویا (SPI) در رابطه با دناتوراسیون و گردآمدگی[1] / رسوب[2] پروتئین مورد مطالعه قرار گرفت. در تمام شرایط pH و قدرت یونی که در این فصل مورد مطالعه قرار گرفت، ثابت شد که دناتوراسیون پیش نیازی برای شکل گیری ژل است. در pH > 6 ژلها استحکام[3] کم و در pH < 6 استحکام بالایی نشان دادند. این مورد، همانطور که ترکیب پروتئینی پروتئینهای حل شده در اثر حرارت نشان داده است، ممکن است به علت تغییرات در رفتار پیوستگی[4] / تفکیک[5] پروتئین های سویا در اثر حرارت به عنوان تابعی از pH باشد. در pH 3-5 به نظر می رسد تمام پروتئین ها در ایجاد شبکه نقش دارند، در حالی که در pH > 5 پروتئین های کمتری و به خصوص پلی پپتیدهای اسیدی کمتری در ایجاد شبکه دخالت میکنند، و همچنین ژل استحکام کمتری دارد. در pH 7.6 ، در طول حرارت دادن طولانی مدت بازآرایی گستردهای در ساختار شبکه دیده میشود، در حالی که در pH 3.8 این اتفاق رخ نداد.
[1] aggregation
[2] precipitation
[3] stiffness
[4] association
[5] dissociation
The influence of pH and ionic strength on gel formation and gel properties of soy
protein isolate (SPI) in relation to denaturation and protein aggregation/precipitation was
studied. Denaturation proved to be a prerequisite for gel formation under all conditions of pH
and ionic strength studied. Gels exhibited a low stiffness at pH > 6 and a high stiffness at pH
< 6. This might be caused by variations in the association/dissociation behaviour of the soy
proteins on heating as a function of pH as indicated by the different protein composition of the
dissolved protein after heating. At pH 3-5 all protein seems to participate in the network,
whereas at pH > 5 less protein and especially less acidic polypeptides take part in the network,
coinciding with less stiff gels. At pH 7.6, extensive rearrangements in the network structure
took place during prolonged heating, whereas at pH 3.8 it did not happen.
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 361 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
سرعت ترکیب اطلاعات با قیمت
چکیده
سرمایه گذاران معمولا برای تعیین سرعت ترکیب قیمت داراییها به آخرین اطلاعات بازار، به آزمونهای بهره وری از نوع نیمه قوی متوسل میشوند. در بهره وری از نوع نیمه قوی فرض بر این است که قیمتهای سهام به سرعت به عنوان نتیجهای از اطلاعات عمومی جدید در حال تنظیم است. هدف از مطالعه رویداد های انجام شده در این مقاله، بررسی این موضوع بود که آیا اطلاعات جدید تنها پس از پخش شدن در مجامع عمومی بر روی قیمت سهم تاثیر میگذارد؟ بدین منظور، ما رفتار قیمت شرکت های لیست شده در بازار اول بورس اوراق بهادار بخارست تحت تاثیر رویدادهایی مانند نتیجه موقت اخبار و اطلاعیهها بین ماه های ژوئن و نوامبر سال 2012 را مورد بررسی قرار دادیم.
کلید واژه ها: مطالعه رویداد، اطلاعات، بازدههای غیرعادی
The Speed of Incorporating Information into Prices
Abstract
To determine the speed of adjusting asset prices to the latest market information, investors usually resort to semi-strong form
efficiency tests. Semi-strong form efficiency is based on the assumption that stock prices adjust rapidly as a result of new public
information. The objective of the event study conducted in this paper was to examine whether new information is incorporated into
the share price in a single price change after its public distribution. We analyzed the price behaviour of companies listed under
Category I of the Bucharest Stock Exchange around events such interim result announcements between June and November 2012.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1507 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 167 |
چگونه فقط درعرض شش ماه
مغناطیس پول و ثروت شوید ؟
شاه راه موفقیت و پول و ثروت
که شما را به سرزمین طلا می رساند
"کلید گمشده تحقق ارزوهایتان در دستان شماست"
صندوقچه ارزوهایتان را باز کنید زندگی رویاییتان را رقم بزنید
مژده مژده
فقط تا شش ماه اینده به یک مغناطیس
پول و ثروت تبدیل خواهید شد
مژده مژده
شاه راه موفقیت و کسب پول و ثروت پیش پای شماست
کافی است در ان قدم بگذارید
توجه توجه
خواندن این مطالب بیشتر از 10 دقیقه طول نمی کشد ولی
می تواند یک عمر زندگی شما را شگفت انگیز و رویایی کند
ثروتمند شدن راه دارد راز ندارد
هر کدام از ما انسان ها دارای نظام باورهای مخصوص به خود هستیم ، باورهایی که همانند عینک به چشمانمان زده ایم و از پشت ان دنیای پیرامونمان را تفسیر می کنیم . یکی از مسائل مورد علاقه و بحث برانگیز که همواره در طول تاریخ مطرح بوده پول و ثروت است . هر کدام از ما با توجه به نظام باور هایمان تفسیر خاصی از پول داریم که برایمان چه درست و چه غلط قابل احترام است . گذشته از تمام باورها و دیدگاه هایی که نسبت به پول و ثروت وجود دارد که همه ان ها در جای خود قابل احترام می باشد ، یکی از دیدگاه هایی که مورد قبول اکثریت ماست این دید گاه است که " پول ابزاری است که می تواند رویاهای ما را از عالم خیال به عالم واقعیت بیاورد و ان ها را در عالم مادی محقق کند ." اگر روزی کسی دست به کاری زده و در ان موفق شده پس مطمئنا ما هم می توانیم ان کار را انجام بدهیم و حتی بالاتر ، کاری که تا به الان در طول تاریخ انجام نشده ما می توانیم اولین کسی باشیم که ان را به انجام می رسانیم . وقتی به تاریخ نگاه می کنیم افراد ثروتمند زیادی را می بینیم که وقتی زندگیشان را مطالعه می کنیم متوجه می شویم همه ان ها از راه هایی مشابه توانسته اند به پول و ثروت برسند با این تفاوت که عملکرد های متفاوتی داشته اند ولی راه یکی بوده است که می توانیم نام ان را "شاه راه موفقیت و کسب ثروت" بنامیم . خداوند رحمان نظام هستی را با قوانین و نظم بسیار دقیقی افریده است به طوری که هر عملی نتیجه ای در بر خواهد داشت و هیچ کاری در این دنیا گم نخواهد شد . قوانین خداوند مانند قوانین ریاضی دقیق و تغییر ناپذیر است . در ریاضیات وقتی قانون ضرب را به کار می بریم همیشه دو ضربدر دو می شود چهار ، این قانون همیشه ثابت است و همیشه هم فقط یک نتیجه دارد ، قوانین خداوند نیز چنین است . ما برای رسیدن به هر هدفی باید از قوانینی استفاده کنیم که نتیجه ان ها ، ما را به هدف مطلوبمان برساند . پولدار و ثروتمند شدن هم قوانین خاص خود را دارد ، وقتی که شما از این قوانین اگاهی پیدا می کنید و به ان ها عمل می کنید در واقع در شاه راه موفقیت قدم گذاشته اید که در نهایت شما را به مقصدتان که زندگی رویاییتان است خواهد رسانید . خوشبختانه در طول تاریخ افراد بسیار زیادی بوده اند که این راه را رفته اند و شاه راه موفقیت را به ما نشان داده اند ، بدست اوردن پول و ثروت نتیجه عمل کردن به قوانینی است که نتیجه ان قانون ها کسب پول و ثروت است .
داستان موفقیت من
رشته دانشگاهی من کامپیوتر است و در یک شهرستان پانصد هزار نفری زندگی می کنم . من هم مانند همه دوست داشتم که پولدار و ثروتمند شوم و به دنبال کاری می گشتم که هم درامد خوبی داشته باشد و هم به ان علاقه مند باشم ، به همین خاطر به فکر راه اندازی یک بازار هوشمند افتادم که سفارشات شهروندان را به صورت غیر حضوری ، درب منزلشان تحویل دهم ، ولی نه پولی داشتم و نه تجربه لازم را و از طرفی من علاقه جنون امیزی به مطالعه کتاب دارم به طوری که بیشتر اوقات خود را به مطالعه می گذرانم از طرفی می دانستم که راه اندازی چنین فروشگاهی ان هم در سطح شهرستانی بزرگ وقت زیادی را از من می گیرد و شاید مانند قبل نتوانم به کار مورد علاقه ام که خواندن کتاب است بپردازم . ولی از طرفی هم نمی توانستم خود را به زندگی قبلی ام راضی کنم به همین خاطر هدفی را در ذهن خود می پروراندم که این بود "راه اندازی بازار هوشمند با کمترین هزینه اولیه به طوری که تمام کارها کاملا اتوماتیک انجام بگیرد و کمترین زمان را از من تلف کند " شروع کردم به مطالعه کتاب های گوناگون در زمینه موفقیت وکسب ثروت . مطالب کلیدی ان ها را یادداشت بردای می کردم و سعی می کردم ان را در زندگی ام عملا به کار ببندم . قوانین را یاد گرفته بودم و در حال عمل کردن به ان ها بودم و منتظر اینکه کارهایم نتیجه دهد . هیچ وقت ان شب به یاد ماندنی را فراموش نمی کنم ، چند مدتی می گذشت از اینکه قوانین را به جزئی از زندگی روز مره ام تبدیل کرده بودم ولی هنوز راه را نیافته بودم تا اینکه روزی پسر خاله ام که تازه در رشته برق قبول شده بود به من پیام داد که برای یکی از درس هایش باید پر.وژه ای را انجام می داد و نیاز به نصب نرم افزار داشت که نتوانسته بود ان را بر روی کامپیوترش نصب کند و دوستش هم هر کاری کرده موفق به نصب ان نشده بود به همین خاطر از من خواست که برنامه را برایش نصب کنم . از او خواستم که کیس کامپیوترش را به خانه ما بیاورد . وقتی که نرم افزار را بر روی کامپیوترش نصب کردم متوجه شدم که مشکل در لایسنس نرم افزار است که نرم افزار درست نصب نمی شود ، به همین خاطر با شرکت تولید کننده نرم افزار تماس گرفتم ، مسئول پشتیبانی شرکت یک خانوم خوش برخورد بود ، گفت که وارد سایت شرکتشان شوم و لایسنس جدید را از سایتشان دانلود کنم ، وقتی که به سایت مراجعه کردم متوجه شدم که لایسنس دانلود نمی شود . دوباره با شرکت تماس گرفتم ، این بار مسئول پشتیبانی ادرس ایمیلم را خواست تا لایسنس جدید را برایم ایمیل کند . اصلا نمی دانم که چه طور شد که ادرس ایمیلی را به شرکت دادم که در اوایل دوره دانشجویی ام ان را برای ارسال نمره ها که استاد قرار بود بفرست ، ساخته بودم ، در حالی که مدت زیادی بود اصلا از ان استفاده نمی کردم . ایمیل را به پشتیبان شرکت دادم و قرار شد لایسنس را برایم بفرستد ، ما ان شب عازم تهران بودیم تا به خانه خواهرم سری بزنیم ، مسافرت ما یک هفته ای طول کشید . وقتی که بازگشتیم شب بود ، ناخوداگاه به ذهنم رسید که به ایمیلم سری بزنم و ببینم که لایسنس را برایم فرستاده اند یا نه ، وقتی که ایمیلم را باز کردم ایمیل های زیادی در طول این چند سال برایم ارسال شده بود ، از بین تمام ان ایمیل ها عنوان یک ایمیل نظرم را جذب کرد که درباره راه اندازی بازار هوشمند بود وقتی که ایمیل را باز کردم و وارد سایت فرستنده ان شدم در عین ناباوری مشاهده کردم که فعالیت شرکت در زمینه راه اندازی بازار های الکترونیکی است که در ازای دریافت مبلغ اندکی یک بازار هوشمند تمام اتوماتیک با تمام امکانات را به صورت حاضر و اماده راه اندازی می کنند و اموزش های لازم را توسط تیم مجرب خود به کسانی که خواهان راه اندازی بازار هوشمند هستند می دهد . بسیار شگفت انگیز بود راه رسیدن به هدفی که مدت ها به ان می اندیشیدم محقق شده بود و من راه را یافته بودم . بعد از ان هم باز اهدافی را برای خود در نظر گرفتم ، چون قبلا به موفقیت رسیده بودم اهداف بعدی ام را با اعتماد به نفس بالاتری دنبال می کردم و بسیار جالب است که وقتی اهدافم را با افراد دیگر در میان می گذاشتم انجام ان ها را یا نشدنی می دانستند یا بسیار سخت ، ولی وقتی راه دستیابی به اهدافم برایم محقق می شد و ان را برای همان افراد تعریف می کردم برایشان باور کردنی نبود ، واقعا باور کردنی نبود . چون ان ها از شاه راه موفقیت خبری نداشتند . البته ان زمان که اهدافم را به دیگران می گفتم نمی دانستم که نباید این کار را انجام دهم ، بعدها به ان پی بردم و دلیل ان را در کتاب بیان کرده ام .
انچه این کتاب برای شما به ارمغان می اورد
راه رسیدن به موفقیت یک راه بیشتر نیست ، تا زمانی که ما ان را نیافته ایم امکان دارد تحقق اهدافمان برایمان سخت باشد و یا گاهی غیر ممکن ولی وقتی به شاه راه موفقیت دست می یابیم نه تنها دستیابی به اهدافمان برایمان سخت نیست بلکه بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود و هر بار که هدفی را به دست می اوریم ، هدفی دیگر را در نظر می گیریم تا ان را محقق کنیم . اگر شما هم برای خود اهدافی را در نظر گرفته اید و هنوز نتوانسته اید ان ها را محقق کنید ، اگر می خواهید تغییری را در زندگی خود ایجاد کنید ، اگر می خواهید پولدار و ثروتمند شوید تا بتوانید تا چند مدت اینده زندگی رویایی تان را رقم بزنید کافی است که شاه راه موفقیت را بیابید و از مسیر ان به زندگی رویاییتان برسید. مطالبی که در این کتاب اورده شده زندگی افراد زیادی از جمله خود من را دگرگون کرده است . به جرات می توانم بگویم از ان زمان که راه را یافته ام اتفاق بسیار خوبی برایم می افتد و هر چند مدت یک بار برای خود اهدافی را در نظر می گیرم و به طور شگفت انگیز راه دستیابی به ان ها برایم به بهترین وجه ممکن اشکار می شود . من با تمام وجود ایمان دارم که مطالبی که در این کتاب اورده شده به امید خدای رحمان زندگی تو نیز را به معنای واقعی دگرگون خواهد کرد . بیشتر تمرکز من در این کتاب بر روی کسب ثروت بوده ولی راه یکی است ، وقتی که شما راه را بیابید از ان می توانید برای رسیدن به هر هدف الهی در زندگی خود استفاده کنید . سعی من در این کتاب این بوده که شاه راه موفقیت را به تو دوست خوبم نشان دهم . بیشتر مطالب این کتاب زندگی تو را به سمت و سویی هدایت می کند که بعد از چند مدت همانند یک اهنربا ، پول و ثروت را به زندگی خود جذب کنی . تو می اموزی که چرا تا به الان ثروتمند نشده ای ؟ و راه رسیدن به اهدافت را نیافته ای . در این کتاب باید چهار تمرین ساده و در عین حال شگفت انگیز را به مدت شش ماه انجام بدی ، که در کل همه ان ها بیشتر از یک ساعت وقت تو دوست خوبم را نمی گیرد . این چهار تمرین بسیار ساده و در عین حال شگفت انگیز و عملی توسط افراد بسیاری استفاده شده و ازمایش خود را پس داده و موثر بودن ان به اثبات رسیده است . چند سال دیگر از عمرت باقی مانده ، 50 سال ، 60 سال ، نمی دانم ، از تو دوست خوبم می خواهم که فقط 6 ماه از کل عمر باقی مانده ات را و در طول 24 ساعت ، 1 ساعت را به این تمرین ها اختصاص بدهی ، تا بعد از این مدت اثرات شگفت انگیز ان همانطور که من و خیلی افراد دیگر را شگفت زده کرد تو را نیز به شگفت اورد ، اگر 50 سال دیگر از عمرت باقی مانده 49 سال و 6 ماه مال خودت فقط 6 ماه را به این تمرین ها اختصاص بده ، از این شش ماه هم فقط 1 ساعت ، 23 ساعت باقی مانده هم مال خودت ، فقط شش ماه و روزی یک ساعت تمرین ها را انجام بده تا اثرات شگفت انگیز و خارق العاده ان را به چشم خود مشاهده کنی . حالا انتخاب با توست به این زندگی عادت می کنی یا زندگی رویای ات را محقق می کنی ؟! انسان هایی که قربانی زندگی اند به این زندگی عادت می کنند و اجازه می دهند که دنیا برایشان تصمیم بگیرد ولی انسان هایی که یک قهرمان زندگی اند سکان زندگی را به دست می گیرند و زندگی رویایی خود را مقتدرانه فرمانروایی می کنند و مطمئنم که تو یک قهرمان زندگی شدن را انتخاب می کنی .
تا قهرمان زندگی شدن فقط به اندازه یک تصمیم فاصله داری
حالا انتخاب با توست
سر فصل مطالب کتاب چگونه فقط در عرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید :
شما راه ثروتمند شدن را یافتید
به عظمت خدای درون خود پی ببر
سنگفرش باورهای طلایی
مراحل شکل گیری باورها
باورهایتان را تغییر دهید تا دنیایتان تغییر کند
قدرتی که زندگیتان را طلا می کند
معجزه ذهن : بررسی قدرت ذهن بر اساس تحقیقات علمی
موانع رسیدن به زندگی رویاییتان را کنار بزنید
جملات تاکیدی سنگ بنای کار است
چارچوب ساخت جملات تاکیدی
زندگی خود را به یک شاهکار تبدیل کنید
به کارگاه ساختن ارزوهایتان وارد شوید
مسیر یاب وجودمان راه رسیدن به اهدافمان را نشان می دهد
راه پولدار شدن را به روی خود باز کنیم
مغناطیس جذب پول و ثروت خود را قدم به قدم قوی تر کنید
چگونه تبدیل به یک انسان معجزه گر شویم
با پخش تبلیغات ذهنی برای خود زندگی رویاییمان را رقم بزنیم
پول و ثروت را به سوی خود جاری کنید
ایمان بیشتر یعنی پول و ثروت بیشتر
ثروتمند شدن حق مسلم ماست
به هر انچه در زندگی می خواهید برسید
عادت کردن ما را فقیر می کند
چگونه بر زندگی خود مسلط شویم
با زندگی هدفمند به انچه ارزو دارید برسید.
راه رسیدن به اهدافتان را بیابید
درخت پول بکارید
سه قانون مهم هستی
هشت کلید طلایی موفقیت
تمرین طلایی اول : زندگی رویاییتان را محقق کنید
تمرین طلایی دوم : مغناطیس پول و ثروت شوید
تمرین طلایی سوم : گام به گام تا رسیدن به ارزوهایتان
تمرین طلایی چهارم : پنج دقیقه تا ثروت میلیاردی
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 777 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
چکیده
این مقاله به طور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد. در بخش نخست مروری داریم بر شناسایی چهار جنبه مشخص AFIT و نیز نگاهی کوتاه به قوانین مربوط به AFIT خواهیم داشت. سپس مقالات موجود را به طور مفصل بررسی کرده و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه خواهیم داد. ضمن تاکید بر سوالات موجود ( که اکثر این سوالات مربوط می شوند به اینکه آیا حساب های مالیاتی برای مدیریت درآمدها استفاده می شوند و یا اینکه آیا حساب های مالیاتی توسط شرکت کنندگان در بازار سهام(equity market) قیمت گذاری می شوند) حوزه هایی را نشان می دهیم که مستلزم توجه تحقیقاتی بیشتری هستند و قطعا تجزیه و تحلیل های آینده را می طلبند.
مقدمه
این مقاله یکی از پیچیده ترین حوزه های گزارش مالی یعنی حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT)را بررسی می کند. AFIT فرآیندی است که توسط آن 1- پرداختهای نقدی مالیات در آینده و باز پرداخت های ناشی از تراکنش های گذشته و کنونی به عنوان بدهی ها و دارایی های مالیاتی معوق ثبت می شوند که عملکرد مالی شرکت را به درستی نشان دهند و 2- هزینه مالیات بر درآمد گزارش می شود که به درستی عملکرد مالی فعلی شرکت را نشان دهد. قبل از این هزاره ، مقوله AFIT و کاربردهای آن برای گزارش مالی و برنامه ریزی مالیاتی کمتر مورد توجه روشنفکران و دانشمندان قرار می گرفت.
This papercomprehensivelyreviewstheAccountingforIncomeTaxes(AFIT)literature.
We beginbyidentifyingfourdistinctiveaspectsofAFITandbrieflycoveringtherules
surroundingAFIT.Wethenreviewtheexistingstudiesindetailandoffersuggestions
forfutureresearch.Weemphasizetheresearchquestionsthathavebeenaddressed
(most ofwhichrelatetowhetherthetaxaccountsareusedtomanageearningsand
whetherthetaxaccountsarepricedbyequitymarketparticipants).Wealsohighlight
areasthathavenotreceivedmuchresearchattentionandthatwarrantfutureanalysis
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 322 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
چکیده
آزمایشی به منظور مطالعه تاثیر گنجاندن یک رقم گندم (محتوی میزان زیادی از پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای) و مکمل زایلاناز در جیره غذایی بر عملکرد تولید و pH دستگاه گوارش، حفظ مواد مغذی و فعالیت آنزیم رودهای در مرغهای تخمگذار Hy-Line W-36 از سن 25-47 هفتگی طراحی شد. این آزمایش با 8 تیمار که هر کدام 4 سطح گندم (0 ، 23 ، 46 ، و 69 % ) و 4 سطح آرابینوکسیلان 3، 3/3، 6/3 و 9/3% داشتند و بدون مکمل زایلاناز و یا به همراه آن بودند، انجام شد. هر تیمار 5 بار تکرار شد. در کل دوره آزمایش با افزایش سطح گندم در جیره غذایی، وزن تخم مرغ ( P <0.05) و جرم تخم مرغ ( P <0.01) و نسبت تبدیل غذایی ( P <0.05) کاهش یافت، اما ADFI و تولید تخم مرغ تحت تاثر تیمار قرار نگرفت. مکمل زایلاناز تولید تخم مرغ ( P <0.05) ، جرم تخم مرغ ( P <0.01) و نسبت تبدیل غذایی ( P <0.01) را بهبود داد. جیرهی غذایی در هیچ سنی بر کیفیت تخم مرغ تاثیر نگذاشت، به جز ضخامت پوسته که در 47 هفتگی با مکمل زایلاناز ( P <0.05) بهبود یافت. pH ارگان های مختلف دستگاه گوارش تحت تاثیر گنجاندن گندم یا مکمل زایلاناز در جیره قرار نگرفت. با استفاده از گندم (P <0.001) و مکمل زایلاناز (P <0.001) ، ویسکوزیته روده در تمام سنین کاهش یافت. قابلیت هضم چربی (P <0.001) با افزایش سطح گندم کاهش یافت، اما محتوای AMEn جیرههای غذایی (P <0.05) و حفظ نیتروژن تحت تاثیر قرار نگرفت. استفاده از گندم، میزان آمیلاز (33 هفتگی)، لیپاز (33 هفتگی)، و فعالیت آمینوپپتیداز (47هفتگی) در دوازدهه و نیز فعالیت لیپاز در ژوژنوم در 47 هفتگی را افزایش داد. با این حال، مکمل زایلاناز بر فعالیت هیچ یک از آنزیم های مورد مطالعه تاثیری نگذاشت. بنابراین به این صورت نتیجه گیری شد که با مکمل زایلاناز، بسیاری از اثرات منفی استفاده از گندم در رژیم غذایی کاهش مییابد و یا حتی به صفر میرسد. گندمی که محتوای پلی ساکارید غیر نشاسته ای بالایی دارد (رقم پیشتاز) را می توان تا 69% در جیره غذایی مرغ تخمگذار، بدون تاثیر منفی عملکرد پرنده استفاده کرد، به شرطی که مکمل زایلاناز نیز افزوده شده باشد.
واژگان کلیدی: فعالیت آنزیمی روده، عملکرد مرغ تخم گذار، pH ارگان، گندم، زایلاناز.
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1317 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
یک روش فازی آنالیز گاز حل شده برای تشخیص عیوب یک ترانسفورماتور
چکیده
عیوب اولیهی ترانسفورماتور اغلب با تجزیه و تحلیل گاز حل شده[1] (DGA) روغن ترانسفورماتور تشخیص داده میشود. اگر چه روش های مختلفی برای تفسیر نتایج DGA توسعه داده شده؛ مانند کدهای IEC، روش راجرز و روش triaggle، این روشها گاهی اوقات برای تعیین عیوب با شکست مواجه میشوند. این مورد زمانی که بیش از یک عیب در ترانسفورماتور باشد معمول است. این مقاله یک روش منطق فازی و یک بسته برنامه کامپیوتری ارائه میدهد که میتواند به منظور ذخیره نتایج آزمونهای مختلف و تشخیص عیوب متعدد در یک ترانسفورماتور استفاده شود. این روش، ثابت شده است که یک ابزار بسیار مفید برای عیب یابی ترانسفورماتور و برنامه ریزی تعمیر و نگهداری آن است.
[1] - dissolved gas analysis
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 349 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 565 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1347 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
عنوان انگلیسی:
Influence of Solar Irradiation on Power TransformerThermal Balance
عنوان فارسی:
تاثیر انرژی تابشی خورشید بر تعادل حرارتی ترانسفورماتور قدرت
چکیده:
درکشورهایی که درجه حرارت محیطی بالا و تابش خورشیدی قوی دارند، دمای نقطهی داغ سیم پیچ[1] ترانسفورماتور ممکن است بیش از حد مجاز افزایش یابد. این موضوع میتواند از طریق افزایش تخریب عایق کاغذی، به طور قابل توجهی عمر عایق ترانسفورماتور را کاهش دهد. با توجه به راهنماهای بارگذاری[2] فعلی، برای هر k6 افزایش درجه حرارت کار، نرخ کهنگی[3] تقریبا با ضریب 2 افزایش مییابد. بنابراین، در نظر گرفتن تاثیر خورشید بر رفتار حرارتی ترانسفورماتور قدرت مهم است. در این مقاله، برای محاسبهی تاثیر افزایش حرارت سیم پیچ ترانسفورماتور توسط تابش خورشیدی، از یک مدل درجه حرارت نقطه داغ اصلاح شده استفاده کردیم. اثرات تابش خورشیدی بر عایق حرارتی سیم پیچ ترانسفورماتور، از طریق مقایسهی درجهی پلیمریزاسیون[4] (DP) احتمال خطا[5] و عمر باقیمانده (میزان دوام)[6] ، نشان داده شده است. در اینجا، احتمال خطا به عنوان احتمال اینکه مقدار DP تخمین زده شده در یک لحظهی خاص کمتر از پایان یک دوام معیار است (حد آستانه)، تعریف شده است. در کشورهایی که تابش خورشیدی قوی دارند، یک افزایش درجه حرارت نقاط داغ تا k9 در طول تابستان و یک افزایش درجه حرارت k6 در طول زمستان ممکن است رخ بدهد. نتیجهی این امر مکن است تا 40% کاهش طول عمر باقیماندهی دستگاه شود.
In countries with a high ambient temperature and strong solar irradiation, transformer
winding hot-spot temperature may increase over its maximum permissible limit. This
can considerably reduce the insulation life of the transformer by enhanced degradation
of the paper insulation. According to current loading guides, for each 6 K increase in
working temperature, the ageing rate increases with approximately a factor two.
Therefore, it is important to take into consideration the impact of the sun on the power
transformer thermal behavior. In this paper, a modified hot-spot temperature model is
presented to account for the effect of transformer winding temperature rise by solar
irradiation. The effects of solar irradiation on transformer winding paper insulation are
shown by comparing the degree of polymerisation (DP), the fault probability and the
remaining life. Here, the fault probability is defined as the probability that the
estimated DP-value at a certain moment in time is below a certain end-of-life criterion
(threshold value). An additional winding hot-spot temperature rise of 9 K during the
summer and a temperature rise of 6 K during the winter may occur in countries with
strong solar irradiation. This may result in a reduction of the remaining lifetime by up
to 40%.
[1] - winding hot-spot temperature
[2] - loading
[3] - ageing
[4] - degree of polymerisation
[5] - fault probability
[6] - remaining life
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1551 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
عنوان فارسی: طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR)[1] برای بررسی روغن زیتون بکر ممتاز[2] تقلبی شده با اضافه کردن روغن پالم[3]
عنوان انگلیسی:
Fourier transform infrared (FTIR) spectroscopy for analysis of extra virgin olive
oil adulterated with palm oil
A. Rohman a,c, Y.B. Che Mana,b,*
(2010)
چکیده
طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR)، برای بررسی و آنالیز روغن زیتون بکر ممتاز (EVOO) تقلبی شده از طریق افزودن روغن پالم (PO) مورد استفاده قرار گرفت. اندازه گیریها بر روی EVOO خالص و روغن زیتون تقلبی شده با غلظتهای مختلفی از PO (wt/wt 1-50% در EVOO) انجام شد. دو کالیبراسیون چند متغیره، یعنی حذاقل مربعات جزئی (PLS)[4] و رگرسیون مولفه های اصلی (PCR)[5] برای مدلسازی مدلهای کالیبراسیون، چه برای طیف طبیعی و چه برای مشتقات اول و دوم بهینه سازی شد. برای طبقه بندی آنالیزها بین EVOO و روغن زیتون تقلبی شده توسط PO و سایر روغنهای نباتی (روغن پالم، روغن ذرت، روغن کانولا و روغن آفتابگردان)، تجزیه و تحلیلهای تفکیکی (DA)[6] مورد استفاده قرار گرفت. فرکانسها در منطقهی اثر انگشت (فینگر پرینت)[7]، بخصوص در cm 11000-1500 برای هر دو حالت کمی و کیفی مورد بهره برداری قرار گرفت. در هر دو صورت PLS یا PCR در اولین طیف مشتق شده، بهترین مدلهای کالیبراسیون را برای پیش بینی غلظت نمونهی EVOO تقلبی، با ضریب تعیین (R 2) 999/0 و ریشه میانگین خطای استاندارد اعتبار سنجی (RMSECV) به ترتیب 285/0 و 373/0 نشان داد. DA قادر بود نمونههای خالص و تقلبی را بر اساس طیف FTIR بدون هیچ گونه تقسیم بندی غلط شناسایی کند. بعلاوه، DA همچنین توانایی کافی در دسته بندی نمونههای EVOO به عنوان گروهی متمایز از سایر روغنهای نباتی ارزیابی شده را داشت.
[1] - Fourier transform infrared (FTIR) spectroscopy
[2] - extra virgin
[3] - palm oil
[4] - partial least square
[5] - principle component regression
[6] - discriminant analysis
[7] - fingerprint
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 209 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 92 |
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 779 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
چکیده
در سال های اخیر شاهد افزایش اهمیت کیفیت خدمات در اندازهگیری عملکرد شبکهی برق بوده ایم. در این مطالعه، برای یکی کردن کیفیت خدمات در اندازه گیری عملکرد، ما یک روش ترکیبی از روشهای FAHP/TOPSIS/DEA را پیشنهاد دادهایم و آن را در شبکهی توزیع برق ترکیه اعمال کرده ایم. با روش FAHP، سطوح اهمیت نسبی شاخصهای کیفی مختلف تعیین میگردد. سپس روش TOPSIS برای ایجاد کیفیت متغیر خدمات مورد استفاده قرار میگیرد. و در نهایت این متغیر به عنوان یک خروجی در مرحلهی DEA مورد استفاده قرار میگیرد و عملکرد کارایی شبکهی توزیع برق تعیین میشود. مهم ترین مزیت این روش ترکیبی این است که به طور همزمان اجازهی در نظر گرفتن چندین اندازه گیری کیفی به جای تکیه بر تنها یک بُعد از کیفیت را می دهد.
The recent years have witnessed the increase in the importance of service quality in the performance
measurement of the regulated utilities. In this study, to incorporate quality of service in performance
measurement, we propose a combined methodology of FAHP/TOPSIS/DEA methods, and apply it to the
Turkish electricity distribution market. With FAHP method, the relative importance levels of different
quality indicators are determined. Then TOPSIS method is used to generate quality of service variable.
And finally this variable is used as an output in the DEA stage, and efficiency performances of the
electricity distribution utilities are determined. The most important advantage of the combined methodology
is that it allows taking into account several quality measures simultaneously instead of relying
on only one dimension of the quality.
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 270 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
تفکری مجدد بر نفقه[1]: ملاحظات AAML برای محاسبهی نفقه، حمایت و یا نگهداری از همسر
نوشته شده توسط مری کی کیستاردت[2]
1- مقدمه
ماموریت آکادمی آمریکایی وکلای ازدواج[3]، « تشویق به مطالعه، بهبود عملکرد، بالابردن استانداردها و پیشبرد آن در قانون ازدواج است تا درنهایت رفاه خانواده و جامعه حفظ شود» (1). در سال 2003، رئیس جمهور ساندرا جوآن موریس کمیسیونی منصوب کرد (کمیسیون AAML) تا به طور منتقدانه اصول موسسه قانون آمریکا « قانون انحلال خانواده: بررسیها و نظریهها (2002) (اصول)» را مورد بررسی قرار دهد و توصیههایی سازگار با ماموریت این موسسه بیان کند. اولین پروژهی این کمیسیون مدل آکادمی برای طرح والدین است[4] که در نوامبر 2004 اتخاذ شد و در سال 2005 به صورت عمومی منتشر شد (2).
پس از نتیجه گیری از طرح والدین، کمیسیون بر روی حمایت از همسر (که با عنوان نفقه یا نگهداری از همسر هم نامیده میشود) متمرکز شد، که این مسئله همچنان برای پزشکان، قضات، قانونگذاران و اصحاب دعوی[5] دشوار باقی مانده است (3). کمیسیون ALI یک بررسی کلی از فصل 5 اصول پرداختهای جبرانی انجام داده است. این اصول بر این نظریه استوار است که در فقدان شرایط فوق العاده، (صفحه2) حمایت از همسر باید به طور انحصاری برای جبران تلفاتی که در نتیجهی ازدواج رخ داده است صورت گیرد، که این پیشنهاد توسط کمیسیون AAML رد شد. این کمیسیون همچنین به بازخورد گستردهای از طرف اعضای آکادمی که از طریق یک نظر سنجی ملی، یک مجمع عمومی اعضا و یک جلسه مذاکره که در مورد این مسئله به دنبال یک کمیسیونAAML در ارائه CLE گرداوری شده بود، رسیدگی کرد.
[1] - Alimony
[2] - Mary Kay Kisthardt
[3] - American Academy of Matrimonial Lawyers (AAML)
[4] - Academy’s Model for a Parenting Plan
[5] - litigants
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2653 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
چکیده
این مقاله یک مطالعه محدود بر رفتار پیچشی کشش بتن مسلح ( RC ) سازه های نامتقارن با استفاده از مدل یک طبقه آرمانی را نشان می دهد. ویژگی زوال مقاومت اعضای بتن مسلح در قوانین پسماند عناصر مقاوم باربر و مقاومت در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته شده است. مشاهده شده است که این ویژگی ها تا حد زیادی ممکن است جابه جایی و تقاضای شکل پذیری در عناصر ساختاری به علت بازده نامتقارن پی در پی محل و زوال مقاومت پیشرفت کننده را بزرگتر نشان دهد؛ که نتیجه آن، تغییر مداوم مرکز قدرت و در نتیجه افزایش خروج از مرکز قدرت است. به طور کلی مشخص شده است که این اثر بزرگنمایی با سرعت زوال مقاومت، افزایش می یابد. به این اثر در مطالعات متعددی که بر رفتار غیر الاستیک ساختمان های نامتقارن صورت گرفته، پرداخته نشده است و در واقع این مطالعات به بررسی رفتار پسماند دو سویه بدون در نظر گرفتن ویژگی زوال استحکام برای عناصر مقاوم باربر و مقاومت جانبی پرداخته اند؛ و در نتیجه جابه جایی نسبتا پایین تر و تقاضای شکل پذیری در عناصر مقاوم در برابر بار مشاهده شده است؛ در حالی که با استفاده از نتایج حاصل از مطالعات موجود در رفتار پیچشی لرزه کشش ساختمان های نامتقارن برای پیش بینی رفتار ساختمان های نامتقارن RC، این محدودیت به طور جدی باید در نظر گرفته شود .
کلید واژه ها: ساختمان های نامتقارن ؛ بتون مسلح؛ غیر الاستیک؛ پیچ خوردگی ؛ زوال استحکام
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3473 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
عنوان انگلیسی: Properties of enzyme modified corn, rice and tapioca starches
عنوان فارسی: خواص نشاسته های اصلاح شده آنزیمی ذرت، برنج و تاپیوکا
چکیده:
دیسپرسیون های نشاسته ذرت، برنج و تاپیوکا (کاساوا) به صورت جزئی با تیمار آلفا آمیلاز مقاوم به حرارت هیدرولیز شدند. با هیدرولیز نمونه های نشاسته (10 – 20% w / v) به مدت 30 دقیقه در Cº2 ± 90 ، معادل دکستروز ( DE ) 8-12 بدست آمد. میکروگرافهای اسکن الکترونی نشان داد که گرانول های نشاسته به ذرات کوچکتر شکسته شده بود. کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا (HPLC) با تعیین ضریب شکست نشان داد که الیگوساکاریدها با وزن های مولکولی متفاوت محصولات واکنش می باشد. خواص رئولوژیکی دیسپرسیون های نشاسته هیدرولیز شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مقدار مدول های ذخیره سازی ( G’ ) برای اسلاری های حاوی 20 ٪ جامد تحت تیمار آنزیمی قرار گرفته 7373 و اسلاری تیمار نشده Pa 1470 بود ، که نشان دهنده این است که در اثر آنزیم، ویژگی های جامد به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. ویسکوزیته مختلط (* ƞ ) برای نشاسته ذرت بومی و نشاسته ذرت هیدرولیز شده به ترتیب 8243 و Pa 1637 بود ، که نشان می دهد که تیمار آنزیمی مقاومت کلی نمونه به جریان را کاهش می دهد به طوری که محصول می تواند به راحتی پراکنده شود. بررسی های C CP / MAS NMR 13و FTIR حاکی از این است که نشاسته تغییر یافته به روش آنزیمی، ساختار آرایش یافته خود را از دست داده است. توسط دستگاه اسپری پاششی، از اسلاری های نشاسته، جایگزین های چربی روانی به شکل پودر تهیه شد.
فایل اصلی مقاله به همراه فایل ورد و پی دی اف ترجمه به صورت فایل زیپ ارائه شده است.
دسته بندی | ساختمان |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 994 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
نمونه ای از واژه های فرهنگ لغت:
Hyperinflation |
ابر تورم |
Tool |
ابزار |
Ambiguity |
ابهام |
Abutment |
اتصال، حد |
effect multiplier |
اثرافزاینده |
Affect |
اثرگذاشتن |
Grand fathered |
اجازه احداث مسکن غیر مطابق |
Permit |
اجازه دادن |
Sociable |
اجتماعی |
Social |
اجتماعی- تفریحی |
Solid |
اجسام فضایی |
Imbosom |
احاطه کردن ، دور گرفتن |
Likelihood |
احتمال |
Presume |
احتمال |
Contingency |
احتمال وقوع |
Neglect |
احمال کردن |
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2770 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
چکیده: کدهای طراحی زلزله نیاز به روش های مختلف تجزیه و تحلیل برای سازه های منظم و نامنظم است، اما تنها به تازگی است که کدها شامل معیارهای خاصی شده اند که سازه های نامنظم را تعریف می کنند. در این مقاله، محدودیت های جرم، استحکام و سفتی برای ساختمان های منظم به صورتی که توسط کد ساختمان یکنواخت (UBC) [1]مشخص شده، ارزیابی می شوند. سازه های مورد مطالعه قرار اسکلت های ساختمانی دو بعدی با 5، 10، و 20 طبقه می باشند. شش دوره اساسی برای هر گروه سازه در نظر گرفته شده است. بی نظمیها توسط تغییرات خواص یک طبقه و یا کف معرفی شده اند. محدوده نسبت جرم طبقه از 1/0 تا 0/5 در نظر گرفته و نسبت های سفتی و استحکام طبقه اول از 0/1 تا 5/0 تغییر می کند. پاسخ برای میزان طراحی داکتیلیته 1 (الاستیک) 2، 6 و 10 برای چهار ثبت زلزله محاسبه شده است. نتیجه گیری ها با در نظر گرفتن اثرات بی نظمی روی نیروهای برشی و حداکثر داکتیلیته مورد نیاز گرفته شده اند. مشخص شد که معیار جرم و سفتی UBC باعث افزایش های متعادل در مقادیر پاسخ سازه های نامنظم در مقایسه با سازه های منظم می باشد. با این حال، معیار استحکام، منجر به افزایش زیادی در مقادیر پاسخ می شود و بنابراین با جرم و سفتی مورد نیاز سازگار نیست. بر اساس این یافته ها، چند اصلاح برای معیارها ارائه شده اند، که شامل یک فرمول اصلاح شده برای برآورد دوره اساسی برای ساختمان های با توزیع غیر یکنواخت جرم می باشد .
[1] Uniform Building Code
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 732 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 65 |
سر فصل مطالب:
1- فصل اول- آشنایی کلی با مکان کار آموزی.. 1
1-1- تاریخچه سازمان. 1
1-2- نمودار سازمانی و تشکیلات.. 1
1-3- نوع محصول تولیدی یا خدمات.. 2
1-4- شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی.. 2
1-4-1- درک درست تبلیغات.. 2
1-4-2- چه چیزی باعث می شود که تبلیغات موثر واقع شود؟. 3
1-4-3- پنج اصل برای ساختن یک آگهی موثر. 5
1-4-3-1- طرح مناسب.. 5
1-4-3-2- تیتر مناسب و مفید. 6
1-4-3-3- تبلیغ در متن آگهی.. 6
1-4-3-4- تحریک مخاطب به خرید. 7
1-4-3-5- مشخصات تجاری.. 8
2- فصل دوم- ارزیابی بخشهای مختلف با رشته علمی کارآموز. 8
2-1- موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز. 8
2-1-1- تبلیغات چیست؟. 8
2-1-2- ارتباط و اطلاع در تبلیغات تجاری.. 10
2-1-2-1- اصل کمیّت.. 10
2-1-2-2- اصل کیفیت.. 11
2-1-2-3- اصل شیوهی بیان. 12
2-1-2-4- اصل مناسبت.. 13
2-1-3- انواع کنش گفتار در تبلیغات.. 13
2-1-3-1- تبلیغات تاییدی.. 14
2-1-3-2- تبلیغات درخواستی.. 15
2-1-3-3- تبلیغات اجرایی.. 16
2-1-3-4- تبلیغات بیانی.. 16
2-1-3-5- تبلیغات اعلانی.. 17
2-2- بررسی شرح وظایف کارآموز در واحد صنعتی.. 17
2-2-1- هدف گذاری در تبلیغات.. 17
2-2-2- اهداف تبلیغاتی.. 20
2-2-3- ویژگیهای اهداف تبلیغاتی.. 22
2-2-4- مزایای تبلیغ برای جامعه. 23
2-3-امور جاری در دست اقدام. 25
2-3-1- روشهای تبلیغ. 25
2-3-1-1- بروشور. 25
2-3-1-2- تبلیغات پستی.. 26
2-3-1-3- پیام از طریق ایمیل.. 26
2-3-1-4- مجلات.. 26
2-3-1-5- خبرنامه. 27
2-3-1-6- روزنامههای عمده محلی.. 27
2-3-1-7- روزنامههای کاملاً محلی.. 27
2-3-1-8- گروههای بحث آنلاین و اتاقهای گفتوگو. 28
2-3-1-9- پوسترها و تابلوهای اعلانات.. 28
2-3-1-10- تبلیغات رادیویی.. 29
2-3-1-11- تبلیغات تلویزیونی.. 29
2-3-1-12- صفحات وب.. 29
2-3-1-13- راهنمای تلفن مشاغل.. 30
2-3-1-14- فعالیت تبلیغی از طریق رسانهها (خبرنگاران، گزارشگران و غیره) 30
2-3-1-15- مقالاتی که مینویسید. 30
2-3-1-16- پوشه حاوی اطلاعات شغلی.. 30
2-3-1-17- بیانیههای خبری.. 31
2-3-1-18- گزارشهای سالیانه. 31
2-3-1-19- همکاری یا بازسازی استراتژیک... 31
2-3-1-20- شبکهسازی.. 31
2-3-1-22- معرفی.. 32
2-3-1-23- ارتباط با طرفهای اصلی.. 32
2-3-1-24- رویدادهای ویژه. 32
2-4- برنامههای آینده. 33
2-4-1- تبلیغات با توجه به ملاحظات فرهنگی.. 33
2-4-2- تبلیغات با توجه به ملاحظات رسانههای جهانی.. 34
2-4-3- مفهوم تبلیغات در نقطه خرید. 35
2-4-4- از دیدگاه رسانهای.. 37
2-4-5- تبلیغات نوین.. 37
2-4-6- صنعت نقطه خرید. 38
2-4-7- درک درستتر از زمانه. 39
2-4-8- نامحدود و محدود: چاپ دیجیتال. 40
2-4-9- روشهای تبلیغ در نقطه خرید. 41
2-4-10- آینده تبلیغ در نقطه خرید. 42
2-5- تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار میرود. 43
2-5-1- چگونه یک آگهی تبلیغاتی بسازیم؟. 43
2-5-2- عنوان آگهی چه تاثیری در فروش دارد؟. 48
2-5-2-1- عنوان های بی واسطه. 48
2-5-2-2- عنوان با واسطه. 49
2-5-2-3- اخبار. 49
2-5-2-4- چگونه. 50
2-5-2-5- سؤال. 51
2-5-2-6- عنوان های امری.. 51
2-5-2-7- عنوان های تهییج کننده. 52
2-5-2-8- عنوان گواه. 52
3- فصل سوم- آزمون آموختهها و نتایج. 53
3-1- تکنیکهای اجرای تبلیغات.. 53
3-1-1- موزیکال. 53
3-1-2- ارایه تاییدیه. 54
3-1-3- داستان گویی.. 54
3-1-4- مستندات علمی.. 54
3-1-5- تبلیغ دوتکه. 54
3-1-6- شایستگی فنی.. 55
3-1-7- نمای نزدیک... 55
3-1-8- رتوسکوپ.. 55
3-1-9- مقایسه. 56
3-1-10- حل مشکل.. 56
3-1-11- فرد سخنگو. 56
3-1-12- سبک زندگی.. 56
3-1-13- برشی از زندگی روزمره. 57
3-1-14- انیمیشن (نقاشی متحرک) 57
3-1-15- سریال (مجموعه تبلیغ) 57
3-1-16- خیال پردازی.. 57
3-1-17- حالت یا ذهنیت پردازی.. 57
3-2- اهمیت تبلیغات.. 58
منابع. 61
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 845 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
سر فصل مطالب موجود به شرح زیر است:
1- فصل اول- آشنایی کلی با مکان کار آموزی.. 1
1-1- تاریخچه سازمان. 1
1-2- نمودار سازمانی و تشکیلات.. 1
1-3- نوع محصول تولیدی یا خدمات.. 2
1-4- شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی.. 3
1-4-1- تبلیغات چیست؟. 3
1-4-1-1- معناشناسی.. 3
1-4-1-2- تاریخچه. 3
1-4-1-3- تاریخچه تبلیغات در ایران. 3
1-4-2- تبلیغات تجاری چیست؟ ابعاد مهم آن کدامست؟. 4
1-4-3- اقسام تبلیغات تجاری.. 5
1-4-4- روانشناسی تبلیغ. 7
1-4-4-1- جایگاه و اهمیت تبلیغات در چارت سازمانی 7
1-4-4-2- مهمترین اهداف تبلیغات.. 7
1-4-4-3- مهمترین اهداف انگیزه سازها (پیشبرد فروش) 8
1-4-4-4- فرآیند تصمیم تبلیغ. 9
2- فصل دوم- ارزیابی بخشهای مختلف با رشته علمی کارآموز. 11
2-1- موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز. 11
2-1-1- هدف نهایی تبلیغات.. 11
2-1-2- صد فرمول تبلیغات در بازاریابی.. 12
2-2- بررسی شرح وظایف کارآموز در واحد صنعتی.. 22
2-2-1- مشخص کردن بهترین رسانه تبلیغاتی.. 22
2-2-2- تبلیغات شامل تمام موارد زیر میشود. 25
2-3- امور جاری در دست اقدام. 30
2-3-1- تبلیغات چاپی.. 30
2-3-2- تبلیغات مجازی.. 31
2-3-2-1- بنرهای تبلیغاتی.. 31
2-3-2-2- ایمیل تبلیغاتی.. 32
2-3-3- پیامک تبلیغاتی.. 32
2-3-4- تبلیغات تلویزیونی.. 32
2-3-4-1- تیزرهای تلویزیونی.. 32
2-3-4-2- باکس تبلیغاتی.. 32
2-3-4-3- زیرنویس... 32
2-3-4-4- رپورتاژ آگهی.. 33
2-3-4-5- آگهی دعوت به تماشا 33
2-3-4-6- آرم آگهی (نشان آگهی) 33
2-3-4-7- حک آرم. 33
2-3-4-8- برنامههای مشارکتی.. 33
2-3-5- آگهیهای رادیویی.. 34
2-3-6- تبلیغات تلفنی.. 34
2-3-7- تبلیغات فصلی یا مناسبتی.. 34
2-3-8- بروشور. 34
2-3-9- تبلیغات پستی.. 34
2-3-10- مجلات.. 35
2-3-11- خبرنامه. 35
2-3-12- روزنامههای عمده محلی.. 35
2-3-13- روزنامههای کاملا محلی.. 36
2-3-14- پوسترها و تابلوهای اعلانات.. 36
2-3-15- جرم شناسی تبلیغات.. 36
2-3-16- تبلیغات با توجه به ملاحظات فرهنگی.. 38
2-3-17- تبلیغات با توجه به ملاحظات رسانههای جهانی.. 39
2-4- برنامههای آینده 40
2-4-1- تابلوهای دیجیتال. 40
2-4-1-1- چقدر درباره تابلوهای دیجیتال که در تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند؛ اطلاعات دارید؟. 40
2-4-1-2- مزایای تابلوهای دیجیتالی را میتوان به شرح زیر فهرست کرد. 41
2-4-1-3- تجارب کشورهای گوناگون. 41
2-4-1-4- تجهیزات تابلوهای تبلیغاتی شبکهای دیجیتال. 42
2-4-2- تبلیغات آویزان (Hover Ads) 43
2-4-2-1- تبلیغات بینابینی (Interstitial Ads) 44
2-4-2-2- تبلیغات ویدئویی (Video Ads) 44
2-4-2-3- تبلیغات ایمیلی(Email Ads) 44
2-4-2-4- تبلیغات زمینهای (Contextual Ads) 45
2-4-2-5- خبر-آگهیهای آنلاین (Online Advertorials) 45
2-4-2-6- حمایت از وبسایتها (On-Site Sponsorships) 46
2-4-2-7- سایر شیوههای تبلیغ آنلاین.. 46
2-5- تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار میرود. 46
2-5-1- تبلیغات و بازاریابی.. 47
2-5-2- پول (بودجه بندی تبلیغات) 48
3- فصل سوم- آزمون آموختهها و نتایج.. 52
3-1- کمپین تبلیغات.. 52
3-1-1- تعریف کمپین تبلیغات.. 52
3-1-2- ده راه برای ادارهی کمپین تبلیغاتی.. 53
3-2- برترین انواع تبلیغات در سراسر جهان. 56
3-2-1- میزان رشد تبلیغات در رادیو ، سینما و تبلیغات محیطی.. 57
3-2-2- میزان رشد تبلیغات در تلویزیون. 58
3-2-3- میزان رشد تبلیغات چاپی.. 58
3-2-4- نتایج.. 58
3-3- اهداف تبلیغات.. 58
منابع. 61
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 824 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
سر فصل مطالب موجود به شرح زیر است:
فصل اول- آشنایی کلی با مکان انجام کارآموزی.......................................4
1- تاریخچه سازمان...............................................................................................................................4
2- نمودار سازمانی و تشکیلات..............................................................................................................4
3-نوع حصولات تولیدی یا خدمات.......................................................................................................5
4- شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی......................................................................................6
فصل دوم - ارزیابی بخشهای مختلف با رشته علمی کارآموز........................27
1- موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی...27
2- بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی.........................................................................29
3- امور جاری در دست اقدام................................................................................................................31
4- برنامه های آینده...............................................................................................................................34
5- تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار میرود.............................................36
فصل سوم- آزمون آموخته ها ونتایج .......................................................47
منابع و مآخذ ............................................................................................59
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 5610 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 83 |
سرفصلهای مطالب موجود در کتاب به شرح زیر است:
1- اپیدمیولوژی ارتباط بین عفونتهای باکتریایی و سرطان................................................................................1
Christine P.J. Caygill and Piers A.C. Gatenby
2- سرطان معده و هلیکوباکتر پیلوری ............................................................................................................ 25
Amedeo Amedei and Mario M. D’Elios
3- استرپتوکوکوس بوویس و سرطان کلرکتال...................................................................................................61
Harold Tjalsma, Annemarie Boleij, and Ikuko Kato
4- بیماری کلامیدیایی : A تقاطع بین عفونت مزمن و سرطان ....................................................................... 79
Carlo Contini and Silva Seraceni
5- سالمونلا و سرطان کیسه صفرا................................................................................................................ 117
Catterina Ferreccio
6- لنفوم آدنکس چشمی از نوع MALT و ارتباط آن با عفونت Chlamydophila psittaci........................139
Andrés J.M. Ferreri, Riccardo Dolcetti, Silvia Govi, and Maurilio Ponzoni
7 - استراتژی های ممکن از مشارکت باکتریایی در پیشرفت سرطان ........................................................... 165
Puneet, Gopal Nath, and V.K. Shukla
8 - باکتری به عنوان یک روش درمانی در درمان سرطان ........................................................................... 185
Sazal Patyar, Ajay Prakash, and Bikash Medhi
9- هدف قرار دادن سرطان با آمینو اسید Auxotroph Salmonella typhimurium A1-R.........................209
Robert M. Hoffman
10- باکتری Asparaginase : یک عامل تحریک بالقوه برای درمان لوسمی لنفوبلاستی حاد........225
Abhinav Shrivastava, Abdul Arif Khan, S.K. Jain, and P.K. Singhal
11- آیا باکتری میتواند باعث تکامل فنوتیپهای ضد سرطان شود؟ ............................................................245
Navya Devineni, Reshma Maredia, and Tao Weitao
12- مدیریت عوارض عفونی باکتریایی در بیماران مبتلا به سرطان ..............................................................259
Kenneth V.I. Rolston
نمایه.................................................................................................................................................................275
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1165 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
بررسی تأثیرارتباطات یکپارچه بازاریابی بر برندسازی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (کلیات تحقیق). 1
1-1 مقدمه. 1
1-2-بیان مسئله. 4
1-3- ضرورت واهمیت تحقیق.. 6
1-4- اهداف تحقیق.. 8
1-5- سوال اصلی تحقیق.. 8
1-6- روش سنجش وابزارگرداوری اطلاعات... 9
1-7-1 مطالعات کتابخانه ای... 9
1-7-2 تحقیقات میدانی.. 9
1-8 روش تجزیه وتحلیل اطلاعات... 9
1-9- مدل تحقیق.. 10
فصل دوم (مروری بر ادبیات تحقیق).. 11
2-1 مقدمه. 12
2-2- تعریف بازاریابی.. 12
2-3- مدیریت بازاریابی.. 13
2-4-استراتژی بازاریابی درسازمانهای مالی.. 14
2-5- بازاریابی خدمات... 16
2-6- ویژگی های خدمات... 17
2-7- آمیخته بازاریابی خدمات... 18
2-8- ارتباطات... 20
2-9- فرآیندارتباطات... 21
2-10- مدل هرمی کیچین وشولتز. 24
2-11-مدلIMCوبازاریابی خدمات... 25
2-12- مدل هماهنگی ارتباطات یکپارچه. 26
2-13- موضوعات پژوهشی ارتباطات یکپارچه بازاریابی ازسال 1990 تا2006. 27
2-14- الگوی فرایندی ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 29
2-15- ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 30
2-15-1- مفهوم بازاریابی مستقیم.. 30
2-15-1-1- شیوه های بازاریابی مستقیم.. 30
2-15-1-2- بازاریابی مستقیم درسازمانهای مالی.. 32
2-15-2- تعریف تبلیغات... 32
2-15-2-1- تبلیغات درحوزه بانک..... 33
2-15-2-2- چالشهای اساسی موجوددرتبلیغات سازمانهای مالی ایران.. 34
2-15-2-3- اهداف تبلیغات دربازاریابی سازمانی.. 35
2-15-3- پیشبردفروش.... 36
2-15-4- تکنیک های کاربردی درروابط عمومی.. 36
2-16- تعاریف برند.. 37
2-17- اهمیت برند.. 38
2-18- هویت برند.. 40
2-19- تصویربرند.. 41
2-20- شخصیت برند.. 43
2-21- فرایندمدیریت استراتژیک برند.. 44
2-22- ارزش ویژه برند.. 45
2-23-آگاهی ازبرند.. 47
2-24- اعتباربرند.. 47
2-25- قدرت... 49
2-26- ساختن برندقوی... 49
2-27- مولفه های ایجادبرندقوی... 51
2-27-1- ثبات برند.. 51
2-27-2- سودآوری برند.. 52
2-27-3- گسترش جغرافیایی برند.. 53
2-27-4- رهبری برند.. 54
2-28- عملکردبرند.. 56
2-29-ارتباط عملکردارتباطات یکپارچه بازاریابی وعملکردبرند.. 57
فصل سوم (نتیجه گیری).. 58
3-1- نتیجهگیری... 59
3-2- محدودیت های تحقیق.. 61
3-3- پیشنهادهابرای تحقیقاتآتی.. 61
منابع ومأخذ.. 63
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1620 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
سر فصل مطالب فایل حاضر به شرح زیر است:
فصل اول.............................................................................................................................................................................. 4
مقدمه (معرفی مهد کودک یا پیش دبستانی و توضیحی مختصر از تاریخچه آن)............................................................4
شرایط و ضوابط گرفتن مجوز برای تاسیس مهدکودک یا پیش دبستانی.........................................................................6
تعیین استانداردهای فضاو نیروی انسانی یک مهد کودک یا پیش دبستانی......................................................................13
ترسیم چارت مهدکودک یا پیش دبستانی و مشخص کردن گروههای سنی زیرمجموعه چارت سازمانی......................31
تعیین نوع فعالیت، برنامه و جدول زمانبندی شده برای گروههای سنی مختلف............................................................32
فصل دوم..............................................................................................................................................................................33
گزارش عملکرد 40 ساعته در مهدکودک توسط دانشجو...............................................................................................33
الف- توصیف عملکرد دانشجو متناسب با ساعات تعیین شده......................................................................................33
ب- ثبت مشاهدات و مشکلات موجود در مهدکودک یا پیش دبستانی.........................................................................34
فصل سوم.............................................................................................................................................................................35
نگارش یک برنامه واحد کار ارائه شده در مهدکودک یا پیش دبستانی توسط مربی.......................................................35
تدوین یک برنامه واحد کار به شیوه جدید و خلاق توسط دانشجو...............................................................................36
ساخت و تهیه یک وسیله آموزشی یا بازی در راستای آموزش واحد کار انتخاب شده..................................................39
فصل چهارم...........................................................................................................................................................................41
نتیجه گیری.....................................................................................................................................................................41
الف- تعریف واحد کار، وسیله آموزشی و تعریف بازی در سیستم آموزشی مورد نظر.................................................41
ب- بررسی مسائل و مشکلات مکان کارورزی و ارائه پیشنهاد......................................................................................43
منابع .....................................................................................................................................................................................45
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3442 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
فایل حاضر یک فایل زیپ حاوی 5 مقاله انگلیسی و 2 مقاله فارسی در مورد تثبیت آنزیم است. که از این 7 مقاله، یک مقاله مروری فارسی 12 صفحه ای استخراج شده است. منابع در مقاله مروری ذکر شده است.
برای تحویل پروژه بسیار مناسب می باشد.
آنزیم ها کاتالیست های زیستی با اندازه نانومتری هستند که قابلیت کاربردی فراوان و شناخته شده ای دارند. درگذشته، معمولاً از آنزیم ها در صنایع، به ویژه در فرایند تولید شوینده ها، استفاده می شد. در حال حاضر، آنزیم ها در زمینه های جدیدی مانند سنتز شیمیایی خالص، داروسازی، حسگر زیستی، حذف زیستی آلاینده ها، جداسازی زیستی، فرایند PCR، هضم پروتئین ها در کاتالیز پروتئومیک و پیل های سوختی زیستی کاربرد گسترده ای یافته اند. اختصاصی بودن آنزیم ها قابلیت کاربردی فراوان آن ها را سبب شده، اما در حال حاضر، طول عمر کوتاه آنزیم ها استفاده از آن ها را محدود کرده است (خسروی و همکاران، 1391). آنزیم ها ترکیبات نسبتا ناپایداری هستند که هزینه خالص سازی آن ها بالاست و زمانی که بصورت محلول در واکنش ها مورد استفاده قرار می گیرند، بازیافت آن ها از مخلوط واکنش بسیار مشکل خواهد بود. مشکل اصلی آن ها، حساس و شکننده بودن آن ها نسبت به شرایط سخت محیطی است که منجر به این امر می شود که نیمه عمر عملکردی آنزیم کاهش بیابد. بهترین و موفق ترین روش برای غلبه بر این مشکل، تثبیت آنزیم است (Ashly و همکاران، 2011). بهبود پایداری آنزیم می تواند کاربرد های عملی آن را بیشتر کند. افزایش پایداری آنزیم می تواند موجب کاهش مقدار مصرفی آنزیم ها، افزایش طول عمر راکتورهای آنزیمی، افزایش شانس استفاده دوباره از آنزیم، و نیز حصول سیگنال قوی تر در حسگر زیستی شود. برای افزایش پایداری آنزیم ها روش های مختلفی وجود دارد، اعم از: تثبیت آنزیم، اصلاح آنزیم، مهندسی پروتیئن، و مهندسی محیط پیرامون آنزیم ها (خسروی و همکاران، 1391).
سایر بخش ها شامل :
فواید تثبیت آنزیم
روش های تثبیت آنزیم
مزایا و معایب روش های مختلف تثبیت آنزیم
...
است.
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 481 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
مقاله اصلی با عنوان Use of Essential Oils in Bioactive Edible Coatings حاوی 16 صفحه است.
بخش های مهم این مقاله ترجمه شده به صورتی که یک خلاصه کلی حاوی تمام مطالب مهم این مقاله آورده شده است. ترجمه فارسی 11 صفحه است.
مناسب برای پروژه های مربوط به فیلم، پوشش خوراکی، اثر ضد میکروبی اسانس...
بخشی از ترجمه مقاله که نشان دهنده کیفیت و روانی ترجمه است:
خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی اسانس ها قبلا بطور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. مکانیسم عمل روغن های ضروری به خوبی مشخص نشده اما به نظر می رسد به طبیعت آبگریز آن ها مربوط می شود. استفاده از این ترکیبات طبیعی در صنایع غذایی می تواند یک جایگزین بالقوه باشد، اما هزینه های استفاده از آن و مشکلات دیگر، مانند عطر و بوی تند و سمیت بالقوه آن ها، استفاده از آن ها را در زمینه نگهداری از مواد غذایی محدود کرده است. یک استراتژی جالب توجه برای کاهش دوز اسانس در حین حفظ تاثیر اسانس، مخلوط کردن این ترکیبات طبیعی با فیلم های خوراکی / زیست تخریب پذیر است. این بررسی در مورد استفاده از اسانس به عنوان یک ترکیب ضد میکروبی طبیعی و دارای اثر آنتی اکسیدانی جهت به دست آوردن فیلم ها و یا پوشش های فعال زیستی صورت گرفته است. مزایا و محدودیت های این عمل نیز بررسی شده است.
واژه های کلیدی: فیلم، اثر ضد میکروبی، زیست تخریب پذیر، حفظ و نگهداری مواد غذایی