دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 425 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 266 |
دانشگاه به عنوان یک عامل اجرایی در آموزش و تربیت فرد وهدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین کننده ی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآینده خواهد بود . به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف , دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای راهیابی روز به روز زیادتر می شود و تعداد کثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به این مراکز روی می آورند .
دانشگاه بعنوان یک نهاد تعلیم و تربیت از همه نهادهای اجتماعی پیچیده تر است . دانشگاه همانند سایر سازمان های رسـمی بایستی با وظایف ساخت ، اداره و جهت دادن به ترکیب پیچیده ای از منابع انسانی درگیر گردد . بر خلاف اغلب سازمانهای رسمی تولید دانشگاه انسان است و این امر موجب پیدایش مسائل ویژه در مدیریت دانشگاه می گردد .
از جمله مسائلی که دانشـگاه به عـنوان یک سـازمان با آن روبرو اسـت مساله تعارض[1] و عدم موافقت هاست. فعالیت های سازمانی مستلزم تعامل بین افراد وگروه های سازمان می باشد . در سازمان ها افراد مختلفی در رده های گوناگون مشغول انجام فعالیت ها و وظایف خود می باشند . لازمه انجام این فعالیت ها ارتباط دو جانبه یا چند جانبه افراد با همدیگر بوده که می توانند زمینه ساز ایجاد تعارض باشند
تعارض و ماهیت آن [2]:
دیدگاههای متفاوت پیرامون تعارض سازمانی [3]
دیدگاه سنتی ( یگانگی ) 3
انواع تعارض
تعارض و اثرات اصلی آن 4
سبک ها و راهبردهای مدیریت تعارض 1
راهبردهای مدیریت تعارض: 2
توجه معاصر به هوش عاطفی [7]
ارتباطات (مهارت های ارتباطی) و چارچوب مفهومی آن [12]
هدف و اهمیت ارتباطات 2
ارتباطات انواع مختلفی دارد که به این قرار است:
ویژگی های ارتباطات 1
مهارت های ارتباطی مدیران 1:
اهمیت مهارت شنود مؤثر
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
الف) هدف کلی تحقیق
ب) اهداف ویژه
پیش فرض های تحقیق
محدودیت های تحقیق
الف) محدودیت هایی که توسط محقق اعمال می شود:
تعریف واژه ها و اصطلاحات
هوش عاطفی:
مهارت های ارتباطی:
راهبردهای مدیریت تعارض :
فصـل دوم
پیشینه تحقیق
نتیجه گیری از مرور ادبیات تحقیق: