دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 69 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 139 |
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعریف عملیاتی متغیرها
فرضیه های تحقیق
فصل دوم
مقدمه
قوانین یادگیری از نظر روانشناسان
تاثیر تکلیف در یادگیری
آیا تکلیف شب یک ضرورت تربیتی است؟
ملاک های تعیین تکلیف شب
تناسب نوع تکلیف با نوع درس
جایگاه تکلیف
تصحیح تکلیف
تشریح اهداف تکلیف
فواید و مضرات تکلیف
اهداف تکلیف
انواع تکلیف
حجم تکلیف
رابطه تکلیف با میزان هوش و استعداد دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنها
تاریخچه تکلیف شب در جهان
تکلیف شب به عنوان یک تجربه یادگیری
اثرات تکلیف شب
نظریات مختلف درباره تکلیف شب
تاریخچه تکلیف شب
تحقیقات انجام شده در ایران
فصل سوم
روش تحقیق
نوع تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار تحقیق
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم
الف- آمار توصیفی
مقدمه و بیان افراد نمونه آماری بر اساس مدرک سابقه، جنسیت و منطقه جغرافیایی
بیان فرضیه ها و سوالات مربوط به آن
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره یک
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره دو
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره سه
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره چهار
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره پنج
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره شش
سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره هفت
تجزیه و تحلیل و بیان روش مقایسه ای ارائه تکلیف شب سنتی و فعال
آمار استنباطی
بحث و نتیجه گیری
فصل پنجم
خلاصه پژوهش
عنوان و اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
نوع پژوهش
پیشنهادات
محدودیت ها و موانع
پیوست ها
منابع و مأخذ
فهرست جداول
نمونه فرم پرسشنامه
تکلیف همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع تکلیف نیز متفاوت بوده است. شاید در گذشته اگر دانش آموزی صرفاً موفق به محفوظاتی در ذهن خویش می شد، تصور می رفت که یادگیری در او تحقق یافته است. اما امروزه، با تعریفی که از یادگیری می شود توقع اهدافی فراتر از آن وجود دارد. یکی از متغیرهای رایج در مورد یادگیری به شرح زیر است: «یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد می شود و برای مدتی باقی می ماند و نمی توان آن را به سادگی به فرآیندهای رشد کسب شده نسبت داد.»[1]
به همین دلیل از تکالیف خانه به عنوان تمرین جهت یادگیری و توانایی استفاده می گردد و تکلیف خانه به آن دسته از فعالیت های درسی اطلاق می شود که در یادگیری های کلاسی جهت انجام دادن در خارج از کلاس درس و مدرسه برای دانش آموزان تعیین می شود.
دسته بندی | طرح های توجیهی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive . چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمیاید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.
از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته است که محصولات مختلف غذایی کشور و خصوصا خشکبار تولیدی ایران علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگیهای ثانویه نتوانند به بازارهای جهانی راه یافته و راه را برای افزایش سطح تولید داخلی هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی ، محصولات غذایی تولیدی کشور ، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.
همچنین با توجه به بازار تقاضای مطلوب داخلی برای انواع خشکبار و آجیل ، لزوم توجه بیشتر به بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و نگهداری مشخصتر میشود. ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، میتوان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان میتوانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.
دسته بندی | طرح های توجیهی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
از دیگر سو ، با عنایت به اشتغال بکار بانوان در محیط خارج از منزل و قرار گرفتن آنان در محیط های شهری ایجاب مینماید که بانوان از آمادگی جسمانی لازم برای گذران فعالیتهای روزمره و حتی دفاع از خود – در موارد مقتضی – برخوردار باشند. انواع ورزش های رزمی متداول در کشور با توجه به این عوامل ، مورد توجه این قشر از جامعه واقع گردیده است.
باشگاههای ورزشی در این میان محیط هایی هستند که قادرند ضمن رعایت اصول علمی آموزش ورزش های رزمی در ضمن حفظ شئونات جامعه به این مهم بپردازند. در این راستا احداث چنین واحدهایی توسط بانوان علاوه بر دارا بودن توجیه اقتصادی مناسب راهی برای نیل به اهداف فوق الاشاره خواهد بود.
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 14172 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
روش بهینه سازی پرتفوی سهام اکتشافی بر اساس تکنیک های داده کاوی
فهرست مطالب
موضوع |
صفحه |
1.مقدمه |
|
1.1 تعریف مشکل |
|
1.2 انگیزه |
|
1.3 مشارکت (کمک) |
|
1.4 سازمان پایان نامه |
|
فصل دوم: زمینه و آثار مرتبط |
|
2.1 نظریه مالی مربوط |
|
2.2 روش اکتشافی مبنی بر علوم کامپیوتر مرتبط |
|
2.3 ابزارهای مشابه در SMPOpt |
|
2.4 روش مورد استفاده در SMPOpt |
|
1.مقدمه |
|
1.1 تعریف مشکل |
|
1.2 انگیزه |
|
1.3 مشارکت (کمک) |
|
1.4 سازمان پایان نامه |
|
فصل دوم: زمینه و آثار مرتبط |
|
2.1 نظریه مالی مربوط |
|
2.2 روش اکتشافی مبنی بر علوم کامپیوتر مرتبط |
|
2.3 ابزارهای مشابه در SMPOpt |
|
2.4 روش مورد استفاده در SMPOpt |
|
1.مقدمه |
|
1.1 تعریف مشکل |
|
1.2 انگیزه |
|
1.3 مشارکت (کمک) |
|
1.4 سازمان پایان نامه |
|
فصل دوم: زمینه و آثار مرتبط |
|
2.1 نظریه مالی مربوط |
|
2.2 روش اکتشافی مبنی بر علوم کامپیوتر مرتبط |
|
2.3 ابزارهای مشابه در SMPOpt |
|
2.4 روش مورد استفاده در SMPOpt |
|
فصل سوم: بهینه سازی پرتفوی سهام (تعریف مسئله) |
|
3.1 شناسایی عوامل موثر در بهینه سازی پرتفوی سهام |
|
3.2 تعریف بهینه سازی پرتفوی سهام |
|
فصل چهارم : راه حل اول در SMPOpt : بهینه ساز پرتفوی نیمه خودکار |
|
4.1 مروری بر پیشنهادی فرآیند نیمه خودکار |
|
4.2 چهار مرحله روش بهینه سازی پرتفوی |
|
4.2.1 ساخت شبکه های اجتماعی سهام |
|
4.2.1.1 دیگر مقیاس عملکرد سهام |
|
4.2.1.2 همبستگی سری زمانی |
|
4.2.2 خوشه بندی سهام |
|
4.2.2.1 نگاشت تمایل برای ریسک تعداد خوشه |
|
4.2.2.2 الگوریتم های خوشه بندی |
|
4.2.3 رتبه بندی سهام |
|
4.2.3.1 فرمولاسیون مشکل رتبه بندی سهام |
|
4.2.3.2 رتبه بندی سهام با استفاده از SVMRank |
|
4.2.3.3 سری زمانی SVMRank
|
|
4.2.4 ساختار پرتفوی |
|
4.3 پردازش اولیه داده های مالی |
|
4.3.1 انتخاب ویژگی سهام |
|
فصل5: راه حل دوم در SMPOpt : توصیه های پرتفوی مدیریت شده |
|
5.1 استخراج ویژگی سرمایهگذاری سرمایهگذاران |
|
5.2 ساختار شبکه اجتماعی |
|
5.3 سیستم توسعه سرمایهگذاری |
|
5.3.1 خوشهبندی متخصصان |
|
5.3.2 طبقهبندی سرمایهگذاران غیر متخصص |
|
5.3.3 یافتن متخصص نماینده در جامعه |
|
فصل 6: ارزیابی SMPOpt از طریق مطالعات تجربی |
|
6.1 سنجشهای عملکردی |
|
6.1.1 نسبت شارپ |
|
6.1.2 بازده آینده |
|
6.1.3 NDCG |
|
6.2 معیارها |
|
6.2.1 همه پرتفویهای بازار (تنوع بیشینه) |
|
6.2.20 تک معیار رتبه بندی سهام |
|
6.2.3 تنوع ایستا |
|
6.2.4 پرتفوی مدیریت شده |
|
6.3 آماده سازی و نتایج تجربی |
|
6.3.1 آزمایش 1 |
|
6.3.2 آزمایش دو |
|
6.3.3 آزمایش 3 |
|
6.3.4 آزمایش 4 |
|
6.3.5 آزمایش 5 |
|
6.3.6 آزمایش 6 |
|
6.3.7 آزمایش 7 |
|
6.3.8 آزمایش 8 |
|
6.4 تهدیدات روایی |
|
فصل 7: اجرای SMPOpt |
|
7.1 معیار SMPOpt |
|
6.3.6 آزمایش 6 |
|
6.3.7 آزمایش 7 |
|
6.3.8 آزمایش 8 |
|
6.4 تهدیدات روایی |
|
فصل 7: اجرای SMPOpt |
|
7.1 معیار SMPOpt |
|
7.2 روند پیشنهادی در SMPOpt |
|
فصل 8: خلاصه، نتیجهگیری و تحقیقات آتی |
|
8.1 خلاصه و نتیجهگیری |
|
8.2 جهات آتی |
|
فصل اول: مقدمه
عرصه بازار سهام همواره به علت پتانسیل مفید آن برای افراد جذاب است. پیدا کردن مجموعه ای مناسب سهام برای سرمایه گذاری برای حصول بازده بیشتر و مواجه با خطر کمتر ، در مقایسه با دیگر گزینه ها، افراد زیادی را، اعم از کارشناسان حوزه جذب می کند. در بازار سهام، شرکت ها از بخش های مختلف اقتصادی (از جمله انرژی، مواد، صنایع، مصرفی، مصرف کننده کالاهای اساسی، بهداشت و درمان، مالی، فناوری اطلاعات، خدمات مخابراتی و نرم افزار) بخشی از سهام موسسات خود را به فروش می رسانند. افراد می توانند یک نمای کلی جامع از تمام سهام موجود برای خرید داشته باشد، و در نتیجه، می تواند تصمیم گیری قابل اعتماد در مقدار پول برای سرمایه گذاری در سهام داشته باشد. سود بالقوه بازار سهام افراد بیشتری برای سرمایه گذاری جذب می کند.
1.1 تعریف مشکل
انواع ابزار سرمایه گذاری در سراسر جهان فرایند تصمیم گیری سرمایه گذاری را بسیار پیچیده و چالش برانگیز کرده است که در آن عوامل مختلف باید در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، تصمیم گیری های سرمایه گذاری در ابزار های مختلف موجود مشکل تصمیم گیری چند وجهی و در نتیجه یک کار چالش برانگیز است. به عنوان یک راه حل، اتوماسیون بیشتر در این فرآیند برای جایگزینی تحقیقات دستی خسته کننده مورد نیاز است. در میان ابزار سرمایه گذاری های مختلف از جمله اوراق قرضه شرکت، سهام و مشتقات، این پایان نامه به تجزیه و تحلیل سهام بازار محدود شده است.
در امور مالی، مجموعه ای از دارایی های توسط یک سرمایه گذار نگهداری می شود که پرتفوی نامیده می شود. بهینه سازی پرتفوی فرآیند تصمیم گیری های سرمایه گذاری در نگهداری مجموعه ای از دارایی های مالی مطابق با معیارهای مختلف است. به عبارت دیگر، بهینه سازی پرتفوی فرایند تصمیم گیری انتخاب دارایی ها و سبک سنگین کردن آن است، به طوری که مجموعه ای از دارایی ها اهداف سرمایه گذار را ارضا کند. فرآیند بهینه سازی پرتفوی شامل پیش بینی عملکرد و نوسانات سهام و همچنین به عنوان مدل برای استفاده از این پیش بینی ها در جهت به دست آوردن یک مجموعه است که مناسب مشخصات ترجیحات سرمایه گذار باشد.
دسته بندی | ساختمان |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 13217 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
The implementation of concrete buildings
نحوه اجرای ساختمان بتنی
مقدمه:
دانشجویان رشته عمران در دوره کاردانی که دوسال به طول می انجامد با درسهای تئوری آشنا می شوند و تا حدودی با مسا ئل مختلف ساختمان سازی آشنا می شوند ولی باز نیاز به کسب تجربه دارند وکسب این تجربه میسرنیست مگر آنکه دانشجویان درسر کارمطالبی راکه در کتابها خوانده اند لمس کرده وبا چشم خود طریقه انجام کارها راببینند وبه همین دلیل یک واحد رابه همین امر اختصاص داده اند که این واحد جزو مهمترین واحدهای این دوره می باشد.
فصل اول
بررسی بخشهای مرتبط بابخش علمی کارآموزی :
اولین نیازطبیعی انسان غذا می باشد زیرا انسان بدون خوراک قادربه ادامه حیات نیست دومین نیازانسان مسکن می باشد ومکانی که در آن زندگی میکند وفرزندانش را بزرگ میکند ودر آن به زندگی ادامه می دهد.
مسکن تنها به ساختمان مسکونی ختم نمیشود بلکه شامل ساختمانهای آموزشی ودرمانی واداری نیز میباشد. به همین دلیل تمام ارگانها ونهادها نیازمبرم به ساختمان دارند.
در تاسیس یک ساختمان نیازبه همکاری مهندس عمران ومعماروتکنسین ساختمان وحتی مهندس برق وتاسیسات نیز میباشد به همین دلیل رشته عمران مرتبط با تمام رشته هامیباشد.
بررسی آموخته ها وپیشنهادات :
اصولا کارهایی راکه برای احداث یک ساختمان صورت میگیرد بسیار گسترده میباشد وبه علت محدود بودن زمان کارآموزی نمیتوان تمام کارهای انجام شده رادید و از نزدیک لمس کرد.در این مجموعه سعی شده است تاحدودی به بیان مراحل مختلف اجرا از قبیل تخریب وآماده سازی زمین وتجهیزکارگاه وساخت و اجرای بتن وقالب بندیوآرماتوربندی واجرای سقف تیرچه بلوک پرداخته شود.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 111 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
«عوامل مؤثر در یادگیری»
1- آمادگی شاگرد: باید از لحاظ جسمی، عاطفی، عقلی و. .. رشد کافی کرده باشد تا بتواند بخوبی یاد بگیرد و از هر نظر آماده باشد.
2- انگیزه و هدف: دانش آموزان باید نسبت به موضوع میل و رغبت و علاقه داشته باشد تا به هدف مورد نظر برسند.
3- تجارت گذشته: آموخته ها و تجربه های گذشته شاگرد باعث می شود تا دانش آموزان مطالب جدید را بهتر بفهمند.
4- موقعیت و محیط یادگیری: موقعیت یادگیری باید از هر نظر مطمئن باشد و دارای شرایط فیزیکی مناسب، تجهیزات و امکانات آموزشی و ... باشد.
5- روش تدریس معلم: معلم باید از نظر تدریس کلامی و جسمانی و ... بدون عیب باشد.
6- تمرین و تکرار: تأیید تمرین و تکرار در کل فرایند یادگیری و حیطه های مختلف آن به ویژه در حیطه روانی - حرکتی انکار ناپذیر است.
نظریه های یادگیری
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 65 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 250 |
عنوان : صفحه:
مقدمه ......................................... 1
چکیده ............................................ 2
ارزشیابی.......................................... 3
مواردی که در ارزشیابی ها باید رعایت کرد .......... 4
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی .................... 5
اهمیت ارزشیابی تکوینی ............................ 5
فوائد ارزشیابی تکوینی ............................ 6
چه موقع ارزشیابی معتبر است ....................... 7
ارزشیابی توصیفی .................................. 8
کاربرد ارزشیابی توصیفی............................ 9
ابزارهای ارزشیابی توصیفی......................... 10
معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای ................ 11
پروژه ........................................... 13
چگونگی ارائه یک پروژه ........................... 13
سنجش عملکرد ..................................... 15
هدف از سنجش عملکرد............................... 15
انواع آزمون های عملکردی ......................... 16
نتیجه گیری ...................................... 19
پیشنهاد ......................................... 20
منابع ........................................... 21
پی نوشت ......................................... 22
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
هدف کلی:
زمینه سازی برای شناخت علمی مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش و تفکر درباره مسائل آن
پیشگفتار
- نقش مدیریت و رهبری در زمینه های فعالیت اجتماعی
- نیاز به مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد
ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی
- طرح نظرات و اندیشه های جدید
- نیاز به بهبود کفیتعملکردها و نتایج آموزش وپرورش
مدیریت آموزشی در جهان --< نقش رهبری آموزشی
مدیریت آموزشی در ایران --< فعالیت خارج ازمؤسسات آموزشی
تحول اندیشه های مدیریت در سه مرحله اتفاق افتاده است
1- مرحله فنی
2- مرحله انسانی
3- مرحله ادراکی
مهارت فنی (مرحله اول)
-
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 611 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 250 |
مقدمات مدیریت آموزشی
فایل پاورپوینت آماده
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2383 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 250 |
اصول مدیریت آموزشی
فایل پاور پوینت آماده ارائه
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 104 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 250 |
زبان آموزی ورشد گفتار
تلویزیون و رشد مهارت های گفتاری
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات & 1 |
فصل سوم: تأثیر تلویزیون بر رشد مهارت های گفتاری و برخی نتایج نظری و کاربردی آن & 1 |
دسته بندی | شبکه های کامپیوتری |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 641 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
افزونگی توازن درکلاسترهای سیستم دخیره سازی
فهرست مطالب
1- چکیده3
2- معرفی4
3- اقدامات مرتبط5
4- سیستم لاستر فایل 6
5- عدم دسترس پذیری 7
1.5- انواع خطاها 7
2.5- توازن(parity) 8
6- مدیریت عمل خواندن و نوشتن با استفاده از DRD 8
1.6- عمل نوشتن هنگام خرابی گره 9
2.6- عمل خواندن هنگام خرابی گره 10
7- نتایج11
1.7- تک کلاینته 11
2.7- چند کلاینته 15
8- اقدامات آینده16
9- منابع17
1- چکیده
یک سیستم ذخیره سازی توزیعی مناسب، باید علاوه بر قابلیت دسترسی بالا، مقیاس پذیری مناسب و قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد.
اضافه کردن توازن، با وجود اینکه قابلیت اطمینان را بالا می برد اما ممکن است روی عملکرد سیستم تاثیر سویی بگذارد . بنابراین پیدا کردن راهکار مناسب برای اضافه کردن افزونگی حائز اهمیت می باشد.
در این مقاله سعی کردیم مکانیسم های اضافه کردن بیت توازن با کم ترین تاثیر روی عملکرد سیستم لاستر فایل مورد بررسی قرار دهیم.
الگوریتم های مورد بررسی ما علاوه بر قابلیت تحمل پذیری خطا ،قابلیت دسترس پذیری بالا باید همروندی ، انسجام را حفظ کرده و راندمان سیتستم را در شرایط مطلوب نگه دارد.
2- معرفی
1- سیستم DAS(Direct Attached Storage): در این سیستم فضای ذخیره سازی سرور به طور مستقیم روی یک دیسک سخت قرار دارد. مشکل اصلی این روش این است که اتصال به صورت محلی صورت نگرفته است و علاوه بر آن، این روش مشکل bottleneck را نیز دارد.
2- شبکه های فایل سرور: در این سیستم فضای ذخیره سازی روی چندین دیسک سخت و یک شبکه دخیره سازی قرار می گیرد .از ویژگی های اصلی این روش استفاده از کلاسترینگ و مجازی سازی است که شامل سیستم های زیر می باشد:
* سیستم SAN (Storage Area Network): در این تکنولوژِی فضای ذخیره سازی روی یک سرور منحصر به فرد نخواهد بود و اطلاعات روی Hard Drive های داخلی سرور ذخیره نمی شوند، بلکه این فضای ذخیره سازی در خارج از سرور روی یک شبکه ذخیره اطلاعات قرار می گیرد.
دسته بندی | شبکه های کامپیوتری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1442 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 114 |
موضوع :
شبکههای بیسیم حسگر
کارشناسی ارشد
فهرست مطالب
نگاهی به شبکههای بیسیم حسگر
1.1- مقدمه 9
1.3- ساختار کلی شبکه حسگر بی سیم 12
1.4- ویژگیهای 16
1.5- ویژگیهای عمومی یک شبکه حسگر 17
1.6- ساختار ارتباطی شبکههای حسگر 19
1.7- فاکتورهای طراحی 20
1.7.1- تحمل خرابی 21
1.7.2- قابلیت گسترش 21
1.7.3- توپولوژی 21
1.7.4- تنگناهای سخت افزاری 22
1.7.5- قابلیت اطمینان 22
1.7.6- مقیاس پذیری 23
1.7.7- هزینه تولید 23
1.7.8- رسانه ارتباطی 24
1.7.9- توان مصرفی گره ها 24
1.7.10- ارتباط بلادرنگ و هماهنگی 24
1.7.11- امنیت و مداخلات 25
1.7.12- عوامل پیش بینی نشده 26
1.8- نمونه ی پیاده سازی شده شبکه حسگر 27
1.8.1- ذره ی میکا 27
1.9- کاربرد شبکه های بی سیم حسگر 29
1.9.1- کشاورزی دقیق 29
1.9.2- مراقبت بهداشتی و پزشکی 30
1.9.3- کنترل محیط 30
1.9.4- کاربردهای نظامی 30
1.10- سیستم عامل 30
پروتکل های مسیریابی برای شبکه های بی سیم حسگر
2.1- مقدمه 33
2.2- انتشار و جمع آوری داده ها 34
2.3- رقابت بر سر مسیریابی و نتایج طراحی در شبکه های بی سیم حس گر 36
2.3.1- ویژگیهای متغیر از لحاظ زمانی و اندازه در شبکه 36
2.3.2- محدودیت منابع 37
2.3.3- مدلهای داده ای برنامه های مبتنی بر سنسور 37
2.4- استراتژیهای مسیریابی در شبکه های بی سیم 38
2.5- جوانب هدایت و مسیریابی 40
2.6- تکنیک های مسیریابی WSN 43
2.6.1- سیل آسا و انواع آن 44
2.6.2- شایعه پراکنی و هدایت تک منظوره ی مبتنی بر عامل 48
2.6.2.1- هدف اصلی 48
2.6.2.2- هدایت تصادفی 49
2.6.2.3- Walk های تصادفی 49
2.6.3- پروتکل های سنسور مبتنی بر مذاکره (SPIN) 50
2.6.4- خوشه سازی سلسله مراتبی کم مصرف از نظر انرژی : (LEACH) 56
2.6.5- (PEGASIS) : Power Efficient Gathering in Sensor information Systems 59
2.6.6- انتشار مستقیم 63
2.6.7- بخش مبتنی بر بازدهی انرژی 66
2.6.8- نمونه هایی از پروتکل تک منظوره 69
2.6.9- مسیریابی تک منظوره ی چند مسیر 71
2.6.10- انتشار و روتینک چند منظوره 74
2.6.10.1- حدود 74
2.6.10.2- پروتکل های ساختار درختی منبع را می توان در چندین حالت ایجاد کرد 74
2.6.11- پروتکل های ساختار درختی مبتنی بر هسته ی توزیع شده 77
2.6.12- پروتکل های مبتنی بر مش 78
2.6.13- مسیریابی جغرافیایی 79
2.6.13.1- اصول روتینگ مبتنی بر وضعیت 80
2.6.13.2- انتشار توزیع جغرافیایی 82
2.6.13.3- نگاهی دیگر 82
2.6.13.3.1- استراتژیهای مسیریابی 83
2.6.13.3.2- روش های هدایت 83
2.6.14- گره های سیار 86
2.6.14.1- سینکهای سیار 86
2.6.14.2- کلکتورهای دیتای سیار 87
2.6.14.3- نواحی سیار 88
مسیر یابی امن در شبکه های بی سیم سنسور: حملات و اقدامات متقابل
3.1- مقدمه 89
3.1.1- ادعاهای ما 90
3.2- پیش زمینه 91
3.3- شبکه های جسگر در مقابل شبکه های بی سیم ad-hoc 95
3.4- بیان مشکل 96
3.4.1- فرضیات شبکه 96
3.4.2- انواع تهدیدات 97
3.4.3- اهداف امنیت 98
3.5. حملات روی مسیریابی شبکه های حسگر 100
3.5.1- استراق سمع، تغییر، یا تکرار اطلاعات مسیریابی 100
3.5.2- ارسال انتخابی 101
3.53- حملات sinkhole 102
3.5.4- حمله Sybil 103
3.5.5- Wormhole ها 104
3.5.6- حمله HELLOflood 106
3.5.7- Acknowledgement spoofing 107
3.6- حملات روی پروتکل های خاص شبکه های بی سیم حسگر 107
3.6.1- TinyOS beaconing 107
3.6.2- ارسال با حداقل هزینه 111
3.6.3- LEACH 113
3.6.4- Energy conserving topology maintenance 114
3.6.4.1- GAF 114
3.6.4.2- SPAN 115
اقدامات متقابل
3.7- حملات خارجی و عملیات لایه پیوند 118
3.7.1- حمله Sybil 118
3.7.2- حملات HELLO flood 119
3.7.3- حملات wormhole و sinkhole 120
3.7.4- استفاده از دانش سراسری 120
3.7.5- پخش عمومی تصدیق هویت شده و flooding 121
خلاصه اقدامات متقابل 122
نتیجه 123
نگاهی به شبکههای بیسیم حسگر
1.1- مقدمه
یک شبکه حسگر متشکل از تعداد زیادی گرههای حسگری است که در یک محیط به طور گسترده پخش شده و به جمعآوری اطلاعات از محیط میپردازند. لزوماً مکان قرار گرفتن گرههای حسگری، از قبلتعیینشده و مشخص نیست. چنین خصوصیتی این امکان را فراهم میآورد که بتوانیم آنها را در مکانهای خطرناک و یا غیرقابل دسترس رها کنیم
از طرف دیگر این بدان معنی است که پروتکلها و الگوریتم های شبکههای حسگری باید دارای تواناییهای خودساماندهی باشند. دیگر خصوصیتهای منحصر به فرد شبکههای حسگری، توانایی همکاری و هماهنگی بین گرههای حسگری است. هر گره حسگر روی برد خود دارای یک پردازشگر است و به جای فرستادن تمامی اطلاعات خام به مرکز یا به گرهای که مسئول پردازش و نتیجهگیری اطلاعات است، ابتدا خود یک سری پردازشهای اولیه و ساده را روی اطلاعاتی که به دست آورده است، انجام میدهد و سپس دادههای نیمه پردازش شده را ارسال میکند.
با اینکه هر حسگر به تنهایی توانایی ناچیزی دارد، ترکیب صدها حسگر کوچک امکانات جدیدی را عرضه میکند. در واقع قدرت شبکههای بیسیم حسگر در توانایی بهکارگیری تعداد زیادی گره کوچک است که خود قادرند سرهم و سازماندهی شوند و در موارد متعددی چون مسیریابی همزمان، نظارت بر شرایط محیطی، نظارت بر سلامت ساختارها یا تجهیزات یک سیستم به کار گرفته شوند.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
عنوان تحقیق : نظریه ها و شیوه های نوین تدریس
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 41 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
آموزش پیش دبستانی انگلستان
|
تحصیلات ابتدایی یا در یک مقطع مختلط ( دوره اطفال وخردسالان) 6 ساله و یا در دو مرحله مجزای 2 ساله (دوره اطفال) و 4 ساله (دوره خردسالان) برنامه ریزی میشود. مقطع متوسطه از 11 تا 16 سالگی (حداقل سن ترک تحصیل) است. برنامه تحصیلی در این مقطع به اخذ گواهینامه آزمون عمومی جی.سی.اِس.یی و وی.سی.اِس.یی (و یا واحدهایی از هر دو آزمون ) منتهی میشود.
در بعضی مدارس، دانش آموزان میتوانند در 2 سال مقطع پیشرفته دبیرستانی که به اخذ گواهینامه آزمون عمومی در مقطع پیشرفته یا گواهینامه آموزش عمومی در مقطع فوق پیشرفته میانجامد ادامه تحصیل دهند.
به رشته های متوسطه حرفه ای گواهینامه آموزش حرفه ای در مقطع پیشرفته و فوق پیشرفته تعلق میگیرد. کالج های فوق العاده نیز این دوره ها را برگزار میکنند.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 77 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
عنوان : صفحه:
مقدمه ......................................... 1
چکیده ............................................ 5
اهداف ............................................ 3
ارزشیابی تحصیلی .................................. 6
سه عنصر اصلی در آموزش وجود دارد .................. 6
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ........................... 7
اصول و مفاهیم قابل تأکید در ارزشیابی ............. 8
جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی د رآموزش و یادگیری فرآیند – مدار ............................................. 9
ویژگی ارزشیابی فرآیند – مدار .................... 10
آشنایی با پاره ای از مفاهیم ارزشیابی ............ 10
تفاوت بین اندازه گیر ی و ارزشیابی ............... 12
آزمون استاندارد پیشرفت تحصیلی ................... 12
ارزشیابی توصیفی ................................. 13
آنچه معلم باید در ارتباط با ارزشیابی بداند و رعایت نماید 13
انواع ارزشیابی .................................. 14
نتایج ارزشیابی تشخیصی برای معلم و دانش آموز ..... 15
کاربرد ارزشیابی توصیفی .......................... 15
مقایسه ارزشیابی توصیفی و کمی .................... 16
ابزار های ارزشیابی توصیفی ....................... 17
پوشه کار ........................................ 17
چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد .......... 18
معیار ها ی برای ارزشیابی پوشه ای ................ 19
از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم .... 19
پروژه ........................................... 20
چگونگی ارائه یک پروژه ........................... 21
مزایای استفاده از پروژه ......................... 21
سنجش عملکرد ..................................... 22
هدف از سنجش عملکرد .............................. 22
بهتر است قبل از اجرای سنجش عملکرد چند سؤال از خود بپرسیم 22
آزمون ها ی عملکردی .............................. 23
نتیجه گیری ...................................... 25
پیشنهادهای کاربردی .............................. 26
منابع ........................................... 27
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
« سنجش پرونده ای »
معلمان عموماً بر این باورند که پرونده ای که آنان از دانش آموزان خود تهیه می کنند ابزار مهمی برای سنجش پیشرفت شاگرد و دارای چنان قابلیت انعطافی است که زمینه ساز رویکردهای گوناگون تدریس است . این پرونده سنجشی که حاوی اطلاعات فراوان و مستمر راجع به وضعیت پیشرفتهای دانش آموز است . برای قضاوت درباره شاگرد و مقایسه او با سایر دانش آموزان ، تصمیم گیر ی درباره جایدهی دانش آموز ، یه بکار گیر ی شیوه های متناسب تدریس ، و بررسی ثمر بخشی فعالیتهای معلم به کار می آید . این روش را برخی از محققان به عنوان یک شیوه مستقل و متفاوت سنجش به حساب می آورند که فرصتهای مناسبی را در اختیار معلم قرار می دهد تا سنجش دانش آموزان را به تدریس کلاس مربو ط نماید .
(آشباخر[1] ، 1991 ؛ فرید من[2] ، 1993 )
[1] - Ashbacher
[2] - Freedman
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 721 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
الگوریتم سریع و منعطف UR6 به منظور تضمین امنیت دستگاههای ذخیرهسازی
فهرست مطالب
1- چکیده............................................................................................................................................................................. 3
2- معرفی.............................................................................................................................................................................. 3
3- رمزنگاری دیسک به صورت کامل..................................................................................................................................... 4
1.3- تکنیک های رایج رمزنگاری...................................................................................................................................... 4
4- تکنولوژی Disk trust....................................................................................................................................................... 7
1.4- طراحی و شبیهسازی.................................................................................................................................................. 8
6- نتایج شبیه سازی............................................................................................................................................................ 10
7- نتیجه گیری................................................................................................................................................................... 11
1- چکیده
هدف اصلی این مقاله مطالعه و توسعه روشی کارآمد برای داریو هارد دیسک HDD و تامین امنیت رسانه های جا به جا پذیر با استفاده از تکنیک FDE و الگوریتم رمزنگاری UR6 می باشد. تمرکز اصلی ما روی احراز هویت و حفاظت از محتوای HDD و رسانه های جا به جا پذیر در مقابل استفاده غیر قانونی می باشد. این مقاله یک روش تطبیقی مبتنی بر FDE را برای حفاظت از HDD و رسانه های جا به جا پذیر پیشنهاد می کند.
در این مقاله رمزنگاری کلید متقارن disk Trust با الگوریتم ur6 پیاده سازی خواهد شد.
2- معرفی
برنامه رمزنگاری دیسک چندین دیسک رمزنگاری شده برای ذخیره اطلاعات محرمانه ایجاد می کند. دیسک رمزنگاری شده مثل دیسک های معمولی رفتار می کند و نیاز به پیکربندی مجدد آن ها نیست.
رمزنگاری داده ها به صورت خودکار و شفاف صورت می گیرد و زمانی که فایل ها در دیسک رمز شده نوشته می شوند، در یک fly رمزنگاری می شوند و زمانی که نیاز به خواندن داده ها باشد، رمزگشایی می شوند.
نظارت بر دسترسی داده ها از طریق فایروال صورت می گیرد که از داده ها در مقابل تروجان، ویروس و بد افزارهای دیگر محافظت می کند. فایروال برنامه هایی را که اجازه دسترسی به دیسک رمز شده دارند را کنترل می کند.
دسته بندی | عمران و نقشه کشی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1808 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 209 |
مجموعه حاضر در قالب فایل پاور پوینت در هفت فصل به صورت جامع همراه با تصاویر ارائه شده است:
ü فصل اول : نقش ایستگاه ها و پایانه ها در سیستم حمل و نقل
ü فصل دوم : انواع ایستگاهها
ü فصل سوم : ایستگاههای مسافری
ü فصل چهارم : تأسیسات خدمات باری
ü فصل پنجم : تأسیسات خدمات فنی ایستگاههای راه آهن
ü فصل ششم : طرح هندسی خطوط در ایستگاهها
ü فصل هفتم : ایستگاههای راه آهن شهری
دسته بندی | آزمون ارشد |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 633 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
مدیریت بحران نظامی پویا که با هدف کاهش احتمال وقوع بحران و کمینه سازی خسارات و صدمات مربوط به آن وهمچنین بازگرداندن سیستم به وضعیت عادی و معمول طراحی شده است.
این مجموعه در قالب فایل پاورپوینت به همراه تصاویر و جداول مربوطه در 35 اسلاید ارائه شده است.
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 462 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 104 |
بررسی جایگاه مهریه در انواع طلاق
مقدمه
یکی از آثار مالی مهم مترتب بر عقد نکاح دائم، مهریه است. علی رغم اینکه تعیین مهریه در نکاح دائم شرط صحت نکاح نبوده و حتی شرط عدم تعلق مهریه نیز به صحت این عقد لطمه نمی زند، مع ذلک امروزه، در قریب به اتفاق موارد، عملاً مهریه مورد نظر طرفین در همان لحظه وقوع عقد نکاح و یا ثبت آن در دفترخانه رسمی ازدواج تعیین می شود. مشاهدات عینی حکایت از آن دارد که متأسفانه در جامعه ما، مهریه به منزله کمربند ایمنی زندگی مشترک تلقی می شود و به همین خاطر مبلغ مهریه روز به روز سیر صعودی به خود گرفته و عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی و حقوقی موجب تشدید این روند نگران کننده شده و در رسانه ها و مطبوعات از همین امر به عنوان یکی از موانع عملی ازدواج جوانان یاد می شود. از طرف دیگر نگاه گذرا به راهروهای محاکم خانواده و پرونده های مطروحه در دادگاه ها، حکایت از این واقعیت تلخ دارد که مثل معروف و قدیمی «چه کسی مهر گرفته و چه کسی داده» و یا «خدا به هیچ کس قسمت نکند» و امثال اینها امروزه با واقعیت های جامعه مطابقت ندارد و دعاوی مطالبه مهریه و توقیف حقوق و اموال زوح از سوی زنان و متقابلاً دعاوی اعسار و تقسیط مهریه و مستثنیات دین از سوی مردان از داستانهای غم انگیز و تکراری زمانه ما شده است. در کنار این سلسله دعاوی کثیر و روزمره، حقیتی که به وضوح ملاحظه می شود این است که اولاً همه زنانی که دادخواست مطالبه مهریه می دهند در عمل واقعاً قصد جدی وصول مهریه را ندارند ولی در چهارچوب مقررات فعلی حاکم بر نهاد خانواده و برای استخلاص از پیوند ناموفق و نسنجیده ای که بدان گرفتار شده اند چاره ای جز آن ندارند. ثانیاً تعیین مهریه هنگفت نه تنها عاملی برای بقاء دوام رابطه زوجیت به شمار نمیرود، بلکه در برخی از موارد به منزله افکندن بذر اولیه اختلافات لاینحل بعدی در عرصه زندگی مشترک زوجین جوان محسوب می شود.
نتیجه اجتناب ناپذیر ناشی از این واقعیت های اجتماعی آن است که سرانجام مهریه های گزاف و دعاوی راجع به آنها، بیش از آنکه به وصول مهریه و یا تحکیم رابطه زناشویی زوجین بینجامد، عملاً نتیجه ای جز بروز اختلافات بعدی و نهایتاً بذل تمام یا بخش قابل توجهی از آن در قبال طلاق زن ندارد. در این پایان نامه سعی شده است بعد از مرور اجمالی جایگاه واقعی مهریه در نکاح دائم و عامل بذل از سوی زنان، احکام قانون بذل مهریه در هر یک از انواع طلاق ها مورد مطالعه قرار بگیرد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده: 1
- بیان مسأله: 2
- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 3
- مرور ادبیات و سوابق مربوطه. 3
- جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق.. 4
- اهداف مشخص تحقیق.. 4
- سؤالات تحقیق.. 4
فرضیههای تحقیق.. 5
روش شناسی تحقیق.. 5
- نوع روش تحقیق.. 6
فصل اول:کلیات
گفتار اول: ماهیت فقهی و حقوقی مهریه. 7
مبحث اول: مقایسه عقد نکاح.. 10
بند اول ـ مقایسة نکاح با عاریه. 10
بند دوم ـ مقایسة نکاح با معاطات... 11
بند سوم ـ تحقق نیافتن عقد نکاح با الفاظ بعت و ملکت... 11
بند چهارم ـ عدم حصول مالکیت بر بضع.. 12
بند پنجم ـ مقایسة اجمالی مَهر با عوض در عقود. 12
بند ششم ـ دلایل بطلان شرط خیار فسخ در نکاح.. 12
مبحث دوم: ماهیت مَهر در حقوق.. 15
بند اول ـ جنبه های مختلف عقد نکاح.. 15
بند دوم ـ مَهر فراتر از عِوض قراردادی.. 17
بند سوم ـ عِوض بُضع نبودن مَهر. 19
بند چهارم ـ مَهر، قرارداد مالی.. 20
بند پنجم ـ فلسفه ی تشریع مهریه. 21
بند ششم ـ انواع مهریه. 23
1- مهر المسمی.. 24
2- مهرالمثل.. 24
3- مهرالمتعه. 25
4- مهرالسنت (مهر محمدی). 26
5- مهرالنسا 26
6- مفوضة المهر. 26
گفتار دوم: انواع طلاق.. 26
مبحث اول: شرایط اساسی طلاق.. 27
بند اول ـ شرایط ایقاع طلاق.. 27
1- وجود دو شاهد مرد عادل. 27
2- لزوم صیغه در طلاق.. 28
3- تنجیز در طلاق.. 29
بند دوم ـ شرایط مطِلّق.. 30
1- بلوغ. 31
2- عقل.. 32
3- قصد. 33
4- اختیار. 33
بند سوم ـ شرایط مطلقه. 34
1- پاکیزگی زن. 35
2- وقوع طلاق در طهر غیر مواقعه. 36
مبحث دوم: طلاق خلع، مبارات، طلاق به عوض.... 37
بند اول ـ طلاق خلع.. 37
1- صیغة طلاق خلع.. 39
بند دوم ـ طلاق مبارات... 40
بند سوم ـ طلاق به واسطة عُسر و حَرَج زوجه. 41
بند چهارم ـ طلاق به عوض.... 43
فصل دوم: بذل مهریه در طلاق خلع و مبارات و رجوع از آن
گفتار اول: بذل مهریه در طلاق خلع و مبارات... 45
مبحث اول ـ بذل مهریه در طلاق خلع.. 45
بند اول ـ کراهت زوجه از زوج.. 46
بند دوم ـ صیغه طلاق خلع از سوی وکیل.. 50
بند سوم ـ فداء تبرّعی.. 51
بند چهارم ـ موضوع بذل یا فدیه. 51
بند پنجم ـ حق رجوع زوجه به فدیه. 52
فصل سوم:بذل مهریه در طلاق به عوض و طلاق به علت عُسر و حرج زوجه
گفتار اول: بذل مهریه در طلاق به عوض.... 67
بند اول ـ طلاق به عوض به عنوان عقد معاوضی مستقل.. 69
1- بررسی مفاد آیة «أَوْفُوا بِالْعُقُودِ» 69
2- طبیعت حقوقی این نوع طلاق.. 72
بند دوم ـ طلاق، به عنوان عوض در هبه معوّض.... 74
1- طبیعت حقوقی این نوع طلاق.. 75
بند سوم ـ طلاق، به عنوان عوض در عقد صلح.. 76
1- ماهیت حقوقی این نوع طلاق.. 80
بند پنجم ـ طلاق به عنوان شرط ضمن عقد لازم. 80
3- دلایل مخالفین.. 82
گفتار دوم: بذل مهریه در طلاق به علت عُسر و حرج زوجه. 88
مبحث اول: طلاق به درخواست زوجه در قانون مدنی.. 88
بند اول ـ بررسی علل اصلاح ماده 1130 قانون مدنی.. 91
مبحث دوم: بذل مهریه. 94
نتیجه گیری.. 98
پیشنهادات 99
منابع و مآخذ. 101
منابع فارسی.. 101
مقالات... 105
عنصر اصلی طلاق خلع که مبنای ترکیب آثار شرعی و قانونی بر آن انتقال مالکیت فدیه به زوج و متقابلاً بائن بودن طلاق می شود، کراهت زن نسبت به شوهر خود است در مورد کراهت زن هم بین فقهای اسلامی اختلاف است در این طلاق تمام چیزهایی که مهریه بر آن صحیح است می تواند موضوع بذل یا فدیه نیز قرار گیرد. زن در این طلاقها (خلع و مبارات) حق رجوع به فدیه را داشته که در این صورت طلاقها تبدیل به رجعی می شود.
در طلاق مبارات کرامت دو طرفه است در اثر این کراهت که زوجین نسبت به همدیگر دارند در قبال بذل تمام مهریه و یا بخشی از آن از سوی زوجه او را طلاق می دهد.
کلمات کلیدی : بذل، مهریه، طلاق، خلع، مبارات
مهر (به فتح میم) کلمه ای است عربی که در فارسی آن را کابین گویند. در قرآن مجید واژه « مهر» یا صورت مصطلح فعلی آن یعنی « مهریه» به کار نرفته وبه جای آن از لغات « فریضه » و « نحله » و« صداق » استفاده شده است. در وجه تسمیه این تعهد مالی مرد به « صداق » گفته شده که تعیین آن در نکاح، نشانه صادقانه بودن علاقه مرد به زن و یا نشانه صدق ایمان است. نحله نامیدن آن به این جهت بوده که اصولاً مهریه بخششی از روی طیب نفس و رضای خاطر است که جنبه اهدایی و عطیه دارد.
«بذل مهریه» از سوی زن به مرد به منظور جلب رضایت و متقاعد کردن وی به مطلقه نمودن زن، دارای ماهیت حقوقی مستقل و خاص می باشد و تطبیق یا اعمال مقررات خاص نهادهای حقوقی مشابه دیگر نظیر «هبه» در فرضی که موضوع مهریه «عین» و یا «ابرا» در فرضی که موضوع مهریه «دین» باشد به هیچ وجه صحیح نیست و باید از آن پرهیز شود. به همین علت علی رغم اینکه در عقد هبه، واهب می تواند جز در موارد خاص که در ماده 803 قانون مدنی احصا شده، با بقا عین موهوبه از هبه رجوع نماید معذلک حق رجوع زن به مهریة مبذول، محدود به ایام عده شرعیه و نیز بودن مهلت معقول برای امکان رجوع مرد از طلاق و فقدان موانعی از قبیل عدم ازدواج مرد با خواهر زوجه مطلقه در ایام عده و یا بائن بودن طلاق به جهاتی مانند غیر مدخوله بودن و یا یائسه بودن زوجه و امثال آن ها می باشد
دسته بندی | تاریخ |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 130 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
زندگی نامه اسطوره قرن امام رحمه الله
فهرست مطالب
تکوین شخصیت: 5
ازدواج امام رحمه الله : 7
محور دوم: ویژگیهای فردی و اخلاقی امام خمینی رحمه الله... 8
ارادت و پیوند با اهلبیت(ع). 8
حالات معنوی و مراقبت از اصول و ارزشها 9
پاسداری از اصول و ارزشهای اسلامی.. 10
زهد و وارستگی.. 11
ساده زیستی و قناعت... 12
نظم در کارها 13
علاقه و توجه به خانواده و وابستگان.. 16
محور سوم: تحصیلات و مشی علمی حضرت امام رحمه الله... 16
بر کرسی تدریس.... 20
شیوه تدریس حضرت امام رحمه الله... 22
محور چهارم: مبارزات سیاسی حضرت امام رحمه الله... 23
مبارزه با جریان فرهنگی ضد دین.. 25
اولین بیانیه امام. 26
تلاشی در جهت تثبیت مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی رحمه الله... 27
مبارزه با لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی.. 29
خنثی سازی توطئه دشمنان.. 31
عقب نشینی دولت در برابر اراده ملت... 33
مبارزه با طرح انقلاب سفید شاه و تحریم رفراندم. 35
اعلام عزای عمومی.. 38
• فاجعه فیضیه. 38
دستگیری امام خمینی و قیام 15 خرداد. 41
انعکاس قیام 15 خرداد در جهان.. 44
مبارزه تا برکناری عَلَم از نخست وزیری.. 45
مبارزه با قانون کاپیتولاسیون و تبعید امام خمینی.. 47
تبعید به ترکیه. 49
ادامه نهضت امام خمینی در تبعید.. 50
انتشار کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی.. 53
امام خمینی و استمرار مبارز (1350 ـ 1356). 54
اوجگیری انقلاب اسلامی در سال 1356 و قیام مردمی.. 56
هجرت امام خمینی از عراق به پاریس.... 57
بازگشت امام خمینی به ایران پس از 14 سال تبعید.. 59
سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب... 60
محور پنجم: رهبری حکومت اسلامی.. 61
تشکیل حکومت اسلامی و جبههگیری استکبار. 61
انقلاب دوم؛ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران.. 62
جنگ تحمیلی و دفاع 8 ساله امام و ملت ایران.. 66
پذیرش قطعنامه 598.. 67
بازنگری قانون اساسی.. 68
پیام امام خمینی به گورباچف... 68
حکم امام خمینی در مورد ارتداد سلمان رشدی.. 69
سالهای آخر عمر امام خمینی و حوادث ناگوار. 71
برکناری قائم مقام رهبری.. 72
وصیت نامه سیاسی ـ الهی.. 74
ارتحال امام خمینی و باز تاب آن.. 76
زندگی نامه امام خمینی رحمه الله
• چکیده
• مطالعه پیرامون شخصیت کم نظیر و ممتازی مانند امام خمینی و ریشهیابی موفقیتهای معجزه آسای ایشان در ابعاد مختلف، مستلزم شناخت درست پایههای فکری و اصول آراء و اندیشهها و نیز آرمانهای ایشان است؛ این نوشتار با ارایه اطلاعاتی درباره زندگی امام خمینی(ره)، اصول و اندیشه های امام خمینی(ره) و آثار و تألیفات امام خمینی(ره) سعی در این مهم دارد.
محور اول: زندگی شخصی امام رحمه الله
ولادت:
امام خمینی در روز بیستم جمادیالثانی سال 1320 هجری قمری (اول مهر 1281 هش)1 مصادف با سال روز میلاد مسعود بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا(س) در شهرستان خمین2 دیده به جهان گشود.
1ـ در شناسنامه امام، تاریخ تولد ایشان 1279 ه ش ثبت گردیده است اما بنا به اظهار ایشان تاریخ مذکور صحیح نیست. ر. ک. به: فصلنامه حضور، ش 1، خرداد 1370، ص 5 زندگى امام به روایت امام.
2ـ در خصوص پیشینه تاریخى خمین ر. ک به: رجبى، محمد حسن؛ زندگینامه سیاسى امام خمینى، جلد 1، چاپ پنجم، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامى، 1377، ص 107 و 108 و مرادى نیا، محمد جواد، خاطرات آیت الله پسندیده، بخش اول، فصل 3.
خانواده امام رحمه الله :
پدر امام، شهید آیت اللّه سید مصطفی موسوی فرزند عالم جلیل القدر مرحوم سید احمد موسوی است. مادر ایشان «هاجر» نیز بانویی از خاندان علم و تقوا بود.1
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 260 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
چکیده
یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد نگرانی جوانان برای به دست آوردن شغل،تشکیل زندگی و تامین مسکن است.چرا جوانان ما با آن که در کشوری زندگی می کنند که دارای بالاترین منابع ارزشمند است ،تا این حد دچار دغدغه و نگرانی هستند؟ بازارهای مادر تسخیر کالاهای بعضی از کشورها قرار گرفته و بهره وری در سطح پایینی است.در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که با اتفاقاتی که در عرصه فناوری اطلاعات در حال وقوع است ،شرایط زندگی برای مردم جامعه ماسخت تر خواهد شد و ما باید از هم اکنون نوزادانی را که متولد می شوند برای آینده به گونه ای تربیت کنیم که در برخورد با سختی ها خلاقانه بیاندیشند و بر مشکلات غلبه نمایند و در هر جایگاه و مسوولیتی که قرار دارند به جای آنکه منتظر باشند کسی به یاری آنان بشتابد، خود با اراده و سخت کوشی به سازندگی بپردازند.این مقاله بر اساس یک مطالعه کتابخانه ای به عوامل موثر در تربیت کودک خلاق پرداخته و در انتها نتیجه گیری نموده است که برای ایجاد نسل خلاق در آینده باید یک برنامه ریزی جامع برای فرهنگ سازی و آموزش جامعه صورت گیرد تاشاهد ظهور جوانانی خلاق در آینده باشیم و امروزه کشورهای توسعه یافته از کودکان سالم و خلاق به عنوان ثروت ملی نام می برند.
واژه های کلیدی:تربیت کودک خلاق-فرهنگ سازی و خلاقیت
مقدمه
سرعت و شتاب زندگی و پدید آمدن تحولات شگفت انگیز از ویژگیهای عصر حاضر است و هر لحظه اتفاقی جدید در حال وقوع است و این اتفاقات همچون حلقه های زنجیر به یکدیگر متصل بوده و از دل زمان خارج می شوند . تولید علم و دانش چنان سرعتی به خود گرفته است که بارانی از اطلاعات بر روی سر انسان ها در حال فرو ریختن است .
شبکه اینترنت که ریشه های گسترده فناوری اطلاعات را تشکیل می دهد با سرعتی شگفت انگیز به پیش می رود و هر نقطه ای از کره زمین را تحت سیطره خود در می آورد و هر لحظه مغز یک انسان را به هزاران انسان دیگر مرتبط می کند و بدین وسیله او را در میان سیلاب اطلاعات رها می سازد . اگر تا دو دهه پیش به آدمی می آموختند که چگونه به کسب اطلاعات و گردآوری آن بپردازد .اکنون در پی آنند که به انسان بیاموزند که چگونه سدی بسازد تا از یورش سهمگین اطلاعات ، خود را ایمن سازد و تنها از آن میزان اطلاعات که نیاز واقعی اوست بهره مند شود.
امروزه نوزادان متولد می شوند تا بتوانند آینده را مدیریت کنند و این رسالت سنگینی است که بر عهده ماست تا آنان را برای آن دوران آماده نماییم . دورانی که انسان علاوه بر زندگی در محیط در حال تغییر ،باید بتواند خلاقانه بیاندیشد و با ایجاد افکار نو به حل مشکلات بپردازد و با هنرمندی کشتی زندگی خویش را در این دریای متلاطم به پیش ببرد .
اگر کودکان ما برای آینده تربیت نشوند ، جوانان آینده ما در یک رقابت سخت در مقایسه با جوانان دیگر ملل دچار شکست شده و با از دست دادن اعتماد به نفس خود به مشکلات روانی دچار خواهند شد و آنگاه ممکن است شاهد افتادن آنان در دام آسیب های اجتماعی باشیم و یا با موجی از عارضه های روانی در سطح جامعه روبرو شویم.
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 67 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
در این پایان نامه با استفاده از دو مقاله به بررسی دلالت های استفاده از فنون ارزشیابی توصیفی در نظام برنامه ریزی درسی با توجه به نظام موجود ارزشیابی تحصیلی و مقررات موجود ارتقاء تحصیلی در آموزش و پرورش کشور می پردازیم.
متاسفانه در ادبیات آموزشی موجود در کشور ما، امتحان که نوعی اندازه گیری (Assessment) می باشد؛ با ارزشیابی (Evaluation) که نوعی قضاوت است؛ یکسان پنداشته شده است. در حالیکه امتحاناتی که در نظام فعلی ارتقاء تحصیلی در ایران با استفاده از مقیاس کمی (20-0) از دانش آموزان گرفته می شود تنها بخشی از قابلیت های هوش شناختی (IQ) دانش آموزان را می سنجد و در مورد اندازه گیری هوش هیجانی (Emotional Intelligence) اطلاعاتی را فراهم نمی آورد. لذا در این یادداشت به تدقیق پیرامون هوش هیجانی و ارتقاء تحصیلی می پردازیم. سید احمد جلالی در مقاله ای تحت عنوان "هوش هیجانی" که در فصلنامه تعلیم و تربیت شماره مسلسل 70 و 69 منتشر شده، به کالبد شکافی این واژه پرداخته است.
در قسمت اول این یادداشت به نقل مستقیم مطالب ذیل از این مقاله پرداخته ایم:
1. تعریف هوش هیجانی
2. بررسی پیشینه نظری هوش هیجانی
3. بررسی مطالعات انجام شده درباره هوش غیر شناختی
4. مولفه های اصلی هوش هیجانی و عوامل تشکیل دهنده آنها
در قسمت دوم یادداشت به بررسی دلالت های ارتقاء خود به خود تحصیلی در نظام ارزشیابی تحصیلی ایران پرداخته ایم. محمد حسنی با مساعدت و همفکری هفت تن از همکارانش در دفتر ارزشیابی تحصیلی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش به سفارش شورای عالی آموزش و پرورش مقاله ای تحت عنوان "ارتقاء خودکار قبولی تضمینی یا حذف مردودی" تهیه کرده است. در این مقاله معنی، کاربرد، دلایل، چالش ها و الزامات ارتقاء خود به خود در نظام ارزشیابی تحصیلی کشور با استفاده از شواهد پژوهشی و مطالعاتی و آئین نامه ها و مقررات تحصیلی تشریح شده است. (حسنی، بی تا )
در قسمت دوم این یادداشت به نقل مطالب ذیل از این مقاله پرداخته ایم:
1. معنی ارتقاء خودبه خود
2. دلایل و شواهد موید ارتقاء خود به خود
2-1- تعمیم و گسترش آموزش همگانی
2-2- توجه به تمامی عوامل موثر در افت تحصیلی
2-3- عوارض روحی و روانی مردودی
2-4- آموزش و پرورش جدید و دلالت های آن
2-5- امتحانات و عوارض آن
2-6- اعتبار و توان امتحان در سنجش اهداف
2-7- خسارت های اقتصادی نظام موجود ارزشیابی تحصیلی
3. بررسی و نقد نظرهای طرفدارن نظام فعلی ارتقاء تحصیلی در ایران
4. چالش ها و الزامات ارتقاء خود به خود
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 104 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 127 |
مقدمه
بشر از هفت هزار سال قبل، از وجود یک ماده مخدر قوی در خشخاش آگاه بوده و در لوحه های گلی متعلق به پنج هزار سال قبل از میلاد که از سومریان باقیمانده از تریاک نام برده شده است.
در حدود چهار هزار سال قبل از میلاد، کشیدن تریاک در چین رایج بوده است. 1500 سال قبل از میلاد، تخم خشخاش از مصر به یونان برده شد. یونانی ها تریاک را «اپیوم» نامیدند. پزشکان ترکیباتی از تریاک را برا ی بیماریهای مختلف جسمی و روانی تجویز می کردند.
جالینوس دانشمند رومی، ترکیبی از تریاک را« نوشدارو» نامید و برای مداوای بیماریهای مختلف از قبیل صرع، یرقان، سنگ کلیه، بی خوابی، سرفه، تب و جذام از آن استفاده می کرد.
در اغلب متون مریوط به اعتیاد، توجهات تاریخی بیشتر محققان به مواد مخدر به ویژه تریاک متمرکز بوده است. این تمرکز در حقیقت بیشتر ناشی از مسیر تاریخی رشد و گسترش انواع مواد در اغلب کشورهای غربی است، لذا چندان هم دور از واقعیت نیست که تاریخچه اعتیاد در ایران با مفهوم یا اصطلاح تریاک در هم تنیده شده باشد. در مورد چگونگی ورود تریاک به ایران نظرات متفاوتی مطح شده است گروهی از مورخین ورود تریاک را به ایران یادگار یورش اعراب دانسته و گفته اند : افیون یا کوکنار که از دوران قدیم به خشخاش معروف بوده و هم اکنون آن را تریاک می نامند با حمله اعراب از مصر و عربستان به ایران آمده است و از همان دوران خوردن آن به عنوان یک عامل تسکین دهنده درده ها و ماده نیروبخش جسم و علاج بیخوابی رواج داشته است(آقابخشی، 1378).
در ایران باستان، در کتاب اوستا از گیاه کانابیز(شاهدانه) به عنوان یک ماده بی حس کننده نام برده شده است لکن ایرانیان دوران قدیم به مواد مخدر معتاد نبوده اند.
انگلیسی ها بری گسترش سلطه طلبی خود نقش مهمی در ترویج استعمال تریاک در کشورهای مختلف داشته اند.[1]
در قرن 17 کشتی های تجاری انگلیس این متاع مضر را از خاور دور به ایران آورده و به درباریان هدیه کردند و اکثر آنان را معتاد ساختند به تدریج به علت ازدیاد معتادین و کمبود تریاک، کشت خشخاش در ایران در حوالی یزد آغاز شد و سپس کشت آن در قسمت مرکزی و جنوبی کشور به حدی توسعه یافت که در کشت غلات کمبود ایجاد شد. روشتائیان و کشاورزان بی خبر از عواقب وخیم آفت مذکور، به تریاک معتاد شدند. تریاک به عنوان داروی مسکن حتی به اطفال و نوزادان نیز تجویز می گردید(دانش، 1379).
در سال 929 هجری قمری، شاه طهماسب اول(از سلسله صفویه) به مبارزه با اعتیاد اقدام و مقدار زیادی از تریاکهای موجود در بار سلطنتی را از بین برد و بعد از او شاه عباش هم مبارزه با اعتیاد تریاک را ادامه داد و مردم را از مضرات آن آگاه کرد و برای معتادینی که ترک اعتیاد نمی کردند کیفر تعیین و متخلفین را مجازات می نمود ولی مبارزه مذکور در پیشگیری از اعتیاد چندان ثمربخش نبود.
معتادین در قسمت اعظم ایران به خصوص در کرمان و خراسان و شهرها و روستاها وضع رقت باری داشتند.
در زمان سلطنت قاجاریه کشیدن تریاک جزو تجملات دربار محسوب می شد و خرید و فروش تریاک در انحصار دولت و یکی از منابع درآمد کشور بود ایادی انگلیس نیز مردم را به کشیدن تریاک تشویق می کردند.
کابینه سید ضیاء الدین طباطبایی چند ماه بیشتر طول نکشید با اینکه روز به روز بر تعداد معتادین به تریاک افزایش می یافت ولی مبارزه با اعتیاد به بوته فراموشی شپرده شد. خرید و فروش تریاک طبق قانون انحصاری دولتی تریاک مصوب 1307 به شرح زیر تعیین گشت:
در جنگ جهانی دوم در 20 شهریور 1320 قوای بیگانگان(آمریکا، شوروی و انگلیس) ایران را اشغال و سربازان انگلیسی که اکثرا از اتباع کشورهای مستعمره انگلیس در آسیاه بودند انواع مختلف مواد مخدر را به ایران آورده و جوانان را معتاد کردند و بر مشکلاتی که ناشی از اعتیاد تریاک بود افزوداند. (دانش، 1379).
در سال 1334 تعداد مصرف کنندگان مواد افیونی در ایران در حدود 5/1 میلیون نفر و مصرف روزانه تریاک دو تن و تعداد شیره کش خانه ها در تهران 4500 محل بوده است.[2]
در سال 1337 هروئین به وسیله سوداگران بین المللی به ایران وارد و استعمال آن ابتداء در تهران و سپس در سایر نقاط کشور متداول گردید. هروئین که بی بو، کم حجم و استعمال آن ساده و به آسانی قابل حمل و اثرش خیلی قوی تر از تریاک بود در بین جوانان کشور رواج یافت و بعضی از معتادین به تریاک نیز رفته رفته به استعمال هروئین روی آوردند.
به علت ازدیاد تقاضا و قاچاق مواد مخدر از ترکیه، افغانستان، پاکستان و سایر کشورها به ایران، ایادی امریکا به بهانه جلوگیری از خروج ارز و طلا، قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک در 13 اسفند 1347 به تصویب رساندند. در ماده 2 این قانون چنین مقرر گردید: کلیه معاملات(اعم از خارجی و داخلی و نگاهداری و تباری و حمل و نقل مواد افیونی(تریاک – شیره و سایر مشتقات آن)در انحصار دولت خواهد بود) و طبق ماده 4 همین قانون: «برای معتادین به تریاک و مشتقات آن که سن آنها بیش از 60 سال متجاوز باشد و یا به علت کهولت و بیمار ترک اعتیاد آنان تا مدتی مقدور شناخته نشود کارت سهمیه برای تهیه مواد مخدر از مراکز فروش صادر خواهد شد».
کشاورزان به سرعت شروع به کشت خشخاش در مناطق وسیع نمودند قاچاقچیان نیز با تاسیس لابراتورهای متعدد، ساختن هروئین را آغاز نمودند. کشیدن تریاک در محافل اشرافی با تشریفات مجلل تر از سابق رایج، اطفال معصوم و جوانان غافل به پرتگاه ذلت و مرگ تدریجی کشانده شدند(دانش، 1379).
کشت خشخاش تا سال 1324 هجری شمسی ادامه داشت و از آن سال به بعد ممنوع اعلام شد و اداره نظارت بر مواد مخدر بوجود آمد. با این وجود این امر موجب شد تا قاچاقچیان مواد مخدر را به بهای گزافی به فروش اند و از این راه استفاده سرشار و کلانی نصیب خود کنند، بطور اینکه حتی مقامات رسمی مملکتی هم دست اندرکار قاچاق مواد مخدر شدند و با استفاده از مصونیت گمرکی به حمل و نقل مواد به کشورهای مختلف و داخل کشور پرداختند. از طرفی دیگر عدم همکاری و هماهنگی سایر کشورهای همسایه نیز موجب شد که این تلاشهای ظاهری نیز برای ریشه کن کردن مواد مخدر راه به جایی نبرد. این امر موجب شد که علاوه بر تریاک، سایر مواد افیونی و مواد مخدر به ایران سرازیر شود و مواد پرخطرتری چون هروئین و مرفین که از مشتقات تریاک هستند، مردم مستعد و در معرض خطر را به خود مبتلا کنند(وثوقی، 1376). هروئین که تا سال 1339 در ایران بازار خوبی نداشت، درست یک سال پس از ممنوعیت کشت خشخاش، به همت یک داروساز ایرانی از طریق آسمان به ایران آورده شد. ورود این ماده و گسترش مصرف آن در کشور همانند سایر نقاط جهان نمود های این معضل را در اجتماع بیشتر آشکار ساخت. در واقع ممنوعیت کشت خشخاش نه تنها اعتیاد را از جامعه دور نکرد، بلکه موجب شد که مواد مخدری که خطرات و زیانهای آنها با تریاک قابل مقایسه نبود در جامعه جا باز کنند. ناگفته نماند که اولین لابراتور تهیه هروئین در ایران در سال 1334 تاسیس شد. در سال 1973 میزان مواد مخدری که از خرید و فروش ظاهرا غیر قانونی بدست می آمد، بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافت و اولین کشف حشیش مایع در این سال گزارش شده است. حمل مواد مخدر به داخل کشور با قافله های اسب، قاطر، شتر و خودرو و با کمک بعضی از عشایر مرزنشین در شرق کشور و همچنین بدلیل دشواری در تامین امنیت مرزهای طولانی و دوردست و وجود وضعیت طبیعی مناسب برای مخفی شدن باندهای قاچاق از یک سو و پیگیری نکردن نیروهی مسئول از سوی دیگر، موجب می شد که این امر به آسانی و سهولت انجام پذیرد(آقابخشی، 1378).
این مسیر و روند تاریخی باعث افزایش گروه معتادین در سرتاسر ایران شد. اعتیاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 نیز به خاطر فراهم آمدن بعضی از شرایط مساعد از جمله جنگ بین ایران و عراق، تحریم اقتصادی، افزایش بیکاری، گرانی و تورم و سایر مشکلات اجتماعی نیز به اوج خود رسید و آمار معتادین به طور سرسام آوری رو به افزایش نهاد(وثوقی، 1376).
در سال 1358 علاوه بر خرید و فروش مواد مخدر، مصرف آن نیز جرم محسوب شد و معتادین به عنوان مجرم دستگیر و برای ترک و بازپروری به مراکز بازپروری و زندانها گسیل شدند. مروری بر آمارهای رسمی معتادین رشد فزاینده این پدیده مخرب را نشان می دهد .در حای که در سال 1354، رقم معتادین 000/400 نفر بود، نه سال بعد در سال 1363 وزارت بهداشت تعداد معتادین را 000/800 نفر اعلام می دارد که افزایش صد در صدی را نشان می دهد(گل پرور، 1383).
[1] - کریم پور(صادق): روان شناسی اعتیاد. تهران. 1365 ص 44
[2] - گزارش آقای منبی مشاور سازمان ملل در ایران، اکتبر 1970 ص 3