دسته بندی | کشاورزی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1276 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
مو ضوع:
•آفات مهم گیاهی
مگس خربزه
زیست شناسی:
کنترل مگس خربزه:
زیستشناسی:
کنترل شیمیائی:
کرم سیب:
زیست شناسی:
مبارزه:
•بیو لوژیک
سپر دار واوسیب:
زیست شناسی:
مبارزه:
بیو لو ژیک:
شته سیاه باقالا:
زیست شناسی:
کنترل:
شته سبز سیب
زیستشناسی:
کنترل شیمیایی:
سرشاخه خوار هلو Peach twig borer
زیستشناسی:
کنترل:
پیش آگاهی
کنتـــــــرل:
کنترل شیمیایی:
پروانه تخم انگشتری :
زیستشناسی
کنترل:
کنه نمدی مو
دسته بندی | آمار |
بازدید ها | 17 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1008 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
علف هرز چیست؟
گندم واهمیت آن
کشت آسان
منبع غذایی اصلی انسان
عوامل مهم وتاثیر گذار در تولید گندم
علفهای هرز بسیار مهم
Very important weeds
خسارتهای علفهای هرز
روشهای خسارت علفهای هرز
خسارت علف هرز
چرا کنترل علف هرز؟
با کنترل علفهای هرز:
اثر تراکم گندم روی علف هرز
اثرشخم زدن روی بقای ارزن وحشی
تاثیر کود دهی بر عمل علفکشها جهت کنترل علف هرز
مبارزه شیمیایی
منابع مورد استفاده
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 72 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 198 |
هدف کلی :
آشنایی دانشجویان ولو به اختصار نسبت به مفاهیم مختلفی که در فهم و تفسیر قرآن مجید به عنوان کتاب دینی مسلمانان لازم است و همچنین علومی که می توان به کمک آن به فهم بیشتر قرآن مجید پرداخت .
فصل اول :
تفسیر ، تأویل و تنزیل
هدفهای رفتاری :
آشنایی دانشجو با :
تعاریف مختلف در باب تأویل و تنزیل
فرق انزال و تنزیل
علت تدریجی بودن نزول قرآن کریم
فرق انزال و تنزیل :
فصل دوم :
مصادر تفسیر
هدفهای رفتاری :
مهمترین دلیل ورود وضع در تفسیر به نقل :
فصل سوم
مفسران بزرگ
هدفهای رفتاری
مفسران بزرگ صحابی
مفسران
تابعی
سومین تفسیر
بزرگ
فصل چهارم :
تاریخ قرآن
هدفهای رفتاری :
توانایی دانشجو در بیان
نام های قرآن
قرآن
عقاید مختلف در بیان وجه تسمیه قرآن
چگونگی نزول قرآن :
گردآوری
قرآن
نامگذاری سوره ها
اقوال مختلف در باره سوره های مکی و مدنی
روش بهتردر شناخت مکی ومدنی بودن قرآن :
قرآن :
قرائت های قرآن
ائمه دهگانه قرائت عبارتند از
فصل پنجم:
اقسام قرآن
هدفهای رفتاری
ناسخ و منسوخ
دخول نسخ در قرآن بر سه وجه است:
فصل ششم:
اعجاز قرآن
هدفهای رفتاری:
وجوه مختلف اعجاز قرآن عبارتند از :
دلیل عدم توانایی مردم در معارضه با قرآن:
فصل هفتم :
آفریده یا ناآفریده بودن قرآن
هدف های رفتاری:
دیدگاههای مختلف کلامی در خصوص کلام خدا :
دیدگاه معتزله
فصل هشتم :
علوم قرآنی
مذاهب مهم فقهی:
فصل نهم :
علم کلام
هدفهای رفتاری :
پایان
دسته بندی | طرح های توجیهی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 7226 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
انواع گلخانه:
تعریف گلخانه:
مفهوم گلخانه
در احداث گلخانهها باید به عوامل متعددی توجه شود:
ساختمان گلخانه:
گلخانه های چوبی
گلخانه های فلزی یا مدرن
اسکلت گلخانه
اسکلت چوب :
اسکلت آهن :
اسکلت آلومینیوم :
انواع گلخانه های ثابت:
انواع پیکربندی اسکلت های گلخانه:
انواع پیکربندی اسکلت های گلخانه:
فونداسیون وکف سازی:
محل مناسب جهت احداث گلخانه
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 369 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 165 |
انواع ادبی در ردیف سبکشناسی و نقد ادبی یکی از اقسام جدید علوم ادبی است. موضوع اصلی آن طبقهبندی کردن آثار ادبی از نظر ماده و صورت در گروههای محدود و مشخصی است.
در انواع ادبی این پرسش مطرح است که آیا هر اثر ادبی برای خود وجود مجزا و مستقلی دارد و یا میتوان بین گروههایی از آنها ارتباط و تشابهی یافت.
انواع ادبی یکی از شعبههای بسیار مهم ادبیات است که مخصوصاً در سالیان اخیر که دید علمی بر همه شؤون فکری بشر تأثیر نهاده است مطمح نظر محققان ادبیات قرار گرفته است.
در انواع ادبی هدف اصلی طبقهبندی کردن برحسب ساختمان آثار ادبی و مختصات درونی و ساختاری آنهاست.
در ادبیات غرب از تلفیق تراژدی و کمدی نوع جدیدی موسوم به تراژدی – کمدی tragicomedy به وجود آمده است که ارسطو در کتاب «فن شعر» از آن سخن نگفته است.
شاهنامه از آنجا که به طرح داستانهای اساطیری و ملی قوم ایرانی پرداخته است جنبه حماسی دارد. و برای طرح مطالبی مفصل در حدود شصت هزار بیت ناچار بوده است قالب مثنوی را اختیار کند.
در سدههای نخستین ادب فارسی حماسه و قصیده تفوق داشت و بعدها به عللی که مشروحاً در مباحث تاریخ ادبیات و سبکشناسی مذکور است نوع ادبی غزل و غنا در سدههای ششم و هفتم جای حماسه و قصیده را گرفت.
روکرت مستشرق معروف آلمانی با ترجمه غزلهایی از مولانا در سال 1819 قالب غزل فارسی را در ادبیات آلمانی مرسوم کرد.
یکی از بحثهای قدیمی در این باب تقدیم تاریخی حماسه بر غناست (و البته برخی برعکس استدلال کردهاند) و یا در شعر فارسی قصیده پیشتر از غزل بوده است.
شکلووسکی Shklovsky یکی از فرمالیستهای روسی میگوید که اشکال جدید هنری از تغییر شکل انواع پستتر به وجود میآیند. مثلاً رمانهای داستایفسکی از تعالی رمانهای جنایی به وجود آمده است.
جمالزاده و صادق هدایت در نگارش برخی از داستانهای عامیانه و فولکوریک استفاده کردهاند.
در یکی از فرضیههای مربوط به پیدایش غزل گفته شده است که منشاء آن ترانههای عامیانه بوده است.
نوع ادبی داستان کوتاه در ایران بر اثر تقلید از نمونههای غربی، بعد از مشروطیت به وجود آمده است و قالب رباعی در ادبیات قدیم عربی وجود نداشته است.
با توجه به این که اکثر اشعار و دیوان کبیر مولانا در قالب غزل است چنین به نظر میرسد که از نوع غنایی باشد. اما دقت بیشتر ما را به برخی از مختصات حماسی در غزلیات او راهنمایی میکند.
با توجه به این که اکثر اشعار دیوان کبیر مولانا در قابل غزل است چنین به نظر میرسد که از نوع غنایی باشد. اما دقت بیشتر ما را به برخی از مختصات حماسی در غزلیات او راهنمایی میکند.
در مطالعات ادبی گاهی با آثار مهمی سروکار داریم که از دیدگاه ماده ادبیات کاملاً جزو ادبیات محسوب نمیشوند. مثلاً تاریخ بیهقی که هرچند از جنبههای ادبی خالی نیست اما از نظر ماده جزو تاریخ است.
مثنوی معنوی که بیشتر جنبه فلسفی (عرفانی) دارد تا ادبی.
گاهی اطلاق یک نوع ادبی به دستهای از آثار از نظر قوت و ضعف فرق میکند مثلاً آیا شاهنشاهنامه فتحعلی خان صبا همان قدر حماسی است که شاهنامه فردوسی؟
نقد بر مبنای انواع ادبی
حماسههای اساطیری منثور ایرانی
حماسههای پهلوانی منثور ایران
شعر غنایی در دو معنی به کار میرود:
1. بیان احساس و عواطف شخصی
2. اشعار عاشقانه
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2388 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 269 |
1- آزمون مقدماتی ( سنجش آغازین )
2- پیش آزمون از ( پیشدانسته های درس )
3- ارائه اهداف کلی و رفتاری درس
4- توضیحات روی اسلایدها
اصول مدیریت آموزشی
« هدفهای رفتاری درس »
فصل اول (مقدمه)
زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی
فصل دوم
« تمرکز و عدم تمرکز در مدیریت آموزش و پرورش »
فصل سوم
« تمرکز و عدم تمرکز ساختاری »
« ویژگیهای نظام آموزشی متمرکز »
« ویژگیهای نظام آموزشی غیر متمرکز »
« تمرکز ساختاری »
« تمرکز و عدم تمرکز اداری »
« مقایسه عدم تمرکز ساختاری و اداری »
« روابط با سایر متغیرهای سازمانی »
« ویژگیهای بی همتای مدیریت آموزشی »
- فراگردهای سازمانی چه تفاوتهایی دارند؟
فصل چهارم؛
اهداف آموزشی در مقایسه با اهداف سازمانهای دیگر از 3 خصوصیت برخوردارند:
« کارکردهای آموزشی »
« ارتباط بین وظایف »
« ترتیبات »
«مبانی نظری مدیریت آموزشی»
فصل پنجم
«جایگاه نظریه در مدیریت آموزشی»
« رابطه تئوری و عمل »
اجزای مهم تئوری«نظریه» {Theory}
« فراگرد تئوری پردازی »
فصل ششم؛
« فرضیه »
« نظریه فرلو »
طبقه بندی نیازها
در نظریه مزلو
« ارزش تئوری »
تئوری حداقل به سه طریق در عمل بکار می آید:
«نظریه های مدیریت علمی»
مضامین اصلی کتاب « مدیریت علمی »:
مبنای فلسفی « تیلوریسم »
« تاثیر تیلوریسم بر مدیریت آموزشی »
نظریه مدیریت اداری (نظریه کلاسیک سازمان)
کتاب فایول « مدیریت صنعتی و عمومی » است
« تاثیر نظریه مدیریت اداری بر مدیریت آموزشی »
« نظریه روابط انسانی »
نظریه پرداز بعدی این نظریه « التون میو » است.
جوانب مهم روابط انسانی از دید « گریفیث »
نظریه بروکراسی « ماکس وبر »
اصول اساسی
بروکراسی
دو ملاک تشخیص اختیار عبارتند از:
« انواع اختیار » از دید وبر
« بروکراسی نوع آرمانی »
« ویژگی های اصلی بروکراسی »
مفهوم سه بعدی مدیریت آموزشی
عناصر اصلی طبقه بندی
سه بعدی عبارتند از:
« خصوصیات سیستم »
چرخه فعالیت ها
« خرده سیستم و فراسیستم »
بازخورد (Feed-Back)
اجزای سیستم:
« نظریه سیستمی سازمان »
« نظریه سیستم اجتماعی»
مدیریت به عنوان یک فراگرد اجتماعی
فراگرد مدیریت از سه نقطه نظر قابل ملاحظه است:
« وجوه تحلیلی سیستم اجتماعی »
« بعد شخصی »
نسبت های متغیر نقش و شخصیت در رفتار
« یگانگی فرد و سازمان »
کشمکشهای فرد و سازمان
ملاک های رفتاری سازمانی
روابط انتظارات و نیازها با اثربخشی،کارایی،رضایت
« رهبری و مدیریت »
در چهارچوب تئوری سیستم اجتماعی سه سبک مدیریت یا رهبری قابل تشخیص است:
رفتار سازمانی را در سه سطح می توان ملاحظه کرد:
اهم ویژگیهای روانشناختی برای فهم رفتار فردی:
« رابطه بین نیاز ، سائق و هدف »
سطوح مختلف تعامل فرد و سازمان
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 487 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 133 |
تعریف گزارش نویسی
معنی اصطلاحی واژه گزارش
گزارش و گزارش نویسی
خواننده گزارش کیست
فصل دوم
مراحل گزارش نویسی
مراحل روش علمی تحقیق
ساختار گزارش
مقدمه گزارش
اصل تأکید در گزارش
خلاصه ی مرحله دوم گزارش نویسی
نگـارش
فصل چهارم
تعریف بند یا پاراگراف و نحوه استفاده از آن
فواید استفاده از بند یا پاراگراف
تجـدید نظر
فصـل پنجم
ضعف نکات یک گزارش
آراستن یک گزارش
فصل ششم
نمودار باید گویا و کامل تهیه شود
ترجیح داشتن ساده نویسی بر پیچیده نویسی
دکتر خانلری استاد مسلم زبان و ادبیات فارسی معتقد است:
آوردن حقایق، بی آنکه مبالغه شود
نوشتن به صورت صحبت کردن نیمه رسمی
نشانه گذاری و اهمیت آن در نگارش
اقسام گزارش
فصل نهم
مزایا و مشکلات گزارش های کتبی و شفاهی
مزایای گزارش های کتبی :
طبقه بندی گزارش ها
فصل دهم
انواع گزارش
انواع گزارش بر اساس هدف از تنظیم
٣- گزارش فنی :
٤- گزارش علل مسأله:
٥- گزارش و راه حل مسأله:
گزارش های اداری شامل:
- گزارش های بازرگانی
- گزارش گروهی یا تحقیق گروهی
گزارش بر حسب موضوع
فصل یازدهم
کادر کارکنان ( پرسنلی )
فصل دوازدهم
خلاصه سازی
در تعریف خلاصه و یا چکیده در یک جمع بندی می توان گفت:
فایده و هدف تلخیص:
کارایی خلاصه های اداری در مدیریت امروز
کارایی خلاصه های اداری در مدیریت امروز
نمودار مراحل تلخیص
آماده سازی خلاصه
مشخصات فرم شماره ٢
نحوه استفاده و تکمیل فرم:
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 341 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
مدیریت انگیزه
مدیرت کار و زمان
مدیریت خلاقیت
انگیزه و هدف در مدیریت
مدیریت انگیزه
مدیریت کار و زمان
برنامهریزی و الویتبندی اهداف
شناخت تعهدات زمانی
رضایت از کار و سبک مدیریت
مدیریت خلاقیت
خلاقیت و نوآوری چگونه با هم مرتبط شده اند؟
چگونه فرهنگ سازمانی بر نوآوری اثر میگذارد؟
ویژگیهای افراد خلاق
اهمیت خلاقیت و نوآوری
برخی از ویژگیهای سازمان خلاق عبارتند از:
دسته بندی | مدیریت مالی |
بازدید ها | 16 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 249 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 305 |
رشته های حسابداری و مدیریت بازرگانی
مدیریت مالی
آشنائی با تکنیکهای حداکثر کردن ثروت و استفاده بهینه از منابع مالی
دانشجو باید بتواند پس از مشاهده این برنامه ها:
1 - مدیریت مالی را تعریف نماید.
2 - اهداف مدیریت مالی را برشمارد.
3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زمانی پول را بداند.
4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند.
5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزینه سرمایه را بداند.
6 - مفاهیم و روشهای بودجه بندی سرمایه ای را بداند.
7 - ارتباط تصمیمهای مالی و ساختار سرمایه را بداند.
8 - نحوه تجزیه و تحلیل صورتهای مالی را بداند.
9 - تکنیکهای مربوط به تجزیه و تحلیل نقطه سربسر و اندازه گیری اهرمهای مالی و عملیاتی را بداند.
اهداف رفتاری:
هدف مدیریت مالی:
هدف اصلی بنگاههای اقتصادی:
وظایف مدیر مالی:
فصل دوم: ارزش زمانی پول
اهداف رفتاری:
دلیل وجود ارزش زمانی برای پول
•ارزش آتی یک قسط
ارزش فعلی یک قسط
ارزش آتی (ارزش آینده) چند قسط مساوی
فصل سوم: قیمت اوراق بهادار
اهداف رفتاری:
قیمتها و ارزش فعلی
محاسبه قیمت سهام در مواقعی که سود سهام با نرخ ثابت رشد می کند
(الگوی رشد ثابت)
فرضیه بازار کارا
انواع بازارهای کارا
چند نمونه سئوال امتحانی
فصل چهارم: مخاطره و بازده
اهداف رفتاری:
اندازه گیری مخاطره
قاعده میانگین – واریانس
مخاطره و نرخ بازده مجموعه دارائیها
بتا به عنوان معیار اندازه گیری مخاطره
خط بازار سهام
چند نمونه سئوال امتحانی
فصل پنجم: هزینه سرمایه
مفهوم هزینه سرمایه
موارد استفاده از هزینه سرمایه
فرمول کلی محاسبه نرخ هزینه سرمایه
تعیین نرخ هزینه بدهیها
تعیین نسبتها (سهم هر کدام از منابع مالی از کل منابع مالی شرکت)
محاسبه نرخ هزینه سرمایه
روش دیگر محاسبه هزینه سرمایه
مفهوم بودجه بندی سرمایه ای
نحوه محاسبه جریانات نقدی حاصل از طرحهای سرمایه گذاری
مقایسه سرمایه گذاریهای با عمر مفید متفاوت
فرصتهای سرمایه گذاری مرتبط با هم
چند نمونه سئوال امتحانی