دسته بندی | ریاضی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 913 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
با سلام. در این مجموعه بینظیر به بررسی انتگرال و روش های انتگرال گیری و بررسی انتگرال گیری یلسون و نیومارم و انتگرال گیری ریمان - استیل سیس هم در قالب پی دی اف و هم ورد پرداخته شده است . همچنین در این مجموعه به نمونه سوالات سری فوریه در زمینه انتگرال گیری همرا با جواب نمونه سوالات پرداخته شده است. تا کنون نظیر این مطالعه و در نهایت محصول فوق در هیچ سایتی قرار نگرفته است.
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 4774 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
احداث مزرعه شترمرغ برای هر کسی پر ماجراست. برای راه اندازی مزرعه شترمرغ به زمین، نیروی کار، آب، مجوز و نقدینگی نیاز دارید. قبل از آغاز چنین پروژه ای برخی از جنبه های مورد نیاز را مورد بررسی قرار می دهیم. باید بررسی کنید که چگونه از زمینی که در اختیار دارید استفاده کنید. بسته به اینکه چه گزینه هایی را در شروع کار در نظر گرفته اید باید تصمیم بگیرید که چه مقدار زمین برای جفت گیری، نگهداری جوجه ها، پرورش پرنده ها تا سن کشتار و تجهیزات جوجه کشی اختصاص دهید. ممکن است فضاهای دیگری را برای ساختمان های اداری، فروشگاه یا محل استراحت کارگران در نظر بگیرید.
فهرست مطالب
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 143 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 169 |
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند. آنها احتمالاً بیشتر از افراد غیر افسرده آینده خود را منفی می بینند و به نظرشان احتمال دستیابی به تجارب خوشایند کمتر است به همین دلیل افراد افسرده به جای تلاش برای دستیابی به موفقیت های با ارزش در آینده تمام نیروی خود را صرف اجتناب از موقعیت های ناخوشایند موجود می کنند .
فهرست مطالب
فصل اول |
|
چارچوب کلی پژوهش |
1 |
مقدمه |
1 |
پایداری |
1 |
کلی نگری |
2 |
درونی بودن |
2 |
بیان مسأله پژوهش |
4 |
اهمیت نظری و عملی پژوهش |
6 |
اهداف پژوهش |
9 |
سئوال ها و فرضیه های پژوهش |
10 |
سئوال های پژوهش |
11 |
فرضیه های اصلی پژوهش |
11 |
فرضیه های فرعی |
11 |
متغیرهای پژوهش |
11 |
تعریف متغیرها و اصطلاحات |
12 |
تعریف نظری و عملیاتی افسردگی |
12 |
تعریف نظری و عملیاتی افسردگی |
13 |
تعاریف نظری و عملیاتی سبک حل مساله |
13 |
تعریف عملیاتی سبک حل مساله |
14 |
فصل دوم |
|
ادبیات و پیشینة پژوهش |
15 |
مقدمه |
15 |
علایم افسردگی و سبک های آن |
17 |
فقدان سیستم حمایت اجتماعی |
18 |
سبک تمرکز برخود افسرده ساز |
18 |
آسیب پذیری کمال گرایانه |
18 |
کنترل بیرونی |
18 |
نظریه های شناختی افسردگی |
19 |
فرضیه اسنادی درماندگی آموخته شده |
25 |
نظریه ناامیدی افسردگی |
27 |
نظریه سبک تمرکز برخود افسرده ساز |
30 |
فرضیه پردازش شناختی مارتین |
35 |
نظریه های رفتاری در افسردگی |
36 |
نظریه رفتاری تقویت مثبت فرستر |
36 |
نظریه رفتار بین فردی لونیسون |
37 |
نظریه رفتاری خود نظم بخشی کانفر |
38 |
نظریه رفتاری خود نظم بخشی کانفر |
40 |
ساختار شناختی حل مسأله |
45 |
مراحل حل مسئله در مدل حافظه گرینو |
46 |
حل مساله و مؤلفه های فراشناختی |
48 |
حل مسئله / تصمیم گیری |
49 |
پیشینه مقابله |
52 |
نظریه مقابله |
53 |
مسأله مدار |
54 |
هیجان مدار |
55 |
اجتناب |
56 |
سبک های مقابله , تعاریف , طبقه بندی |
57 |
تعاریف |
57 |
طبقه بندی شیو های مقابله |
58 |
منابع حمایتی مقابله |
60 |
الگوی تاثیرعمده |
61 |
الگوی سپر محافظ |
61 |
ادراک استرس در الگوی تبادلی |
62 |
افسردگی / سبک حل مساله |
64 |
حل مسأله / عزت نفس / منبع کنترل |
72 |
استرس / عزت نفس / منبع کنترل |
75 |
استرس / افسردگی / حمایت اجتماعی |
77 |
پیشینه مطالعاتی |
82 |
پژوهشهای انجام شده در داخل کشور |
82 |
پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور |
89 |
فصل سوم |
|
روش پژوهش |
95 |
طرح پژوهش |
95 |
جامعه آماری |
95 |
روش نمونه برداری وحجم نمونه |
96 |
ابزارهای پژوهش |
97 |
پرسشنامه سبک حل مسأله |
97 |
پرسشنامه افسردگی بک |
103 |
اعتبار و روائی آزمون افسردگی بک |
104 |
نمره گذاری تست افسردگی بک |
107 |
جدول هنجار گزینی مقیاس افسردگی بک |
107 |
مقیاس خود سنجی افسردگی |
108 |
روش اجرای پژوهش |
109 |
روش تجزیه و تحلیل داده ها |
109 |
فصل چهارم |
|
تجزیه و تحلیل آ ماری |
110 |
مقدمه |
110 |
فصل پنجم |
|
خلاصه پژوهش |
123 |
بحث و نتیجه گیری |
123 |
تجزیه و تحلیل نتایج |
125 |
بحث و نتیجه گیری |
136 |
محدودیت های پژوهش |
139 |
پیشنهادها |
140 |
پیشنهاد برای مؤسسات ، نهادها و مراکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی |
140 |
پیشنهاد به پژوهشگران |
141 |
منابع |
143 |
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 219 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 272 |
تاریخچه گیاهپزشکی در ایران در واقع تاریخچه مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی نیز هست. در ایران بررسی های گیاهپزشکی نسبت به سایر رشته های کشاورزی شروعی زود هنگام تر داشته است.
آغازگر این برسی ها در کشور، شادروان استاد جلال افشار بود که پس از پایان تحصیلات در روسیه در سال 1298 هجری شمسی به ایران بازگشت و شروع به تدریس در مدرسه برزگران (سلف دانشکده کشاورزی کرج) نمود.
آن شادروان در سال 1302 هـ .ش، واحد کوچکی را در انستیتو پاستور ایران با نام «اداره تشخیص محلی آفات و مبارزه با آن ها» بنیان گذاشت و تحقیق پیرامون حشرات و جانوران زیان آور کشاورزی و بعضاً دامی و انسانی را آغاز نمود و این شروع رسمی تحقیقات گیاهپزشکی در ایران و نیز هسته اولیه و سنگ بنای مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی امروزی بود. شادروان افشار در چند زمینه دیگر نیز پیشگام و بنیانگذار بود. از جمله اولین کسی بود که تدریس حشره شناسی و آفات گیاهی را پایه گذاری نمود، علاوه بر آن جمع آوری و شناسایی حشرات و جانوران از جمله عوامل بیماری زا در انسان و دام و به اصطلاح امروزی حشره شناسی و جانورشناسی پزشکی و دامپزشکی نیز با افشار آغاز شد و نیز او برخلاف برخی مدعیات، پایه گذار تحقیقات جانورشناسی و همچنین اولین موزه جانورشناسی و حشره شناسی در ایران بود. به هر حال اداره کوچکی که آن شادروان بنیان گذاشت، در سال 1306 از انستیتو پاستور ایران جدا شد و به اداره کل فلاحت در وزارت فواید عامه پیوست و در سال 1308 با احراز هر دو نقش مطالعاتی و اجرائی به «بنگاه دفع آفات» تغییر نام داد. شادروان افشار در طی این سال ها همچنان در مدرسه عالی فلاحت (دانشکده کشاورزی فعلی) نیز تدریس می کرد و نیز به تحقیق و تألیف مقالات و کتاب هایی می پرداخت که برای ایران جدید و بسیار سودمند بود، در همین سال ها موزه جانورشناسی دانشکده کشاورزی کرج را پایه گذاری نمود در واقع فعالیت و تلاش آن مرحوم در دو سمت و سو جریان داشت، از یک سو اداره کوچکی را در انستیتو پاستور تشکیل داد که منجر به مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی امروزی شد و از طرف دیگر فعالیت های وی در دانشکده کشاورزی کرج، هسته اولیه گروه های گیاهپزشکی دانشگاه های ایران را پدید آورد. بنگاه دفع آفات فوق الاشاره تحت نظر افشار و به کمک شاگردان آن مرحوم که به تدریج از مدرسه عالی فلاحت فارغ التحصیل می شدند روز به روز توسعه می یافت به طوریکه در سال های 1313 و 1314 در شمال کشور اولین و شاید تنها مبارزه کاملاً موفق بیولوژیک را با وارد کردن کفشدوزک Rodalia cardinalis با شپشک استرالیایی انجام داد. این بنگاه به تدریج آفات مهم کشور را جمع آوری و شناسایی نمود و تحقیقات روی آن ها را آغاز کرد. در سال 1322 شادروان افشار آزمایشگاهی را با نام «آزمایشگاه حشره شناسی و دفع آفات نباتی» که ریاست آن را شخصاً عهده دار بود بنا نهاد، این آزمایشگاه زیر نظر مستقیم وزیر کشاورزی و در دو اطاق در محل وزرات کشاورزی آن زمان (محل فعلی فروشگاه شهر و روستا واقع در خیابان فردوسی تهران) فعالیت می کرد. با خاتمه جنگ جهانی دوم در سال 1324 چند متخصص شوروی سابق از جمله الکساندروف، چواخیم و کریوخین نیز در این آزمایشگاه مشغول به کار و تحقیق شدند. در همین سال چند نفر فارغ التحصیل جوان دانشکده کشاورزی کرج نظیر شادروان هایک میرزایانس نیز در این آزمایشگاه به فعالیت پرداختند. شادروان میرزایانس در همین زمان به جمع آوری حشرت ایران و تعیین نام آن ها پرداخت و در واقع سنگ بنای اولیه، مجموعه عظیم حشرات ایران در بخش تحقیقات رده بندی حشرات مؤسسه را که اکنون رسماً موزه حشرات مهندس هایک میرزایانس نام دارد بنیان گذاشت. باز هم در این سال قسمت تحقیقات قارچ شناسی و بیماریهای گیاهان، با آمدن شادروان دکتر اسفندیار اسفندیاری بنیانگذاراین نوع تحقیقات در ایران، و همچنین قسمت علفهای هرز با انتقال شادروان مهندس عین اله بهبودی شاهسون، بنیانگذار جمع آوری و تشخیص و تحقیق در این رشته به آزمایشگاه مذکور فعال گردید. با همت این دو شادروان، کار جمع آوری و تشخیص گیاهان نیز در همین سال آغاز گردید و این تلاش ها به همراه تشکیل بخش شناسایی و بررسی گیاهان کشور از سال 1327 بنیان اولیه هرباریوم بسیار ارزشمند و بزرگ بخش تحقیقات رستنی های مؤسسه به شمار
می رود. آزمایشگاه مذکور در سال 1326 مجدداً به اداره کل دفع آفات نباتی انتقال یافت. این آزمایشگاه که روز به روز برکمیت و کیفیت آن افزوده می شد در سال 1328 «اداره بررسی آفات» نام گرفت و به اداره کل بررسی ها در ساختمان آن زمان وزارت کشاورزی (واقع در نبش خیابان لاله زار نو و انقلاب) پیوست. در سال 1336 اداره بررسی آفات به سطح اداره کل ارتقاء یافت و به «اداره کل بررسی آفات نباتی و قرنطینه» تغییر نام داد و تحت نظارت و سرپرستی مدیریت کل دفع آفات نباتی قرار گرفت و محل آن نیز تغییر یافت و به یک ساختمان استیجاری واقع در خیابان سعدی مقابل شرکت بیمه ملی ایران منتقل گردید. هم در این زمان بعضی واحدهای شهرستانی آن در اهواز، اصفهان، تبریز و ورامین گشایش یافت.
سال 1339 را باید اولین نقطه عطف در تاریخچه مؤسسه و نیز گیاهپزشکی کشور دانست، در این سال بر پایه تصویب نامه هیأت وزیران 56000 مترمربع از زمین های دولتی (خالصه) اوین برای ایجاد تأسیسات جدید در اختیار اداره کل بررسی آفات نباتی و قرنطینه قرار گرفت. بالاخره نقطه عطف بعدی در تاریخ مؤسسه پیش آمد، بدین معنی که در سال 1341 باز هم با تصویب هیئت وزیران اداره کل بررسی آفات نباتی و قرنطینه، به انستیتوی بررسی آفات و بیماری های گیاهی تغییر نام داد و به صورت سازمانی وابسته به وزارت کشاورزی، از امکانات، اختیاراتت و استقلال ویژه ای برخوردار شد، لیکن قسمت قرنطینه از آن جدا شد و به اداره کل دفع آفات نباتی (سازمان حفظ نباتات فعلی) پیوست. در این سال ها کار احداث ساختمان ها و آزمایشگاه های جدید در زمین واگذاری آغاز شد و ادامه یافت، در سال 1341، انستیتو توانست 15 هکتار دیگر از اراضی اوین را برای احداث تأسیسات و مزارع و باغ های آزمایشی و خانه های سازمانی محققین بدست آورد، انستیتو در سال 1342 رسماً به ساختمان های تازه افتتاح شده در محل فعلی انتقال یافت و در سال 1343 حدود 12 هکتار دیگر از زمین های خالصه را بدست آورد. در سال 1344 قانونی به نام «قانون تأسیس مؤسسه بررسی آفات و بیماری های گیاهی» از تصویب مجلسین وقت گذشت. در این قانون واژه انستیتو حذف و به جای آن واژه مؤسسه رسمیت یافت. در این سال ها مؤسسه توسط یک هیئت 5 نفری مرکب از آقایان دکتر قوام الدین شریف، دکتر علی اکبر آگه، شادوران مهندس هایک میرزایانس، شادروان فیروز تقی زاده و دکتر مجید امیدوار اداره می شد که هر سال یکی از اعضای این هیئت وظیفه ریاست و یکی دیگر معاونت مؤسسه را به عهده می گرفت، با تصویب قانون مؤسسه، مدیریت چرخشی هیئت پنج نفره جای خود را به مدیریت ثابت داد و شادروان دکتر عباس دواچی ریاست مؤسسه را به عهده گرفت. در طول دهه های چهل و پنجاه مؤسسه دوران شکوفایی و پیشرفت چشمگیری را پشت سر گذاشت و موفقیت های فراوانی را با همت و کوشش کارکنان و مدیران متعهد و دلسوز خود بدست آورد. کادر تحقیقاتی مؤسسه پیش از این دوران از حدود 10 نفر تجاوز نمی کرد و فضای آزمایشگاهی آن محدود به 5 اطاق 34 متری بود. مؤسسه با یک برنامه منظم توفیق یافت که تحصیل کردگان جوان و مستعد را با انجام آزمون های استخدامی بسیار دشوار به خدمت بگیرد و عده ای از آنان را برای تکمیل معلومات و تحصیلات به خارج از کشور گسیل دارد. در این دوران مؤسسه توانست چندین ساختمان بزرگ، گلخانه های متعدد و اطاق های حرارت ثابت و آزمایشگاه های مجهز تأسیس نماید و همچنین تعدادی منزل مسکونی برای اسکان محققین خود احداث کند، علاوه بر این ها واحدهای (آزمایشگاه های) استانی و شهرستانی خود را به 15 واحد (تبریز، ارومیه، بندرانزلی، تنکابن، گرگان، مشهد،ورامین، کرج، اصفهان، شیراز، بندرعباس،رفسنجان، جیرفت،اهواز و کرمانشاه) برساند. از بعد تحقیقاتی نیز مؤسسه توانست با تلاش کادرهای تحقیقاتی و فنی جوان و هدایت پیشکسوتان خود، طرح های بسیاری در تمام زمینه های گیاهپزشکی و علوم وابسته اجرا کرده و به نتایج مهمی دست یابد. در این دوران ارتباطات تحقیقاتی و علمی و مبادله کتب و نشریات و اطلاعات و محقق و کارشناس با مراکز مهم تحقیقات گیاهپزشکی و دانشگاههای کشورهای پیشرفته، رشد چشمگیری یافت. همین تلاشها موجب شد که مؤسسه در سطح جهان با عنوان Plant Pest and Disease Research Institute و با سرواژگان PPDRI شناسایی و اعتبار بین المللی یابد. دهه های 40 و50 را به حق می توان دوران طلایی شکوفایی و توسعه مؤسسه دانست.
فهرست مطالب
فصل 1: معرفی مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی
مقدمه..................................................................
تاریخچه مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی.........................................
شرح وظایف اساسی مؤسسه.......................................................
تشکیلات مؤسسه.................................................................
بخش تحقیقات آفتکش ها.........................................................
بخش تحقیقات حشرات زیان آور به گیاهان....................................
بخش تحقیقات علف های هرز و انگل های گلدار................................
بخش تحقیقات سن گندم...................................................
بخش تحقیقات بیماری های گیاهی................................
بخش تحقیقات رده بندی حشرات...................................
بخش تحقیقات جانورشناسی کشاورزی...................................
بخش تحقیقات نماتولوژی گیاهی...................................
بخش تحقیقات مبارزه بیولوژیک................................................
بخش تحقیقات ویروس شناسی و بیماری های ویروسی گیاهان......................
بخش تحقیقات شناسایی رستنی ها...................................
بخش تحقیقات بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی.................
نیروی انسانی..........................................................
طرح های تحقیقاتی......................................................
انتشارات.......................................................
منابع فصل...............................................
معرفی محل کارآموزی...................................
کلیات.........................................................
تهیه پرپاراسیون میکروسکوپی از حشرات................................
نحوه پرپاراسیون..............................................
اتاله کردن حشرات..........................................
منابع فصل............................................................
زیر راسته جوربالان Homoptera....................................
کلید تشخیص خانواده های راسته جوربالان............................
خانواده مگس های سفید (سفید بالک ها) Aleurodidae..............
سفید بالک ها Aleurodidae..................................
مراحل رشدی..............................................
تخم.......................................................
پوره خزنده (اولین مرحله پورگی).............................
سنین دوم و سوم پورگی...............................
شفیره.....................................................
بالغین.............................................
دموگرافی و دینامیسم جمعیت...................................
آزمایشات انجام شده روی مگس سفید گلخانه................................
مگس سفید.........................................
عسلک پنبه........................................
کنه دو نقطه ای (کنه تارعنکبوتی)..............
شپشک آرد آلود ساحلی...............................
منابع فصل.....................................................
راسته Hemiptera (ناجوربالان).....................................
زیر راسته سن ها Heteroptera...................................
کلید شناسایی خانواده های مهم سن ها.........................
رده بندی سن ها Heteroptera.......................................
الف- زیر راسته سن های آبزی Cryptocerata................................
ب- زیر راسته سن های خاکزی (Gymnocerata یا Amphicorizae)...............
سن گندم........................................................
آزمایشات انجام شده روی سن گندم.......................
اثر شبه هورمون جوانی «آدمیرال» بر کنترل پوره های سن معمولی گندم در شرایط مزرعه.....
نتیجه کلی و بحث..........................................
نتیجه بررسی ها............................................
منابع فصل...............................
راسته Diptera (دوبالان).........................
رده بندی دو بالان........................................
مگس های شیار پیشانی دار سیکلورهافا، گروه ساده بال ها، مگس های بال رنگی ........
کلید شناسایی خانواده های مهم مگس های زیر راسته براکی سرا و سیکلورهافا............
مگس قهوه ای جالیز..............................
آزمایشات انجام شده روی مگس جالیز...................
مگس خربزه......................................................
سرخرطومی هندوانه (سرخرطومی جالیز)....................
منابع فصل................
آزمایشات مربوط به تأثیر سموم مختلف روی درصد جوانه زنی بذر کلزا..........
کاربرد مخلوط آفتکش ها..............................
چگونگی چک نمودن ثبات و سازگاری ترکیب داخل تانک...............
روش های ترکیب کردن مواد شیمیایی و آزمایش ثبات و سازگاری..........
بعد از تست چه باید کرد؟..........................
ترکیبات سموم آفتکش.....................................
ترکیبات سموم علف کش و حشره کش........................................
ترکیبات سموم علف کش و قارچکش........................................
ترکیبات سموم علف کش و حاصلخیز کننده یا بارور کننده مایع..............
ترکیبات سموم علف کش و حاصلخیز کننده خشک................
متخصصان می گویند: سموم قارچکش همیشه اگر خوب ترکیب شوند، سودمند هستند
مفید بودن ثبات دهنده های حالت اسیدی در کاهش حمل سم در یک جریان شبیه سازی شده...
منابع فصل...............................................
منابع فارسی..................................
منابع لاتین........................
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 106 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 140 |
صفحات:142
فرمت:word
چکیدۀ پژوهش:
این پژوهش، تحقیقی تجربی ست که به منظور بررسی تاثیر بازی درمانی، بر تکامل اجتماعی کودکان 6-4 ساله شیرخوارگاه آمنه و 9-7 ساله دبستان فائض بودند که حداقل یکسال از مدت اقامت آنها در شیرخوارگاه گذشته و فاقد هر گونه مشکل وبیماری جسمی وذهنی(تالاسمی ، فلج اندامها، نقص عضو وعقب ماندگی ذهنی) بودند.
ابزار گردآوری اطلاعات، مقیاس بلوغ اجتماعی واینلند بوده است که شامل هشت زمینه مختلف سوالات مرتبط با تکامل اجتماعی کودکان می باشد وبر اساس آن، سن اجتماعی کودکان قابل سنجش واندازه گیری می گردد.
کوکانی که سن اجتماعی آنها – که بر اساس مقیاس بلوغ اجتماعی و اینلند و توسط مربیان مربوطه محاسبه گردید – حداقل به میزان 2/1 سال از سن تقویمی آنها کمتر بود، به عنوان کودکان دجار تاخیر در تکامل اجتماعی شناخته شدند که تعداد آنها کمتر بود، به عنوان کودکان دچار تاخیر در تکامل اجتماعی شناخته شدند که تعداد آنها 26 نفر بود(2 پسر و4 دختر) و این کودکان ، براساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول اعداد تصادفی؛ دو گروه آزمون و شاهد تقسیم گردیدند.
کودکان گروه آزمون به مدت پنج هفته و هر هفته در سه جلسه دو ساعته در اتاق بازی بخش و با حضور و نظارت پژوهشگر، با انواع بازیهای خاص گروه سنی 6-4 سال مورد تحقیق قرار گرفتند که حضور پژوهشگر در جلسات، به منظور ساختار بخشیدن به بازیها و هدفدار نمودن آنها در جهت ارتقای سطح تکامل اجتماعی کودکان مذکور بوده است.
پس از پایان مدت زمان تعیین شده ، کودکان هر دو گروه آزمون و شاهد مجددا با استفاده از مقیاس بلوغ اجتماعی و اینلند مورد بررسی قرار گرفتند.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات که توسط آزمون تی صورت گرفت، نشان داد که اختلاف میانگین سن اجتماعی کودکان گروه شاهد(94/3 با انحراف معیار45/0) با گروه آزمون(7/3 با انحراف معیار41/0) پیش از بازی درمانی معنی دار نبوده است(17/0= p) در صورتیکه این اختلاف میانگین در دو گروه شاهد(01/4 =qو 45/0=SD) و آزمون (58/4=Q و 4/0= SD) بعد از بازی درمانی معنی دار می باشد(003/0>P) یعنی بازی درمانی سبب افزایش سن اجتماعی کودکان گروه آزمون گردیده است.
به منظور بررسی تاثیر بازی درمانی بر سن اجتماعی بعد از بازی درمانی و با در نظر گرفتن متغیرهای دیگری چون جنس و طول دوره اقامت از آنالیزرگرسیون چند متغیره استفاده شد که به روش گام به گام متغیرهای نهایی در مدل مشخص گردیدند.بر این اساس مشخص گردید که جنس کودک و طول مدت اقامت در شیرخوارگاه، تاثیری در وضعیت تکامل اجتماعی کودک نداشته است.
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 150 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
بیشفعالی به حالتی دلالت میکند که در آن کودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پرجنب و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آنها را بلکه اطرافیان ، همکلاسها ، اولیای مدرسه را دچار مشکل میکند. از آن جایی که در میان درصد بالایی از معتادین و افرادی که ترک تحصیل کردهاند علایم بیش فعالی در کودکی قابل مشاهده است.
از طرفی کودکان بیش فعال در معرض خطر بالایی از اختلال سلوک،شخصیت ضد اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر قراردارند لذا آگاهی همگان بویژه والدین و معلمان در این حالات از اهمیت بسزایی برخوردار است.
فهرست مطالب
فصل اول.. 6
مقدمه. 7
تاریخچه اختلال بیش فعالی.. 8
شیوع بیش فعالی.. 9
انواع بیشفعالی.. 10
نوع بیدقت و بدون توجه. 10
نوع تکانشی - بیشفعالی.. 11
نوع ترکیبی.. 12
چطور میتوان فهمید کودکی مبتلا به ADHD است؟13
نشانه های رفتاری:14
بیان مساله:23
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:24
متغیرهای تحقیق : 25
اهداف تحقیق در مورد بیش فعالی.. 26
ادامه بیشفعالی تا بزرگسالی.. 28
ژنتیک، مهمترین عامل.. 29
فواید و مضرات تحقیق در مورد بیش فعالی دانش آموزان 32
فصل دوم.. 33
پیشینه تحقیق :34
سبب شناسی:37
نظریه اولین کسی که در مورد این نوع اختلال نظر داد 39
آمار اختلال بیش فعالی.. 40
همهگیر شناسی.. 41
فصل سوم. 42
جامعه تحقیق :43
حجم نمونه در روش نمونه گیری :43
ابزار اندازه گیری :43
روش اجرای تحقیق :44
آمار توصیفی :44
فصل چهارم.. 45
مقدمه :46
سوالات طرح شده جهت پرسشنامه.. 47
جدول پرسش نامه. 48
1ـ جامعه چه مقدار به این مشکل اهمیت می دهد .49
2ـ اعتقاد دارند که این مشکل یک بیماری غیر قابل در مان است . 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .50
3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .51
4ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟52
5ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود فرد .53
6ـ تاثیر آموزشهای روانشناسان به خانواده ها برای بهبود. 54
7ـ بهبود بیماری می تواند تاثیر زیادی بر مشکل تحصیلی دانس اموز داشته باشد .55
8ـ برخورد دیگران برای سرخورده شدن .56
9ـ نقش پزشک در درمان. 57
10ـ نکات مثبت بیش فعالی .58
11ـ یکی از عوامل مهم در ادرصد وراثتی بودن بیش فعالی .59
12ـ امکان دارد این بیماری تا بزرگ سالی باقی بماند .60
فصل پنجم. 61
پیشنهاد و راهبرهای برای آموزگاران.. 62
راهکارها و پیشنهادات... 77
مربیان هم باید آموزش ببینند.. 77
روش های درمان:79
درمان بیش فعالی با تغذیه امکان پذیر است... 82
درمان بیش فعالی کودک با غذا82
- اسیدهای چرب ضروری:82
غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب نمود عبارت اند از:84
روش هایی برای کنترل کودکان بیش فعال.. 87
راهکارهای زیر ممکن است دراین مورد به شما کمک کنند:87
بریده قسمتی از یک تحقیق در مورد چگونگی درمان 95
نتیجه گیری :99
منابع:100
فهرست نمودار ها
1ـ جامعه چه مقدار به این مشکل اهمیت می دهد . 47
2ـ اعتقاد دارند که این مشکل یک بیماری غیر قابل در مان است . 47
6ـ تاثیر آموزشهای روانشناسان به خانواده ها برای بهبو 47
7ـ بهبود بیماری می تواند تاثیر زیادی بر مشکل تحصیلی دانس اموز داشته باشد 47
8ـ برخورد دیگران برای سرخورده شدن ... 47
9ـ نقش پزشک در درمان.. 47
10ـ نکات مثبت بیش فعالی ... 47
11ـ یکی از عوامل مهم در ادرصد وراثتی بودن بیش فعالی . 47
12ـ امکان دارد این بیماری تا بزرگ سالی باقی بماند . 47
دسته بندی | علوم پایه |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 5991 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 167 |
کنترل تعادل برای اجرای کلیه مهارت های حرکتی ضروری به نظر می رسد. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در ثبات و تعادل، شاخص های آنتروپومتریک نظیر قد، وزن، شاخص توده بدن و اندازه های اندام تحتانی می باشد. از این رو هدف تحقیق، بررسی ارتباط بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری بود.
تحقیق حاضر از نوع توصیفی تحلیلی می باشد. در این تحقیق، 102 نمونه شامل 50 دختر و 52 پسر به روش تصادفی از جامعه در دسترس شرکت داشتند. ویژگی های آنتروپومتریک نظیر: قد ، وزن ، شاخص توده بدن ، اندازه های اندام تحتانی شامل: طول اندام تحتانی، طول ران و طول ساق، اندازه های کف پا شامل: طول کف پا، پهنای پنجه و پهنای پاشنه؛ برای هر نمونه جداگانه اندازه گیری شد. سپس تعادل در سه وضعیت ایستادن روی دو پا، ایستاده پاها در یک راستا و ایستادن روی یک پا با استفاده از دستگاه تعادل سنج دیجیتال اندازه گیری شد.
داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد: تنها در شرایط ایستادن معمولی روی دو پا، بین طول کف پا، پهنای پاشنه و پهنای پنجه با تعادل ارتباط معنی داری یافت شد. در صورتی که بین سایر ویژگی ها و تعادل رابطه معنی داری مشاهده نشد. همچنین در سایر شرایط ایستادن (پاها در یک راستا و ایستادن روی یک پا) هیچ ارتباطی بین ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل ایستا یافت نشد(P>0/05) .
نتیجه گیری: در جامعه جوان مورد بررسی ارتباطی بین ویژگی های آنتروپومتریک نظیر قد، وزن، شاخص توده بدن، اندازه های اندام تحتانی و اندازه های کف پا با تعادل در حالت ایستا مشاهده نشد. به نظر می رسد در این جامعه به جز ویژگی های آنتروپومتریک، فاکتورهای دیگری نظیر حس بینایی، سیستم دهلیزی و حس عمقی در ثبات تعادل نقش داشته باشند. با این وجود، از آن جایی که تعادل اساس هر فعالیت حرکتی است، به خصوص در رشته های ورزشی که نیاز به تعادل دینامیک و ایستا دارند، به مربیان توصیه می شود در گزینش و انتخاب ورزشکارن علاوه بر ویژگی های آنتروپومتریک به شاخص های تعادل نیز توجه کنند.
فهرست مطالب
فصل اول : طرح تحقیق
1-1) مقدمه .................2
1-2) بیان مسأله..................4
1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق.........................7
1-4) اهداف تحقیق................9
1-4-1) هدف کلی................9
1-4-2) اهداف اختصاصی............9
1-5) فرضیه های تحقیق............10
1-6) پیش فرض های تحقیق............................12
1-7) محدودیت های تحقیق........12
1-8) نحوه رعایت نکات اخلاقی......13
1-9) تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی......13
فصل دوم : پیشینه تحقیق
2-1) مقدمه...........17
2-2) مبانی نظری تحقیق..........18
2-2-1) کنترل پوسچرال..........18
2-2-2) سیستم های کنترل پوسچر......21
2-2-3) کنترل حرکتی وضعیت ایستا........23
2-2-4) راست قرار گرفتن بدن......24
2-2-5) تون عضلانی................25
2-2-6) تون پوسچرال...........25
2-2-7) محدوده تعادل در زمان ایستادن..........27
2-2-8) راهبردهای فعال..........28
2-2-9) تعادل قدامی- خلفی....29
2-2-10) راهبرد لگن....31
2-2-11) راهبرد گام برداشتن.....32
2-2-12) تعادل داخلی- خارجی...34
2-2-13) سازگاری راهبرد حرکتی...34
2-2-14) بیومکانیک های تعادل....36
2-2-15) فیزیولوژی تعادل.....37
2-2-16) سیستم بینایی و کنترل تعادل.. 39
2-2-17) سیستم دهلیزی و تعادل...41
2-2-18) سیستم حس عمقی و تعادل..........44
2-2-19) نقش سیستم عصبی در کنترل تعادل.............45
2-2-20) تکامل اطلاعات وضعیت بدنی با حفظ تعادل........50
2-2-21) تغییرات تعادل ناشی از افزایش سن..............51
2-3) رابطه تعادل و دشواری تکلیف....52
2-4) تأثیر تعادل در فعالیت های ورزشی.....................53
2-5) ارزیابی ترکیب بدنی.......57
2-5-1) شاخص توده بدن.........58
2-5-2) درصد چربی.........58
2-6) تیپ بدنی.......59
2-6-1) فربه پیکری..........59
2-6-2) عضلانی پیکری.......59
2-6-3) لاغر پیکری...........60
2-7) ویژگی های آنتروپومتریک دخالت کننده در تعادل..61
2-8) ویژگی های آنتروپومتریک و تیپ بدنی ورزشکاران و غیرورزشکاران.........63
2-9) تحقیقات انجام شده در داخل کشور..............65
2-10) تحقیقات انجام شده در خارج کشور.................65
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1) مقدمه.....71
3-2) نوع تحقیق.....72
3-3) جامعه آماری......72
3-4) نمونه آماری...........72
3-5) متغیرهای تحقیق......72
3-6) جمع آوری اطلاعات مربوط به اندازه های بدنی...73
3-7) جمع آوری اطلاعات مربوط به تعادل ایستا.......77
3-8) دستکاری دشواری تکلیف...83
3-9) روش جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق.....84
3-10) روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق.....84
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4-1) مقدمه.......86
4-2) بررسی توصیفی داده ها....87
4-3) آزمون فرضیه های پژوهش...90
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1) مقدمه....119
5-2) خلاصه تحقیق..119
5-3) تفسیر نتایج.......120
5-4) نتیجه گیری.........126
5-4) پیشنهادهای برخاسته از تحقیق.............126
5-5) پیشنهادهای آتی برای محققین........127
فهرست منابع.....128
پیوست
فهرست شکل ها
شکل (2-2-4-1): عبور خط جاذبه در وضعیت ایستاده...26
شکل (2-2-6-1): عضلات شرکت کننده در تون پوسچرال.. 26
شکل (2-2-9-1): راهبرد حرکت مچ پا در تعادل.......31
شکل (2-2-10-1): راهبرد لگن درتعادل............32
شکل (2-2-17-1): بخش های مختلف سیستم دهلیزی.....42
شکل (2-2-19-1): بخش های مختلف دستگاه عصبی مرکزی........46
شکل(2-2-19-2): خروج اعصاب نخاعی مربوط به اندام ها..49
شکل (2-2-19-3): مسیرهای عصبی دهلیزی.............50
شکل (2-7-1): ویژگی های آنتروپومتریک دخالت کننده در تعادل.............62
شکل (3-6-2-1): کولیس جهت اندازه گیری پهنای پنجه و پاشنه.....................75
شکل (3-6-3-1): نحوه اندازه گیری پهنای پنجه....................76
شکل (3-6-3-2): نحوه اندازه گیری پهنای پاشنه........................76
شکل (3-7-1-1): نمای اصلی دستگاه تعادل سنج..........78
شکل (3-7-1-2): نمونه ای از داده ها و گراف های خروجی دستگاه................79
شکل (3-7-3-1): اندازه گیری تعادل در وضعیت ایستاده معمولی............................81
شکل (3-7-3-2): اندازه گیری تعادل در وضعیت ایستاده با پاها در یک راستا.............82
شکل (3-7-3-3): اندازه گیری تعادل در وضعیت ایستاده روی یک پا...................82
شکل (4-2-1): نمودار فراوانی شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت........................87
شکل (4-2-2): نمودار اطلاعات توصیفی نمره تعادل شرکت کنندگان درشرایط مختلف..........89
شکل (4-3-1): نمودار پراکنش بین وزن و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا..91
شکل (4-3-2): نمودار پراکنش بین قد و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا..92
شکل (4-3-3): نمودار پراکنش بین BMI و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا...93
شکل (4-3-4): نمودار پراکنش بین طول پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا..94
شکل (4-3-5): نمودار پراکنش بین طول ران و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا...95
شکل (4-3-6): نمودار پراکنش بین طول ساق پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا..96
شکل (4-3-7): نمودار پراکنش بین طول کف پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا....97
شکل (4-3-8): نمودار پراکنش بین پهنای پاشنه و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا..98
شکل (4-3-9): نمودار پراکنش بین پهنای پنجه پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی روی دوپا...99
شکل (4-3-10): نمودار پراکنش بین وزن و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا.100
شکل (4-3-11): نمودار پراکنش بین قد و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا........101
شکل (4-3-12): نمودار پراکنش بین BMI و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا.......................102
شکل (4-3-13): نمودار پراکنش بین طول پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا........................103
شکل (4-3-14): نمودار پراکنش بین طول ران و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا..................104
شکل (4-3-15): نمودار پراکنش بین طول ساق پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا...........105
شکل (4-3-16): نمودار پراکنش بین طول کف پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا...........106
شکل (4-3-17): نمودار پراکنش بین پهنای پاشنه و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا..................107
شکل (4-3-18): نمودار پراکنش بین پهنای پنجه پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا........108
شکل (4-3-19): نمودار پراکنش بین وزن و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا............109
شکل (4-3-20): نمودار پراکنش بین قد و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا.....110
شکل (4-3-21): نمودار پراکنش بین BMI و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا...111
شکل (4-3-22): نمودار پراکنش بین طول پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....112
شکل (4-3-23): نمودار پراکنش بین طول ران و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....113
شکل (4-3-24): نمودار پراکنش بین طول ساق پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....114
شکل (4-3-25): نمودار پراکنش بین طول کف پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا.... 115
شکل (4-3-26): نمودار پراکنش بین پهنای پاشنه و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا.......116
شکل (4-3-27): نمودار پراکنش بین پهنای پنجه پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....117
فهرست جداول
جدول (4-2-1): توزیع فراوانی شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت......87
جدول (4-2-2): اطلاعات توصیفی نمره تعادل شرکت کنندگان.....88
جدول (4-2-3): اطلاعات توصیفی نمره تعادل شرکت کنندگان در شرایط مختلف.........................89
جدول (4-3-1): میزان همبستگی بین وزن و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا.....91
جدول (4-3-2): میزان همبستگی بین قد و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا....92
جدول (4-3-3): میزان همبستگی بین BMI و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا....93
جدول (4-3-4): میزان همبستگی بین طول پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا...94
جدول (4-3-5): میزان همبستگی بین طول ران و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا.....95
جدول (4-3-6): میزان همبستگی بین طول ساق پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا. 96
جدول (4-3-7): میزان همبستگی بین طول کف پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا...........................97
جدول (4-3-8): میزان همبستگی بین پهنای پاشنه و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا...............98
جدول (4-3-9): میزان همبستگی بین پهنای پنجه پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن معمولی بر روی دو پا.........99
جدول (4-3-10): میزان همبستگی بین وزن و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا.........100
جدول (4-3-11): میزان همبستگی بین قد و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا.................101
جدول (4-3-12): میزان همبستگی بین BMI و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا.................102
جدول (4-3-13): میزان همبستگی بین طول پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا........................103
جدول (4-3-14): میزان همبستگی بین طول ران و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا......................104
جدول (4-3-15): میزان همبستگی بین طول ساق پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا.............105
جدول (4-3-16): میزان همبستگی بین طول کف پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا..................106
جدول (4-3-17): میزان همبستگی بین پهنای پاشنه و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا...............107
جدول (4-3-18): میزان همبستگی بین پهنای پنجه پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی پاها در یک راستا..108
جدول (4-3-19): میزان همبستگی بین وزن و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا..........109
جدول (4-3-20): میزان همبستگی بین قد و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا......110
جدول (4-3-21): میزان همبستگی بین BMI و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا.....111
جدول (4-3-22): میزان همبستگی بین طول پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا........112
جدول (4-3-23): میزان همبستگی بین طول ران و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....113
جدول (4-3-24): میزان همبستگی بین طول ساق پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....114
جدول (4-3-25): میزان همبستگی بین طول کف پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا.......115
جدول (4-3-26): میزان همبستگی بین پهنای پاشنه و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا.....116
جدول (4-3-27): میزان همبستگی بین پهنای پنجه پا و میزان تعادل در شرایط ایستادن بر روی یک پا....117
دسته بندی | برنامه نویسی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 20860 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1000 |
باسلام. دوستان عزیز مجموعه بینظیر دیگر به فروشگاه به روز پروژه اضافه شد. دیگر نیازی نیست برای یافتن پروژه.مقاله.پایان نامه. تحقیق. مو اردی دیگه در مورد برنامه نویسی در اینترنت سرگردان باشید. دوستان عزیز در این مجموعه عظیم به تمامی اصول برنامه نویسی و مقالات آن پرداخته شده است. برنامه نویسی جاوا. سی. بیسیک. اکسل و متل.دلفی/ php. تمامی شاخه های برنامه نویسی پرداخته شده است. این مجموعه هزاران صفحه ای تماما در قالب pdf میباشد و هر شاخه در پوشه ای جداگانه و مخصوص قرار گرفته است. تا کنون نظیر این محصول در هیچ سایتی قرار نگرفته و نخواهد گرفت. پس محصول شگرف از دست ندهید.
دسته بندی | شبکه های کامپیوتری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 13049 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1000 |
باسلام این مجموعه نیز درباره تمامی مقالات درباره شبکه میباشد که از اشنایی با شبکه و معرفی شبکه ها گرفته تا استفاده و کاربردشان در جهان امروز. این مجموعه شامل 20 مقاله با میانگین 50 صفحه ای برای هریک تماما در قالب pdf های زیبا و منظم میباشند.
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 95 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
شرح مختصر: هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان روان شناسی ورودی 1380 در دانشکده روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز، و در سال تحصیلی 84-83 می باشد. در این تحقیق شوخ طبعی به عنوان متغیر ملاک و سلامت روانی به عنوان متغیر پیش بین برگزیده شده اند. نمونه تحقیق 100 نفر دانشجو را شامل می باشد که با روش نمونه گیری در دسترس از جامعه دانشجویان روان شناسی ورودی 80 دانشکده روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز انتخاب گردیده اند. پژوهش حاضر یک تحقیق کاربردی از نوع توصیفی است و روش تحلیل داده ها، همبستگی است که در طی آن ضرایب همبستگی ساده و چند گانه بین متغیرهای پیش بین و ملاک محاسبه شده است. فرضیه های تحقیق همگی دوسویه می باشند. در این تحقیق از پرسشنامه تجدید نظر شده علائم روانی SCL 25-R و مقیاس شوخ طبعی مارتین ولفکورت استفاده شد. نتایج حاکی از این بود که بین متغیرهای پیش بین و ملاک، همبستگی ساده و چند گانه وجود دارد.
فهرست مطالب
فصل اول: موضوع تحقیق
اهداف تحقیق 7
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7
نظریه اهانت 11
نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی 11
نظریه ناهماهنگی و تباین 12
واکنشهای مزاح 13
مزاح و سیستم ایمنی بدن 15
مزاح و عملکرد تحصیلی 16
نقش درمانی مزاح 16
تبین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس 17
مدل تعاملی استرس 18
مبانی نظری سلامت روانی 21
نظریه موری 22
نظریه آدلر 23
نظریه فروم 23
نظریه مزلو 23
نظریه اسکینر 24
نظریه یونگ 24
افراد سالم از نظر روانی 25
نظریه اسلام 26
اهمیت سلامت روان 28
عوامل زیستی 28
عوامل عاطفی و روانی 30
عوامل اجتماعی 30
رابطة بین استرس، کنار آمدن و سلامتی 30
پیامدهای استرس 33
اختلال هیجانی 33
اختلال شناختی 34
اختلال فیزیولوژیکی 35
کنار آمدن 36
روشهای کنار آمدن مستقیم 36
کنار آمدن مواجهه ای 37
مسئله گشایی برنامه ریزی شده 38
حمایت اجتماعی 38
روشهای کنار آمدن دفاعی 40
مکانیزمهای دفاعی 40
کاهش دهندگان شیمیایی استرس 41
پسخوراند زیستی 42
ورزش 43
یافته های پژوهشی در زمینة مزاح (شوخ طبعی) 43
ترغیب پرورش توانایی شوخ طبعی 47
ابزار اندازه گیری (پرسشنامة تجدید نظر شدة علائم روانی SCL25-R) 50
نمره گذاری پرسشنامه SCL25-R 50
پایایی پرسشنامه تجدید نظر شدة علائم روانی SCL25-R 51
مقیاس شوخ طبعی (مزاح) مارتین ولفکورت 51
نمره گذاری مقیاس سنجش شوخ طبعی 51
طرح تحقیق و منطق انتخاب آن 52
روش اجرا تحقیق 52
روش تحلیل داده ها 53
یافته های مربوط به فرضیه تحقیق 57
محدودیتهای تحقیق 60
پیشنهادات 60
فهرست منابع 62
ضمائم 68
دسته بندی | برنامه نویسی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 4577 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
مشخصات قالب :
نام قالب : نایس شاپ 2
نسخه پرستاشاپ سازگار : 1.6.1.2
ریسپانسیو : بله - بوت استرپ 3.2
تاریخ انتشار : 1/8/1393
مناسب برای : تمامی فروشگاه ها
معرفی قالب :
بعد از اینکه قالب نایس شاپ موفقیت خوبی کسب کرد و از طرف مشتریان و کاربران ، نظرات مساعد و برخوردهای خوبی دریافت کردیم ، تصمیم بر آن شد که نسخه 2 این قالب نیز با امکانات و ظاهر بهتر طراحی گردد . قالب ریسپانسیو و بر پایه بوت استرپ طراحی شده و نسبت به نسخه قبلی 30-40 درصد کم حجم تر و سریعتر می باشد . این قالب یک قالب جدا و از صفر طراحی گردیده و ارتباطی به قالب قبلی ندارد و از کد های آن هیچ گونه استفاده ای نشده است ، بنابراین کیفیت بسیار خوبی و از کیفیت کدنویسی بهتری نیز نسبت به نسخه قبلی برخوردار است .
امکانات قالب :
1 - ریسپانسیو ، سازگار با موبایل و تبلت2 - بی نهایت رنگ، قابلیت تغییر رنگ قالب توسط مدیر سایت
3 - قابلیت تغییر ستون های قالب در تمامی صفحات
دسته بندی | برنامه نویسی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 5825 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
ویژگی های منحصر به فرد :
نسخه نصب سریع
این قالب دارای نسخه نصب سریع می باشد،به طوری که با نصب این نسخه در هاست خود نمونه ای مانند دموی فارسی این قالب را خواهید داشت و دیگر نیازی به تنظیم قالب نخواهید داشت.
این قالب دارای چتدین ماژول منحصر به فرد می باشد که سعی شده است درقسمت ذیل توضیح اجمالی در مورد ماژول های مذکور داده شود.
۱-سفارش سازی کامل قالب از طریق مدیریت
باتعداد زیادی از ماژول های پشتیبانی ، به شما امکان ایجاد یک فروشگاه بسیار زیبا بدون استفاده از کد های برنامه نویسی می نماید. این ماژول ها را در قسمت تم آپشن پنل مدیریت و یا در یک نظم خاص در طرح قرار می گیرند.شما می توانید با استفاده از پوسته های متعدد رنگ پس زمینه / تصویر، تنظیم لینک و رنگ دکمه را تغییر دهید.
۲- طراحی منوی بسیار حرفه ای منو با استفاده از ماژول مگا منو
منوی بخش مهمی از هر وب سایت و راه تعامل کاربر با سایت می باشد.شما با استفاده از مگا منو میتوانید یک سیستم منو ی دوستانه و قابل انعطاف ایجاد نمایید. شمامیتوانید منویی با ستون ها و آیکون مانند شکل ذیل داشته باشید.
۳- پشتیبانی از ماژول پاو اسلایدر
در این قسمت شما می توانید براحتی انواع اسلایدها را طراحی و ویرایش نمایید.
۴- پشتیبانی از ماژول اخبار
این قالب امکان مدیریت کردن انواع وب لاگ ها و صفحات اخبار شما را مهیا می سازد.
به طور نمونه
۵- پشتیبانی از جدیدترین فریم ورک های پاو
این قالب تحت چهارچوبی طراحی شده است که این چهارچوب پنل مدیریتی را برای شما مهیا می سازد که با استفاده از آن شما میتوانید هر بخش و موضوعی از قالب را کنترل نمایید.
۶- پشتیبانی ابزارهای ویرایشگر تم زنده وسفارشی سازی css,js
شما می توانید با استفاده از این ابزار ها به صورت آنلاین فروشگاه خود را در بخش جاوا اسکریپت و یا کدهای css ویرایش نمایید.
۷- پشتیبانی از فونت های گوگل وفونت فارسی
این قالب انواع فونت های فارسی که در گوگل موجود می باشند را در اختیار شما قرار و پشتیباینی می کند.
۸- پشتیبانی نمایش در انواع صفحه نمایشگرها
این قالب قابل نمایش در صفحه نمایش انواع گوشی های تلفن همراه و تبلت ها می باشد.به صورتی که منوی این قالب قابل انعطاف می باشد.
پشتیبانی از ماژول تخفیفات گروهی
شما با استفاده از این ماژول می توانید کالاهایی را در یک بازه زمانی به مناسبت های خاص مورد تخفیف قرار داده و نمایش دهید.
۱۰- پشتیبانی از ماژول پرداخت سریع
شما با استفاده از این ماژول می توانید در یک مرحله محصول مورد نظر خود را خرید نمایید و دیگر نیازی به انجام مراحل بسیار زیاد برای خرید ۱ محصول نمی باشید.
۱۳- پشتیبانی از ماژول سفارش سازی
با استفاده از این ماژول شما می توانید انواع متن ،بنر ،فیلم و یا عکس در هر بخش از سایتتان قرار دهید.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 14589 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
گروه معماری
پایان نامه کارشناسی ناپیوسته معماری
موضوع:
نمایشگاه بین المللی
استاد راهنما:
جناب مهندس ناصح یوسفی
دانشجو:
کمال سعیدنژاد
شهریور 1393
فهرست نمایشگاه بین المللی شهرستان سقز
عنوان صفحه
فصل اول(کلیات تحقیق)
فصل دوم(مبانی نضری معماری)
فصل سوم(برسی نمونه ها وتاریخچه)
فصل چهارم(ضوابط واستانداردها)
فصل پنجم(اقـلیـم)
فصل ششم(تحلیل سایت وروند تحقیق)
فصل هفتم(نتیجه گیری-گذینه های طراحی)
دسته بندی | وردپرس |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 0 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
دانلود اسکریپت فروشگاه اینترنتی کالا به همراه پرداخت آنلاین و آۀموزش نصب و راه اندازی سایت
در این پکیج 4 اسکریپت موجود است که به وسیله آن ها زیباترین فروشگاه های جهان را با مدیریت کاملا فارسی و قوی از آن خود کنید
آیا می دانید در آمد دی جی کالا روزانه چندین ملیارد می باشد
شما می توانید همین الان شروع کنید و بدون داشتن دانش خاصی با این پکیج انواع سایت را برای خود راه اندازی کنید و با بهترین اسکریپت های جهان بهترین سایت را از آن خود کنید
در این پکیج 4 اسکریپت موجود می باشد
که شامل راه اندازی سایت فروش گاه اینترنتی با وردپرس و 3 اسکریپت قوی دیگر می باشد
در زیر برخی از نمونه های راه اندازی شده توسط این اسکریپت ها را نمایش می دهیم
نمونه شماره 1
نمونه شماره 2
نمونه شماره3
نمونه شماره 4
برخی از امکانات اسکریپت :
این پیکیج که کاملترین پکیج برای راه اندازی انواع سایت فروشگاه اینترنتی کالا می باشد به مدت محدود به مبلغ 10 هزار تومان به فروش می رسد
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 9496 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1000 |
دوستان عزیز خبر خوش برایتان داریم
برای نخستین بار و اولین بار بعد ماهها تلاش و کار در خدمات دانشجویی فروشگاه به روز پروژه بر آن شدیم تا آرشیو کامل و جامع بینظیر سخنان و بیانات حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده را برای شما عزیزان تهیه نماییم. این مجموعه مقداری در قالب pdf بوده مقداری در قالب آفیس word و هزاران صفحه میباشد. به دلیل اطاله مطلب از آوردن جزئیات تمامی محصول صرفنظر میکنیم ولی در این محصول به موارد و بیاناتی چون : انسان کامل ا دیدگاه نهج البلاغه ، انسان از دیدگاه قرآن، مناسک حج، نهج ولا،وحدت، مجموعه ی عظیم و هزاران صفحه ای شرح مراتب طهارت از تجرد ادراک و خواصانسانی گرفته تا شرح کامل تمامی قوه های انسانی و سرانجام نفس حیوانی .نباتی. و خیلی موارد دیگه پرداخته شده است.. نظیر این محصول تا کنون حتی دیده نشده است و برا اولین بار در فروشگاه به روز پروژه ارئه میشود.