دسته بندی | مقالات ترجمه شده |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 507 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
دیدگاه تئوریک تصمیم گیری _ ارزش برنامه ریزی تجاری قبل از شروع
چکیده
در این مقاله برنامه ریزی تجاری را از دیدگاه کارآفرین نوظهور تجزیه و تحلیل میکنیم. ما ارزش برنامه ریزی تجاری را برای کارآفرین در جایی که باید تصمیم بگیرد که آیا برنامه ریزی کند یا خیر اندازه گیری میکنیم و نتایج بحثمان را با مطالعات تجربی که عملکرد سازمان ها را بعد از ورود به بازار مقایسه میکند، میسنجیم. با کمک یک قالب کاری تئوریک تصمیم گیری رسمی نشان میدهیم که ارزش برنامه ریزی از امکان ارزیابی اقدامات متناوب و قدرتمند شدن (توانا شدن) برای بهبود استراتژی ناشی میشود.
قبل از ورود به بازار، علت اصلی ارزیابی، دنبال کردن ایده های تجاری بد است. نشان میدهیم که چگونه ارزش برنامه ریزی در برابر کسب و کار مورد ملاحظه تعیین می شود و چگونه به کیفیت برنامه ریزی بستگی دارد. مدل تئوریک ما، چندین کاربرد آماری و رفتاری را نتیجه داد که با ملاحظات (مشاهدات) تجربی آورده شده در ادبیات مقایسه میکنیم. به خصوص نشان میدهیم چگونه مدل تصمیم گیری عقلائی مان می تواند برای توضیح فرضیات مهم و مشاهدات متناقص که بحث برنامه ریزی تجاری را تقویت کرده اند، به کار گرفته شود.