نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

23فایل- 20تیر

طیف بهره-اشباع شده ی نامتقارن در تقویت کننده های پارامتریک فیبر نوری

قیمت:80000ریال

موضوع مقاله ترجمه شده :

طیف بهره-اشباع شده ی نامتقارن در تقویت کننده های پارامتریک فیبر نوری

مقاله کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای :

1) اصل مقاله لاتین 10 صفحه 2013

2) متن ورد ترجمه شده بصورت تخصصی 18 صفحه

چکیده:

ما هم با آزمایش و هم بصورت محاسباتی،یک عدم تقارن طیفی ناخواسته،در طیف بهره-اشباع شده ی تقویت کننده های پارامتریک فیبر نوری تک-را اثبات می کنیم. حاصل اندرکنش میان ترکیب چهار موج مرتبه-بالاتر و امواج پراکنده کننده ی تابش شده به عنوان اثری از تجزیه مرتبه سوم -بسته به ناتنظیمی آن با توجه به پمپ- بر انتقال انرژی به سیگنال تاثیر می گذارد،و تقارن بهره ی مورد انتظار از ملاحظات تطبیق-فاز را،در تقویت کننده ی اشباع نشده ازبین می برد. نشان داده شده است که ویژگی عدم تقارن طیف اشباع شده،مخصوصن به مشخصه های پاشندگی تقویت کننده بستگی دارد و ازدیاد محلی را برای مقادیر تجزیه معین نشان می دهد.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
مقاله کنفرانس بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی

قیمت:950000ریال

موضوع مقاله :

مقاله کنفرانس بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده :

مخارج روزافزون دولتها برای انجام‏ وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع‏ عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش‏ اشتغال و... منابع درآمدی گوناگون و در عین‏ حال باثباتی را می‌طلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه‏ درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم‏ می‏شود تجربه کشورهایی که دارای سیستم‏ مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که‏ بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی‏ برای دولتها فراهم می‏سازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سال‌‌های اخیر به طور عمده در بخش مالیات‌‌های مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات برارزش افزوده‏ به‏ عنوان یکی از سیستم‏های مطرح طی دو دهه‏ اخیر،مورد توجه ویژه‏ای قرار گرفته است. در بین انواع مالیات‌‌های موجود نیز یکی از بهترین روش‌‌های اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات برارزش افزوده‏ بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینه‌های عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولت‌ها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولت‌ها برای تأمین این هزینه‌ها در جهان امروز مالیات برارزش افزوده‏ است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالم‌تری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات برارزش افزوده‏ است.

واژه های کلیدی: مالیات برارزش افزوده ، اثرات مالیات برارزش افزوده ،درآمدهای مالیاتی دولت

فهرست :

  1. مقدمه
  2. مفهوم مالیات بر ارزش افزوده
  3. انواع مالیات بر ارزش افزوده
  4. مروری بر اجرای مالیات بر ارزش افزوده در ایران
  5. هدف و اهمیت مالیات بر ارزش افزوده
  6. مزایای مالیات بر ارزش افزوده
  7. دلایل معرفی و نقش مالیات بر ارزش افزوده در درآمدهای مالیاتی
  8. جایگاه مالیات بر ارزش افزوده در درآمدهای مالیاتی دولت
  9. آثار اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده
  10. عملکرد درآمدی مالیات بر ارزش افزوده
  11. نتیجه‌گیری و پیشنهادات
  12. منابع و مراجع



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پروپوزال بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

قیمت:485000ریال

موضوع پروپوزال :

پروپوزال بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

رشته: مدیریت

مقطع: کارشناسی ارشد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

امروزه مالیات ها به عنوان یکی از ابزارهای سیاست های مالی دولت نقش تعیین کننده ای در رشد و ثبات اقتصادی ایفا می کند.و نقش مالیاتی در کشورها عموماً حول سه هدف عمده اجتماعی، اقتصادی و بودجه ای تعریف شده اند. در بعد اجتماعی مهمترین هدف همانا بهبود توزیع درآمد بین طبقات مختلف درآمدی است. هدف اقتصادی از وضع مالیات بر اقشار مختلف عبارت است از تخصیص بهینه منابع بین بخش های مختلف اقتصادی و کنترل نوسانات احتمالی در اقتصاد و در نهایت هدف بودجه ای اخذ مالیات را می توان تامین منابع مالی دولت قلمداد نمود. بنابراین تعیین سیاست های مالیاتی، به شکلی که اهداف مذکور تا حد قابل قبولی به دست آورد، یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه سیاستگذاری می باشد. و اهمیت افزایش درآمدهای مالیاتی را نشان می دهد. بر این اساس و با توجه به جایگاهی که مالیات در اجتماعی-اقتصادی کشور ها دارا هستند و همچنین با توجه به چالش های اخیر که در زمینه وضع مالیات بر اصناف رخ داد و فراز و نشیب های زیادی که در طول چند سال گذشته حول مبحث مالیات بر ارزش افزوده به وجود آمده است، مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به منظور ارزیابی عملکرد و شناسایی چالش های پیش روی مالیاتی فعلی اقدام به اجرای طرح نظرسنجی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درمورد مالیاتی نموده است . یکی از مشخصه های اصلی های مالیاتی در کشورهای توسعه یافته همانا توانایی و کارایی آن در شناسایی منابع اخذ مالیات یا همان پایه های مالیاتی است(آقایی ،1380)پایه مالیاتی در واقع همان مبنای دریافت مالیات است که می تواند ارزش افزوده باشد. اهمیت گسترش پایه مالیاتی به عنوان یکی از اصول اساسی سیاست های مالی در طرح ساماندهی اقتصاد کشور، تهیه شده توسط معاونت درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، زمینه های اجرایی مالیات بر ارزش افزوده با در نظر گرفتن خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور فراهم شد. در ایران نیز که به طور سنتی از مشکلات و دشواری های زیادی در سر راه اخذ مالیات، ازجمله فرار مالیاتی و ضعف سیستم مالیاتی در شناسایی مؤدیان رنج می برد بنابراین هدف عمده از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، شفافیت مالیاتی است

مالیات بر ارزش افزوده به دلیل انتقال مالیات درزنجیره تولید- توزیع و همچنین استفاده از فاکتورنویسی، ماهیت خودکنترلی خواهد داشت بنابراین مالیات بر ارزش افزوده به خودی خود می تواند باعث شفاف سازی مبادلات، کاهش حجم اقتصاد زیرزمینی و فرار مالیاتی شود. با وجود تاکید برنامه های پیشین توسعه، شواهد نشان می دهد که مالیاتی نتوانسته است نقش خود را در زمینه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی و شناسایی پایه های دقیق مالیاتی به خوبی ایفا نماید.قوانین مالیاتی هرچند شفاف باشند در مرحله اجرا و نظارت نیازمند دقت و حساسیت فراوانی هستند تا بتوانند مالیاتی را در دستیابی به اهداف مورد نظر رهنمون سازند. (طهماسبی ،1383)یکی از معضلاتی که سیستم مالیاتی ایران با آن روبرو است مسئله شفاف سازی است که در این عرصه به چشم می خورد فرایند مالیاتی را می توان از لحاظ ترتیب زمانی به تدوین و تصویب قانون،شناسایی مودیان،تشخیص مالیات،کنترل و بازبینی تشخیص ها ،طرح اعتراض به مالیات تشخیصی و نهایتاً وصول مالیاتی تجزیه کرد ضعف و عدم شفاف سازی سیاست های مالیاتی در هر یک از این مراحل می تواند اهداف قانون گذار را با موانع فراوانی مواجه کند.( پناهی،1389).



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی

قیمت:49000ریال

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در میان دانشآموزان مقطع دبیرستان شهرستان بیجار در سال تحصیلی 87-86

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه:

یکی از مهم‌ترین صفات بشری برای رسیدن به هدف‌هایی که انسان در پیش دارد عزت نفس است برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم‌گیری و ابتکار، خلاقیت، سلامت فکر و بهداشت روانی ارتباط مستقیمی با میزان عزت نفس و احساس خود ارزشمندی دارد.

منظور از عزت نفس، احساس و تصوری است که فرد به مرور زمان نسبت به خویشتن در ذهن می‌پروراند. به عبارت ساده‌تر، عزت نفس یعنی، ارزیابی فرد از خودش، حال این برداشت و ارزیابی می‌تواند مثبت و خوشایند باشد، یا منفی و ناخوشایند.

کودکانی که از عزت نفس بالایی برخوردارند، معمولاً احساس خوبی نسبت به خود دارند و بهتر میتوانند اختلافات خود را با سایر کودکان حل کنند و در مقابله با مشکلات، ناملایمات و ناکامیها مقاومترند این کودکان اغلب خندهرو و خوشبین، منطقی و دارای خودپنداری مثبت هستند و از زندگیشان لذت میبرند. برعکس، کودکانی که دارای عزت نفس پائینی هستند، اغلب در مواجهه با مشکلات و سختیها دچار اضطراب فراوان و ناکامی میشوند. این گروه از کودکان معمولاً در حل تعارضات و اختلافات موجود با سایر هم سن و سالانشان مشکل دارند آنها دائم با افکار انتقادی از خویشتن، موجب اذیت و آزار خود میشوند

فهرست مطالب :


چکیده

فصل اول: طرح تحقیق


مقدمه ۲
بیان مسأله ۴
اهمیت و ضرورت مسأله ۵
اهداف ۶
سؤالات و فرضیه‌ها ۶
متغیرها و تعاریف عملیاتی ۷

فصل دوم: پیشینه تحقیق


مبانی نظری ۹
مبانی تجربی ۱۸
مدل تحلیلی ۲۱

فصل سوم: رو‌ش‌شناسی


روش تحقیق ۲۳
جامعه آماری ۲۳
نمونه آماری ۲۳
ابزارها ۲۳
روشهای آماری ۲۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها


فصل پنجم: نتیجه‌گیری


بحث بر یافته‌ها ۳۹
محدودیت‌ها ۴۰
پیشنهادات ۴۱
منابع و مأخذ ۴۲
ضمائم
پرسشنامه ۴۳



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پروپوزال بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

قیمت:480000ریال

موضوع پروپوزال :

پروپوزال بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مخارج روزافزون دولتها برای انجام‏ وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع‏ عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش‏ اشتغال و... منابع درآمدی گوناگون و در عین‏ حال باثباتی را می‌طلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه‏ درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم‏ می‏شود تجربه کشورهایی که دارای سیستم‏ مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که‏ بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی‏ برای دولتها فراهم می‏سازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سال‌‌های اخیر به طور عمده در بخش مالیات‌‌های مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات برارزش افزوده‏ به‏ عنوان یکی از سیستم‏های مطرح طی دو دهه‏ اخیر،مورد توجه ویژه‏ای قرار گرفته است. در بین انواع مالیات‌‌های موجود نیز یکی از بهترین روش‌‌های اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات برارزش افزوده‏ بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینه‌های عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولت‌ها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولت‌ها برای تأمین این هزینه‌ها در جهان امروز مالیات برارزش افزوده‏ است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالم‌تری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. . تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات برارزش افزوده‏ است. مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت اقتصادی است که نصیب دولت می‌گردد. مالیات بر ارزش افزوده (Vat) نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره تولید ـ توزیع براساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده و یا خدمات ارائه شده اخذ می گردد ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات ـ تولید ـ توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می‌یابد تا در نهایت توسط مصرف‌کننده نهایی پرداخت گردد. این مالیات در واقع نوعی مالیات غیرمستقیم بر مصرف است که به صورت غیرانباشته به کلیه مراحل تولید و توزیع خصوصی کالا و خدمات تعلق می‌گیرد و خرید کالا و خدمات واسطه‌ای را از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

استهلاک +‌ سود + ‌اجاره + ‌بهره +‌ دستمزد = معاملات واسطه‌ای ـکل معاملات = ارزش افزوده

بنابراین دو روش کلی برای محاسبه مالیات فوق معرفی می شود که عبارتند از : روش تجمعی و روش تفریقی.

در روش تجمعی بر مبنای تعریف ارزش افزوده از حاصل جمع عواید نهاده های تولید یعنی دستمزد، اجاره، سود بانکی، سود بنگاه و... مالیات محاسبه و اخذ می شود. (ضیایی بیگدلی ، طهماسبی بلداچی ،1383).

در حالی که در روش تفریقی ارزش افزوده به عنوان اختلاف میان ارزش کل معاملات و ارزش معاملات واسطه ای (اختلاف میان ورودی و خروجی ) در نظر گرفته شده و بر این اساس مالیات فوق محاسبه می گردد.

از سوی دیگر هر یک از روش های فوق نیز خود به دو شیوه ، اعمال مستقیم و غیرمستقیم دسته بندی می شوند. به این ترتیب چهار شیوه کلی اعمال مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. (1988A. A. Tait,)

الف) روش تجمعی مستقیم

(سود + اجاره + بهره + دستمزد) * نرخ مالیاتی

ب) روش تجمعی غیرمستقیم

(سود) * نرخ مالیاتی + (اجاره + بهره + دستمزد) * نرخ مالیاتی

پ) روش تفریقی مستقیم

(ورودی - خروجی) * نرخ مالیاتی

ت) روش تفریقی غیرمستقیم

(ورودی) * نرخ مالیاتی - (خروجی) * نرخ مالیاتی

در حال حاضر معمول‌ترین روش اجرایی این مالیات استفاده از سیستم صورت‌حساب خرید و فروش است و اشخاصی که به فعالیت اقتصادی اشتغال دارند از یک طرف پرداخت‌کننده و از طرف دیگر وصول‌کننده این مالیات بوده و وصول‌کننده، مالیات پرداختی را از مالیات وصولی کسر و مابه‌التفاوت را به حساب مالیاتی پرداخت می‌کند ( تعیین بدهی مالیاتی از طریق به کارگیری نرخ ثابت مالیات روی کل فاکتور فروش و کسر مقدار مالیات پرداختی بر خرید واسطه‌ای ).

از نظر اقتصادی ارزش افزوده ما به تفاوت ارزش ستانده و ارزش داده است،همچنین مالیات بر ارزش



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایانامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی

قیمت:200000ریال

موضوع پایان نامه :

پایان نامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمــــــه :

در زبان روزمره اصطلاح افسرده به یک حالت احساسی و واکنشی به یک واقعیت و سبک رفتار مختص فرد به کار می رود.

احساس افسردگی باور معمول به عنوان اندوه شناخته می شود و امکان دارد بعد از منازعه با یک دوست عدم رضایت و احساس حقارت از انجام یک شغل حادث گردد همچنین بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجودداشته باشد.و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و خطری است که انسان را مرتباً تهدید می کند .

در قرن حاضر دگرگونی هایی در شیوه ی زندگی و روابط اجتماعی به وجود آمده و این تلاش برای صنعتی شدن و هم چنین گسترش شهرنشینی بر سلامت انسان اثر سوء گذاشته و بسیاری از بیماری های روانی در کشور های پیشرفته و در حال توسعه بوجود آورده است که یکی از شایعترین آنها همان افسردگی است که در بالا به آن اشاره شد.

فرد را از لحاظ جسمانی و روانی آشفته می سازد و باعث مراجعات افراد به روانپزشکان و روانشناسان و دیگر متخصص می گردد . و چون بشر امروزی در دیگر مسائل و مشکلات روزمره از قبیل فرزندان مسکن شغل مناسب درآمد کافی روابط خانوادگی و ... می باشد. (مهریار , امیر هوشنگ ,1373)

فرد فرصت کافی برای حل مشکل خویش نداشته و مدام در حال تلاش و تکاپو برای به دست آوردن ثروت و مسکن و تامین احتیاجات خانواده است و فرصت کافی برای تفریح و رسیدگی به فرزندان و روابط صمیمانه ندارد و همین باعث می شود فرد انرژی خود را از دست بدهد و علاقه خود را به تحصیل شغل و بطور کلی زندگی و آینده از دست بدهد و باعث وگوشه گیری تنهایی و غم و اندوه و در نهایت افسردگی بشود.

  1. فصل اول : کلیات تحقیق
  2. مقدمه
  3. اهداف تحقیق
  4. فایده و اهمیت تحقیق
  5. بیان مساله
  6. موضوع تحقیق
  7. فرضیه تحقیق
  8. تعریف مفاهیم و واژه ها
  9. تعریف عملیاتی اضطراب
  10. تعریف عملیاتی افسردگی
  11. فصل دوم : پیشینه تحقیق
  12. تاریخچه اضطراب
  13. تاریخچه افسرد گی
  14. تعاریف و نظریه های اضطراب
  15. تعاریف و نظریه های افسردگی
  16. ۱- افسردگی از دیدگاه روان پویایی
  17. ۲- افسردگی از دیدگاه رفتار گرایان
  18. ۳- افسردگی ا زدیدگاه شناختی
  19. ۴- افسردگی از دیدگاه اجتماعی
  20. نظریه ملانی کلاین
  21. نظریه کامرون
  22. نظریه ادوارد بیبرنیک
  23. نظریه الکساندر لوئی
  24. انواع اضطراب
  25. ۱- اضطراب موقعیتی
  26. ۲- اضطراب خصیصه ای
  27. انواع افسردگی
  28. ۱- افسردگی در نوجوانی
  29. ۲- افسردگی پنهان
  30. ۳- افسردگی اتکائی
  31. ۴- افسردگی رجعتی
  32. ۵- افسردگی پس از زایمان
  33. ۶- افسردگی نوروتیک
  34. ۷- افسردگی عضوی
  35. ۸- افسردگی علاقی
  36. ۹- افسردگی ناشی از موفقیت
  37. ۱۰- افسردگی ناشی از مصرف دارو
  38. ۱۱- افسردگی در نتیجه پیری
  39. ۱۲- افسردگی فصلی
  40. ۱۳- افسردگی در دانشجویان
  41. ملاک های تشخیص اضطراب DSMIV
  42. ملاک های تشخیص اضطراب ناشی از اختلال طبی عمومی
  43. ملاک های تشخیص اختلال اضطراب منتشر
  44. ملاک های تشخیص دوره افسردگی عمده DSMIV
  45. درمان اضطراب
  46. ۱-درمان دارویی اضطراب
  47. ۲- روش های خود میزانی کاهش اضطراب
  48. انواع درمان های اختلالات افسردگی
  49. ۱-درمان افسردگی پسیکوزی :
  50. الف ) درمان های فیزیکی وزیست شناسی
  51. ب ) شیمی درمانی
  52. الف – درمان های فیزیکی و زیست شناسی
  53. ب ) روان درمانی
  54. درمان دارویی افسردگی بر اساس نظریه زیست شناسی
  55. الکتروشوک درمانی
  56. درمان افسردگی بر اساس نظریه روان پویائی
  57. درمان افسردگی بر اساس نظریه یاد گیری
  58. انواع درمان های افسردگی
  59. ۱- شناخت درمانی
  60. ۲-رفتار درمانی
  61. ۳- درمان بین فردی (IPT)
  62. 4- روان درمانی تحلیل گرا
  63. ۵- روان درمانی حمایتی
  64. ۶- گروه درمانی
  65. ۷- روان درمانی خانواده
  66. فصل سوم : روش پژوهش
  67. جامعه آماری
  68. آزمودنی ها
  69. نمونه و روش نمونه گیری
  70. ابزار تحقیق
  71. ۱-تحول هشیاری نسبت به خود O3
  72. 2- نیروی من
  73. ۳- گرایش پارانویایی L
  74. 4- گرایش به گنهکاری O
  75. 5- تنش ارگی O4
  76. خصوصیت های آزمون افسردگی «بک»
  77. اعتبار و ثبات آزمون افسردگی
  78. روش و اجرای آزمون افسردگی
  79. پرسشنامه آزمون افسردگی
  80. مزایای آزمون افسردگی
  81. نمره گذاری آزمون افسردگی
  82. جدول تخمین میزان افسردگی
  83. جدول هنجار گزینی ایرانی مقیاس افسردگی بک
  84. معیارها و میزان های عددی آزمون افسردگی
  85. روش نمره گذاری
  86. فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
  87. تجزیه و تحلیل داده ها
  88. جدول افسردگی مدارس استثنایی
  89. جدول افسردگی مدارس عادی
  90. جدول اضطراب مدارس استثنایی
  91. جدول افسردگی مدارس عادی
  92. آزمون فرضیه
  93. فصل پنجم : نتیجه گیری
  94. خلاصه مراحل تحقیق
  95. محدودیت ها
  96. پیشنهادات
  97. پرسشنامه آزمون
  98. آزمون افسردگی بک
  99. منابع و مأخذ


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

قیمت:1400000ریال
موضوع پایان نامه :
پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد ... (گرایش...)

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده :

در این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است. این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجه گیری می باشد.

در اندیشه اسلامی همه چیز آفریده خداست و در این میان انسان که برترین آفریده اوست به فرموده خودش جانشین او در زمین است. در این میان نقش استعداد های انسان که خداوند به هر فردی به گونه ای اعطا کرده خود سازی و به تبع آن جهان سازی است به گونه ای که فرد با کشف استعدادها و استفاده درست از آنها به رشد مادی و معنوی مد نظر خدا برسد.

مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به نام‌های «لوح حفاظت‌شده«، »اللَوح المحفوظ«، ذکر و فرقان می‌خواند. پرستیدن از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن پیشوند پر به معنای پیرا و دور می باشد و بخش دوم نیز استادن (ایستادن) است. پرستیدن به معنای دور و اطراف چیزی ایستادن می باشد و معنای اصلی آن پرستاری و نکهداری است. عبادت واژه عربی پرستش از ریشه «عَبَدَ» و به معنای پرستش و اطاعت خاشعانه و نهایت خضوع است. از ریشه عبد دو مصدر عبودیت و عبادت مشتق شده‌است. این دو واژه در عبری و عربی کاربرد داشته و معنی همسان دارد.

فهرست مطالب :

فصل 1- قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان.. 1

1-1- مقدمه................ 2

1-2- قرآن................... 3

1-3- نام‌های قرآن.. 4

1-4- قرآن خاتم کتب آسمانی.. 4

1-5- ساختار قرآن.. 6

1-5-1- آیه......... 6

1-5-2- سوره 6

1-5-3- دیگر تقسیم‌بندی‌ها 7

1-6- سبک قرآن.. 7

1-7- گردآوری قرآن.. 7

1-7-1- دوران محمد........ 7

1-7-2- دوران ابوبکر........ 8

1-7-3- دوران عثمان.......... 8

1-7-4- اصلاحات پس از خلفا 9

1-8- قرائت قرآن 9

1-8-1- قاریان هفت‌گانه(قرّاء سبعه) و راویان چهارده‌گانه. 10

1-8-2- قرائتهای رسمی 11

1-9- آمارهایی درباره قرآن.. 12

1-10- دیدگاه‌ها درباره قرآن.. 12

1-10-1- مسلمانان.................. 12

1-10-2- ناباوران.. 12

1-11- صحت تاریخی قرآن.. 13

1-12- دیدگاه مورخان غربی.. 14

1-13- قرآن و جهاد. 23

1-14- مبارزه‌طلبی 23

1-15- محتوای آیات اولیه قرآن.. 24

فصل 2- پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی.. 25

2-1- تعریف واژه پرستش.... 26

2-2- پرستش در ادیان ابراهیمی.. 26

2-3- پرستش در یهودیت... 27

2-4- پرستش در مسیحیت... 27

2-5- پرستش در اسلام. 28

2-6- نگرش‌های ناهمگون.. 29

2-7- عبودیت و بندگی در قرآن.. 30

2-8- چگونگی تأثیر عبادت در پرورش فضایل اخلاقی در آیات قرآن.. 31

فصل 3- ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن.. 36

3-1- معنا و ملاک در عبودیت... 37

3-2- یکتاپرستى 38

3-3- تقدّم و تأخّر توحید و شرک... 38

3-4- علل پیدایش بت پرستى.. 39

3-4-1- بت پرستى در نگاه علامه طباطبائى.. 40

3-5- توحید در عبادت و آزادى.. 41

3-6- مذاهب بت پرستى.. 42

3-6-1- بت پرستى در عربستان.. 43

3-7- نیاز انسان به معبود واقعى.. 44

3-8- مرز توحید و شرک... 45

3-9- عبادت و ویژگی های آن.. 47

3-10- خلوص در عبادت... 47

3-11- جدّیت در عبادت... 48

3-12- دوام در عبادت... 49

3-13- عبادت جمعی.. 50

3-14- مفهوم عبودیت در نهج البلاغه. 50

3-15- جایگاه عبادت و عبودیت در ادیان الاهی.. 51

3-16- علی علیه‏السلام اسوه عبادت و عبودیت... 51

3-16-1- عبودیت علی علیه‏السلام. 52

3-16-2- عبودیت و عبادت بر اساس رهنمودهای امام علی علیه‏السلام. 52

3-16-2-1- عبودیت فراگیر (تکوینی) 53

3-16-2-2- عبودیت ویژه (عبودیت ارادی) 53

3-17- آثار و دستاوردهای عبودیت... 55

3-17-1- آزادگی............................ 56

3-17-2- توکل 56

3-17-3- صبر و ظرفیت روحی.. 56

فصل 4- مراتب بندگی از دیدگاه قرآن.. 59

4-1- عبودیت، راز کمال انسان.. 60

4-2- عبودیت، راه نیل به مقام تعلق.. 60

4-3- خداوند، نیازمند عبادت انسان.. 61

4-4- راه وصول به مقام عبودیت... 62

4-5- ایمان، مرتبه اول عبودیت... 64

4-5-1- ایمان تقلیدی............. 64

4-5-2- ایمان عقلى.................... 64

4-5-3- ایمان قلبى.......... 64

2-5-4- متعلَّق و مراتب ایمان.. 65

4-5-4-1- متعلَّق ایمان در قرائت مارکسیستى و جدید. 66

4-5-4-2- متعلَّق ایمان در آیات قرآن.. 68

4-5-5- تفاوت ایمان و علم.. 69

4-5-6- مراتب ایمان............. 71

4-5-6-1- ملاک سنجش مرتبه ایمان.. 72

4-5-7- ایمان ظاهرى و کفر باطنى.. 73

4-5-8- مشکل قناعت به مراتب پایین ایمان.. 75

4-5-9- تقویت علم، راهى براى تقویت ایمان.. 76

4-5-10- عنصر ارادى ایمان و راه تقویت آن.. 78

4-5-11- قرآن و نمونه هایى از عوامل تقویت ایمان.. 80

4-6- خضوع و خشوع، مرتبه دوم عبودیت... 87

4-7- تسلیم و رضا، مرتبه سوم عبودیت... 89

4-8- نشاط و بهجت، مرتبه چهارم عبودیت... 98

4-9- ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت، مرتبه پنجم عبودیت... 102

4-10- قرب خدا، کمال نهایى انسان، مرتبه ششم عبادت... 106

4-10-1- قرب الى اللّه، کمال نهایى انسان.. 107

4-10-2- حقیقت قرب الى الله... 108

4-11- قرب یا آثار قرب... 110

4-12- حضور قلب، مرتبه هفتم عبودیت... 117

فصل 5- نتیجه گیری 133

5-1- نتیجه گیری.. 134

فهرست منابع.. 140



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پرسشنامه طراحی شده مدل های همراستایی فناوری اطلاعات و کسب و کار در شرکت ها

قیمت:80000ریال

موضوع پرسشنامه :

پرسشنامه طراحی شده مدل های همراستایی فناوری اطلاعات و کسب و کار در شرکت ها

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

این پرسشنامه در راستای انجام پروژه کارشناسی ارشد با عنوان " ارائه راهکارهای همراستایی استراتژی های فن‌آوری اطلاعات با کسب و کار در جهت توانمندسازی سازمان " تهیه شده است. در مرحله نخست این پژوهش، نظرات و پیشنهادهای شما صاحبنظر عزیز درباره چارچوب های مناسب مدیران فناوری اطلاعات و شاخصهای ارزیابی عملکرد فناوری اطلاعات، که بر اساس مطالعات علمی توسط محقق و با راهنمایی و مشاوره اساتید اینجاب پیشنهاد شده است، مورد پرسش قرار می گیرد. از نتایج این پرسشنامه صرفاً به منظور افزایش اعتبار چارچوب پیشنهادی استفاده خواهد شد. تمام پاسخ ها به صورت محرمانه باقی خواهد ماند.این پرسشنامه شامل 30 سوال طراحی شده با پاسخ های لیکرت موافقم،کاملا موافقم،مخالفم ،کاملا مخالفم،تظری ندارم هست



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه

قیمت:49000ریال

موضوع تحقیق :

بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه :

با توجه به اینکه در عصر حاضر مدیریت به شدت زیادتری مورد تاکید است این حقیقت روز به روز نمایانتر می گردد که موفقیت سازمانها بستگی کامل به استفاده صحیح و کاربرد موثر نیروی انسانی بر پایه علوم رفتاری دارد در جامعه ایران نیز مانند سایر نقاط جهان هر مدیر برای اداره سازمان خود از روش یا روشهای خاص استفاده می کند که اگر به صورت کلی به این روشها نگاه کنیم از آنها با اصطلاح سبکهای مدیریت نام می برند. برای مثال مدیریت سنتی، مدیریت روابط انسانی، مدیریت سیستمی سه نمونه از سبکهای شناخت شده مدیریت در دنیا محسوب می شود. هنگامی که مشکلات چالش برانگیز مدیریت را در سازمانهای مختلف در نظر می گیریم در می یابیم که آزمون واقعی ویژگیهای مدیران و رهبران تاچه اندازه اهمیت دارد. ازجمله این ویژگیها که بیش ازهمه موارد مطالعه پژوهشگران قرار گرفته، سبک مدیریت است. این مفهوم یکی از مهمترین عناصر موفقیت رهبری و تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است.

فهرست مطالب :

فصل اول (معرفی تحقیق)
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
فرضیه های تحقیق
تعریف عملیاتی
فصل دوم (ادبیات و پیشینه تحقیق)
مقدمه
الف) مبانی نظری پژوهش
مکاتب و نظریات مدیریت
نظریات سازمانی
آدام اسمیت
مدیریت علمی
مدیریت اداری نظریه کلاسیک سازمان
کاربرد تئوری کلاسیک در مدارس
انگیزش
ادراک
ارتباط
ساختار قدرت
اختیار
روحیه
پویایی گروه
رهبری
نظریه های رهبری
نظریه پیوستگی رفتار رهبری
سبک مدیریت
انواع سبکهای مدیریت
سبک آمرانه
سبک مشورتی
سبک مشارکتی
سبک انتقال قدرت
سبکهای مدیریت لیکرت
ب) نظریات مدیریت
۱٫ نظریه جایگزینهای مدیریت
۲٫ نظریه مدیریت به عنوان یک اقدام نمادین
۳٫ نظریه مسیر- هدف در ارتباط با رفتار مدیر
۴٫ نظریه مدیریت عملکرد و سبک مدیریت تحول گرا
۵٫ نظریه مدیریت دور اندیش مارشال ساشکین
ج) مروری بر رضایت شغلی و نظریات و تحقیقات مرتبط با آن
انواع رضایت شغلی
عوامل موثر بر رضایت شغلی
۱٫ عوامل سازمانی
۲٫ عوامل محیطی
۳٫ ماهیت کار
۴٫ عوامل فردی
ابعاد رضایت از شغل
تحقیقات خارجی
مطالعات تحقیقی میشیگان
تحقیقات رابینسون
تحقیقات یانگ وریکی
تحقیقات اینینگ وهیسانگ
فصل سوم (روش اجرای تحقیق)
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار گردآوری اطلاعات
پایایی ابزار گردآوری اطلاعات
روایی ابزار گردآوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)
مقدمه
جدول شماره ۱-۴
توزیع فراوانی کارکنان برحسب مدرک تحصیلی
جدول شماره ۲-۴
جدول شماره ۳-۴
جدول شماره ۴-۴
جدول شماره ۵-۴
جدول شماره ۶-۴
جدول شماره ۷-۴
فصل پنجم (خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهاد)
مقدمه
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادها
پیشنهادات حاصل از بررسی نتایج پژوهش
پیشنهاد به محققان و سایر پژوهشگران
منابع و ماخذ
ضمائم
پرسشنامه رضایت شغلی پاول دی اسپکتور
پرسشنامه سبک سنج مدیریت (لوتانز ۱۹۸۹) ترجمه توسط دکتر الوانی



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود پاورپوینت تکنیک های مدل سازی

قیمت:29000ریال

موضوع پاورپوینت :

دانلود پاورپوینت تکنیک های مدل سازی

فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)

فهرست مطالب
متدلوژی ها و مدل ها
مدل سازی
مدل سازی چیست ؟
سه قسمت مدل سازی عبارتند از
نگرش شی گرا
شی گرا چیست ؟
مدل سازی فرایندی DFD
اجزای DFD
فرایند Process
جریان داده ها Data flow
گروه های داده ای Data store
موجودیت Entity
قواعد DFD ها
مدل سازی داده ای ERD
نمادهای ERD
مدل سازی رفتاری ELH

مقدمه :

قبل از پرداختن به مدل ها و مدل سازی ها بهتر است یک بار مفاهیم متدلوژی را مرور کنیم :

متدلوژی ها

* رهنمون های جامعی هستند در جهت انجام و تکمیل تمام فعالیت های

SDLC (Software Development Life Cycle) .

* مجموعه ای از مدل ها ، ابزار و تکنیک ها هستند .

مدل ها Models

* نمایش یک ”نمود“ مهم از دنیای واقعی ، نه مشابه اجسام واقعی .

* تجرید استفاده شده برای مجزا کردن ، خارج از ”نمود“ .

* نمودارها و جدول ها .

* برنامه ریزی پروژه و کمک در بودجه بندی .



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود پاورپوینت شیشه دوجداره

قیمت:29000ریال

موضوع پاورپوینت :

دانلود پاورپوینت شیشه دوجداره

فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)


فهرست مطالب :


توضیحاتی پیرامون قوانین و مقررات اجرایی
مراحل اصلی شامل
شیشه دو جداره
شیشه دو جداره
مزایای شیشه های دو جداره
صرفه جویی در پنجره ها
جلوگیری از تلفات حرارتی پنجره‌ها
دو جداره کردن
پر کردن با گاز
عایق‌های ویژه پنجره
مزایای شیشه های دو جداره

مقدمه :
žسازنده ساختمان مسئولیت صحت انجام کلیه عملیات اجرایی ساختمان را برعهده دارد و در اجرای این عملیات باید مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، محتوای پروانه ساختمان و نقشه‌های مصوب مرجع صدور پروانه را رعایت نماید .žهمچنین سازنده ساختمان مکلف است پس از پایان کار نسبت به تهیه نقشه‌ها به همان صورتی که اجرا شده یعنی "نقشه‌های چون‌ساخت" اعم از معماری، سازه‌ای و تاسیساتی و مانند آن اقدام نموده و پس از امضا و اخذ تایید ناظر (ناظران) یک نسخه از آنها را تحویل مالک و یک نسخه هم به شهرداری مربوط تحویل نماید.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود گزارش کارآموزی انبارداری مخابرات خراسان رضوی

قیمت:39000ریال

موضوع کارآموزی :

دانلود گزارش کارآموزی انبارداری مخابرات خراسان رضوی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست
بخش اول : تاریخچه شرکت مخابرات و چارت سازمانی
طرح جامع مشترکین
شرح وظایف
بخش دوم : توضیحی بر قسمت بررسی حسابها و فرم های مربوط
فرم های مربوط
بخش سوم : شرح عملیات اداره موجودی کالا
شرح عملیات
برگشت کالا به انبار
خرید
چرخه ورود و خروج کالا به انبار
حواله انبار


تاریخچه شرکت مخابرات خراسان :


اولین مرکز تلفن استان خراسان در شهر مقدس مشهد با نصب ۷۰ شماره تلفن مغناطیسی در سال ۱۲۹۸ مورد بهره برداری قرار گرفت و طی سالهای ۱۲۹۸ لغایت ۱۳۵۷ تعداد مرکز خودکار تلفن شهری ۹ مرکز افزایش یافت. طی برنامه پنج سال اول با راه اندازی ۲۹ مرکز ,مجموع مراکز تلفن استان به ۹۵ مرکز رسید.
مطابق با برنامه توسعه پنج سال دوم تاسیس ۱۳۹ مرکز تلفن جدید پیش بینی شد که طی برنامه پنج سال دوم تعداد مرکز تلفن شهری به ۲۵۲ مرکز افزایش یافت. شایان ذکر است کلیه عملیات نصب و راه اندازی مراکز اعم از کم ظرفیت و پر ظرفیت توسط پرسنل استان صورت گرفته است.
در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد تلفنهای منصوبه استان خراسان ۶۴۷۴۷ شماره بوده است و با بر نامه ریزیهای بعمل آمده طی برنامه اول۷۱۲۴ ۱۴شماره در سطح استان نصب شده است.
عملکرد نصب سوئیچ از ابتدای برنامه سوم به میزان بیش از ۴۱۷۰۰۰ شماره می باشد که با نصب های انجام شده طی سال ۱۳۸۱ منصوبه استان به تعداد کل ۱۱۴۶۹۷۲شماره افزایش یافته است.
طرح جامع مشترکین
مخابرات به عنوان یکی از شاخص ترین ارکان نظام مدیریت استراتژیک کشور در راستای تحقق و پیاده سازی برنامه های جامع، یکی از پیشگامان پیاده سازی، سرویس دهی و خدمت رسانی به مشتریان محسوب می شود و در این راستا شرکت مخابرات خراسان با بکارگیری فناوری نوین و زیر ساخت قوی و وسیع شبکه ای می تواند بعنوان متولی ساختار ارتباطی کشور گامهای اساسی در جهت نیل به MISSION و VISION شرکت و اهداف بلند مدت خدمت رسانی بردارد به گونه ای که با شناخت نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدات، رضایت مشتریان را با عنایت به طرح تکریم ارباب رجوع (مشتری مداری) در پی داشته باشد و این امر ارتقاء کیفی و کمی تکنولوژی و دانش به روز در سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری را سبب خواهد شد.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود گزارش کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر

قیمت:59000ریال

موضوع گزارش :

دانلود گزارش کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر کرج

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب

تاریخچه
بخش تحقیقات سیب زمینی و پیاز
قسمت اول: سیب زمینی
مقدمه
طبقه بندی
گیاه شناسی
گلدهی در سیب زمینی
طبقه بندی و مراکز پراکنش سیب زمینی
عادت رشد
سیستم تولید بذر گواهی شده در کانادا
آبیاری
نیازهای غذایی سیب زمینی
زمان برداشت
فیزیولوژی پس از برداشت
گواهی بذور سیب زمینی
هدفهای اصلاحی سیب زمینی
طرح در حال اجرا در مؤسسه بررسی سیب زمینی
قسمت دوم: پیاز
پیشینه
رده بندی گیاهی
ترکیب پیاز
بو و طعم پیاز
ارقام پیاز
سطح زیر کشت
تولید
عملکرد
فرایند تولید
انبار کردن
طرح های در حال اجراء در مؤسسه بر روی پیاز
منابع و مأخذ

تاریخچه گزارش:

تاریخچه تحققات اصلاح نباتات در ایران و تاسیس مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر.

سیر تحول تحقیقات اصلاح نباتات ایران را به طور اختصار می توان به سه دوره تقسیم نمود:

دوره اول:

این دوره با تاسیس مدرسه فلاحت و سپس دانشکده کشاورزی کرج (زیر نظر وزارت کشاورزی) آغاز و 20 سال به طول می انجامد. این دوره بیشترین موانع را در خود داشته است. زیرا برای تغییر روش های قدیمی و دلبستگی های تعصب آمیزی که مالکان و کشاورزان آن زمان در استفاده از روش های قدیمی داشتند نیاز فراوانی به افراد تحصیل کرده و آشنا به کشاورزی نوین بود.

در همین دوره تاسیسات فنی و مزارع آزمایشی مستقلی برای انجام یک سلسله آزمایشات در جنب دانشکده ایجاد شد. از حدود سال 1310 تهیه بذور مرغوب در مزارع آزمایشی باغ فردوس مدرسه عالی فلاحت آغاز شد و در زمینه غلات، حبوبات و سبزیجات و انواع بذر پنبه نمونه‌هائی از کل کشور جمع آوری و در مزارع کاشته و مطالعه گردید.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

قیمت:98000ریال

موضوع پروژه:‌

مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

فصل اوّل:

۱- مقدمه ۲
۲- بیان مسئله ۱۰
۳- سوالهای پژوهشی ۱۳
۴- اهداف پژوهش ۱۳
۵- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۴
۶- متغیرها و تعاریف مفهومی‌و عملیاتی آنها ۱۵
۷- خلاصه مباحث مطرح شده ۱۷

فصل دوم:

۸- پیشینه تحقیق ۱۸
۹- تاریخچه بهداشت روانی ۱۹
۱۰- تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ۴۴
۱۱-هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی ۴۴
الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی ۵۲
۱۱-الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز ۵۳
نظریه عقلانی هیجانی الیس ۵۵
۱۲-دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم ۵۷
انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر ۵۸
۱۳-دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت
ذهنی و روانی ۵۹
۱۴-دیدگاه های نظری دربارة سلامت روانی ۶۰
الف ـ نظریه سیستم ها ۶۰
ب ـ ودیکود اکولوژیکی ۶۲
ج ـ مفهوم تعادل حیاتی ۶۵

فصل سوم:‌

روش تحقیق ۶۸
طرح تحقیق ۶۹
انتخاب نمونه یا نمونه گیری ۷۰
جامعه آماری ۷۰
تعداد نمونه ۷۱
روش نمونه گیری ۷۱
معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها ۷۱
روش جمع آماری اطلاعات ۷۲
روش آماری ۷۳

فصل چهارم:‌

تجزیه و تحلیل آماری ۷۴

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری ۸۸
پیوستها
منابع

چکیده:

در‌این پژوهش به بررسی مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشانسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد سوالهای‌این پژوهش آن بوده است که آیا بین سلامتی روانی دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد ؛ و سوال دوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان پسر دانشگاه علوم تربیتی روا نشناسی با دانشجویان پسر دانشگاه علوم پایه تفاوتهای معنا داری وجود دارد ؛‌و سوال سوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم تربیتی با دانشجویان دختر علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد؟ و سوال چهارم به‌این مورد پرداخته بود که آیا بین سلامتی روانی دانشجویان دختر دو دانشکده با دانشجویان پسردو دانشکده تفاوت معنی داری وجود دارد؟ جامعه آماری‌این پژوهش همه دانشجویان دودانشکده بود که از بین‌این دانشجویان دو دانشکده تعداد 100 نفر به ‹‹ عنوان نمونه، از هر دو دانشکده با روش نمونه برداری تصادفی ساده انتخاب شد ابزار گرد آوری اطلاعات در‌این پژوهش عبارت بود از آزمون سلامت روانی (scl-90-R). روش تحقیق در‌این پژوهش روش همبستگی بود. ـ آزمون t برای دو گروه مستقل.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی

قیمت:59000ریال

موضوع پایان نامه :

رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

فصل اول


مقدمه
زمینه و بیان مسئله
اهمیت و ضرئرت پژوهش
سئولات پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعاریف مفهومی
تعاریف عملیاتی

فصل دوم:پیشینةنظری وپژوهشی


خلاصه فصل
اسناد
نظریه های اسناد
سو گیری های اسناد
اسنادهای اصلی
ابعاد اسناد
اسنادها؛موفقیت وشکست
اسناد وجنسیت
اسناد وپیشرفت تحصیلی

فصل سوم:روش پژوهش


خلاصه فصل
روش تحقیق
جامعه اماری وروش نمونه گیری
ابزار تحقیق
روش نمره گذاری پرسشنامه
روش اجرا
اعتبار وپایایی پرسشنامه
روش آماری


فصل چهارم:یافته های پژوهش


خلاصه فصل
یافته های توصیفی
یافته های تحلیلی
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسنادپس از شکست در دختران وپسران
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسناد پس از موفقیت در دختران وپسران
بررسی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی
بررسی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در دوجنس دختر وپسربا ابعاد سه گانه اسناد در موفقیت وشکست
یافته های دیگر

فصل پنجم :بحث ونتیجه گیری


بحث ونتیجه گیری
محدودیت های تحقیق

پیشنهادات

منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوست ها

پرسشنامه

مقدمه :

واکنش دانش آموزان در برابر مدرسه و فعالیتهای کلاسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق ، در برخی با اکراه و در برخی با امتناع همراه است. از لحاظ مقدار انرژی که دانش آموزان بکار می‌گیرند، زمینه ای که می‌خواهند کار کنند ویاتداوم در زمینه یا کار مورد نظر بین آنها تفاوت وجود دارد.این تفاوتها به مفهوم انگیزش ارتباط دارد. بنابراین در نظر گرفتن انگیزش در برانگیختن، جهت دادن وتداوم بخشیدن رفتار دانش آموز در فرآیند آموزش و پرورش از اهمیت خاص برخوردار است.اما چه سازه‌هایی در این فرآیند موثرند؟

مطمئناً عوامل زیادی در این زمینه نقش دارد. از جمله این عوامل اسناد می باشد. اسناد به معنی نسبت دادن رفتار خود یا رفتار دیگری به علل مختلف می باشد. نظریه های اسناد نیز بر همین اساس به توضیح و تبیین علل رفتار می پردازند. در حوزه آموزشگاهی، دانش آموزان موفقیت ها و شکست های خود را به عنوان یک پی آمد تحصیلی تفسیر می کنند و جویای علت آن هستند. عمده ترین عواملی که توسط دانش‌آموزان بکار می روند عبارتنداز: توانایی ، کوشش ، شانس و دشواری تکلیف ، همچنین بررسیها نشان می دهد که دانش آموزان ممکن است عوامل نسبت داده شده به عملکرد خود را درونی یا بیرونی، پایدار یا ناپایدار وکلی یا اختصاصی بدانند . در راستای همین تحقیقات آنها علاقمند شده اند که بدانند آیا جنسیت نیز در این موضوع دخالت دارد یا خیر ؟

برخی روش اسنادی دختران و پسران را متفاوت می دانند و علت این تفاوتها را ناشی از فرهنگ می دانند. پژوهش حاضر اسناد را به عنوان یکی از عوامل مهم انگیزش در دو جنس دختر و پسر و پیشرفت تحصیلی را به عنوان موضوعی که متأثر از روش اسناد دانش آموزان می باشد، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
میزان افسردگی در مردان ورزشکار و مردان غیر ورزشکار

قیمت:49000ریال

موضوع تحقیق :

میزان افسردگی در مردان ورزشکار و مردان غیر ورزشکار

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

فصل اول. طرح تحقیق

مقدمه

بیان موضوع تحقیق

بیان مسئله و سوال پژوهش

سوال پژوهش

هدف تحقیق

فرضیه تحقیق

متغیرهای تحقیق

اهمیت ضرورت و فایده‌های موضوع تحقیق

تعریف مفاهیم

تعریف عملیاتی

فصل دوم. گستره نظری و سوابق عملی تحقیق

پیشینه و تاریخچه نظری

نظریه‌های مربوط به افسردگی

نظریه‌های روان بریایی

نظریه یادگیری

ماهیت افسردگی

شناخت افسردگی

شیوع افسردگی

تشخیص افسردگی

نشانه‌های افسردگی

اراات روانی افسردگی

تغییرات روزانه

علل اختلال افسردگی

درمان افسردگی

ورزش

تعریف ورزش

انتخاب برنامه ورزش

ورزش در بعد انسانی

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

نوع و روش تحقیق

تعریف گروه نمونه آماری

توضیح روش نمونه گیری و مراحل انجام آن

داده‌های مورد نیاز

ابزار تحقیق

ابزار مورد نیاز

روش اجرای داده‌ها

شیوه جمع آوری داده‌ها

شیوه روش آماری تحقیق

فصل چهارم: داده‌های آماری

فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه :

دکتر ویکوز- داگلاس:

«این یک طب جادو نیست، اما افزایش میزان فعالیت فیزیکی راهبرد موثری در کمک به درمان افسردگی است.»

مدت‌هاست که فعالیت بدنی بعنوان راهی برای کسب تناسب اندام و رفع فشار خون بالا، دیابت و چاقی و دیگر بیماری‌های جسمانی و روانی هواداران خود را جلب نموده است.

تحقیقات در حال گسرتش نشان می‌دهد که فعالیت جسمی می‌تواند سبب تخفیف نشانه‌های برخی اختلالات روانی اضطراب و افسردگی و مانع به وجود آمدن بعد از درمان می‌شود.

شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه فعالیت جسمانی روحیه را بهتر کرده و از نشانه‌های افسردگی می‌کاهد.

با وجود تحقیقات جدید اینکه چه فعالیتی نشانه‌های افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد مشخص نیست.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود گزارش کارآموزی برق شرکت هپکو اراک

قیمت:50000ریال

موضوع کاراموزی :

دانلود گزارش کارآموزی برق شرکت هپکو اراک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :


فصل اول : آشنایی با مکان کارآموزی


تاریخچه شرکت هپکو و روند تکاملی آن۲
امکانات موجود در شرکت هپکو ..۴
کارگاه عملیات اولیه.۱۰
لیست محصولات۱۳


فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته عملی کارآموز


نحوه عملکرد تعمیرات ماشینکاری خدمات فنی.۱۵
ایرواستاتیک وهیدرواستاتیک..۱۷


فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج



سیستم کنترل لاجیک قابل برنامه ریزی PLC 25
مقایسه PLC با یک کامپیوتر معمولی ..۳۸


فصل چهارم : دستگاههای CNC


دستگاههای CNC
ملاحظات اقتصادی۴۴

تاریخچه شرکت هپکو :

شرکت هپکو در ۱۳۵۴ شمسی با هدف تولید ماشین آلات راهسازی،با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع و همکاری شرکتهای اینترناش،پوکلین،ساکایی،دانیا پاکولوکومو در زمینه مونتاژ محصولات در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر صنعتی اراک شروع به فعالیت نمود .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به سیاستهای دولت جمهوری اسلامی در زمینه خودکفایی نیاز به توسعه و تعمیق فعالیتها در جهت ساخت این شرکت توانست در زمینه های فضایی تولید،ماشین ابزار و تعمیق و توسعه ساخت به پیشرفتهای چشمگیری دست یابد.این فعالیتها ابتدا با کپی کاری غلطک آغاز شد و سرانجام در سال ۱۳۶۳ طی یک مناقصه بین المللی قرارداد انتقال تکنولوژی با شرکت لیبهر آلمان برای تولید دو نوع بولدزر،دو نوع بیل هیدرولیکی و یک نوع گریدر و با شرکت ولوو سوئد برای تولید دو نوع لودر منعقد گردید.
همچنین به منظور عملی نبودن پروژه طرح توسعه هپکو در زیمنه افزایش تولید در سال ۱۳۶۴ با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرارداد دیگری با شرکت آلمانی لیبهر منعقد گردید و با همکاریهای فنی و اقتصادی دو طرف سرانجام پروژه طرح در سال ۱۳۷۰ به انجام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
شرکت هپکو با تخصیص هزینه ارزی معادل ۴۸ میلیون دلاری و هزینه ریالی ۱۵ میلیارد ریال جهت افزایش تواناییها و ظرفیت تولید به عنوان یکی از صنایع استراتژیک ملی محسوب می گردد.این طرح در دو فاز به اجرا درآمده است که فاز اول آن با توان تولید سالانه ۲۱۰۰ دستگاه هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و امکان بهره برداری از فاز دوم آن با توان تولید ۳۴۰۰ دستگاه وجود دارد.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ارزیابی عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی مدارس

قیمت:110000ریال

موضوع پایان نامه :

ارزیابی عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی مدارس متوسطه مناطق نوزده گانه شهر تهران

کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :
فصل اول- کلیات تحقیق
مقدمه ۱
بیان مساله ۲
ضرورت و اهمیت موضوع ۳
اهداف پژوهش ۴
سوال و فرضیات پژوهش ۵
تعریف واژه های اساسی 6
فصل دوم- مبانی نظری تحقیق
مقدمه ۹
تاریخچه استرس ۱۰
استرس ۱۳
ماهیت فشار روانی ۱۵
نظریه های استرس ۱۶
استرس بعنوان پاسخی درونی ۱۶
عوامل محیطی استرس ۱۸
استرس بعنوان کنش متقابل ۱۸
مدل خبرپردازی ۲۰
مقابله بعنوان پاسخی درونی ۲۱
مقابله متکی بر منابع محیط ۲۲
مقابله از راه کنش متقابل ۲۲
فیزیولوژی فشار روانی ۲۳
شخصیت نوع B,A 26
علائم و نشانه های استرس ۲۷
عوامل موثر در تشدید یا کاهش فشار روانی ۲۹
علل استرس ۳۰
ده فرمان برای کنترل استرس ۳۲
استرس شغلی ۳۴
تقسیم بندی مشاغل برحسب استرس ۳۶
رابطه میان استرس و قابلیت اجرای کار ۳۷
عوامل استرس زای شغلی ۳۹
۱٫ حوزه اجتماعی و فرهنگی ۴۰
از خود بیگانگی و بی‌هنجاری ۴۰
آب و هوا، رژیم غذایی و عوامل مشابه آن ۴۱
جابجایی مکرر ۴۱
رانندگی ۴۱
زندگی در شهر در مقایسه با زندگی در روستا ۴۱
۲٫ حوزه خانواده ۴۲
۳٫ حوزه شغلی ۴۳
ویژگیهای نقش ۴۴
ویژگیهای شغل ۴۶
روابط میان- فردی ۴۷
جو و ساختار سازمانی ۴۸
روشهای مدیریت منابع انسانی و فن آوری و خصوصیات مادی ۴۹
فن آوری خصیصه های مادی ۵۱
هزینه های استرس شغلی ۵۳
استراتژیهای مقابله با استرس در سازمان ۵۴
پیشنه تحقیقات ۵۶
تحقیقات خارجی ۵۶
تحقیقات داخلی ۵۹
خلاصه فصل ۶۲
فصل سوم- روش تحقیق
مقدمه ۶۴
روش تحقیق ۶۴
جامعه تحقیق ۶۵
نمونه و روش نمونه گیری ۶۵
روش و ابزار گردآوری اطلاعات ۶۷
پرسشنامه ۶۸
تعیین اعتبار و روایی ۶۹
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها ۷۰
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
مقدمه ۷۲
الف- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی ۷۲
ب- بررسی آماری سوال و فرضیات تحقیق ۸۳
بررسی آماری سوال اصلی تحقیق ۸۳
بررسی آماری فرضیات تحقیق ۸۴
نتیجه گیری ۹۰
فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه ۹۱
خلاصه ۹۲
نتیجه گیری ۹۳
پیشنهادات ۹۷
پیشنهادات اجرایی ۹۷
پیشنهادات پژوهش ۹۸
محدودیتهای تحقیق ۹۹
منابع فارسی ۱۰۰
منابع لاتین ۱۰۴
ضمائم

مقدمه :

اکنون که در آستانه قرن بیست و یکم به سر می بریم با توجه به پیچیدگی و تغییرات روزافزون جامعه و رشد ، توسعه فن آوری، مساله فشار روانی در جامعه یک مشکل چشمگیر و خطرناک به نظر می رسد.هر چند کاربرد واژه استرس در روانپزشکی سابقه طولانی دارد ؛‌ولی در سالهای اخیر استفاده از آن در روانشناسی مدیریت و رفتار سازمانی نیز متداول گردیده و به سبب رایج بودن آن در زندگی اجتماعی افراد، بخشی از مباحث سازمانی به استرس اختصاص یافته است.

کسی به درستی نمی داند که آیا فشار روانی واقعا در حال حاضر بیش از گذشته است یا خیر ،‌اما کارشناسان معتقدند نفوذ این پد یده روزافزون است.دکتر بنسون از دانشگاه هاروارد می گوید ما در دنیایی از بی ثباتی و عدم امنیت زندگی می کنیم هر چیزی از تهدید اتمی گرفته تا نداشتن تامین شغلی و اثرات زیانبار داروها گواه این مدعاست. (الیوت ، 1370، ص13)

استرس فرسودگی بدنی یا عاطفی است که بر اثر مسایل و مشکلات واقعی یا تصوری پدید می‌آید. استرس گاه سبب رسیدن آسیبهای فراوانی به فرد و سازمان می شود .فشار روانی در فرد باعث می شود که بدن وظایفی را که به طور عادی و به سادگی می‌تواند انجام دهد با دشواری بیشتر به انجام برساند. نزاع با یک همکار ،‌محروم شدن از پاداش ،‌دیر رسیدن به سر کار ،‌پیش آمدن یک مشکل مالی و از دست دادن یکی از نزدیکان همه نمونه هایی از عوامل فشار زای روانی فردی است.تغییراتی که در محیط سازمان پدید می آید،‌ همچون تغییر در گردش کار ،‌استفاده از تکنولوژی تازه ، برپایی جلسات اداری ، بحث درباره نیازهای هر بخش ، بحث های مالی و بودجه ای ،‌کمی در آمد موسسه ، قوانین و مقررات محدود کننده ، تزلزل وضع سازمانی کارکنان ، فشار مدیریت و کارمندان ،‌فشار هیئت مدیره یا روسای سازمان بر مدیر را می توان نمونه‌هایی از عوامل فشار روانی سازمانی به حساب آورد. (علوی ، 1378، صص 34-33)



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود طرح توجیهی خدمات رایانه و مشاوره مدیریت

قیمت:30000ریال


موضوع طرح :

خدمات رایانه و مشاوره مدیریت

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر کشور


سرمایه گذاری کل: 25 / 165 میلیون ریال


سهم آوردة متقاضی: 20/ 25 میلیون ریال


سهم تسهیلات: ١٤٥ میلیون ریال


دورة بازگشت سرمایه: 1/77 سال


مقدمه :


تداوم حیات هر بنگاه اقتصادی ، در وهله اول به توانایی آن نهاد در رقابت با رقبای داخلی و
بین المللی وابسته است. کسب این توانایی نیز به نوبه خود نیازمند ایجاد مزیت های رقابتی برای
سازمان م یباشد. یکی از متداول ترین روش های حصول این هدف ، افزایش بهره وری در امور
محوله و به تبع آن کاهش اتلاف ها ( و هزین هها ) است. به این منظور بسیاری از نهادهای اقتصادی
در سراسر جهان به سمت استقرار بهترین روش انجام کار در سازمان خود پیش می روند. در این
میان استفاده از سیستم های مکانیزه انجام امور یکی از مهم ترین راهکارهای پیش روی این
سازمان ها است.


در فضای اقتصاد جهانی ، مدیران سازمان های پیشرو با استفاده از مشاوران خبره و صرف
هزینه های استقرار روشهای نوین و مکانیزة انجام امور به سازمان فرصت می دهند تا رقبا را از
صحنه بیرون رانده و سهم بیشتری از بازار را در اختیار گیرند.
با توجه به افزایش روزافزون رقابت در بازار کلیه کالاها و خدمات در بازار داخلی و جهانی ،
اهمیت مشاوران توانمندی که بتوانند سازمانها را به اهرم های نوین مدیریتی مجهز نمایند بیش از
پیش آشکار م یگردد. این موسسات مشاوره ای نیز علاوه بر اینکه با ارائه خدمات خود م یتوانند
کشور را به سوی خوداتکایی بیشتر و نیز کسب درآمدهای غیر نفتی رهنمون گردند با ایجاد اشتغال
برای افراد تحصیلکرده ( خصوصا در رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع ، حسابداری ،
مدیریت و ... ) گامی در جهت رفع معضل بیکاری این طبقه بردارند، ضمن اینکه در انجام این
گونه فعالیت ها – خصوصا در بخش طراحی و نرم افزار – م یتوان از تخصص بانوان تحصیلکرده
استفاده کرد



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
طرح توجیهی خدمات بینایی سنجی و چشم پزشکی

قیمت:30000ریال

موضوع طرح :

طرح توجیهی خدمات بینایی سنجی,چشم پزشکی وفروش لوازم وموادچشم پرشکی

اشتغالزایی:۱۴نفر

دستگاه صادرکننده مجوز:دانشگاه علوم پزشکی



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
چکیده طرح الکل و اسیدسیتریک از خرما

قیمت:15000ریال

موضوع طرح :

چکیده طرح الکل و اسیدسیتریک از خرما

ظرفیت طرح :

الکل و اسیدسیتریک از خرما ۱۲۶۰ تن



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود چکیده طرح اکسیژن طبی و صنعتی

قیمت:15000ریال

موضوع طرح :

دانلود چکیده طرح اکسیژن طبی و صنعتی

ظرفیت تولید سالیانه :

۱۵ میلیون عدد در سال



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود طرح توجیهی چاپ عکس

قیمت:30000ریال

موضوع طرح :

چاپ و تولید عکس های رنگی و سیاه و سفید


ظرفیت : ٧۶۵٠٠ قطعه در سال
دوره بازگشت سرمایه: ٢٢ ماه
اشتغالزایی : ١١ نفر

هدف از اجرای این طرح احداث یک واحد ظهور وچاپ عکس سیاه وسفید ورنگی در ابعاد مختلف بصورت مکانیزه وتجاری جهت استفاده در نمایشگاهها ، تهیه کاتالوگ وبروشورهای تبلیغاتی ، معرفی
محصولات تولیدی واحدهای صنعتی ، عکسهای پرسنلی ، یادبود ،مجالس و… می باشد…



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.