نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

ترجمه مقاله استفاده از شاخص پایداری برای ارزیابی فناوری های برق رسانی برای روستاها

در این مقاله به ارزیابی عملکرد پایداری فناوری مبتنی بر انرژی با معرفی یک روش در برق رسانی روستاها با استفاده از روش چند متغیره، با نام تجزیه و تحلیل مولفه های اصلی پایداری (PCA) پرداخته شده است این از نظر شاخص پایداری فناوری انرژی (ETSI) ارزیابی شده است
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 11
فرمت فایل docx
حجم فایل 1246 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
ترجمه مقاله استفاده از شاخص پایداری  برای ارزیابی فناوری های برق رسانی برای روستاها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

استفاده از شاخص پایداری برای ارزیابی فناوری های برق رسانی برای روستاها - 2015

Using a sustainability index to assess energy technologies for rural electrification - 2015

چکیده :

در این مقاله به ارزیابی عملکرد پایداری فناوری مبتنی بر انرژی با معرفی یک روش در برق رسانی روستاها با استفاده از روش چند متغیره، با نام تجزیه و تحلیل مولفه های اصلی پایداری (PCA) پرداخته شده است . این از نظر شاخص پایداری فناوری انرژی (ETSI) ارزیابی شده است .

ETSI برای ارزیابی عملکردی پایدار 10 سیستم انرژی مختلف مورد استفاده در هندوستان است. ار آنجا که این روش یک روش استاتیک است ، تجزیه و تحلیل عملکرد پایداری برای سالهای مختلف 2005 ، 2010 ، 1015 بوده که با پیشرفت های تکنولوژیکی و تغییرات در بازار با فناوری های مختلف در طول زمان همراه است . نتایج نشان می دهد که فناوری های خوبی مانند زیست توده ، بیو گاز و فناوری های کوچک آبی دارای عملکرد نسبتا بهتری در میان گزینه های مورد تجزیه و تحلیل است . افزایش اندکی در عملکرد پایداری در 10 سال گذشته در نظر گرفته شده است . فناوری های در حال ظهور مانند انرژی خورشید و باد باید بهبود نسبتا خوبی در عملکرد پایدار در طول زمان مطالعه داشته باشند . اما هنوز هم مشکلات رقابت با فناوری های دیگر و تکنولوژی های مرسوم بدون حمایت وجود دارد . تجزیه و تحلیل انجام شده توسط هزینه های سرمایه گذاری احتمالی و حداقل و حداکثر هزینه ها و هزینه های عملیاتی می باشد .و در تجزیه و تحلیل فناوری انرژی منعکس شده توسط شاخص پایداری ( ETSI ) است . ETSI می تواند موجب بهبود ارزیابی فناوری انرژی شود، زمانی که امکان سنجی از گزینه های در دسترس به وجود می آید .

کلید واژه ها : فناوری شاخص پایداری انرژی ، شاخص ، شاخص های کامپوزیتی ، تجزیه و تحلیل مولفه های اصلی ، برق رسانی

1- مقدمه :

تامین انرژیِ قابل اعتماد ، مقرون به صرفه و عمومی باید در راستای اهداف توسعه (NDG ) قرار بگیرد . از یک طرف چالش در راستای دسترسی به انرژی های قابل اعتماد و پاک به 8/2 میلیارد از مردم جهان وجود دارد و باید برق به 2/1 میلیارد مردم جهان برسد . از سوی دیگر چالش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی جهانی وجود دارد . دولت ها در کشورهای در حال توسعه ، برق رسانی به روستاها و مناطق فقیر را در اولویت دارند . به عنوان یک نتیجه, دسترسی به برق، به طور قابل توجهی در سالهای اخیر افزایش یافته است. با این وجود بسیاری از پروژه های انرژی روستایی و برنامه ها برای رسیدگی به پایداری در همان اول شکست خورده است . بسیاری از پروژه های برقی در کشور های در حال توسعه با تمرکز بر ارائه فناوری بوده و موفقیت آنها با میزان تعداد KWاندازه گیری می شود . علاوه بر کمک های فنی جهت دسترسی به برق، بسیاری از برنامه های موجود ممکن است از مقادیر یارانه ها ی بزرگ و با توجه به پرداخت طولانی مدت آنها و پایداری کلی اقتصادی تاثیر پذیرد . به عنوان مثال تعداد زیادی از دیزل ژنراتورهای نصب شده از طرف اهدا کنندگان مختلف در برابر برق رسانی روستاها در افغانستان، پس از سقوط رژیم طالبان بوده است . این یک تلاش پرهزینه در راستای نیازهای فوری بوده است اما یک راه حل پایدار نیست . علاوه بر وابستگی به سوخت های فسیلی وارداتی این تلاشها جهت پایداری می تواند در طول زمان بیشتر توسعه یابد . بدیهی است ارزیابی تکنولوژی یک عامل مهم در انتخاب میان گزینه های متعدد برای تهیه برق باشد. ترن و دیم بررسی گسترده ای بر روی روشها و ابزار ارزیابی فناوری را انجام دادند .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.