نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

پاورپوینت سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی Enterprise Resource Planning

امروزه اطلاعات عامل اصلی کسب قدرت است و تسلط واقعی در جهان کنونی، تسلط اطلاعاتی است و به جرأت می توان گفت پیشرفت و توسعه، نمودی عینی از کاربرد اطلاعات می باشد جزیه وتحلیل کلمه های سیستم داده اطلاعات پردازش سیستم (system) به مجموعه ای از اجزاء که با یکدیگر در تعامل باشند و هدف خاصی را دنبال کنند سیستم می گویند اطلاعات (Information) به داده های خ
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پاورپوینت سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانیEnterprise Resource Planning

فروشنده فایل

کد کاربری 366
کاربر

سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی
Enterprise Resource Planning

اهمیت سیستم های اطلاعات مدیران

تجزیه وتحلیل کلمه های سیستم- داده- اطلاعات- پردازش
چرخه فرآیند مدیریت
تعریف عناصر فرایند مدیریت
ضرورت پیاده سازی MIS
تعریف کلی از MIS
چند کلمه کلیدی در تعریف فوق
مراحل تکامل سیستم های اطلاعاتی
مراحل پیکربندی MIS در سازمان
سیستم گزارشات مدیریت MRS
سیستم پشتیبان تصمیم گیری DSS
سیستم اطلاعات اجرایی EIS
مقایسه دیدگاه قدیم و جدید
چگونگی ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان
نکات مهم در زمینه خرید بسته های ERP
ERP و روند تکامل آن
یک نکته بسیار مهم در مبحث ERP
روش های بکارگیری ERP در سازمان
فازهای عملیاتی استقرار سیستمERP
اثرات پیاده سازی سیستمهای ERP در حوزه حسابداری
مشخصات پروژه برنامه ریزی منابع سازمانی در ذوب آهن اصفهان

امروزه اطلاعات عامل اصلی کسب قدرت است و تسلط واقعی در جهان کنونی، تسلط اطلاعاتی است و به جرأت می توان گفت پیشرفت و توسعه، نمودی عینی از کاربرد اطلاعات می باشد.

موثرترین جلوه اطلاعات در مدیریت تجلی می یابد که ثمره اصلی آن تصمیم گیری و راهبرد سازمانهاست. اطلاعات مدیران تنها ابزاری است که آنها را در اتخاذ تصمیم یاری می کند. مدیر با دریافت اطلاعات و پردازش آن به شناختی دست می یابند که براساس آن گزینه های ممکن در حل مسائل را تشخیص داده و مناسب ترین آنها را انتخاب می کند و در حقیقت سرعت عمل مدیر در تصمیم گیری و درستی تصمیم او بستگی کامل به کم و کیف اطلاعاتی دارد که در دسترس او قرار می گیرد.

تجزیه وتحلیل کلمه های سیستم- داده- اطلاعات- پردازش

سیستم (system): به مجموعه ای از اجزاء که با یکدیگر در تعامل باشند و هدف خاصی را دنبال کنند سیستم می گویند.

اطلاعات (Information) به داده های خامی (Data) گفته می شود که بعد از پردازش نتیجه خاصی را ارائه دهند. داده چیزی است که برای تصمیم گیری، محاسبه و یا اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال داده ممکن است تعداد ساعت کارکرد هر یک از کارکنان شرکت باشد. وقتی این داده ها پردازش شد می تواند به اطلاعات منجر شود. برای نمونه وقتی ساعت کارکرد هر یک ازکارکنان در نرخ دستمزد ساعتی وی ضرب شود حاصل آن درآمد ناخالص فرد خواهد بود و وقتی درآمد های ناخالص کلیه کارکنان با هم جمع شود حاصل جمع عبارت است از کل مبلغ قابل پرداخت شرکت به کارکنان. حال این ارقام یک اطلاعات برای مدیر شرکت به حساب می آید. پس اطلاعات به مدیر چیزی را می گوید که وی قبلاً نمی دانسته است.

پردازش داده ها می تواند توسط دست و یا به کمک ابزارهایی مانند ماشین حساب و یا کامپیوتر انجام شود که به آن سیستم پردازش داده Data Processing System گفته می شود. همچنین اطلاعات تولید شده برای استفاده کاربر می باید ذخیره سازی وحفاظت شود تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنند. بنابراین نگهداری و ذخیره اطلاعات در سازمان از اهمیت خاصی برخوردار است که این مهم جزء وظایف مدیریت پایگاه داده ها Database Management System-DBMS می باشد که یکی از اجزاء مهم سیستم اطلاعات مدیریت MIS به شمار می رود.

در پایان بایدگفت گردش اطلاعات در سازمان ها از ارزش بالایی برخوردار شده است و در واقع این گردش در سازمانها مشابه گردش خون در بدن انسان است همان طور که اگر در بدن انسان به عضوی خون نرسد آن قسمت از کار می افتد و در نهایت اعمال سایر اعضا نیز مختل می شود در سازمانها نیز مختل شدن روند گردش اطلاعات، منجر به روند عدم اجرای وظایف کامل یک قسمت و یا تمامی قسمت های سازمان خواهد شد.

چرخه فرآیند مدیریت

گفتیم که MIS از سه کلمه سیستم، اطلاعات و مدیریت تشکیل شده است. در دو اسلاید قبل در مورد دو کلمه سیستم و اطلاعات توضیح داده شد و اکنون به تجزیه و تحلیل کلمه مدیریت می پردازیم.

مدیریت یعنی فن و دانش انجام کار توسط دیگران. این تعریف توسط پایه گذاران علم مدیریت عنوان شده است. اما در علم مدیریت روز، مدیریت به صورت یک چرخه فرآیند تعریف می گردد.

این چرخه از

برنامه ریزی،

سازماندهی،

نظارت،

کنترل،

رهبری،

و نوآوری تشکیل شده است .

تعریف عناصر فرایند مدیریت

در مبحث برنامه ریزی اهداف، استراتژی و مأموریت سازمان مشخص می شود. در مبحث سازماندهی مباحث انواع ساختار سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد که شامل ساختارهای سلسله مراتبی، افقی،کارگروهی و غیره است که براساس نوع فعالیت و محیط، مورد استفاده شرکت ها و موسسات مختلف قرار می گیرند. منظور از نظارت اطمینان مدیر یا مدیران از چگونگی انجام کار در حین انجام آن است و به منظور اطمینان خاطر از اینکه خروجی های ایجاد شده با تعاریف اولیه انجام شده دربرنامه ریزی مطابقت داشته باشد، مبحث کنترل مطرح می شود. در بخش کنترل یک بازخورد (فیدبک) به بخش برنامه ریزی وجود دارد تا در صورتی که مشکلی به وجود آمده باشد آن را حل کنند...

ضرورت پیاده سازی MIS

با توجه به نکات فوق باید گفت مدیریت کار مشکلی است و بدون داشتن اطلاعات کامل و دقیق از سازمان، بدون سیستم های جامع و یکپارچه اطلاعات مبتنی بر کامپیوترهای پیشرفته و سریع با بستر مناسب انتقال اطلاعات در یک سازمان ، نمی توان توقع داشت مدیران آن سازمان موفق عمل کنند. زیرا یکی از عوامل موفقیت ،تصمیم به موقع و بجاست و آن حاصل نمی شود مگرآنکه اطلاعات قابل اطمینان، به موقع، دقیق و مرتبط با موضوع به مدیر داده شود و این ضرورت پیاده سازیMIS در سازمان را توجیه می کند.

تعریف کلی از

در اسلایدهای قبل با سه جزء اصلی MIS یعنی مدیریت، سیستمها و اطلاعات بصورت مجزا آشنا شدیم و اکنون در این اسلاید یک تعریف جامع از MIS را ارائه می دهیم.

اصطلاح MIS از دهه 1960 به کار برده شده اما هنوز درباره مفهوم آن یک توافق جهانی وجود ندارد؛ اما می توان گفت سیستم اطلاعات مدیریت به معنی مدیریت بر پایه اطلاعات می باشد. در بعضی از منابع برای MIS تعریف جامع زیر آورده شده است :

سیستم های رسمی و غیر رسمی که اطلاعات گذشته، حال و اطلاعات مربوط به برنامه های آینده را به صورت کتبی و شفاهی، مرتبط با عملیات داخلی سازمان و محیط آن فراهم می سازد و سپس به وسیله اطلاعات فراهم شده در چهار چوب زمانی مقتضی به منظور به کار بردن در تصمیم گیری، از مدیران، پرسنل و اجزاء کلیدی محیط پشتیبانی می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.