نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز

مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد بانک ها موسسات یا واسطه های پولی هستند که از طریق ارائه یا فروش انواع خدمات متنوع و مناسب برای مشتریان خود ایجاد ارزش افزوده در بخش
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1588 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز

فروشنده فایل

کد کاربری 366
کاربر

سیستم بانکداری متمرکز

مقدمه

بانکداری الکترونیکی

سیر تکامل بانکداری الکترونیکی

مهم ترین مزایای استفاده از بانکداری الکترونیکی

عملیات بانکها

انواع سیستم های اطلاعاتی بانکها

تاثیر سیستم بانکداری‌الکترونیک بر ساختار عملیاتی بانکها

طرح جامع اتوماسیون بانکی (سیستم متمرکز بانکی)

معرفی ساختار سیستمهای بانکداری‌الکترونیک

استفاده از پایگاه داده

سیستم بانکداری متمرکز الکترونیکی (core banking) چیست؟

مشکلات موجود بر سر راه توسعه بانکداری متمرکز الکترونیک (core banking)

سیستم بانکداری‌الکترونیک ICBA

معرفی یک سیستم جامع بانکداری‌الکترونیکی

سیستم جامع بانکداری‌الکترونیکی

پیکربندی شبکه ای و ساختار ارتباطی سیستمهای بانکداری‌الکترونیکی

سیستم پایاپای چکها-نمونه ای عینی از سیستم متمرکز

طراحی کلی سیستم

قابلیت های تکمیلی سیستم CECH

چالش های پیشروی سیستم CECH

وضعیت مطلوب; چه موقع؟

در عرصه دو انقلاب بزرگ، یعنی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات و انقلاب جهانی شدن، برای حضور فعال در بازار تجارت جهانی و برخورداری از مزایای فراوان تجارت الکترونیک، وجود نظام بانکی کارآمدی که بتواند هم سطح با سایر بانکهای پیشرفته جهان زمینه تعاملات مالی را برای کاربران داخلی و خارجی فراهم سازد ضروری است.

با گسترش فناوری اطلاعات به شکل چشمگیری سرعت تحولات در ساز و کارهای مالی جهان افزایش یافت که موجب منسوخ شدن روش های سنتی نقل و انتقال پول در ایران و سایر کشورهای جهان سوم شد.

بانکداری الکترونیکی نوع خاصی از بانکداری است که جهت ارائه سرویس به مشتریان خود از یک محیط الکترونیکی مانند اینترنت استفاده می کند. در این نوع بانک تمامی عملیات بانکی اعم از دریافت یا واریزکردن پول، تایید امضا، ملاحظه موجودی و دیگر عملیات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

دومدل رایج بانک الکترونیکی عبارتند از: بانکهای الکترونیک و شعبات الکترونیک

سیر تکامل بانکداری الکترونیکی

اتوماسیون پشت باجه

اتوماسیون جلوی باجه

متصل کردن مشتریان به حساب هایشان

یکپارچه سازی سیستم ها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی

مزایای بانکداری الکترونیک

مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد. از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد. از دید موسسات مالی می توان به ویژگی هایی چون ایجاد و افزایش شهرت بانکها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علی رغم تغییرات مکانی بانک ها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدود ه ی جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد.

عملیات بانک ها

بانک ها موسسات یا واسطه های پولی هستند که از طریق ارائه یا فروش انواع خدمات متنوع و مناسب برای مشتریان خود ایجاد ارزش افزوده در بخش بازارهای پولی را می‌نمایند

عملیات بانکی Front-Office بر فرآیندهای مرتبط با ارائه خدمات به مشتریان تأکید دارد. بطور مثال ماشین های خود پرداز یک نوع از ابزار Front-Office برای ارائه خدمات به مشتریان است که خدمات متنوعی به مشتریان ارائه می‌دهد. عملیات Back-Office با جنبه های پنهان سیستم های بانکداری به منظور ارائه خدمات بانکی بهنگام ارتباط دارد و در نتیجه سیستم های حمایت از خدمات Front-Office نیز بخشی از این عملیات به حساب می‌آید.

سیستم های بانکداری‌الکترونیکی به عنوان هماهنگ کننده عملیات Back-Office و Front-Office نقش ایفا می‌کنند و بعبارت دیگر این سیستم ها از طریق ارائه خدمات متنوع به مشتریان، خدمات بانکی ارزشمندی را برای آنها ایجاد می‌کنند که کاهش هزینه، نظارت و کنترل مرکزی به همراه افزایش کیفیت، بهره وری و کارآیی از مهمترین مزیت های این سیستم ها هستند.

انواع سیستم های اطلاعاتی بانکها

سیستم عملیاتی رایانه ای (Island Automation): در این روش هر کامپیوتر به طور معمول کار خود را انجام می دهد و با سیستم نزدیک خود هیچ ارتباطی ندارد و به همین علت نام جزایر اطلاعاتی را به آنها نسبت داده اند. مانند سیستم حسابداری، سیستم انبارداری، سیستم حقوق و غیره.

سیستم های عملیاتی رایانه ای مرتبط به هم (Linked Systems): در این روش بر خلاف حالت قبل سیستم ها به هم مرتبط می شوند. به عنوان مثال در صورتی که سیستم حسابداری مالی و سیستم حسابداری فروش در یک سازمان وجود داشته باشد، سیستم حسابداری مالی تعاریف حساب ها را در اختیار سیستم حسابداری فروش قرار داده و این برنامه برای سیستم حسابداری مالی سند حسابها را صادر می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.