دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر کلاس پنجم دو تا از مدارس کرج انجام شده است.
جامعه پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان سال پنجم ابتدایی در شهرستان کرج که از بین آنها 100 آزمودنی با استفاده ازروش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید.
ابزار اندازه گیری در این تحقیق عبارت است از آزمون مداد کاغذی چند جوابی برای سنجش خلاقیت (MPPT ) و همین طور برای سنجش عملکرد تحصیلی آزمودنیها ازمعدل نیم سال گذشته آنها استفاده شد که پس از جمع آوری داده ها با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون به تحلیل داده ها پرداخته شد که ضریب همبستگی (%29r= )به دست آمد و معلوم شد که بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی آزمودنیها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
مقدمه :
خلاقیت
هوش و خلاقیت:
مراحل خلاقیت
نقش مدرسه در بارور کردن خلاقیت
ویژگیهای کودکان خلاق
نظریه های مربوط به خلاقیت
خلاقیت به عنوان الهام خدایی
خلاقیت به عنوان دیوانگی
خلاقیت به عنوان نبوغ شهودی[1]
نظریه تداعی گرایی
مکتب شناختی
نظریة روانکاوی[2]
روانکاوی جدید
عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی
جامعه
نمونه
طرح تحقیق
ابزار اندازه گیری:
آزمون مداد کاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت(MPPT):
پایانی[3] آزمون MPPT
روش آماری
تجزیه و تحلیل داده ها
پیشنهادهای تحقیق
خلاصه تحقیق:
منابع