نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

نیازندیهای فایلی کرجی

دانلود انواع پایان نامه، مقاله، طرح، پروژه، جزوه، گزارش کار، پروپوزال، آزمون استخدامی، نمونه سوال و ...

ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایوجنسیس (ژنتیک)

مقدمه همان طور که تاریخ الگوریتم های تکاملی نشان می دهد، گونه های زیادی از الگوریتم‌های تکاملی وجود دارند ولی ایده همه آنها یکی است با داشتن جمعیتی از گونه‌ها ، فشار محیطی باعث انتخاب می شود (القاء بهترین ) و این افزایش شایستگی جمعیت را نتیجه می دهد با داشتن یک تابع کیفیتی که می خواهیم بیشینه شود، می توان مجموعه ای از جواب های کاندید را به طور ت
دسته بندی علوم پایه
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 322 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
ساخت پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده ازالگوریتم تکاملی سیمبایوجنسیس (ژنتیک)

فروشنده فایل

کد کاربری 603
کاربر

مقدمه

همان طور که تاریخ الگوریتم های تکاملی نشان می دهد، گونه های زیادی از الگوریتم‌های تکاملی وجود دارند. ولی ایده همه آنها یکی است: با داشتن جمعیتی از گونه‌ها[1]، فشار محیطی باعث انتخاب می شود (القاء بهترین[2]) و این افزایش شایستگی[3] جمعیت را نتیجه می دهد. با داشتن یک تابع کیفیتی که می خواهیم بیشینه شود، می توان مجموعه ای از جواب های کاندید را به طور تصادفی تولید کرد و تابع کیفیت را به عنوان معیاری برای محاسبه شایستگی به کار برد – (هر چه بیشتر، بهتر) بر اساس این شایستگی ، بعضی از کاندیدهای بهتر انتخاب می شوند، تا به عنوان هسته ای برای تولید نسل بعد به کار روند. بر روی این کاندیدها ترکیب و یا جهش[4] اعمال می شود. ترکیب بر روی دو یا بیشتر کاندید اعمال می شود (والدین) و نتیجه آن تولید فرزند (فرزندانی) است.


[1] individual

[2] Survival of the fittest

[3] fitness

[4] mutation

این بخش شامل تعریفی از بردار احتمال و جمعیتی از این بردار هاست:

#pragma once

typedef struct _Prob_vector

{

double p[97] ;

double totalFitness ;

} PVector ;

typedef struct _Population

{

PVector *pop[600] ;

long PopSize ;

} Population ;

کلاسی که در آن اعمال اصلی الگوریتم ژنتیکی (CrossOver،جهش، جایگزینی) انجام می­شود:

#include "stdafx.h"

#include "Population.h"

using namespace std ;

CPopulation::CPopulation()

{

}

CPopulation::~CPopulation()

{

}

فصل اول – الگوریتم های تکاملی

1-1- مقدمه

1-2-علت استفاده از الگوریتم های تکاملی

1-3-انواع الگوریتم های تکاملی

1-3-1: استراتژی های تکاملی

1-3-2: برنامه ریزی تکاملی

فصل دوم: الگوریتم ژنتیک

2-1: ژنتیک در طبیعت

2-2: الگوریتم ژنتیک استاندارد:

فصل سوم: الگوریتم تکاملی سیمبیوتیک (SEA)

3-1: علت معرفی SEA

3-2: عملگر ترکیب سیمبیوتیک

3-3: ایده کلی SEA:

فصل چهارم: توصیف فضای مسئله

4-1: agent

4-2: تابع محاسبه شایستگی

فصل پنجم: تعریف الگوریتم ها برای مسئله Pac-Man

5-1Pac-Man : با الگوریتم ژنتیکی

5-2Pac-Man : با الگوریتم SEA

5-3: نتایج حاصل از پیاده سازی

فصل ششم: مستندات کلاسهای پیاده سازی شده

6-1: پیاده سازی الگوریتم ژنتیکی

6-2: پیاده سازی الگوریتم SEA

فصل هفتم: نتیجه گیری و پیشنهادات

مراجع

پیوست..

شکل1-1.طرح کلی الگوریتم تکاملی

شکل1-2: شبه کد استراتژی تکاملی

شکل1-3: شبه کد برنامه ریزی تکاملی

شکل2-1: شبه کد الگوریتم ژنتیکی

شکل3-1: نمونه ای از ترکیب Symbiotic

شکل3-2: نمونه ای از الگوریتم جستجو symbiotic

شکل3-3: شبه کد الگوریتمSEA

شکل4-1: نقطه آغاز یک بازی Pac-Man

شکل4-2:نقشه زمین بازی Pac-Man به همراه تمام حالات گردش

شکل4-3:شبه کد استراتژیagent برای بازی Pac-Man

شکل 5-1: مقایسه کارایی در الگوریتم GA وSEA برای بازی pac-man. اندازه جمعیت درGA برابر 150 می باشد

شکل 5-2: مقایسه کارایی در الگوریتم GA وSEA برای بازی pac-man.اندازه جمعیت درGA برابر 200 می باشد

شکل 5-3: مقایسه هزینه در دو الگوریتم GA وSEA برای نمودار 5-1

شکل 5-4: مقایسه هزینه در دو الگوریتم GA وSEA برای نمودار 5-2

جدول4-1: تعیین وضعیت روح با توجه به موقعیت Pac-Man و روح نسبت به هم.

جدول4-2: شرح پارامتر­های استفاده شده برای تعیین حرکت agent

جدول5-1: پارامترهای مطرح شده در SEA

جدول5-2: بهترین مقادیر برای هر پارامتر SEA


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.